Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد اسانس گل مریم چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

امروزه از انواع اسانس در صنایع مختلف استفاده می شود. صنایع غذایی و صنایع آرایشی و بهداشتی ازجمله مهم ترین صنایعی هستند که از انواع اسانس در آن ها بهره برده می شود. اسانس ها انواع مختلفی داشته و از گل ها و میوه ها و ادویه جات و… به دست می آیند. اسانس گل مریم از جمله اسانس های گیاهی-گلی است که کاربرد آن به ویژه در صنعت تولید عطر  به وفور دیده می شود. کاربرد اسانس گل مریم در صنایع غذایی و صنایع آرایشی بهداشتی عطری دلپذیر به محصول می بخشد. انواع اسانس گل مریم توسط شرکت های تجاری مختلفی در بازار عرضه می شوند. قیمت اسانس گل مریم تحت تاثیر عواملی چون خلوص و کیفیت اسانس قرار دارد. برای خرید اسانس گل مریم می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نموده و بدون واسطه اقدام به خرید نمود.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی اسانس‌های دیگری همچون اسانس فلفل سیاه، اسانس تمبر هندی، اسانس فلفل قرمز، اسانس زغال اخته و… پرداخته است. در این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی کاربرد و خواص و قیمت خرید و فروش اسانس گل مریم می پردازیم. با ما همراه باشید.

اسانس چیست

اسانس ماده ای فرار بوده که توسط فرآیندی فیزیکی از منبع مورد نظر گرفته می شود؛ که می تواند بخش های مختلف گیاه همچون گل باشد. اسانس‌ها دارای بو و عطر و طعم هستن و از این رو در صنایع به کار می روند. اسانس ها در اثر حرارت معمولی و در معرض هوا تبخیر خواهند شد. به همین جهت به آن ها روغن های فرار نیز گفته می شود. اغلب اسانس ها بی رنگ هستند، بخصوص اگر تازه تهیه شده باشند. اسانس ها با گذشت زمان اکسید شده و حالتی رزینی و تیره خواهند یافت. بنابراین جهت جلوگیری تغییرات اسانس، باید آن را در مکانی خشک و خنک و در ظروف مات و سربسته و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری نمود.

کاربرد اسانس گل مریم چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس گل مریم چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

گل مریم

گل مریم نام گلی بسیار زیبا، همراه با خواص درمانی است که با نام  انگلیسی  Tuberoseو نام علمی Polianthes tuberosa نیز شناخته می شود. انواع گل مریم گیاهی چند ساله و از خانواده مارچوبه گان است. گل مریم اولین بار در کشور مکزیک و در دهه ۱۵۰۰ کشف و به دنیای گل ها معرفی گشت. این گل به سرعت در کشورهای زیادی به محبوبیت رسید. این گل زیبا قادر است تا در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری به خوبی رشد کرده و گل دهی کند. گل های این گیاه محبوب به صورت خوشه‌هایی از شکوفه‌های سفید بزرگ است که روی ساقه‌ های گل ایجاد می‌شوند. این خوشه های زیبا شامل گل‌ هاییی سفید، مومی و معطر هستند که به داشتن برخی خواص دارویی هم معروفند.

این گل زینتی به دلیل عطر قوی، طول عمر بالای گل ها و همین طور گل دهی ۴ فصل، از محبوبیت بالایی در بین سایر گل ها برخوردار است. جالب است بدانید این گل‌ در طول روز رایحه  ملایم تری داشته و در شب رایحه‌اش قوی‌ تر می گردد. رنگ گل مریم سفید نمادی از صلح و آرامش است. خواص و ویژگی های گل مریم موجب شده است تا از آن اسانس هایی در گرید های مختلف گرفته شود. این اسانس ها دارای خواص گیاه گل مریم بوده و در صنایعی مانند تولید عطر از اهمیت بالایی برخوردارند. بسیاری از عطرهای معروف و گران قیمت در ساختار خود از این اسانس خوش عطر برخوردارند.

اسانس گل مریم چیست

گل مریم در دسته گیاهان چند ساله قرار دارد. این گیاه دارای گل‌هایی سفید رنگ و معطر است. گل مریم عطر بسیار دل‌نشینی دارد.به همین دلیل از خواص اسانس این گل در صنعت عطرسازی استفاده های فراوانی می‌ شود. گل مریم در کشور ما ایران تولید تجاری گسترده ای داشته و حتی به کشورهای دیگر هم صادر می ‌شود. عمر بیشتر این گل نسبت به سایر گل ها از مزایای بی نظیر آن است. خواص این گل موجب می شود تا این به راحتی با شرایط مختلف سازگاری یابد. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد های گل مریم و اسانس‌های آن در صنایع می پردازیم. با ما همراه باشید.

"کاربرد

طرز تهیه اسانس گل مریم

اسانس گل مریم کاربرد های مختلفی در صنایع دارد. از این جهت طرز تهیه آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این گیاه از مشهورترین گیاهان دارویی بوده و دارای ۹۰۰ گونه مختلف است. این گیاه دارای خواص دارویی بوده و این خواص را به اسانس خود نیز منتقل می نماید. خواص آنتی میکروبی این گیاه پرخاصیت در درمان بیماری های قلبی، هپاتیت، بیماری های مغزی، اعصاب، بیماری کلیوی، بیماری های کبد، اختلالات قاعدگی و… موثر خواهند بود.

برای تهیه اسانس‌های گل مریم از تکنیک اولتراسوند استفاده می شود. در این روش از برگ ها و ساقه گل نیز استفاده می گردد. زمان، دما و قطبیت حلال از عوامل موثر بر اسانس گیری بوده و این روش نسبت به روش سنتی کارآمد تر عمل می کند. طرز تهیه اسانس گل مریم با کمک تکنیک اولتراسوند می تواند موجب کاهش میزان قابل توجه دما و زمان گردد. از طرفی کیفت اسانس گیری که امری بسیار مهم است نیز افزایش خواهد یافت.

ترکیبات اسانس گل مریم

  • فلاونوئید
  • مواد تلخ و دی ترپن
  • تانک
  • اسید های فولیک
  • و…

ویژگی اسانس گل مریم

این گیاه از دسته گیاهان دارویی بوده و دارای ویژگی های درمانی ویژه ای است. در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

  1. ضد افسردگی
  2. ضد التهاب
  3. سبب بهبود عملکرد مغز
  4. تقویت حافظه
  5. کاهش فشار خون

کاربرد اسانس گل مریم

اسانس‌های گل مریم دارای خواص درمانی مختلفی است. از این اسانس در مصارف دارویی و بهداشتی استفاده می گردد. حتی متخصصان طب سنتی هم بر این باورند که گل مریم از خواص دارویی فراوانی برخوردار است. کاربرد اسانس گل مریم در موارد زیر صورت می پذیرد.

  • تولید شوینده مانند صابون
  • تولید انواع خوشبو کننده
  • ساخت انواع پلاستیک
  • تولید عطر های مرغوب
  • صنایع دارویی
  • صنایع غذایی
  • و…

خواص اسانس گل مریم

این اساس دارای خواص درمانی بسیار سودمندی است. کاربرد اسانس گل مریم به مصارف دارویی و بهداشتی مختلفی  می رسد. گل مریم خاصیت دارویی داشته و اسانس آن نیز تا حدودی از خواص بی نظیر عصاره گیاه برخوردار است.

ضد افسردگی

این اسانس دارای خواصی همچون ضد افسردگی، تقویت کننده هضم، تقویت نمودن گردش خون، ضد التهاب و… است. تاثیر ضد افسردگی چند اسانس بر روی موش مورد آزمایش قرار گرفته است. مشخص شده که در میان تمامی اسانس های مورد آزمایش، اسانس گل مریم از بیشترین میزان تاثیرات ضد استرس برخوردار است. بنابراین استفاده از اسانس این گیاه در محصولات می تواند منجر به بهبود افسردگی گردد. جالب است بدانید که تاثیر این گیاه به قدری است که با هورمون دوپامین که موجب ایجاد حس خوب در افراد می گردد، قابل مقایسه است.

ضد فشار خون

تحقیقات دیگری که بر این گیاه انجام شده است، نشان داده که استشمام این گیاه یا اسانس آن به طور چشمگیری موجب افت فشار خون می گردد.

ضد التهاب

گل مریم دارای خواص فوق العاده ضد التهابی است. نیز برای محققان به اثبات رسیده است. این گیاه دارویی را می توان در درمان التهابات لثه ای استفاده نمود.

تقویت حافظه

بعلاوه این اسانس در کنترل بیماری آلزایمر تاثیر بالقوه ای داشته و در تقویت حافظه و بالا بردن سطح هوشیاری نیز بسیار مفید و موثر عمل می کند.

آنتی باکتریال

اسانس این گیاه دارای تاثیرات آنتی باکتریال است. بنابراین استفاده از آن در انواع محصولات علاوه بر اینکه موجب بوی دل ‌نشینی می شود، برای مقابله کردن با انواع باکتری ها نیز عملکرد مطلوبی دارد.

عوارض اسانس گل مریم

اگر از این اسانس به اندازه و طبق دستور العمل استفاده شود، عوارض چندانی نخواهد داشت. البته باید توجه شود که این گیاه نیز مانند برخی از گیاهان دیگر ممکن است در بعضی افراد ایجاد حساسیت نماید. بنابراین می توان گفت در برخی از افراد محدودیت مصرف خواهد داشت.

قیمت اسانس گل مریم

قیمت این اسانس تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. این اسانس در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت ای گرید ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. گرید های خوراکی و دارویی نسبت به گرید های صنعتی از قیمت های بالاتری برخوردارند. شرکت تولید کننده نیز بر قیمت این اسانس ها تاثیر بسزایی دارند. نرخ ارز از دیگر عوامل موثر بر اسانس بوده و بویژه بر قیمت اسانس های وارداتی یا خارجی تاثیر بیشتری دارند. امروزه این اسانس در کشور ما ایران نیز تولید و زمینه های صادرات آن نیز فراهم شده است. وزن بسته بندی محصول نیز بر قیمت آن موثر است. هرچه محصول در بسته بندی های بزرگ تر و با مقادیر بیشتری عرضه شود، قیمت بیشتری هم خواهد داشت.

اسانس گل مریم را از کجا بخریم

اسانس این گل خوش عطر را می توان به صورت حضوری و یا غیر حضوری خریداری نمود. خرید غیر حضوری این اسانس امکان خریدی بی واسطه و بصرفه از لحاظ وقت و هزینه را فراهم کرده است. برای خرید این اسانس حتما به مراکز معتبر مراجعه نموده و تنها از انواع اصل این اسانس خریداری نمایید.

"کاربرد

فروش اسانس

فروش اسانس در بازار جهانی و همین طور بازار ایران در حال گسترش است. امروزه کاربرد اسانس ها در صنایع برای افزایش کیفیت تولید صورت گرفته و از این رو فروش اسانس در بازار بسیار رونق دارد. فروش انواع اسانس از طریق سایت ها، دفاتر فروش و… امکان پذیر خواهد بود. فروش انواع اسانس از سایت ها امکان مقایسه قیمت های مختلف را فراهم نموده است.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی خواص و کاربرد های اسانس گل مریم پرداختیم. این ماده دارای خواص دارویی و درمانی منحصر بفردی است. بعلاوه عطر بسیار خوش آن موجب کاربردش در تولید عطر شده است. این اسانس در گرید های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. بنابراین قیمت انواع مختلف این اسانس با یکدیگر متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از قیمت خرید و فروش اسانس ها و همین طور مقایسه قیمت شرکت های مختلف عرضه کننده، می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا