Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

کپسول گارسینیا کمبوجیا مکملی ایمن و طبیعی است و با رژیم غذایی سالم و ورزش سبب کاهش وزن و چربی بدن میشود. کپسول گارسینیا کمبوجیا یک مکمل کاهش وزن محبوب است. این میوه از میوه‌ای به همین نام گرفته می‌شود که گارسینیا گومی گوتا یا تمرهندی مالابار نیز نامیده می‌شود. پوست میوه حاوی مقادیر بالایی از اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است که عنصر فعالی است که تصور می شود مسئول بیشتر مزایای کاهش وزن آن است. در نشریه جهان شیمی فیزیک از کپسول گارسینیا کمبوجیا مطلب ارزنده و کاملی در اختیار علاقه مندان بحث دارویی قرار میدهیم.

قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا اصل

آیا کپسول گارسینیا کمبوجیا می تواند به کاهش وزن و چربی شکم کمک کند؟ گارسینیا کامبوجیا میوه ای کوچک به شکل کدو تنبل زرد یا سبز است. این میوه به قدری ترش است که معمولا به صورت تازه مصرف نمی شود، بلکه در پخت و پز استفاده می شود. مکمل های گارسینیا کامبوجیا از عصاره پوست میوه تهیه می شوند.

پوست میوه حاوی مقادیر زیادی اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است، یک ماده فعال که نشان داده شده است که برخی از خواص کاهش وزن دارد. مکمل ها به طور کلی حاوی ۲۰-۶۰٪ HCA هستند. با این وجود، مطالعات نشان می دهد که افرادی که ۵۰ تا ۶۰% HCA دارند ممکن است بیشترین مزیت را داشته باشند. مکمل های گارسینیا کامبوجیا از عصاره پوست میوه گارسینیا گومی گوتا ساخته می شوند. آنها حاوی مقادیر بالایی از HCA هستند که با مزایای کاهش وزن مرتبط است.

ویژگی های کپسول گارسینیا کمبوجیا

کپسول گارسینیا کمبوجیا ویژگیهای زیر را دارد:

  • کاهش اشتها
  • جلوگیری از افزایش قند خون
  • ممانعت از تبدیل قند به چربی
  • کاهش ذخایر چربی در بدن
  • کمک به کاهش وزن و لاغری
  • کنترل جذب چربی‌های غیر ضروری بدن
  • کاهش کالری دریافتی روزانه
  • رفع توده‌های چربی در بدن
  • کاهش وزن

عکس قرص گارسینیا کامبوجیا

 

قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

دستور مصرف کپسول گارسینیا کمبوجیا

کپسول گارسینیا کمبوجیا را روزانه ۱ تا ۲ قرص، یک ساعت قبل از غذا با آب مصرف کنید. هنگام استفاده از این مکمل یک رژیم غذایی کم چرب داشته باشید.

ترکیبات کپسول گارسینیا کمبوجیا

کپسول گارسینیا کمبوجیا از ۵۰۰ میلی گرم پودر عصاره گارسینیا کامبوجیا که حاوی ۵۰% هیدروکسی سیتریک اسید است، فرموله شده است.

ایا قرص گارسینیا کامبوجیا واقعا لاغر میکند

کپسول گارسینیا کمبوجیا مورد توجه بسیاری از افرادی بوده است که به دنبال راه های طبیعی برای کاهش وزن هستند. این میوه کوچک که شبیه تلاقی کدو و گوجه فرنگی است، بومی هند و آسیای جنوب شرقی است و به سراسر جهان صادر می شود.

میوه گارسینیا کامبوجیا بومی هند و آسیای جنوب شرقی است و به عنوان یک غذای کاهش وزن طبیعی به بازار عرضه می شود. یافتن اینکه گارسینیا کامبوجیا چیست و چگونه کار می‌کند می‌تواند به مردم کمک کند تا بفهمند که آیا ادعاهای کاهش وزن درست هستند و آیا این مکمل مؤثر است یا خیر.

همچنین توجه به این نکته مهم است که هنگام استفاده از گارسینیا کامبوجیا باید از خطرات و تداخلاتی آگاه بود. گارسینیا کامبوجیا حاوی ماده‌ای به نام اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است که برای کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود. عصاره HCA به صورت پودر یا قرص موجود است و می توان آن را به صورت آنلاین یا فروشگاه های بهداشتی خریداری کرد.

مزایای کپسول گارسینیا کامبوجیا

استفاده از گارسینیا کامبوجیا و کپسول گارسینیا کمبوجیا در طول سال ها موضوع بسیاری از ادعاهای سلامتی بوده است. این ادعاها از خفیف تا باور نکردنی متغیر است، بنابراین هنگام استفاده از مکمل‌هایی مانند این مهم است که واقعیت را از بازاریابی جدا کنیم.

کاهش وزن

کپسول گارسینیا کمبوجیا در درجه اول به عنوان راهی برای کاهش وزن طبیعی و بدون هیچ تلاش اضافی به بازار عرضه می شود. برخی از شرکت ها ادعا می کنند که این مکمل می تواند به کاهش وزن افراد بدون ورزش یا رژیم اضافی کمک کند.

درست است که HCA موجود در گارسینیا پتانسیل چربی سوزی بدن را افزایش می دهد. گارسینیا در بسیاری از موارد باعث کاهش وزن می شود. اما نتایج به طور گسترده ای متفاوت است.

برخی از مطالعات با استفاده از HCA نتایج شگفت‌انگیزی برای کاهش وزن ایجاد کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر نشان داده‌اند که این مکمل تاثیر کمی یا بدون تاثیر داشته است.

محققان خاطرنشان می کنند که اکثر مطالعات انجام شده بر روی گارسینیا یا HCA از مدل های حیوانی استفاده کردند. تحقیقات اندکی که روی انسان ها انجام شده است نشان می دهد که اثرات این میوه بسیار گسترده است و نمی توان آن را مفید خواند.

آیا رژیم غذایی مهم است

کپسول گارسینیا کمبوجیا ممکن است افزایش وزن را در کنار رژیم غذایی پرچرب کاهش دهد. محققان به بررسی تاثیر رژیم غذایی افراد بر مکمل پرداختند و خاطرنشان کردند که این مکمل در افرادی که رژیم غذایی آنها کم چربی و کربوهیدرات بالا بود به اندازه کافی مؤثر نبود. مصرف عصاره گارسینیا کامبوجیا همراه با رژیم غذایی پرچرب باعث کاهش افزایش وزن می شود. با این حال، یک رژیم غذایی با فیبر بالا ممکن است میزان عملکرد HCA را در بدن کاهش دهد. گارسینیا و HCA برای اثربخشی به رژیم غذایی مناسب بستگی دارند، که برخلاف روشی است که توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌شود.

قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

اشتها را مهار می کند و به بدن احساس سیری می دهد

ادعای دیگر این است که استفاده از کپسول گارسینیا کمبوجیا یا HCA می تواند به بدن کمک کند در طول روز احساس سیری کند. بررسی ها نتایج مثبتی را در مطالعات حیوانی پیدا کرده اند، اما هیچ مطالعه انسانی نتایج مشابهی پیدا نکرده است.

فقدان مطالعات روی انسان برای اثبات این ادعاها به این معنی نیست که گارسینیا کار نمی کند. برخی از افرادی که از این مکمل استفاده کرده‌اند معتقدند که این مکمل به آنها کمک می‌کند در طول روز احساس سیری کنند و از کاهش وزن آنها حمایت می‌کند.

بهبود عملکرد ورزشی

کپسول گارسینیا کمبوجیا نیز به عنوان مکملی که توانایی ورزشی را افزایش می دهد به بازار عرضه می شود. محققان دریافتند که مدل های حیوانی و انسانی شواهدی برای این ادعا ارائه می دهند.

استفاده از گارسینیا یا HCA ممکن است سطوح استقامت را در حین ورزش افزایش دهد و افراد را دچار خستگی سریع کند. با این حال، برای حمایت از این ادعاها باید مطالعات طولانی مدت انجام شود.

کپسول گارسینیا کمبوجیا ممکن است برای کاهش کلسترول مفید باشد. باز هم، این ادعاها ثابت نشده اند و نتایج مطالعات متناقض است. به این ترتیب، استفاده از گارسینیا برای کاهش کلسترول توصیه نمی شود.

به طور مشابه، گارسینیا ممکن است بتواند سطح قند خون را در برخی افراد کاهش دهد. پزشکان مصرف گارسینیا کامبوجیا را به افرادی که دیابت دارند توصیه نمی کنند، زیرا ممکن است بر داروهای آنها تاثیر بگذارد و باعث شود قند خون آنها به میزان خطرناکی پایین بیاید.

خطرات استفاده از کپسول گارسینیا کمبوجیا

کپسول گارسینیا کمبوجیا برای خوردن بی‌خطر تلقی می‌شود، اگرچه خطرات و ملاحظاتی وجود دارد که باید قبل از استفاده از میوه یا عصاره آن به عنوان یک مکمل غذایی در نظر داشت.

تعیین اینکه کپسول گارسینیا کمبوجیا یا HCA چقدر موثر است دشوار است زیرا این مکمل می تواند از نظر قدرت در برندهای مختلف متفاوت باشد. برخی از تولیدکنندگان ممکن است سایر مواد سینرژیک یا پرکننده را نیز در یک ترکیب بگنجانند، که تعیین دوز مناسب را دشوارتر می کند.

عوارض کپسول گارسینیا کامبوجیا

عوارض جانبی کپسول گارسینیا کمبوجیا ممکن است شامل حالت تهوع و سردرد باشد. هرکسی که کپسول گارسینیا کمبوجیا را انتخاب می کند باید از عوارض جانبی احتمالی آن آگاه باشد. عوارض جانبی گارسینیا کامبوجیا شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • حالت تهوع
  • بثورات پوستی
  • علائم سرماخوردگی معمولی
  • ناراحتی گوارشی
  • کاهش قند خون

کپسول گارسینیا کمبوجیا و HCA نیز با آسیب کبدی مرتبط هستند. با این حال، شواهد متناقضی در مورد اینکه آیا گارسینیا کامبوجیا باعث آسیب کبدی شده است یا خیر وجود دارد. به عنوان یک قاعده، قبل از مصرف هر مکملی، همیشه ابتدا با پزشک مشورت کنید.

قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
قرص و کپسول گارسینیا کامبوجیا چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

تداخلات دارویی کپسول گارسینیا کمبوجیا

کپسول گارسینیا کمبوجیا یا HCA ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که این مکمل قند خون را کاهش می دهد، بنابراین ممکن است بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر بگذارد. همیشه بهتر است قبل از شروع هر دارو یا مکمل جدیدی با پزشک مشورت کنید.

هر کسی که قبلا آسیب کبدی یا کلیوی داشته باشد ممکن است بخواهد از گارسینیا اجتناب کند. همچنین، مطالعات کافی برای تعیین بی خطر بودن گارسینیا برای زنان باردار یا شیرده انجام نشده است. به این ترتیب، این زنان باید از آن اجتناب کنند.

چه مقدار کپسول گارسینیا کمبوجیا باید مصرف کنید

هیچ دوز استانداردی در مورد کپسول گارسینیا کمبوجیا وجود ندارد. بهترین دوز مصرفی از فردی به فرد دیگر به طور قابل توجهی متفاوت است و افراد همیشه باید گزینه های خود را از قبل با پزشک در میان بگذارند.

گارسینیا کامبوجیا و کپسول گارسینیا کمبوجیا قرن هاست که استفاده می شود. خوردن این میوه بی خطر است و مکمل ها به بسیاری از افراد در کاهش وزن کمک کرده است. با این حال، شواهد بالینی اثربخشی آن در این مرحله متفاوت است. اگر فردی در نظر دارد گارسینیا کامبوجیا را به عنوان مکمل مصرف کند، باید در مورد آن به خوبی تحقیق کند و قبل از شروع با پزشک در میان بگذارد.

قرص های معجزه آسای کاهش وزن اغلب آینده ای را می فروشند که وجود ندارد. حفظ یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم هنوز دو تا از بهترین راه ها برای بهبود وزن بدن هستند. مکمل‌ها ممکن است به این تلاش‌ها کمک کنند، اما هیچ چیز جایگزین این عناصر مهم در یک سبک زندگی سالم نخواهد شد.

هشدار در مصرف کپسول گارسینیا کمبوجیا

مصرف کپسول گارسینیا کمبوجیا عوارض ندارد، اما سبب سردرد، سرگیجه، خشکی دهان و مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال میشود. این مکمل در افراد زیر ۱۸ سال و دوران بارداری و شیردهی مصرف این نشود.

قیمت قرص گارسینیا کامبوجیا

قیمت قرص گارسینیا کامبوجیا باتوجه به نرخ ارز و واردات مواد اولیه متفاوت است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا