Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید رنگ آنتوسیانین | کاربرد رنگ Anthocyanin

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد رنگ آنتوسیانین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید رنگ آنتوسیانین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش رنگ آنتوسیانین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان رنگ آنتوسیانین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت رنگ آنتوسیانین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش رنگ آنتوسیانین به روزرسانی می‌شود.

رنگ آنتوسیانین (Anthocyanin) رنگدانه های طبیعی متعلق به گروه فلاونوئیدها و از اجزاء اصلی رژیم غذایی انسان هستند. رنگ آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان قوی است و در بسیاری از غذاها، میوه ها و سبزیجات، به ویژه توت ها و شراب قرمز وجود دارد.

این ترکیبات به عنوان آنتی اکسیدان در مواد غذایی که در آنها یافت می شود و در ارگانیسم هایی که غذاهای غنی از آنتوسیانین دریافت می کنند به خوبی عمل کرده و با رادیکالهای آزاد مقابله می کنند.

مراکز خرید و قیمت فروش رنگ آنتوسیانین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش رنگ آنتوسیانین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان رنگ آنتوسیانین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده رنگ آنتوسیانین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید رنگ آنتوسیانین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش رنگ آنتوسیانین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

مقاله در مورد آنتوسیانین

آنتوسیانین ها رنگدانه های محلول در آبی هستند که وابسته به PH ممکن است به رنگ قرمز، بنفش، آبی یا سیاه به نظر برسند. گیاهان غنی از این رنگدانه عبارتند از زغال اخته، تمشک و بسیاری دیگر از میوه های قرمز رنگ. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه خواهد شد.

اگرچه آنتوسیانین ها برای استفاده در مواد غذایی و نوشیدنی های رنگی در اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار می گیرند اما به عنوان افزودنی یا مکمل ها تأیید نشده اند. در حال حاضر هیچ مدرک قطعی مبنی بر تأثیر آنتوسیانین ها بر روی بیولوژی یا بیماریهای انسانی وجود ندارد.

رنگ طبیعی خوراکی آنتوسیانین

آنتوسیانین ها بزرگترین گروه رنگدانه های فنلی و مهمترین گروه رنگدانه های محلول در آب گیاهان را تشکیل می دهند که مسئول رنگ های قرمز، بنفش و آبی در بسیاری از میوه ها، سبزیجات، دانه های غلات و گل ها هستند. این رنگدانه ها بدون بو و تقریباً بدون عطر و طعم هستند و به عنوان یک مزه گس متوسط احساس می شوند.

آنتوسیانین ها به عنوان رنگ خوراکی به جز انواع خاصی از میوه های قرمز که در گوشت میوه وجود دارند (گیلاس و توت فرنگی)، عمدتا در پوست یافت می شوند.

آنتوسیانین ها دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مشخصی هستند که به آنها رنگ و ثبات بی نظیری می بخشد. آنها مولکول های بسیار واکنشی هستند و بنابراین به واکنش های تخریبی حساس هستند. اکسیژن، دما، نور، آنزیم ها و pH از جمله عواملی هستند که ممکن است روی شیمی آنتوسیانین ها و در نتیجه پایداری و رنگ آنها تأثیر بگذارند.

خوراکی های حاوی رنگ آنتوسیانین

فلاونوئید فیتوکمیکال هایی هستند که عمدتا در غذاها / نوشیدنی ها از جمله چای، عسل، شراب، میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، روغن زیتون و کاکائو یافت می شود.

انواع آنتوسیانین

بهترین راه برای به دست آوردن آنتوسیانین خوردن خوراکی هایی به رنگ قرمز، آبی، بنفش و نارنجی یا ترکیبی از این رنگ ها هستند. مقدار دقیق آنتوسیانین موجود در این غذاها بسته به متغیرهایی مانند محل و نحوه رشد غذا ، ارگانیک بودن یا نبودن آن و میزان تازه بودن آن، می تواند بسیار متفاوت باشد.

 

رنگ آنتوسیانین چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟
رنگ آنتوسیانین چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

خواص آنتوسیانین

در این بخش از مقاله به توضیح خواص آنتوسیانین پرداخته ایم:

سلامت قلب و عروق

بطور کلی، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که مصرف فقط یک یا دو وعده (یا در حالت ایده آل بیشتر) وعده غذایی غنی از آنتوسیانین در روز می تواند شما را از مشکلات فشار خون و تصلب شرایین محافظت کند. اگرچه مصرف هر روزه غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بسیار خوب است، حتی مصرف چند بار در هفته نیز می تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

دیابت و قندخون

مزایای آنتوسیانین برای دیابت و اختلالات لوزالمعده نیز در سال های اخیر کشف شده است و این عامل به چندین اثر همزمان بیولوژیکی ناشی از این رنگدانه ها در بدن از جمله جلوگیری از تولید رادیکال های آزاد، کاهش پراکسیداسیون لیپید و کاهش تورم لوزالمعده نسبت داده می شود که غلظت قند خون را در ادرار و سرم خون کاهش می دهد.

بهبود عملکرد ایمنی

بیوفلاونوئیدهای آنتوسیانین ممکن است از آسیب DNA و پراکسیداسیون لیپیدها جلوگیری کنند، به علاوه آنها دارای اثرات ضد التهابی هستند و به تقویت تولید سایتوکین هایی کمک می کنند که پاسخ های ایمنی را تنظیم می کنند. همچنین مشخص شده است که آنها از تعادل هورمونی با کاهش فعالیت استروژن پشتیبانی می کنند و به تنظیم تولید آنزیمی که به جذب مواد مغذی و همچنین کاهش نفوذپذیری و شکنندگی غشای سلولی، کمک می کنند.

محافظت در برابر سرطان

تحقیقات نشان می دهد آنتوسیانین به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی و ضد التهابی می تواند خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان را کاهش دهد. این امر هم در مطالعات آزمایشگاهی و هم در داخل بدن در انسان و حیوانات نشان داده شده است. مطالعات نشان می دهند که آنتوسیانین ها با جلوگیری از تکثیر سلولی و جلوگیری از تشکیل تومور با تداخل در روند سرطان زایی، توانایی مبارزه طبیعی با سرطان را افزایش می دهند. آنتوسیانین ها با مسدود کردن مسیرهای پروتئین کیناز فعال شده با میتوژن، تومورزایی را مهار می کنند.

عملکرد شناختی بهبود یافته

مطالعات نشان داده است که رژیم های غذایی حاوی مقدار زیاد آنتی اکسیدان هایی مثل آنتوسیانین منجر به تغییر در برخی از کمبودهای مربوط به سن می شود که بر پارامترهای عصبی و رفتاری از جمله حافظه و عملکردهای حرکتی تأثیر می گذارد. آنتوسیانین ها به دلیل محافظت از حافظه، هماهنگی و عملکرد عصبی در افراد مسن شناخته شده هستند. یکی از مطالعات در این زمینه نشان داد که تجویز آنتوسیانین های جدا شده از سیب زمینی شیرین بنفش باعث افزایش عملکرد شناختی و مهار پراکسیداسیون لیپیدها در بافتهای مغزی موش ها می شود.

بهبود عملکرد ورزشی و ریکاوری

به نظر می رسد آنتی اکسیدان ها با کاهش خستگی و اثرات منفی اکسیژن بیش از حد و تجمع رادیکال های آزاد در طی فعالیت های بدنی، عملکرد بدنی را بهبود می بخشند. در یک کارآزمایی بالینی که ۵۴ ورزشکار زن و مرد در آن شرکت داشتند وقتی به یک گروه ۱۰۰ میلی گرم قرص آنتوسیانین در روز به مدت شش هفته داده شد، مشخص شد که شرکت کنندگان در آن گروه بهبود قابل توجهی در حداکثر VO2 (حداکثر اکسیژن) دارند.

برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که آب میوه هایی که حاوی آنتوسیانین هستند مانند آب گیلاس و بلوبری، دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند و تاثیر مثبتی بر آسیب عضلات به دنبال ورزش داشته و ریکاوری را بهبود می بخشند.

حتی شواهدی از مطالعات حیوانی وجود دارد که نشان می دهد آنتوسیانین های مصرف شده به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی پرچرب می توانند به مهار افزایش وزن بدن و بافت چربی کمک کنند.

تقویت بینایی و سلامت چشم

آنتوسیانین با محافظت از چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد به تقویت دید در شب و بینایی بهتر کمک می کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف آنتوسیانوزید حاصل از توت سیاه منجر به بهبود قابل توجه دید در شب در بزرگسالان می شود. تحقیقات نشان می دهد که تقویت بازسازی رودوپسین و محافظت در برابر التهاب حداقل دو مکانیزمی است که با استفاده از آنتوسیانین باعث بهبود بینایی و محافظت از چشم می شود.

آنتوسیانین ها چیست

آنتوسیانین ها را می توان در واقع رنگدانه و آنتی اکسیدان های طبیعی و غیرسمی به شمار آورد که رنگ های قرمز، آبی و بنفش را در گل ها و گیاهان و میوه ها تولید می کنند و به عنوان فلاونوئیدها طبقه بندی می شوند. این ترکیبات نسبت به عواملی مانند حرارت، دما، اکسیژن و آنزیم ها بسیار حساس هستند زیرا این عوامل به راحتی برروی خواص آنها تاثیر می گذارد. آنتوسیانین ها همچنین به عنوان رنگدانه مجاز برای استفاده در صنایع غذایی مانند تولید نوشیدنی ها، ژله ها و حتی برای استفاده در داروها به کار برده می شوند.

ساختار آنتوسیانین

ساختار آنتوسیانین به عنوان یک رنگدانه گیاهی که دارای خواص آنتی اکسیدانی نیز می باشد از دو قسمت تشکیل شده است که یک قسمت قندی آن شبیه گلوکز یا گالاکتوز و قسمت غیر قندی آن آنتوسیانیدین یا آگلیکون است. استخراج آنتوسیانین به عنوان رنگدانه به وسیله حلال ها انجام می گیرد که اغلب همراه به آسیب زدن به بافت های سلولی گیاهان همراه است. رنگدانه های آنتوسیانین حاوی مواد مهمی مانند آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها بسیار مفید باشند.

قرص آنتوسیانین

قرص روکشدار ونووین در بسته های ۶۰ عددی ارائه می شود و سرشار از آنتوسیانین است. این قرص به منظور رفع مشکلات زیر مصرف می شود:

  • درمان علائم واریس پا (درد، تورم و سنگینی) ناشی از نارسایی مزمن وریدی
  • آنتی ­اکسیدانت قوی
  • بهبود گردش خون
  • کاهش احتباس آب و سنگینی پاها، کاهش احساس خستگی و درد
  • تقویت‌کنندۀ و محافظت‌کنندۀ جدار داخلی رگ­ها، بازسازی دیوارۀ رگ­ها

آزمایش آنتوسیانین

برای اینکه بتوانند این ماده را از میوه ها و غذاها استخراج کنند باید آزمایشاتی روی آن انجام دهند. این آزمایشات معمولا توسط محققان در آزمایشگاه ها انجام می شود. برخی دانشجویان نیز از این آزمایشات به عنوان تحقیقات پایان نامه خود استفاده می کنند. یکی از این آزمایشات، آزمایش pH است.

تغییر رنگ آنتوسیانین در ph مختلف

آنتوسیانین‌ ها در شرایط pH مختلف، رنگ های متفاوتی دارند. برای مثال این ماده در محیط اسیدی قرمز رنگ است. هر چه میزان اسیدیته کمتر شود به رنگ آبی-بنفش نزدیک تر خواهد شد. به عبارت دیگر این ماده در pH یک و کمتر قرمز است. در pH بین ۴ تا ۶ پنفش و ارغوانی و در pH بالاتر از ۷ آبی پررنگ است.

رنگ آنتوسیانین در ph های مختلف تغییر نمی کند

این یک تصور اشتباه است. همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، این ماده در pH مختلف رنگ های متفاوتی خواهد داشت.

 

خرید رنگ آنتوسیانین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید رنگ آنتوسیانین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید رنگ آنتوسیانین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان رنگ آنتوسیانین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید رنگ آنتوسیانین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا