Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص رب نارنج چیست؟ طرزتهیه و روش جلوگیری از تلخی آن

رب نارنج خانگی یکی از بهترین رب های خانگی است که به آسانی در خانه آماده می شود. طعمی که این رب به غذا می دهد بی شک هیچ ربی ندارد. شما می توانید این رب برای تهیه س کباب و مرغ استفاده کرد. اگرنارنج را دوست دارید و آنها در دسترس ندارید، از آن در فصل خودش، رب خانگی درست کنید و همیشه آن را در یخچال نگهداری کنید. رب نارنج علاوه بر طعم خوشمزه وبی نظیر خود، دارای خواص درمانی زیادی است از جمله می توان به درمان دردهای سینه و سرفه، پایین آوردن فشار خون، هضم غذا، از بین بردن حالت تهوع، نشاط آورو تقویت کننده  برای قلب، نرم کردن دست ها و صورت، نام برد. شما می توانید خمیر نارنجی را کتک بزند و اثر آن را ببینید. با این رب طعم منحصر به فردی به غذای خود ببخشید. امروزه در نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به شما طرز تهیه این رب را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای رب نارنج

نارنج ۱۰ کیلوگرم

طرز تهیه رب نارنج

  • نارنج را با دقت و به خوبی بشویید ودر داخل آبکش قرار دهیدتا خشک شود.
  • پخت رب نارنج
  • برای اینکه این رب پخت بهتری داشته باشد سعی کنید از قابلمه روحی یا مسی استفاده کنید. آب نارنج را درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید و کف روی رب را بگیرید.
  • این کار را تا زمانی که این رب غلیظ تر و تیره تر شود ادامه دهید تا این رب آماده شود. در نظر داشته باشید که غلظت این رب شبیه به رب های دیگر نیست.
  • رب نارنج را در ظرف شیشه ای درب دار بریزید و داخل یخچال نگه دارید.

(این رب به دلیل اسیدی بودن در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنید. چون اسیدی است دیوار شیشه ای را تجزیه می کند). طعم این رب خوشمزه ، طعم غذا را لذیذ می کند.

نکات کلیدی در تهیه رب نارنج

خواص رب نارنج چیست؟ طرزتهیه و روش جلوگیری از تلخی آن
خواص رب نارنج چیست؟ طرزتهیه و روش جلوگیری از تلخی آن

از هر ۱۰ لیتر آب نارنج ، ۱ کیلوگرم رب نارنج به دست می آید. اگر تمایل دارید این رب ملس باشد، هم زمان با پخت مقداری شکر اضافه کنید و اگر ترش را دوست دارید، نیازی به اضافه کردن مواد نیست. قوام نارنج را می توان با کمی عسل مخلوط, که کنید تا طعم فوق العاده خلق کنید. از این ترکیب می توانید به جای سکنجبین  برای خوردن با کاهو استفاده کنید. قابلمه ای که در نظر دارید باید کمی بیشتر از مقدار آب نارنج باشد تا هنگام جوش خوردن، سر نرود، حرارت تا زمانی ادامه پیدا کند که این رب به غلظت فرنی برسد. زیرا هنگام سرد شدن سفت می شود.

 

توجه داشته باشید اگر از نارنج تازه استفاده می کنید، به دلیل اسید قوی که دارد می تواند به دست ها آسیب وارد کند، چند روز بگذارید بماند سپس آب آن ها را بگیرید. شیشه ای که در آن رب می ریزید باید خشک و تمیز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا