Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل آشنا کنیم. این مولتی ویتامین را یکی از کامل ترین و بهترین مکمل های مولتی ویتامین در بازار می شناسند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی ها، کاربردها، گروه هدف، عوارض و تداخل دارویی، ترکیبات و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل لازم است بدانید، آشنا کنیم.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال در مقالات دیگری در رابطه با سافت ژل امگا ۳، قرص مولتی ویتامین اسکای وومن و قرص مولتی ویتامین اسکای من برای شما نکات مفیدی ارائه کرده ایم. خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می کنیم.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با نیاز بدن به ویتامین ها بدانیم.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست

فهرست مطالب

بدن و ویتامین ها

شما حتما بارها این جمله را شنیده اید که ویتامین ها همچون بلوک هایی برای بدن هستند. این جمله یعنی ویتامین ها اساس عملکرد صحیح هر ارگان بدن به حساب می آیند.

ویتامین ها مواد طبیعی ای هستند که به صورت ارگانیک در مواد غذایی وجود دارند. اما گاهی اوقات به دلیل عدم مصرف برخی مواد غذایی، بدن دچار کمبود ویتامین شده و عوارض آن به صورت ریزش مو، شکننده و نازک شدن ناخن ها، از بین رفتن شادابی پوست، اختلال در خواب، اختلال در بینایی و … مشاهده می شود.

زندگی ماشینی و پر سرعتی که انتخاب کرده ایم سبب شده تا کمتر از گذشتگانمان به نحوه ی تغذیه خود اهمیت دهیم. از همین رو، بدن ما با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی رو به رو شده و مشکلات عدیده ای برای ما پدید خواهد آمد. یکی از مواردی که می تواند در تامین مواد معدنی و ویتامین های بدن به یاری ما بشتابد، استفاده از قرص های مکمل مولتی ویتامین است.

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامین ها به اصطلاح شکاف تغذیه ای را پر خواهند کرد. این دسته از داروها که به صورت بدون نسخه نیز قابل تهیه هستند، برای حفظ سلامت و نشاط عمومی، تقویت انرژی و بهبود خلق و خو مفید هستند.

در صورتی که شما مصرف مولتی ویتامین هایی چون قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل را در برنامه رژیم روزانه ی خود قرار دهید، به بدنتان در زمینه ی جلوگیری از بیماری های مختلف بسیار کمک کرده اید.

مولتی ویتامین ها در چند دسته تقسیم بندی می شوند. هر کدام از آن ها با توجه به مواد تشکیل دهنده شان نام خاصی گرفته اند. اما سه تا از مهم ترین انواع مولتی ویتامین ها به صورتی مولتی ویتامین ساده، مولتی ویتامین مینرال و مولتی دیلی مورد توجه زیادی قرار می گیرند.

حالا که با اهمیت ویتامین ها برای بدن به صورت مختصر آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل یک مولتی ویتامین مینرال کامل و حاوی ۲۸ ماده ریز مغذی برای تامین نیاز بدن به انواع ویتامین و مواد معدنی است. این قرص مولتی ویتامین حاوی انواع ویتامین های گروه ب یا همان ب کمپلکس، ویتامین آ، ویتامین سی، ویتامین دی، ویتامین کا و ویتامین د ۳ است.

در کنار ویتامین های یاد شده، مینرال ها یا مواد معدنی بسیار مهمی که برای بدن ضروری هستند را می توانید در این مکمل بیابید. از جمله ی آن ها می توان به آهن، زینک، مس، منگنز، منیزیم، کروم، سلنیوم، کلسیم، پتاسیم، بورنفسفات و ید اشاره کرد. قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن به واسطه ی وجود ویتامین های گروه ب، ویتامین سی و زینک می شود. همچنین این محصول با وجود ترکیباتی چون، کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین د۳ به حفظ سلامت استخوان و مفاصل می پردازد.

وجود دوز قابل قبول آهن در هر قرص از این مکمل (۱۸ میلی گرم) شما را از مصرف سایر مکمل های آهن بی نیاز می کند. این مقدار از آهن سبب جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن و همچنین جبران کمبود آهن در بدن می شود.

سلامت جنسی و جسمی به واسطه وجود ویتامین ای، سلنیوم، ید، ویتامین های گروه ب و زینک نیز با این محصول به دست خواهد آمد. همچنین کمک به سلامت پوست، مو و ناخن نیز به واسطه وجود ویتامین سی، بیوتین و زینک از دیگر ویژگی های این مولتی ویتامین است.

ویژگی منحصر به فرد قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

یکی از مهم ترین ویژگی های این مولتی ویتامین، حضور اسید آمینه ی مهمی به نام لوتئین در آن است. بیشترین کارایی این اسید آمینه، حفظ سلامت بینایی است. ویتامین آ و لوتئین مورد استفاده در این محصول به حفظ سلامت چشم ها کمک می کند. لوتئین از مناطقی از بدن، که در معرض نور هستند، مانند پوست و چشم‌ ها محافظت خواهد کرد.

مصرف تنها ۶ میلی ‌گرم لوتئین به صورت روزانه خطر زوال عضلات را تا ۴۳ درصد کاهش خواهد داد. با این حساب، این محصول را می توان یکی از کامل ترین مولتی ویتامین های موجود در بازار دانست.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

ویژگی های مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

در این قسمت از مقاله ویژگی های قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم تا تردیدی برای تصمیم گیری شما در رابطه با خرید این محصول باقی نماند:

مولتی ویتامین مینرال کامل با طیف وسیعی از ریزمغذی ها

حاوی ۲۸ ترکیب گوناگون و مورد نیاز بدن

مکملی حاوی لوتئین و ویتامین آ برای حفظ سلامت بینایی و پوست

همچنین حاوی ویتامین سی، زینک و ویتامین ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حاوی کلسیم منیزیم، زینک و ویتامین د۳ برای حفظ سلامت استخوان و مفاصل

دارای ویتامین های گروه ب برای تقویت انرژی و کاهش خستگی

انرژی زا و سبب شادابی بیشتر روزانه

تقویت قوای جنسی زنان و مردان

کمک به تقویت قوای جسمی

افزایش قدرت و استحکام استخوان ها

جلوگیری از پوکی استخوان

کاهش التهابات مفصلی

تامین تمام نیازهای بدن به ویتامین ها و مواد معدنی

حفظ سلامت مو و ناخن ها

نحوه ی مصرف قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

بهتر است این قرص توسط پزشک تجویز شده و طبق دستور او مصرف شود. در غیر این صورت به شرح زیر عمل کنید:

روزانه ۱ عدد از قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل به همراه غذا میل شود.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

شاید برای شما این سوال مطرح شده باشد که بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چه زمانی است؟ در پاسخ به این شوال باید بگوییم که بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل باید توسط پزشک تعیین شود. اگر پزشک دستور خاصی نداده است، بهتر است این قر ص را بعد از غذا مصرف کنید.

این قرص حاوی ویتامین های محلول در چربی است بنابراین نباید با شکم خالی مصرف شود. بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل بعد از وعده ی صبحانه است. در صورتی که مصرف آن را بعد از صبحانه فراموش کردید، آن را بعد از ناهار میل کنید. بعد از وعده ی عصرانه نیز مصرف آن مناسب است.

اما حواستان باشد که شب آن را میل نکنید تا ویتامین ها از بدنتان دفع نشوند.

همچنین اگر یک روز مصرف این قرص را فراموش کردید، روز بعد دوز آن را دو برابر نکنید.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

هشدار در رابطه با قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

ممکن است منجر به ناراحتی گوارشی، سردرد، یبوست، اسهال و تغییر رنگ مدفوع شود.

در صورت سابقه بیماری و یا استفاده از سایر داروها، قبل از مصرف با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

این فرآورده مکمل است و جهت تشخیص، درمان و پیشگیری بیماری ها نیست.

مقادیر توصیه شده را بدون مشورت پزشک و یا داروساز افزایش ندهید.

مصرف مقادیر زیاد آهن با مسمومیت های تهدید کننده حیات در کودکان زیر ۶ سال همراه است. در صورت مصرف مقادیر بالا سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید.

در صورت مصرف مسکن های غیر استروئیدی، آنتی بیوتیک ها، آنتی اسیدها، ترتینوئین یا ایزوترتینوئین، داروهای ضد فشارخون قبل از مصرف یا پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

ترکیبات قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

در این بخش از مقاله قصد داریم وظیفه ی هر یک از ترکیبات قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل را به صورت مختصر برای شما شرح دهیم:

لوتئین

اصلی ترین ماده ی این مولتی ویتامین، لوتئین است. لوتئین تأمین کننده مواد مغذی چشم است. این اسید آمینه از طریق کاهش خطر دژنراسیون ماکولائی موجب حفظ سلامت چشم ها می شود. طبق مطالعات انجام شده میان پایین بودن غلظت لوتئین و زی گزانتین و خطر ایجاد و پیشرفت بیماری دژنراسیون ماکولائی وابسته به سن ارتباط مستقیمی وجود دارد.

AMD  یا دژنراسیون ماکولائی وابسته به سن، زمانی رخ می دهد که قسمت مرکزی شبکیه چشم یا همان ماکولا، به مرور زمان دچار آسیب شود. کاهش سلامت ماکولا منجر به ایجاد استرس اکسیداتیو در شبکیه خواهد شد و در از دست دادن دید مرکزی تاثیر مستقیم دارد. مصرف مرتب لوتئین و زی گزانتین می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد.

منابع غذایی حاوی لوتئین

هویج، پرتقال، سبزیجات و میوه جات زرد رنگ، سبزیجات دارای برگ سبز مانند اسفناج، حاوی مقادیر زیادی لوتئین هستند. از همین رو، جای دادن این مواد مغذی در برنامه غذایی روزانه شما می تواند به حفظ سلامت چشم هایتان کمک کند. لوتئین برای همه ی افراد در تمامی رده های سنی مناسب و ضروری است. به طور کلی افرادی که می توانند از این اسید آمینه استفاده کنند به شرح زیر گزارش شده اند:

– کودکان و اطفال

– خانم ها

– افرادی که دچار ضعف بینایی هستند

– افرادی که مبتلا به کاتاراکت چشم یا همان آب مروارید هستند

– افراد مسن ۶۵ سال و بالاتر

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

تیامین یا ویتامین  B۱

این ویتامین به علت تبدیل ریز مغذی‌ ها به انرژی نقش مهمی در متابولیسم بدن دارد. به این ویتامین ضد ورم عصب هم می‌ گویند زیرا علت خیلی از گزگزها، سوزن سوزن شدن دست و پا و خواب رفتگی ‌ها ناشی از کمبود تیامین است.

ریبوفلاوین یا ویتامین  B۲

این ویتامین در تبدیل غذا به انرژی موثر بوده و خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد. ویتامین  B۲ جهت تولید سلول‌ های خونی و آنتی بادی‌ های بدن ضروری بوده و موجب بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به اندام ‌های مختلف می ‌شود.

نیاسین یا ویتامین  B۳

این ویتامین در سیگنال دهی سلولی، متابولیسم، ساخت و بازسازی DNA نقش دارد. نیاسین با توجه به تاثیری که در تنظیم قند خون دارد می‌ تواند در درمان دیابت نیز موثر واقع شود. همچنین این ویتامین جهت درمان جوش‌ های شدید و دردناک نظیر آکنه استفاده می ‌شود.

پانتوتنیک اسید یا ویتامین  B۵

ویتامین ب۵ موجود در قرص نوترابیون مانند سایر ویتامین‌ های گروه ب به تامین انرژی بدن از غذاها کمک می کند و در تولید هورمون و کلسترول نقش دارد.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

پیریدوکسین یا ویتامین B۶

این ویتامین در متابولیسم اسیدهای آمینه، تولید گلبول‌ های قرمز خون و ایجاد انتقال دهنده‌ های عصبی حضور ویتامین ب۶ ضروری است. ویتامین  B۶ همچنین برای رشد مغز کودکان و عملکرد بهتر برای افراد در تمامی سنین مورد نیاز است.

بیوتین یا ویتامین B۷

ان ویتامین برای متابولیسم کربوهیدرات و چربی ضروری بوده و در تنظیم بیان ژن نیز نقش موثری دارد. بیوتین می ‌تواند به درمان انواعی از آسیب ‌های عصبی مانند نوروپاتی محیطی که در نتیجه دیابت یا نارسایی کلیه است کمک کند.

فولیک اسید یا ویتامین B۹

ویتامین ب۹ برای رشد سلول‌ ها، متابولیسم اسیدهای آمینه، تقسیم سلولی سالم و تشکیل گلبول‌ های قرمز و سفید خون مورد نیاز است.

کوبالامین یا ویتامین  B۱۲

این ویتامین تقریبا یکی از شناخته ‌شده ‌ترین ویتامین‌ های گروه B است که در عملکردهای عصبی، رشد گلبول‌های قرمز خون و ساخت DNA نقش دارد.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

ویتامین A

از آنجایی که قرص نوترابیون حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین A است، نقش موثری در مبارزه با رادیکال ‌های آزاد در پوست دارد. این ویتامین می ‌تواند خطوط ظریف، تجمع رنگ دانه ‌ها و لکه‌ های تیره ی پوست را کاهش دهد. همچنین ویتامین آ سبب تجمع مقدار صحیح چربی در پوست شده و از خشک شدن پوست سر و مو جلوگیری می کند.

اختلالات پوستی و کشیدگی پوست نیز به راحتی با مصرف ویتامین آ برطرف خواهند شد. لازم به ذکر است که ویتامین آ برای سلامت چشم ها و بهبود بینایی نیز لازم است. زنان در هر سنی که باشند نیازمند دریافت این ویتامین هستند، چرا که این ویتامین به استحکام استخوان و دندان کمک خواهد کرد. با مصرف این ویتامین، بافت‌ های نرم بدن، پوست و غشای مخاطی تقویت خواهند شد. مصرف ویتامین A خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن را کاهش خواهد داد.

ویتامین C

ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن خانم ها کمک خواهد کرد. این ویتامین زخم‌ ها را به سرعت التیام داده و رشد بافت‌ ها را تسریع خواهد کرد. مصرف ویتامین C خطر ابتلا به برخی انواع سرطان، حمله قلبی و آسیب بافت‌ ها را کاهش خواهد داد. این ویتامین نقش مهمی در تولید گلبول‌ های قرمز خون دارد.

ویتامین  E

ویتامین E یک ویتامین جوان ساز است. این ویتامین با خاصیت ضد پیری که دارد از کاهش آسیب سلول‌ ها جلوگیری می کند. ویتامین E به کم کردن سرعت تغییراتی که موجب پیری سلول ها می شوند کمک خواهد کرد. این ویتامین از بروز حمله قلبی، ابتلا به آب مروارید، کاهش حافظه و برخی انواع سرطان‌ ها جلوگیری می ‌کند. ویتامین E معجزه ای برای سلامت پوست و موی خانم ‌ها است. این ویتامین در اکثر محصولات مراقبت از پوست و مو حضور دارد.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

ویتامین K

این ویتامین در لخته شدن خون و حفظ سطح کلسیم نقش دارد. توصیه می شود حتما در رژیم غذایی آقایان موجود باشد.

ویتامین  D3

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. حضور این ویتامین جذب کلسیم را در بدن افزایش می دهد. این ویتامین نقش مهمی در استحکام استخوان‌ ها دارد. ویتامین D برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی بسیار مفید است. حضور این ویتامین در بدن بینایی را تقویت می ‌کند. کمبود ویتامین D  سبب سست شدن بافت استخوانی شده و به پوکی استخوان منجر خواهد شد.

این ویتامین با کنترل تعادل کلسیم و فسفر، افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ ها را به دنبال داشته و از بروز مشکلاتی نظیر پوکی استخوان جلوگیری می کند. ویتامین D از ابتلا به بیماری ام اس و آسیب به چشم نیز جلوگیری می کند. همچنین موجب بهبود دیابت، روند افزایش وزن و رفع اسپاسم‌ های عضلانی نیز خواهد شد.

کلسیم

همان طور که همه ی ما می دانیم، کلسیم یکی از ضروری ترین مواد معدنی برای حفظ سلامت بدن است. این ماده ی معدنی در ساختار استخوان ها و دندان ها و همچنین برای پیشبرد بسیاری از فعالیت های بدن کاربرد دارد. کلسیم علاوه بر این که یک ماده ی معدنی برای استحکام و سلامت استخوان ‌ها و دندان‌ ها است، مسئولیت کمک به انقباض عضلات و عملکرد طبیعی قلب و سیستم عصبی را نیز بر عهده دارد.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

آهن

بدن برای ساخت دو پروتئین حیاتی هموگلوبین و میوگلوبین به آهن نیاز دارد. هموگلوبین پروتئینی است که وظیفه ی انتقال اکسیژن از ریه به بافت‌ های مختلف را بر عهده دارد و میوگلوبین نیز وظیفه ی دریافت، ذخیره و انتقال و آزاد سازی اکسیژن را برعهده دارد. آهن همچنین در ساخت پروتئین‌ هایی به کار می ‌رود که تنفس و سوخت و ساز سلولی و تولید انرژی را به دنبال دارند.

زینک

زینک یا روی یک ماده معدنی بسیار ضروری است که در کنار ویتامین های نام برده شده، برای بانوان بسیار مفید است. این ماده معدنی نمی تواند در بدن تولید یا ذخیره شود. لذا دریافت آن از مواد غذایی بسیار ضروری است. روی در بسیاری از فرایندهای بدن از جمله فرآیندهای ژنی، واکنش ‌های آنزیمی، عملکرد ایمنی، سنتز پروتئین، سنتز  DNA، التیام زخم، رشد و تکامل، سلامت پوست مو و ناخن نقش دارد.

منیزیم

این ماده ی معدنی نقش مهمی در انتقال و فعالیت عصبی و آرامش عضلات بر عهده دارد. حتی توصیه شده است ورزشکارانی که در هفته بیش از سه روز فعالیت بدنی سخت انجام می دهند، از مکمل های دارای منیزیم استفاده کنند تا دردهای عضلانی آن ها کاهش یابد. این ماده ی معدنی برای سلامت و تشکیل استخوان‌ ها نیز موثر است؛ زیرا سبب جذب کلسیم بیشتر می ‌شود. همچنین مصرف منیزیم می‌ تواند از بروز بیماری پوکی استخوان جلوگیری کند.

این محصول حاوی مواد معدنی دیگری چون مس، ید، بروم و … نیز هست. از این نظر یک مکمل بسیار عالی شناخته شده است.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

به طور کلی این دارو برای افراد زیر مناسب است:

گیاه خواران

افرادی که به دلیل حساسیت، محدودیت مصرف برخی مواد غذایی دارند

بیمارانی که دارو های مصرفی روزانه ی آن ها سبب کاهش سطح ویتامین ها می شود

کسانی که عمل بای پس معده انجام داده اند

سال خوردگان

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

برای افرادی که عمل های مختلف چشم انجام داده اند

افرادی که دچار ضعف بدنی بوده و قوای جسمانی ضعیفی دارند

مردان و زنان بالای ۱۸ سال

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

قیمت قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ اردیبهشت ۱۴۰۱ با قیمت ۲۴۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل با سایر مکمل ها

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

ویژگی منحصر به فرد این مولتی ویتامین، وجود لوتئین در آن است. این مولتی ویتامین بهترین مولتی ویتامین بازار شناخته شده و هیچ نقصی ندارد. نسبت به دیگر مکمل ها کامل تر بوده و تمامی مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را در خود جای داده است.

عوارض جانبی قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

تداخل دارویی قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل

در صورت مصرف مسکن های غیر استروئیدی، آنتی بیوتیک ها، آنتی اسیدها، ترتینوئین یا ایزوترتینوئین، داروهای ضد فشارخون قبل از مصرف یا پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

در صورتی که از مکمل های ویتامینی دیگری استفاده می کنید، این مولتی ویتامین را مصرف نکنید تا دچار اور دوز ویتامینی نشوید.

آیا قرص مولتی ویتامین پلاس لوتئین نکستایل چاق کننده است

از آن جایی که در ترکیبات این مولتی ویتامین تمامی ویتامین های خانواده ی بزرگ ب و همچنین زینک وجود دارند، این مولتی ویتامین می تواند اشتها آور باشد. البته این نقص مولتی ویتامین ها نیست. تمامی مولتی ویتامین ها ممکن است اشتهای شما را افزایش دهند. در حقیقت یکی از خاصیت های خوب مولتی ویتامین ها این است که علاوه بر این که خودشان ویتامین های بدن شما را تامین می کنند، سبب می شوند تا بیشتر غذا بخورید و از این طریق نقص ویتامینی بدن شما جبران شود.

معمولا افرادی به خوردن مولتی ویتامین های مینرال و ساده روی می آورند که بدنشان بسیار ضعیف است، بنابراین این چاق شدن برای آن ها می تواند مفید باشد. البته بهتر است مولتی ویتامین ها را همراه با رژیم غذایی مناسب مصرف کنید تا دچار اضافه وزن و عوارض ناشی از آن نشوید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا