Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص نووهیل آشنا کنیم. قرص نووهیل یک داروی منحصر به فرد برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. در این مقاله شما می توانید اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قرص نووهیل باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال اگر علاقه دارید یک مکمل مولتی ویتامین عالی برای خود تهیه کنید، خواندن مطلب قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل را به شما توصیه می کنیم.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با قرص نووهیل اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با سیستم ایمنی بدانیم.

سیستم ایمنی بدن چیست

همه ی ما بسیار شنیده ایم که باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم تا دچار بیماری های مختلف نشویم. اما آیا به این فکر کرده اید که سیستم ایمنی بدن دقیقا کجاست؟! وقتی صحبت از بیماری های قلبی می شود، همه می دانیم که قلب عضله ای بسیار قوی در قفسه ی سینه است که وظیفه ی پمپاژ خون به کل بدن را بر عهده دارد.

اما سیستم ایمنی کجاست؟ چگونه باید از آن محافظت کرد؟ از چه راهی می توانیم یک سیستم ایمنی قوی داشته باشیم؟ در این بخش از مقاله با ما همراه باشید تا همه ی آن چه لازم است در رابطه با سیستم ایمنی بدن بدانید، به شما بگوییم.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

سیستم ایمنی بدن، یک شبکه ی پیچیده از سلول ها، ارگان ها و بافت های مختلف است. همه ی این موارد با قرار گیری در کنار یکدیگر، سیستم ایمنی ای را ساخته اند که از ورود عفونت، ویروس یا باکتری به بدن جلوگیری می کند. اگر بخواهیم اعضای این سیستم متحد را به تفکیک برای شما نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

پوست

غشاء مخاطی

گلبول های سفید

سیستم لنفاوی شامل لوزه ها، تیموس، طحال، غدد لنفاوی، عروق لنفاوی و مغز استخوان

این ۴ قسمت در کنار هم با اتحاد بی نظیری که برای آن ها برنامه ریزی شده است، بدن را در مقابل ورورد هر گونه عامل بیگانه محافظت می کنند. در شرایطی که یکی از قسمت های این سیستم به خوبی کار نکند، سیستم ایمنی شما به اصطلاح ضعیف شده و ممکن است در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار بگیرید.

کار اعضای سیستم ایمنی

در این بخش از مقاله تصمیم داریم تا شما را با کار اعضای سیستم ایمنی آشنا کنیم.

پوست

اولین سد دفاعی بدن است. پوست را مهم ترین عضو سیستم ایمنی می دانند؛ چرا که مانع از ورود اولیه ی عوامل عفونی به بدن می شود.

لایه های شاخی پوست که بالاترین سطح آن هستند، فاقد حیایتند و به اصطلاح مرده اند. ساختار آن ها شبیه به یک دیوار آجری طراحی شده است. این لایه علاوه بر این که اجازه ی ورود میکروب و عوامل بیگانه را به بدن نمی دهد، از ورود اشعه های مضر خورشید به لایه های زیرین خود نیز جلوگیری به عمل می آورد.

غشاء مخاطی

به لایه ی نرمی که داخل برخی ارگان ها و حفرات بدن را پوشانده است، غشاء مخاطی می گویند. این لایه با تولید و ترشح موکوس (یک پروتئین چسبنده)، ویروس ها و باکتری ها را به دام می اندازد و مبارزه با آن ها را آغاز می کند.

این غشاء در داخل دهان، بینی، گلو، پلک ها، دستگاه تناسلی، دستگاه گوارشی و تنفسی دیده می شود. غشاء مخاطی هیچ گاه نباید خشک شود. در غیر این صورت در عملکرد آن مشکلات جدی پدید خواهد آمد.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

گلبول های سفید

این بخش از بدن را سربازان بدن می نامند. آن ها در حقیقت سلول هایی در داخل خون هستند که می توانند عوامل بیگانه ای که از دو سد دفاعی قبلی گذر کرده و به بدن وارد شده اند را شناسایی و نابود کنند. با این که گلبول های سفید در خط اول دفاعی بدن نیستند، دفاع غیر اختصاصی و اختصاصی بدن نقش مهمی دارند.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

سیستم لنفاوی

این سیستم مسئولیت تولید گلبول های سفید را بر عهده دارد. سیستم لنفاوی بعد از تولید گلبول های سفید، آن ها را در خود ذخیره کرده و در مواقع لزوم به جریان خون وارد می کند.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

نحوه ی مبارزه با عامل بیگانه

هر گاه یک جرم خارجی نظیر ویروس ها، باکتری ها، سموم و یا سلول های سرطانی برای نخستین بار وارد بدن شود، آنتی ژن سطحی آن ها توسط اعضای سیستم ایمنی شناسایی خواهد شد. هر کدام از عوامل خارجی ای که نام بردیم، بر روی سطح خارجی خود آنتی ژنی دارند که با آن شناسایی می شوند و مشخصاتشان با سلول های خود بدن متفاوت است. از همین رو، تشخیص آن ها به سادگی برای بدن امکان پذیر است.

بعد از شناسایی عامل بیگانه، سیستم ایمنی شروع به ساخت پروتئینی به نام آنتی بادی می کند. آنتی بادی با چسبیدن به آنتی ژن سطحی سلول های بیگانه می تواند آن ها را نابود کند.

زمانی که عوامل خارجی نام برده شده برای بار دوم به بدن وارد شود، چون دفعه ی قبلی آنتی ژن آن ها شناسایی شده بود، این بار سریع تر شناسایی شده و آنتی بادی های مخصوص برای نابودی آن ها ترشح می شوند. به این فرایند، ایجاد ایمنی گفته می شود.

انواع ایمنی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با انواع ایمنی در بدن آشنا کنیم. ایمنی به طور کلی، سه نوع است.

ایمنی ذاتی، ایمنی فعال یا اکتسابی و ایمنی غیر فعال

در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه برای شما شرح داده ایم:

ایمنی ذاتی

این نوع ایمنی، همان ایمنی اولیه است که انسان با آن متولد می شود. هیچ انسانی وجود ندارد که دارای ایمنی ذاتی نباشد. دو عضو اول سیستم ایمنی یعنی پوست و غشاء مخاطی، در این نوع ایمنی نقش فعال دارند. آن ها مانع ورود عوامل خارجی به بدن شده و در از بین بردن ویروس ها و باکتری ها نقش اساسی دارند.

ایمنی فعال یا اکتسابی

این نوع ایمنی در حقیقت به درد مواقعی می خورد که یک بار عامل خارجی به بدن وارد شده باشد. ایمنی اکتسابی یا فعال زمانی ایجاد می شود که شما یک بار قبلا به یک بیماری دچار شده باشید یا واکسن آن را دریافت کرده باشید. در این صورت آنتی ژن مربوط به آن بیماری قبلا توسط بدن شما شناخته شده و آنتی بادی مخصوص آن تولید شده است.

این نوع ایمنی طولانی مدت است و معمولا تا آخر عمر باقی می ماند. در برخی مواقع اگر شما واکسن یک بیماری را زده باشید، شاید نیاز باشد که دوز یادآور آن را نیز تزریق کنید تا ایمنی شما فعال باقی بماند.

ایمنی غیر فعال

این نوع ایمنی از دو طریق در بدن ایجاد می شود:

زمانی که آنتی بادی های از طریق فرآورده های خونی به بدن وارد شوند

هنگامی که آنتی بادی ها از طریق مادر به جنین منتقل شوند

ایمنی غیر فعال معمولا طولانی مدت نیست و پس از چند هفته الی چند ماه از بین خواهد رفت.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

چرا سیستم ایمنی ضعیف می شود

حالا که با سیستم ایمنی، اعضا و نحوه ی کار آن آشنا شدیم، بهتر است بدانیم به طور کلی چرا سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود؟

از آن جایی که مهم است تا از ابتلا به بیماری جلوگیری کنیم، نباید سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشیم. با این حال عوامل مختلفی در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش دارند. گاهی اوقات مصرف حتی یک دارو سبب سرکوب سیستم ایمنی می شود.

نقص های ژنتیکی، مصرف طولانی مدت کورتون، نوشیدنی های الکلی، سوء تغذیه، سیگار کشیدن، خواب ناکافی، اضطراب، کمبود ویتامین دی، ابتلا به ایدز و بالا رفتن سن در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش دارند.

در افرادی که پیوند عضو انجام می دهند، ممکن است عضو پیوند زده شده توسط بدن به عنوان عامل خارجی در نظر گرفته شده و به آن حمله شود. در این حالت می گویند پیوند پس زده شده است. برای این که چنین مشکلی در بدن این افراد ایجاد نشود، پزشکان از داروهای مخصوص سرکوب سیستم ایمنی برای آن ها تجویز می کنند.

با این حال راه کارهایی وجود دارد که با رعایت آن ها می توان تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد و از تضعیف آن جلوگیری به عمل آورد. این روزها که بیماری کرونا به یک بیماری روتین در زندگی همه ی ما تبدلی شده است، بسیار مهم است تا از نحوه ی اثر کرونا بر سیستم ایمنی با خبر شویم و بدانیم چرا باید از تضعیف سیستم ایمنی جلوگیری کنیم.

در ادامه اطلاعاتی در زمینه ی بیماری کرونا به شما ارائه کرده ایم.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

همان طور که می دانید، ویروس کرونا نوعی RNA ویروس است. این ویروس پس از ورود به بدن، به گیرنده ی اصلی خود یعنی ACE2 متصل می شود و شروع به تکثیر می کند.

متاسفانه سیستم ایمنی ذاتی بدن در مقابله با کرونا نقش بسیار محدودی دارد. اولین سد دفاعی که در برابر ویروس کرونا قد علم می کند، گروهی از گلبول های سفید به نام لنفوسیت های B هستند. این لنفوسیت ها به پلاسماسل تبدیل شده و با ترشح آنتی بادی سعی در نابودی ویروس کرونا دارند. دیگر لنفوسیت هایی که در این مبارزه نقش دارند، لنفوسیت های T هستند.

هرچه سیستم ایمنی بدن شما قوی تر باشد، شدت مبارزه ی بدن بیشتر خواهد بود که می تواند در شدت بیماری نیز اثر گذار باشد. در صورتی که بیمار سیستم ایمنی ضعیفی داشته باشد، حتی تزریق واکسن ها ایمنی خوبی در بدن او ایجاد نخواهد نکرد. چرا که تزریق واکسن در صورتی که بدن بتواند آنتی ژن ویروس را شناسایی کند مفید خواهد بود.

اما در افرادی که سیستم ایمنی بدنشان قوی باشد، در ۸۰ درصد مواقع، بیماری کرونا به صورت خفیف ظاهر می شود و درگیری ریه نخواهند داشت.

سیستم ایمنی بدن بعد از کرونا

همان طور که گفتیم در ایمنی فعال، پس از ابتلا به بیماری یا تزریق واکسن، دیگر بدن باید به راحتی ویروس را شناسایی کرده و با شدت بیشتری نسبت به سری قبلی با آن مبارزه کند. به طور کلی انتظار می رود پس از ابتلا به کرونا یا تزریق واکسن آن، آنتی بادی های ایجاد شده توسط سیستم ایمنی در بدن، به مدت بیش از سه ماه باقی بمانند. اما این اتفاق متر رخ نمی دهد چرا که ویروس کرونا دائما در حال جهش است. این جهش ها عموما در برابر آنتی بادی ها مقاومت هستند.

البته این موضوع نباید مانع از تزریق واکسن شود. چرا که در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ ثابت شد که با تزریق واکسن میزان ابتلا به این بیماری به شدت کاهش یافته و آمار مرگ و میر تک رقمی شده است. واکسیناسیون ایمنی به مراتب قوی تری نسبت به ابتلا به بیماری  در بدن افراد ایجاد می کند.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

تقویت سیستم ایمنی

حالا حتما این سوال در ذهن شما نقش بسته است که چگونه سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟ در این بخش از مقاله، ویتامین ها و مواد غذایی ای که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند را معرفی کرده ایم:

ویتامین  B: یکی از بهترین ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ویتامین ب است. مصرف مقادیر کافی ویتامین ب در رژیم غذایی، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری های عفونی دارد.

ویتامین  C: حتما شنیده اید که در پاییز و زمستان توصیه می شود بیشتر از مرکبات استفاده کنید. مرکبات دارای ویتامین سی هستند. این ویتامین در جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی مفید است.

ویتامین E و D: این دو ویتامین از مهم ترین ویتامین های تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن هستند. قرارگرفتن در معرض نور آفتاب و مصرف میوه ها و سبزیجات و دانه های روغنی و مکمل های حاوی این ویتامین ها، سبب می شود تا شما سیستم ایمنی بسیار قوی ای داشته باشید.

آهن: جالب است بدانید که هم کمبود آهن و هم مصرف بیش از حد این ماده ی معدنی می تواند سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند. در صورتی که نمی دانید بدن شما به این ماده ی معدنی نیاز دارد یا خیر، حتما به پزشک مراجعه کنید.

زینک: مصرف مکمل زینک و غذاهای حاوی آن ، یک سیستم ایمنی قوی و سالم را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

پروتئین ها: پروتئین ها در ساخت ایمونوگلوبولین ها در بدن و تقویت سیستم ایمنی نقش مستقیمی دارند. مصرف غذاهای سرشار از پروتئین اثرات مستقیم ضدویروسی در بدن از خود بر جای می گذارد.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی

این که بخواهیم تک تک غذاهای مفید برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی را به شما معرفی کنیم، در این مقاله نمی گنجند. از همین رو توصیه های خود را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم:

رژیم غذایی غنی از غلات، میوه ها، سبزیجات، پروتئین ها، حبوبات و لبنیات داشته باشید.

سبک زندگی خود را سالم کرده و از مصرف هر گونه دخانیات و الکل بپرهیزید.

نوشیدن روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب توصیه شده است.

مصرف گوشت قرمز، بیش از ۵ گرم نمک در روز، چربی های اشباع و قندهای مصنوعی را به حداقل برسانید.

به اندازه ی کافی ورزش کنید. روزانه نیم ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهید.

خواب کافی در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

هر چند وقت یک بار تحت نظر پزشک باشید و با نظر او اقدام به مصرف مکمل های ویتامینی کنید.

روزانه دقایقی را به مدیتیشن اختصاص دهید. شاید برایتان عجیب باشد اما اضطراب و استرس در تضعیف سیستم ایمنی بدن بسیار موثرند. از همین رو، داشتن یک ذهن آرام می تواند تا حد زیادی شما را در این مسیر یاری کند.

حالا که با سیستم ایمنی و نکات مفید مربوط به آن آشنا شدیم، بهتر است تا دارویی را که در ابتدای مقاله از آن یاد کردیم، به شما معرفی کنیم.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

قرص نووهیل چیست

همان طور که در خطوط ابتدایی این مقاله گفتیم، قرص نووهیل دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. به گفته ی شرکت سازنده، هر قرص نووهیل که به انگلیسی به آن Novoheal می گویند، حاوی ۴۰۰ میلی گرم عصاره ی پروپولیس و ۵۰ میلی گرم عصاره ی اکیناسه است. قرص نووهیل به عنوان تقویت کننده ی سیستم ایمنی با اثر ضد باکتریایی، ضد قارچ و ضد ویروس، در پیشگیری و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا، تسکین دهنده ی احساس ناراحتی و سوزش گلو به ویژه در زمان سرماخوردگی بسیار موثر است.

ترکیبات قرص نووهیل

از بخش قبلی متوجه شدیم که قرص نووهیل یک دارو با پایه ی گیاهی است. این داروها از این لحاظ که عوارض جانبی در پی ندارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

در این بخش از مقاله قصد داریم دو ماده ی پروپولیس و اکیناسه را برای شما معرفی کنیم:

پروپولیس

جالب است بدانید که عصاره ی پروپولیس از کندوی زنبور عسل به دست می آید. این ماده در حقیقت قوی ترین سد دفاعی زنبور در برابر عوامل عفونی و مهاجم به کندو شناخته شده است.

پروپولیس که به آن بره موم نیز گفته می شود، دارای خواص شگفت انگیزی در زمینه ی مبارزه با انواع باکتری ها و ویروس ها دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که یونانیان از این ماده برای درمان آبسه استفاده می کردند. استفاده از پروپولیس در میان آشوری ها نیز رواج داشته و آن را روی زخم ها و تومور ها قرار می دادند تا عفونت را کنترل کنند و روند بهبود تسریع یابد. مصریان باستان نیز از این ماده برای مومیایی کردن اجساد استفاده می کردند.

با توجه به این که موقعیت زنبورها و درختان و گل هایی که به آن ها دسترسی دارند چگونه است، انواع متفاوتی از پروپولیس تولید می شود. جالب است بدانید ترکیبات بره موم اروپایی با ترکیبات بره مومی که از کشور برزیل به دست می آید متفاوت است. با این حال فواید کلی این محصولات با یکدیگر مشابه است.

این ماده در درمان انواع سرطان، تبخال و تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر و کار آمد است.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

اکیناسه

سرخارگل نام دیگر این گیاه است که گل های بنفش رنگی دارد. این دارو اثرات بسیار چشمگیری در رفع سرماخوردگی از خود نشان داده است.

اکیناسه گیاهی علفی و چند ساله از تیره ی کاسنی است. مواد ارزشمندی از قبیل ترکیبات آلکیل آمیدی، ایزوبوتیل آمید، اسید شیکوریک و … در عصاره ی این گیاه دیده شده است. این گیاه به عنوان تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن، فعالیت به عنوان یک آنتی ویروس و آنتی باکتریال مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین خواصی نظیر باز کنندگی عروق و ضد التهاب از این گیاه به اثبات رسیده است. از همین رو، اکثر داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن که منشاء گیاهی دارند، حتما از عصاره ی این گیاه نیز در ترکیبات داروی خود استفاده می کنند.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

ویژگی های قرص نووهیل

در این بخش از مقاله ویژگی های قرص نووهیل را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

تسکین دهنده ی احساس ناراحتی و سوزش گلو

پیشگیری و رفع سرماخوردگی و آنفولانزا

ضد باکتری، ضد قارچ، ضد ویروس

تقویت کننده ی سیستم ایمنی

حاوی عصاره ی اکیناسه و پروپولیس

نحوه ی مصرف قرص نووهیل

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

۱ قرص یک یا دو بار در روز همراه با وعده ی غذایی اصلی با یک لیوان آب میل شود.

بهترین زمان مصرف قرص نووهیل

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف قرص نووهیل چه زمانی است؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بهتر است برای جلوگیری از ایجاد مشکلات گوارشی، این قرص همراه با وعده ی غذایی اصلی میل شود.

به طور کلی مصرف آن بعد از صبحانه یا ناهار می تواند مفید باشد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

هشدارها در رابطه با قرص نووهیل

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

موارد منع مصرف قرص نووهیل

در صورتی که به هر یک از اجزای سازنده ی این دارو، حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید.

چنان چه در شرایط زیر قرار دارید، از مصرف قوص نووهیل بپرهیزید:

ابتلا به بیماری‌ های سیستمیک پیش رونده

بیماری‌ های خود ایمنی

نقص‌ های سیستم ایمنی

بیماری ‌های مرتبط با گلبول‌ های سفید خون

سرکوب سیستم ایمنی به عنوان مثال در صورت مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی

واکنش‌ های آلرژیک از جمله آسم

در صورت بروز واکنش‌ های آلرژیک به دنبال مصرف قرص نووهیل، مصرف را فورا قطع کرده و با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

مصرف این فرآورده در افرادی که به عسل آلرژی دارند توصیه نمی‌ شود.

استفاده از این این فرآورده در کودکان زیر ۶ سال توصیه نمی‌ شود.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

قرص نووهیل در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  مصرف قرص نووهیل در این دوران توصیه نمی شود. مگر این که پزشک با اطلاع از بارداری برای شما تجویز کرده باشد.

قرص نووهیل در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف قرص نووهیل

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

این قرص می تواند برای افراد مسن، افرادی که مدت زیادی درگیر یک بیماری بوده اند، برای افراد کرونایی، برای کودکان دارای سوء تغذیه با تجویز پزشک مناسب باشد.

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

عوارض جانبی قرص نووهیل

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی قرص نووهیل حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی قرص نووهیل

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص نووهیل و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

مصرف همزمان این فرآورده در افرادی که از داروهای زیر استفاده می کنند، توصیه نمی شود:

داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی نظیر تاکرولیموس، مایکوفنولات، سیکلوسپورین، آزاتیوپورین و …

سوبستراهای P۴۵۰ ۳A۴  نظیر دیلتیازم، استروژن، کلاریترومایسین و …

همچنین سوبستراهای P۴۵۰ ۱A۲  نظیر الانزاپین، اندانسترون، تئوفیلین و …

میدازولام و کافئین

قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟
قرص نووهیل چیست؟ چه فوایدی برای سیستم ایمنی دارد؟

قیمت قرص نووهیل

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور در بسته بندی سی عددی، تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ خرداد ۱۴۰۱ با قیمت  ۱۸۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت قرص نووهیل با دیگر داروهای تقویت سیستم ایمنی

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

تفاوت این دارو با دیگر داروهای تقویت سیستم ایمنی بدن، ترکیبات گیاهی آن است. این موضوع سبب می شود تا عوارض جانبی آن به حداقل برسد. داشتن عوارض جانبی خود می تواند از عوامل تضعیف کننده ی سیستم ایمنی بدن باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا