Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت باریویتال کودکان چیست؟ موارد کاربرد و عوارض

شربت باریویتال کودکان که با طعم پرتقال برای کودکان بسیار جذاب و خوش طعم بوده و همچنین مواد مغذی ضروری برای کودکان در حال رشد که نیازهای تغذیه‌ ای آن ها را در بر می‌گیرند نیز تامین ‌می ‌کند.

شربت باریویتال همچنین با کامل کردن کمبود های تغذیه‌ ای کودکان و بهینه کردن نیازهای بیولوژیکی افراد، بافت ‌ها و سلول ‌های رشد را بسیار بهبود می ‌بخشد.

ویتامین های گروه ب کوفاکتورهای ضروری در متابولیسم مناسب و طبیعی انواع غذا های مصرف شده نیز هستند. این گروه از ویتامین‌ ها نیز به آزاد شدن انرژی مورد نیاز در جهت رشد و دیگر فعالیت‌ های متفاوت زندگی افراد کمک می ‌کنند.

ویتامین دی موجود در ترکیبات این شربت نیز سطوح کلسیم و فسفر لازم را در بدن انسان تنظیم کرده و معدنی سازی استخوان و همچنین تشکیل استخوان را بسیار بهبود می ‌بخشد.

علاوه بر موارد گفته شده نیز، این ویتامین ها نقش تعدیل ایمنی را داشته و همچنین از سرطان نیز جلوگیری می‌ کند. آهن برای افزایش هوشیاری ذهنی و همچنین دامنه توجه الزامی است.

ویژگی های شربت باریویتال کودکان

حاوی ویتامین‌ های مورد نیاز در جهت رشد کودکان

مناسب برای زنان باردار و شیرده

خاصیت آنتی اکسیدانی

حفظ جوانی و همچنین زیبایی پوست

کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و سخت از جمله سرطان

افزایش سم زدایی در بدن افراد

تقویت سیستم ایمنی در بدن

جلوگیری از بیماری های سخت قلبی مانند سکته

جلوگیری از بروز بیماری های مزمن زوال عقل مانند آلزایمر

افزایش سطح هوشیاری ذهنی

بسیار موثر در تشکیل پروتئین های بدن

شربت باریویتال کودکان چیست؟ موارد کاربرد و عوارض
شربت باریویتال کودکان چیست؟ موارد کاربرد و عوارض

ترکیبات موجود در شربت باریویتال کودکان

دی-پانتنول

این ترکیب در داخل پوست و موی افراد اکسید شده و همچنین به ویتامین تبدیل می گردد که یکی از ویتامین های مهم و ضروری پوست و مو است.

این ترکیب همچنین باعث نرم شدن مو و یا رطوبت دهی مناسب به آن می گردد. و سبب راحت شانه شدن موها شده و همچنین اثرات عالی ضد مو خوره را دارد. این ویتامین مهم باعث افزایش ضخامت مو در انسان شده و آن را بسیار شفاف و براق می نماید.

این ترکیب می تواند در داخل مو ذخیره گردیده و اثرات ترمیمی بر روی مو داشته و باعث احیاء موهای آسیب دیده می گردد، یک لایه نازک محافظ بر روی سطح خارجی ساقه مو تشکیل داده که باعث افزایش حالت ارتجاعی مو می گردد.

نیاسینامید

نیاسینامید در غذاهایی مثل تخم‌مرغ، شیر، انواع لوبیا، ماهی و همچنین سبزیجات سبز یافت می‌ شود.

علاوه بر اینکه مصرف این گونه منابع غذایی دارای این ویتامین مهم، می‌توانید همچنین از محصولات موضعی حاوی این ویتامین نیز استفاده کنید.

این ویتامین می‌تواند به خوبی از طریق پوست افراد جذب شود.

ویتامین C

ویتامین سی همچنین تاثیر بسیار زیادی بر تقویت سیستم ایمنی در بدن انسان از جمله لنفوسیت ها دارد.

که سلول های بدن و همچنین فاگوسیت ها را برای مقابله با بیماری های بکار گرفته به خوبی هماهنگ می کند و همچنین مهاجمان بیگانه را به آسانی نابود می کند.

مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و یا نارنگی، توت فرنگی و میوه ی پاپایا، سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروسل و یا کلم بروکلی از منابع بسیار خوب این ویتامین هستند.

ال-لایسین

ال لایسین هیدروکلراید نیز شایع ترین شکل اسید آمینه ی اساسی موجود در مکمل های خوب غذایی است. ال لایسین هیدروکلراید همچنین یک ترکیب مصنوعی از ال لایسین اسید آمینه نیز است که بیشتر نیز در مکمل های غذایی استفاده می شود.

این ماده ی ضروری همچنین حاوی ال لایسین که به یک نمک هیدروکلراید است.

ال لایسین کلراید نیز همچنین یک اسید آمینه ی بسیار ضروری است که به طور خاص برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن در افراد به دلیل خواص ضد باکتری و همچنین ضد ویروسی آن، تکمیل شده است.

این مکمل ممکن است همراه با ویتامین ها مختلف برای بهبود مقاومت دن در برابر بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی مناسب باشد.

آهن

آهن همچنین به عنوان یک حمل کننده ‌ی بسیار خوب اکسیژن در بدن انسان عمل می‌ کند و همچنین آن را به عضلات و یا مغز انسان منتقل می‌ کند که همین امر نیز باعث افزایش عملکرد فیزیکی و یا هوشیاری ذهنی در انسان می ‌شود. سطوح بسیار پایین آهن در بدن انسان می‌تواند فرد را بسیار بی‌ حال، پرخاشگر، یا اینکه دچار خستگی مفرط بکند.

طبق یکی از مطالعات مهم انجام شده در دانشگاه ملبورن، مکمل آهن همچنین به بهبود عملکرد ورزشی در زنان کمک بسیاری می ‌کند.

روی

زینک یک عنصر بسیار کمیاب است که برای سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است و همچنین کمبود یا فقدان آن، فرد را نسبت به انواع بیماری ها و همچنین امراض بسیار آسیب پذیر می کند.

روی، عنصری است که کارکردهای بسیار زیادی در بدن فرد دارد و همچنین به تحریک فعالیت حداقل آنزیم های مختلف در بدن کمک بسیاری می کند.

تنها مصرف کمی از عنصر روی برای بهره گیری از فواید و همچنین مزیت های آن ضروری است.

امروزه دوز مجاز داروی روی یا زینک برای زنان ۸ میلی گرم و همچنین برای مردان ۱۱ میلی گرم است. این عنصر نیز به طور کاملا طبیعی در بیشتر غذاها و همچنین خوراکی ها یافت می شود اما به صورت یک مکمل عالی غذایی نیز در دسترس افراد است.

منیزیم

وجود عنصر منیزیم برای تنفس بهتر سلولی (که طی این عملیات گلوکز در حضور اکسیژن انرژی زیادی آزاد می کند) بسیار ضروریست.

منیزیم در بدن همچنین برای ساخت استخوان ها و یا حفظ سلامت آنها و یا نقل و انتقال یون های پتاسیم و یا کلسیم به داخل و یا خارج سلول نیز مورد نیاز است.

نقل و انتقال این یون ها نیز برای هدایت انواع پیام های عصبی در بدن و در سلول های عصبی، انقباض عضلات در بدن و همچنین حفظ ضربان طبیعی قلب بسیار ضروریست.

متابولیسم یا (سوخت و ساز) گلوکز در بدن انسان طی واکنش های زنجیره ای بسیار متعدد صورت می گیرد که همچنین وجود منیزیم در آن ها بسیار الزامیست.

شربت باریویتال کودکان چیست؟ موارد کاربرد و عوارض
شربت باریویتال کودکان چیست؟ موارد کاربرد و عوارض

موارد مصرف شربت باریویتال کودکان

تقویت سیستم ایمنی در بدن

کمک به سلامت عمومی در بدن

روش مصرف شربت باریویتال کودکان

شیرخواران : دو بار در طول روز، هربار ۲.۵ میلی لیتر

کودکان ۱-۴ سال : دو بار در روز، هربار ۵ میلی لیتر

کودکان ۴ -۱۲ سال : سه بار در روز هر بار ۵ میلی لیتر

قبل از مصرف حتما شیشه را تکان دهید

نکات مصرف شربت

یک مکمل تغذیه ای است که در جهت تشخیص، درمان و یا همچنین پیشگیری بیماری نیست.

در صورت تغییر رنگ شربت به تیره، مصرف آن کاملا بلا مانع است و همچنین منع مصرف در هموکروماتوز و یا هموسیدوز دارد.

احتیاط مصرف در بیمارانی که از وارفارین استفاده می کنند، مبتلایان به کمبود ویتامین کا یا در صورت وجود اولسر هموراژیک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا