Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیغذایی و دارویی

اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن

اپتی فست شیک توت فرنگی یک رژیم غذایی کم کالری است و برای کنترل چاقی و اضافه وزن استفاده میشود. رژیم‌های بسیار کم کالری (VLCD) به برنامه‌هایی گفته می‌شوند که کمتر از ۸۰۰ کالری در روز دریافت کنند. هدف از چنین برنامه هایی کاهش وزن بسیار سریع و در عین حال حفظ توده عضلانی است. این به طور کلی از طریق مصرف مقادیر کمی از غذاهای از پیش بسته بندی شده و مکمل های پودری ارائه می شود.

VLCD ها فقط برای افرادی با BMI حداقل ۳۰ کیلوگرم بر متر مربع به دلیل تخلیه عضلانی که در افراد با وزن کمتر رخ می دهد مناسب هستند. برای افراد چاق، VLCD ها در کاهش وزن کوتاه مدت موثر و در صورت استفاده تحت نظارت پزشکی بی خطر هستند. کاهش وزن تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد وزن اولیه بدن معمولا در عرض ۱۶ هفته پس از درمان رخ می دهد. در نشریه جهان شیمی فیزیک از اپتی فست شیک توت فرنگی و موارد مصرفش اطلاعاتی به شما میدهیم.

اپتی فست شیک توت فرنگی چیست

اپتی فست شیک توت فرنگی مناسب برای کاهش وزن است. این مکمل با تامین مواد مغذی مانند پروتئین و فیبر از بیماری جلوگیری می کند. مصرف پروتئین سبب شده که انسان سیر باشد و تمایل فرد به غذا خوردن را کم می کند. این مکمل آسیب به عضلات نمی رساند و بدون گلوتن است.

معرفی محصولات اپتیفست

محصولات اپتی فست شیک توت فرنگی وعده های جایگزین غذا هستند و شامل کاپوچینو، شیک، شکلات، وانیل و توت فرنگی، دسر شکلات و سوپ مرغ است. محصولات اپتیفست حاوی پروتئین، کربوهیدرات، اسیدهای چرب، ویتامین ها و مینرال ها است و نیاز به درشت و ریز مغذی ها را رفع می کند.

طرز تهیه اپتی فست شیک توت فرنگی

برای تهیه شیک اپتی فست شیک توت فرنگی هر ساشه را داخل ۲۰۰-۲۵۰ میلی لیتر آب ریخته و تکان دهید و میل نمایید.

رژیم های بسیار کم کالری یا VLCD

یک رژیم غذایی بسیار کم کالری یا VLCD شامل محدود کردن مصرف کالری بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری و جایگزینی یک یا چند وعده غذایی با مایعات است. این یک برنامه کاهش وزن طولانی مدت نیست و بسته به میزان وزنی که باید کاهش یابد و عوامل دیگری مانند سن و شرایط سلامتی، بین یک تا سه ماه طول می کشد. یک رژیم غذایی بسیار کم کالری برای کاهش وزن فقط باید تحت نظارت پزشکی و پیروی از دستورالعمل های دقیق برای جلوگیری از عواقب منفی سلامتی انجام شود. این رژیم غذایی برای بهبود حساسیت به انسولین و کاهش وزن قابل توجه در صورت اجرای صحیح مطالعه شده است.

رژیم‌های بسیار کم کالری (VLCDs) رژیم‌های غذایی هستند که تقریبا ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلوکالری در روز معمولا به صورت فرمول مایع ارائه می‌کنند. نشان داده شده است که VLCDها کاهش وزن اولیه (۲۰- کیلوگرم در ۱۲ هفته) را ایجاد می کنند. این تاثیر تا حدی به دلیل میزان محدودیت کالری و تا حدی به دلیل کاهش تنوع رژیم غذایی و استفاده از غذاهای کنترل شده در این رژیم ها است. با توجه به کاهش وزن اولیه توسط VLCD ها، امید می رفت که ترکیب این رژیم ها با رویکردهای رفتاری کاهش وزن طولانی مدت را به حداکثر برساند. اگرچه VLCD ها کاهش وزن اولیه را بهبود می بخشند، اما به نظر نمی رسد کاهش وزن طولانی مدت بهتری نسبت به رژیم های کم کالری (LCD) داشته باشند. به نظر می رسد مشکل حفظ وزن در برنامه های دارای VLCD در طول انتقال از VLCD به رژیم غذایی متشکل از غذاهای معمولی رخ می دهد.

از آنجایی که VLCD ها در کاهش مصرف بسیار موثر بوده اند، اثر استفاده متناوب از VLCD ها (شروع کاهش وزن با VLCD، انتقال به غذاهای معمولی و سپس بازگشت به VLCD) بر کاهش وزن طولانی مدت نیز بررسی شده است، اما نتایج کمتر امیدوار کننده بوده اند.

اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن
اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن

رژیم غذایی بسیار کم کالری برای کاهش وزن – فواید و عوارض جانبی

یک رژیم کم کالری برنامه ریزی شده و تحت نظارت برای کاهش وزن می تواند برای افرادی که BMI بالای ۳۰ دارند مفید باشد. این رژیم غذایی ۵۰۰-۸۰۰ کالری جایگزین یک یا دو وعده غذایی شما با شیک یا اسموتی است. استفاده از VLCD به کاهش ۳-۵ پوند در هفته کمک می کند. بر اساس مطالعه‌ای که توسط دانشمندان دانشگاه نیوکاسل انجام شده است، می‌تواند دیابت نوع ۲ را معکوس کند. همچنین، VLCD به کاهش کلسترول، فشار خون و حفظ سلامت قلب کمک می کند. اما VLCD برای همه مناسب نیست. برای یک فرد کاملا سالم بی خطر نیست.

چگونه VLCD به کاهش وزن کمک می کند

VLCD قند خون را کاهش می‌دهد، بدن را سم‌زدایی می‌کند و حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. پس از اینکه دانشمندان دانشگاه نیوکاسل ثابت کردند که VLCD می‌تواند دیابت نوع دوم را در انسان معکوس کند، دانشمندان دانشگاه ییل از مدل‌های موش برای یافتن راهی که VLCD به معکوس کردن دیابت نوع ۲ کمک می‌کند استفاده کردند. آنها شواهد قابل توجهی پیدا کردند، و در اینجا جزئیات است:

VLCD گلوکز پلاسما را کاهش می دهد: داشتن یک رژیم غذایی کم کالری برای چند روز می تواند به کاهش سطح گلوکز/قند خون شما کمک کند. وقتی سطح گلوکز خون شما پایین باشد، سلول ها کمتر گلوکز استفاده نشده را به عنوان چربی ذخیره می کنند.

VLCD حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد: بهبود حساسیت به انسولین می تواند به سلول ها کمک کند گلوکز را از جریان خون گرفته و از آن به عنوان انرژی قابل استفاده استفاده کنند. این باعث افزایش سطح سیری، کاهش مصرف غذا و جلوگیری از افزایش وزن شما می شود.

VLCD گلوکونئوژنز را کاهش می دهد: گلوکونئوژنز مسیر بیوشیمیایی است که منجر به سنتز گلوکز از منابع غیر کربوهیدراتی مانند پروتئین می شود. با کاهش گلوکونئوژنز، بدن شما میزان قند خون را کاهش می دهد و از تجمع قند اضافی به شکل چربی جلوگیری می کند.

راههایی که VLCD به کاهش وزن کمک می کند

کم کالری: یک رژیم غذایی بسیار کم کالری، همانطور که از نامش پیداست، بسیار کم کالری است. هنگامی که کالری کمتری مصرف می کنید، شانس ذخیره کالری اضافی به عنوان چربی کاهش می یابد. این منجر به از دست دادن فلب می شود.

غذاهای سالم مصرف کنید: با غذاهای ناسالم مملو از کربوهیدرات های تصفیه شده ناسالم و چربی های ترانس خداحافظی کنید. غذاهای سالم که به خوبی پخته شده اند (بلانچ شده، آب پز، سرخ شده، پخته شده، کبابی یا خام)، سرشار از طعم و مزه هستند و به شما کمک می کنند کالری مصرفی خود را کم نگه دارید و وزن خود را بدون به خطر انداختن سلامتی کاهش دهید.

بدن را سم زدایی می کند: وقتی از VLCD پیروی می کنید، یک وعده غذایی جامد را با یک وعده غذایی مایع جایگزین می کنید. بهترین بخش این تغییر این است که این رژیم غذایی با افزودن دوز قوی آنتی اکسیدان به سم زدایی بدن شما کمک می کند. اینها رادیکال های مضر اکسیژن را از بین می برند و سطح استرس را در بدن شما کاهش می دهند. و این به نوبه خود منجر به کاهش وزن می شود.

سلامت روده را بهبود می بخشد: جایگزین یک یا دو وعده غذایی در روز می تواند به بهبود سلامت روده شما کمک کند. این به پاکسازی روده بزرگ، بهبود هضم و جذب و رفع یبوست کمک می کند. هنگامی که روده شما شروع به عملکرد طبیعی می کند، میزان متابولیسم شما افزایش می یابد و به شما کمک می کند کالری اضافی را به انرژی تبدیل کنید. واضح است که VLCD برای کاهش وزن کار می کند.

چه کسانی باید از یک رژیم غذایی بسیار کم کالری پیروی کنند

یک رژیم غذایی بسیار کم کالری برای همه مناسب نیست. باید تحت نظر پزشک و متخصص تغذیه انجام شود. می توانید آن را دنبال کنید اگر:

  • BMI شما بالای ۳۰ است.
  • چاقی شما زندگی شما را تهدید می کند.
  • شما دیگر وزن کم نمی کنید، یعنی کاهش وزن شما به شدت کاهش یافته است.
  • شما قبلا با تغذیه سالم و ورزش منظم شروع به پیروی از یک سبک زندگی سالم کرده اید. و می خواهید یک یا دو بار در هفته روزه بگیرید.
اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن
اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن

برای کاهش وزن چه مدت باید در VLCD باشید

بسته به مقدار چربی که باید از دست بدهید، پزشک به شما توصیه می‌کند از ۱ تا ۳ ماه تا ۴ تا ۱۲ هفته در یک رژیم غذایی بسیار کم کالری باشید. یک متخصص تغذیه با شما همکاری خواهد کرد تا ببیند آیا باید در تمام ۷ روز هفته از VLCD استفاده کنید یا ۳ تا ۴ روز در هفته به شما نتایج دلخواه را می دهد. در مورد زیاده روی در رژیم غذایی بسیار کم کالری مراقب باشید.

با VLCD چقدر می توانید وزن کم کنید

همانطور که در ابتدا ذکر شد، شما ۳-۵ پوند در هفته از دست خواهید داد. اگر به تغذیه سالم، ورزش منظم و پیروی از سبک زندگی بهتر پایبند باشید، در پایان ۴ هفته، حدود ۲۰ پوند وزن کم خواهید کرد. در پایان ۱۲ هفته، ۶۰ پوند وزن کم خواهید کرد. اما از آنجایی که دفعات استفاده از VLCD ممکن است بعد از یک هفته یا یک ماه تغییر کند، ممکن است در پایان ۱۲ هفته به طور متوسط ​​۴۴ پوند وزن کم کنید.

مزایای رژیم غذایی بسیار کم کالری

فشار خون بالا را کاهش می دهد – پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کالری می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

کاهش کلسترول LDL – محدود کردن کالری دریافتی شما می تواند به کاهش سطح کلسترول بد یا LDL کمک کند. این به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند.

به معکوس کردن دیابت نوع دوم کمک می کند – یک رژیم غذایی با کالری بسیار کم می تواند با کاهش سطح گلوکز خون به کاهش وزن کمک کند. در نتیجه، این حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و منجر به معکوس شدن دیابت نوع II می‌شود.

زندگی را آسان تر می کند – VLCD برای بزرگسالان و نوجوانان چاق بیمارگونه است. پس از مدتی پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کالری و از دست دادن چند پوند چربی، بیماران احساس سلامتی و بهتری می کنند. زندگی بهتر می شود و کارهای روزمره آسان تر می شود.

سلامت روان را بهبود می بخشد – اضافه وزن بر سلامت روان شما نیز تاثیر می گذارد. VLCD به بیماران کمک می کند تا به سرعت وزن خود را کاهش دهند و اعتماد به نفس و ارزش خود را افزایش دهند.

سطوح انرژی را افزایش می دهد. برای کاهش وزن چیزهای بیشتری وجود دارد که فقط ظاهر خوبی دارد. اما، همیشه باید مراقب این رژیم های غذایی شدید باشید.

عوارض رژیم غذایی بسیار کم کالری

  • حالت تهوع
  • خستگی
  • ضعف
  • سنگ کیسه صفرا
  • یبوست
  • اسهال
  • ریزش مو
  • دهان خشک
  • سوء تغذیه
اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن
اپتی فست شیک توت فرنگی چیست؟ موارد، نحوه مصرف و مزایای آن

چه کسانی باید از رژیم غذایی بسیار کم کالری اجتناب کنند

  • زنان باردار و شیرده
  • فرزندان
  • زنان یا مردان بالای ۵۰ سال
  • زنان/مردان چاق خفیف که می توانند با تغذیه مناسب و ورزش وزن کم کنند
  • افراد چاق بیمارگونه که توسط پزشک/متخصص تغذیه راهنمایی نمی شوند تا VLCD انجام دهند.
  • افراد کاملا سالمی که می خواهند بدون ورزش یا تغذیه سالم وزن کم کنند.

شرایط نگهداری اپتی فست شیک توت فرنگی

در جای خشک و دور از گرما نگهداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا