Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیعمومی

کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن

ال کارنیتین موجب آزاد شدن انرژی از یاخته های چربی شده و از اسید های آمینه لیزین و میتونین ساخته می شود. کارنیتین از دستگاه گوارش جذب می گردد. از طریق فلور میکروبی دستگاه گوارش، متابولیزه شده و معمولا با ادرار دفع می شود. کارنی لیکوئید (ال کارنیتین)، یک محصول چربی سوز با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است.

ال کارنیتین به افزایش سوخت و ساز بدن، بالا رفتن انرژی کمک می کند. این ماده با سرعت بخشیدن به روند دفع چربی ها، باعث کم شدن اشتها شده و در عین حال مانع جذب چربی می شود. این ماده به سلامت قلب و درمان و بهبود بیماری دیابت نیز کمک می کند.

در نشريه جهان شيمي فيزيک مي توانيد راجع به انواع شربت، پودر و قرص هاي لاغري اطلاعات جامعي به دست آوريد. در زير به عناوين چند مورد از اين مقالات اشاره مي کنيم:

شربت درناسل براي لاغري چيست؟ معرفي و عوارض آن

فواید و عوارض و قیمت خرید قرص لاغری پلاتین اسلیمینگ

قرص لاغری اسلیم مکس چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

خواص پودر و قرص لاغری و چاقی سوپر پلنت چیست؟ قیمت و خرید سوپر پلنت

 

کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن
کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن

قرص ال کارنیتین چیست

همانطور که گفتیم ال کارنیتین با انتقال اسید های چرب به میتوکندری سلول های افراد، در تولید انرژی موثر است. میتوکندری به مانند موتور بدن با سوزاندن چربی به تولید انرژی کمک می کند. برای تولید ال کارنیتین، بدن به مقدار زیادی ویتامین ث نیازمند است. خوردن محصولات حیوانی به جذب ال کارنیتین کمک می نماید. بنا بر تحقیقات صورت گرفته، انواع مختلف کارنیتین می تواند در بیماری های قلبی و مغزی مفید عمل کند و مغز را در مقابل برخی آسیب های سلولی حفظ نماید.

این محصول به صورت های مختلف شربت، پودر، کپسول، تزریقی و یا قرص تولید می شود. برای ورزشکاران حرفه ای مصرف قرص ال کارنیتین مناسب تر است. نوع شربتی یا کپسول آن برای ورزشکارانی که قبل از فعالیت و ورزش، از این محصول استفاده می کنند، توصیه می شود.

علایم کمبود ال کارنیتین در بدن

وظیفه ی اصلی ال کارنیتین در بدن، کمک به عملکرد میتوکندری و تولید و افزایش انرژی است. کمبود ال کارنیتین سلامت عمومی بدن را به خطر می اندازد. انتقال اسید چرب به میتوکندری ها که نقش موثر در جلوگیری از پیری زودرس و پیشگیری از بیماری دارند توسط ال کارنیتین صورت می گیرد. وجود این ماده در بدن نيز، روند پیری مغز و ابتلا به آلزایمر و کاهش عملکرد مغزی را تا حد زیادی کند می کند.

نودو هشت درصد از ال کارنیتین بدن در ماهیچه ها ذخیره می شوند. در واقع ال کارنیتین، میزان اکسیژن رسانی به عضلات را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است که مصرف ال کارنیتین به بهبود اختلالات قلبی در بیماری های شدید نارسایی قلب مانند کرونر می شود. کمبود این ماده در بدن مردان موجب آسیب به اسپرم ها می شود. علاوه بر کبد و کلیه ، ال کارنیتین در اسپرم ها نیز ذخیره می شود.

ال کارنیتین با افزایش آنزیم AMPK از طریق افزایش توان بدن در مقابل کربوهیدرات ها، به مقابله با دیابت کمک می کند. طبق تحقیقات، وجود این ماده به ویژه در کاهش علایم دیابت نوع دو موثر است.

کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن
کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن

خواص ال کارنیتین برای مردان

همانطور که گفته شد، ال کارنیتین باعث انتقال چربی های شکسته شده به داخل میتو کندری می شود و در اکسیداسیون اسید های چرب که منبع اصلی انرژی اسپرم ها محسوب می شود، تاثیرگذار است. در واقع از ال کارنیتین می توان بعنوان یک آمینو اسید غیر متحرک نام برد. طبق تحقیقات موثق، ال کارنیتین در باروری مردان نقش به سزایی دارد و به صورت طبیعی در اسپرم ها و مایع منی مردان موجود است. اسید آمینه استیل ال کارنیتین به بلوغ و افزایش تحرک اسپرم ها کمک می کند. انواع مختلف ال کارنیتین برای مردانی با اسپرم های ضعیف، یک ماده مغذی بسیار مفید است. آستنو اسپرمی یا اسپرم ضعیف یکی از شایع ترین دلایل ناباروری در مردان است.

کارنی لیکوئید(ال کارنیتین)، در مردان به تقویت میل جنسی، افزایش سلامت روحی و روانی، بابا رفتن تستسترون، کاهش علایم افسردگی ناشی از یائسگی مردانه تاثیرات بی نظیری دارد.

مردان ورزشکار از این ماده، بعنوان یک ماده مغذی و موثر جهت ریکاوری، تقویت و حجیم کردن عضلات و تناسب اندام و تامین انرژی مضاعف در رژیم های غذایی خود استفاده می کنند.

کارنی لیکوئید (ال کارنیتین)، در درمان یکی از بیماری های شایع مردان بنام پیرونی، بسیار موثر است. طبق آزمایشات صورت گرفته، استفاده از پروپونیل ال کارنیتین همگام با دارو های تزریقی، به کند شدن روند پیشرفت این بیماری کمک می کند. چه بسا در بسیاری از موارد نیاز به جراحی نیز وجود ندارد.

در همين نشريه چند مقاله در مورد کاربرد، فوايد و عوارض ال کارنيتين وجود دارد که از راه لينک هاي زير مي توانيد به مطالب آنها دسترسي پيدا کنيد.

فواید و عوارض ال کارنیتین و قیمت خرید و فروش آن

کاربرد قرص ال کارنیتین چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

آیا مصرف قرص ال کارنیتین در بهبود تپش قلب موثر است؟

لووکارنیتین چیست

لووکارنیتین دارویی موثر برای درمان و یا پیشگیری کمبود کارنیتین است. این دارو به ویژه برای بیماران دیالیزی تجویز می شود.کمبود ال کارنیتین می تواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد قلب و کبد و عضلات بدن بشود. زمانی که به هر دلیلی بدن توانایی ساخت طبیعی ال کارنیتین را از دست می دهد، بایستی این ماده به صورت دارو تامین شود.

نحوه مصرف قرص ال کارنتیتین

میزان مصرف مجاز روزانه این قرص لاغری ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی گرم است ، این میزان مصرف دارای عملکرد کافی و حداقل عوارض جانبی در بدن می باشد. تا زمانی که میزان مورد نیاز ال کارنیتین را از رژیم غذایی روزانه دریافت می ‌کنید نیازی به مصرف این قرص لاغری نخواهید داشت . بهترین زمان برای مصرف این قرص لاغری صبح یا قبل از تمرین است.

کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن
کارني ليکوئيد (ال کارنيتين) چيست؟ نحوه مصرف و قيمت آن

ال کارنيتين مايع

ال کارنيتين ۱۰۰۰۰۰ داراي مقدار زيادي از ال کارنيتين در فرم مايع است. اين محصول علاوه بر اينکه در رژيم هاي کاهش وزن استفاده مي شود، براي رفع بي حالبي و خستگي حاصل از تمرينات ورزشي نيز کاربرد دارد. ال کارنيتين مايع مي تواند با آب يا ساير نوشيدني هاي ورزشي رقيق و مورد مصرف قرار گيرد.

قیمت ال کارنیتین مایع

کارني ليکوئيد (ال کارنیتین)، یک محصول وارداتی از کشور چک است. این محصول دارای مقدار زیادی ال کارنیتین در شکل مایع است. به جز رژیم های کاهش وزن، از این محلول بعد از انجام تمرینات ورزشی سخت نیز استفاده می شود. استفاده از این محلول به گیاهخواران توصیه می شود. در حالت طبیعی، بدن همه کارنیتین های مورد نیاز را می تواند تامین کند. اما گاهی ممکن است به دلایلی همچون مصرف برخی داروها یا رژیم های خاص دچار کمبود کارنیتین شود.

اشکال مختلف کارني ليکوئيد (ال کارنیتین) در بازار مصرف، به دلیل تعدد برند و تنوع زیاد، با قیمت های مختلفی ارائه می شود. قرص ها و کپسول های ال کارنیتین را از ۱۰۰ هزار تومان تا ۴۰۰ هزار تومان می توان خریداری کرد. قیمت ال کارنیتین مایع نسبت به قرص بیشتر است. چرا که در دوزهای بالاتر مقادیر بیشتری از ال کارنیتین در آنها موجود است. از دويست هزار تا پانصد هزار تومان قیمت حدودی ال کارنیتین مایع نسبت به دوز و میزان لیتر آن فروخته می شود. معمولا کارني ليکوئيد (ال کارنیتین) با طعم های مختلف در برند های متنوع ترکیب می شود.

مصرف ال کارنيتين در بدنسازي

ال کارنیتین محصولی مناسب برای ورزشکاران مکمل مغذی، کمک کننده به افزایش انرژی ، تناسب اندام، چربی سوزی و حتی در مواردی کمک کننده به درمان ریزش مو محسوب می شود. مصرف ال کارنیتین با خوراکی های دارای کربوهیدرات بالا و همچنین رژیم غذایی مناسب، تاثیر آن را مضاعف می کند. میزان مصرف ال کارنیتین در افراد مختلف بستگی به میزان فعالیت و نیاز بدن دارد. ورزشکاران حرفه ای جهت تقویت عضلات دو تا سه میلی گرم ال کارنیتین همراه با کربوهیدرات و پروتئین مصرف می کنند.

بطور معمول سه هفته بعد از مصرف این ماده، تغییرات کم کمک مشاهده می شود. برای نتیجه گیری بهتر توصیه می شود مصرف مداوم آن تا شش ماه ادامه یابد.

میزان دوز مصرفی در بزرگسالان ۹۹۰ میلی گرم دو تا سه بار در روز و در افراد زیر هجده سال، ۵۰ تا ۱۰۰ میلی گرم به ازای هر یک کیلوگرم وزن، در دو تا سه روز تقسیم بندی و مصرف می گردد.

ال کارنیتین انواع مختلف دارد که عبارتند از:

استیل ال کارنیتین: دوز مصرف بین ۶۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم در روز

ال کارنیتین ال تارتارات: دوز مصرف بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی گرم در روز

پروپیونیل ال کارنیتین: دوز مصرف بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم در روز

ال کارنیتین برای کرونا

بیماری اپیدمی کرونا که در چند سال اخیر، به یکی از بزرگترین معضلات جهان پزشکی و درمانی تبدیل شده است، تاثیر مستقیمی با سیستم ایمنی بدن دارد. با اینکه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما تمامی مطالعات نشان داد مصرف غذاها یا دارو ها و مکل هایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن و بالا بردن توان و انرژی انسان کمک می کند، می تواند در مقابله با این ویروس موثر عمل کند.

کارني ليکوئيد (ال کارنیتین) یکی از همین مواد موثر است که بدن برای تقویت قلب، عمکرد مفید مغز، کلیه، قوای عضلات، تقویت ریه وبطور کلی سلامت عمومی خود به آن نیازمند است.

ال کارنیتین پلاس چیست

مصرف ویال ال کارنیتین پلاس، به بالا رفتن متابولیسم بدن و اکسیداسیون چربی ها، افزایش انرژی، بهبود عملکرد بدن، بالا رفتن توان ایمنی، ترمیم زخم های دوران نقاهت و تحریک رشد کمک می نماید. این محلول خوراکی، ممکن است عوارض جزیی گوارشی مانند اسهال، استفراغ درد های شکمی، تشدید آسم، نفخ و … شود. با کم کردن یا تنظیم دوز مصرفی، تا حدی می توان عوارض را کاهش داد. بهتر است طبق تجویز پزشک این محلول را مصرف کنید. به طور معمول یک ویال در روز همراه غذا بصورت محلول در نوشیدنی ها یا به تنهایی می توان مصرف نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا