Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

این روزها سبک زندگی و تغذیه ما با سال ها پیش تفاوت عظیمی کرده است. زندگی ماشینی و پر سرعتی که انتخاب کرده ایم سبب شده تا کمتر از گذشتگانمان به نحوه ی تغذیه خود اهمیت دهیم. از همین رو، بدن ما با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی رو به رو شده و مشکلات عدیده ای برای ما پدید خواهد آمد. یکی از مواردی که می تواند در تامین مواد معدنی و ویتامین های بدن به یاری ما بشتابد، استفاده از قرص های مکمل مولتی ویتامین است. امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک داروی عالی به اسم قرص اسکای وومن آشنا کنیم.

این قرص یک مولتی ویتامین کامل است که می تواند برای بانوان بسیار مفید باشد. شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا می توان این دارو را برای آقایان نیز استفاده کرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت ویت اسکای به عنوان تولید کننده قرص اسکای وومن، یک مکمل مولتی ویتامین به نام اسکای من برای آقایان طراحی و تولید کرده است که در همین سایت می توانید اطلاعات بسیار مفیدی در رابطه با آن کسب کنید.

اگر شما هم جزو آن دسته از بانوانی هستید که احساس می کنید بدنتان با کمبود ویتامین مواجه شده و مشکلاتی نظیر ریزش مو، سستی و نرمی ناخن ها، بی حالی و خستگی دائمی و … برای شما پیش آمده است، این مطلب برای شما تهیه شده تا بدانید راه حل مشکلتان چیست.

پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب در رابطه با قرص اسکای من، نحوه ی مصرف آن، موارد مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، عوارض و تداخلات دارویی و ترکیبات موجود در آن را برای شما شرح داده ایم.

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

اهمیت استفاده از مولتی ویتامین ها

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با ویژگی های قرص اسکای وومن صحبت کنیم، بهتر است کمی در رابطه با مصرف مولتی ویتامین ها بخوانیم. مولتی ویتامین ها به اصطلاح شکاف تغذیه ای را پر خواهند کرد. این دسته از داروها که به صورت بدون نسخه نیز قابل تهیه هستند، برای حفظ سلامت و نشاط عمومی، تقویت انرژی و بهبود خلق و خو مفید هستند.

در صورتی که شما مصرف مولتی ویتامین هایی چون قرص اسکای وومن را در برنامه رژیم روزانه خود قرار دهید، به بدنتان در زمینه ی جلوگیری از بیماری های مختلف بسیار کمک کرده اید.

مولتی ویتامین ها در چند دسته تقسیم بندی می شوند. هر کدام از آن ها با توجه به مواد تشکیل دهنده شان نام خاصی گرفته اند. اما سه تا از مهم ترین انواع مولتی ویتامین ها به صورتی مولتی ویتامین ساده، مولتی ویتامین مینرال و مولتی دیلی مورد توجه زیادی قرار می گیرند.

در مقاله ای جداگانه از سایت جهان شیمی فیزیک تفاوت میان مولتی ویتامین و مولتی دیلی را برای شما شرح داده ایم. پیشنهاد ما این است برای این که اشراف بیشتری روی این دسته از داروها داشته باشید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

مولتی ویتامین ساده و مولتی ویتامین مینرال

مولتی ویتامین هایی که با نام مینرال شناخته می شوند، علاوه بر ویتامین های ضروری بدن، برخی مواد معدنی مهمی که بدن به آن ها نیاز دارد را نیز در خود جای داده اند. این در حالی است که در مولتی ویتامین ساده دیگر مواد معدنی موجود نیست و فقط ویتامین های ضروری را دارد.

برخی مواد معدنی هستند که به ندرت از طریق مواد غذایی به بدن می رسند. از همین رو استفاده از مولتی ویتامین ها مینرال بیشتر توصیه شده است، مگر این که افراد به برخی مواد معدنی حساسیت داشته باشند. در این صورت استفاده از مولتی ویتامین مینرال برای آن ها مجاز نیست و فقط باید مولتی ویتامین ساده مصرف کنند.

گاهی اوقات نیز به دلیل برخی مشکلات یا شرایط مختلف بدن دچار کمبود مواد معدنی می شود. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیماری خاص، بارداری، تغذیه نامناسب، اختلالات گوارشی، مصرف برخی داروهای خاص

البته باید توجه داشته باشید که در چنین شرایطی بدون مشورت پزشک اقدام به مصرف مولتی ویتامین مینرال نکنید. برای مثال در بارداری شما هر مولتی ویتامینی را نمی توانید مصرف کنید. برای این منظور برخی شرکت ها به تولید مولتی ویتامین مخصوص بارداری و شیردهی پرداخته اند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، مطلبی که در این زمینه در سایت جهان شیمی فیزیک منتشر شده است را حتما مطالعه نمایید.

موارد احتیاطی پیش از مصرف مولتی ویتامین

درست است که مصرف مولتی ویتامین ها بسیار مفید است، اما باید توجه کنید استفاده بیش از اندازه از ویتامین ها می تواند مشکلات دیگری برای شما پدید آورد. از همین رو، پیش از اقدام به مصرف این نوع داروها حتما با یک پزشک مشورت نمایید. برخی مولتی ویتامین ها می توانند عوارض جدی جبران ناپذیری برای بدن ایجاد کنند. به همین خاطر باید در مصرف آن ها دقت کنید.

در ادامه ی این مقاله به شرح موارد احتیاطی در رابطه به قرص اسکای وومن پرداخته ایم. در مقاله ی دیگری از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک می توانید تمامی اطلاعات مورد نیازتان در رابطه با مولتی ویتامین ها را کسب کنید. برای مطالعه اینجا کلیک کنید.

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

ویتامین‌ های لازم برای بانوان در قرص اسکای وومن

میزان نیاز به ویتامین ها در سنین مختلف متفاوت است. درست است که قرص اسکای وومن به صورت بدون نسخه در اختیار شما قرار می گیرد، با این حال بهتر است در رابطه با مصرف آن با پزشک مشورت نمایید.

یادتان باشد که داروهای بدون نسخه این اجازه را به شما نمی دهند که بدون توجه به معایب و مضرات احتمالی به مصرف آن ها بپردازید. گاهی مصرف اشتباه یک دارو تبعات جبران ناپذیری برای شما دارد. این یعنی ممکن است اثرات درمانی آن ها برای شخص شما به شدت کم باشد در صورتی که ممکن است برای فرد دیگری کاملا مناسب باشد. بنابراین برای مصرف این دسته از داروها بهتر است ابتدا آزمایش کلی داده و نیاز بدنتان را بسنجید. سپس با مشورت پزشک اقدام به مصرف نمایید.

به طور کلی ۹ ویتامین اصلی برای این که بدن شما به خوبی فعالیت کند نیاز دارید. در این بخش از مقاله به معرفی این ۹ ویتامین پرداختیم که در قرص اسکای وومن یافت می شوند.

ویتامین  A

ویتامین A نقش آنتی اکسیدان دارد. زنان در هر سنی که باشند نیازمند دریافت این ویتامین هستند، چرا که این ویتامین به استحکام استخوان و دندان کمک خواهد کرد. با مصرف این ویتامین، بافت‌ های نرم بدن، پوست و غشای مخاطی تقویت خواهند شد. مصرف ویتامین A خطر ابتلا به بیماری‌ های مزمن را کاهش خواهد داد. این ویتامین به تقویت بینایی و سیستم ایمنی بدن و همچنین کند شدن روند پیری کمک می کند.

ویتامین  B2

حضور ویتامین B2 برای حفظ سلامت بدن، رشد عادی و سوخت و ساز طبیعی سلول‌ها مهم است. این ویتامین موجب افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی خواهد شد. همچنین مورمور شدن و بی حسی اعضا، نگرانی و خستگی را کاهش می دهد. کمبود ویتامین  B2 در خانم‌ ها تاثیرات منفی خود را بر سوخت و ساز، عملکرد سیستم ایمنی و اعصاب نشان می دهد.

ویتامین  B6

ویتامین B6 با نام علمی پروکسین شناخته می شود. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی نقش مهمی دارد. ویتامین B6 سبب ساخت هورمون ها و پیام رسان های مغزی خواهد شد. همچنین در کاهش افسردگی و جلوگیری از حمله‌ های قلبی و از دست رفتن حافظه نقش به سزایی دارد. خانم ‌های باردار برای رهایی از حالت تهوع صبحگاهی می توانند از این ویتامین یا مواد غذایی حاوی آن استفاده نمایند. یکی از پارامترهایی که کمبود آن سبب کم خونی می شود، ویتامین B6 است.

بیوتین

بیوتین یا ویتامین B7 برای رشد سلولی و سنتز اسیدهای چرب بسیار ضروری است. این ویتامین به حفظ سلامت غده‌ های عرق ساز کمک کرده و با بهبود رشد مو و تقویت ناخن ‌های شکننده، سلامتی پوست و مو را تضمین خواهد کرد. بیوتین همچنین برای رشد استخوان و مغز استخوان مهم است. این ویتامین در پایین نگه داشتن سطح کلسترول خون به بدن کمک می کند.

ویتامین  B9

ویتامین B9 که با نام اسید فولیک نیز شناخته می شود، برای هر خانمی ضروری است. این ویتامین از حمله قلبی، ابتلا به فشار خون، آلزایمر، افسردگی، سرطان و کاهش حافظه جلوگیری خواهد کرد. ویتامین B9 در بهبود سلامت مغز و عملکرد سلول ‌ها نقش موثری دارد. جالب است بدانید که مصرف این ویتامین قدرت باروری را در خانم‌ ها افزایش می دهد و به رشد جنین کمک می نماید. کمبود اسید فولیک در خانم ‌های باردار منجر به آسیب ستون فقرات جنین شده و در بیشتر موارد شاهد ابتلای جنین به بیماری‌ هایی نظیر مهره شکاف هستیم.

ویتامین  B12

B12  نیز یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بانوان است. این ویتامین در سوخت و ساز بدن، تقسیم طبیعی سلول ‌ها و سنتز پروتئین نقش بسیار مهمی دارد. همچنین از حمله‌ های قلبی، ضعف حافظه و کم خونی جلوگیری خواهد کرد.

ویتامین  C

ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن خانم ها کمک خواهد کرد. این ویتامین زخم‌ ها را به سرعت التیام داده و رشد بافت‌ ها را تسریع خواهد کرد. مصرف ویتامین C خطر ابتلا به برخی انواع سرطان، حمله قلبی و آسیب بافت‌ ها را کاهش خواهد داد. این ویتامین نقش مهمی در تولید گلبول‌ های قرمز خون دارد.

ویتامین  D

ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است. حضور این ویتامین جذب کلسیم را در بدن افزایش می دهد. این ویتامین نقش مهمی در استحکام استخوان‌ ها دارد. ویتامین D برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی بسیار مفید است. حضور این ویتامین در بدن بینایی را تقویت می ‌کند. کمبود ویتامین D  سبب سست شدن بافت استخوانی شده و به پوکی استخوان منجر خواهد شد.

ویتامین  E

ویتامین E یک ویتامین جوان ساز است. این ویتامین با خاصیت ضد پیری که دارد از کاهش آسیب سلول‌ ها جلوگیری می کند. ویتامین E به کم کردن سرعت تغییراتی که موجب پیری سلول ها می شوند کمک خواهد کرد. این ویتامین از بروز حمله قلبی، ابتلا به آب مروارید، کاهش حافظه و برخی انواع سرطان‌ ها جلوگیری می ‌کند. ویتامین E معجزه ای برای سلامت پوست و موی خانم ‌ها است. این ویتامین در اکثر محصولات مراقبت از پوست و مو حضور دارد.

زینک

زینک یا روی یک ماده معدنی بسیار ضروری است که در کنار ۹ ویتامین نام برده شده، برای بانوان بسیار مفید است. این ماده معدنی نمی تواند در بدن تولید یا ذخیره شود. لذا دریافت آن از مواد غذایی بسیار ضروری است. روی در بسیاری از فرایندهای بدن از جمله فرآیندهای ژنی، واکنش ‌های آنزیمی، عملکرد ایمنی، سنتز پروتئین، سنتز  DNA، التیام زخم، رشد و تکامل، سلامت پوست مو و ناخن نقش دارد.

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

ویژگی های قرص اسکای وومن

حالا که در رابطه با ضرورت مصرف مولتی ویتامین و انواع ویتامین ها ضروری برای بدن اطلاعاتی کسب کردیم، در این بخش از مقاله به صورت خلاصه ویژگی های قرص اسکای وومن را که تمامی ویتامین های نام برده شده را در خود دارد برای شما آورده ایم:

حاوی ۲۷ ماده مغذی مورد نیاز بدن

مناسب برای افزایش انرژی روزانه

کمک به سلامت عمومی بدن و تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن

مناسب برای مو، پوست و ناخن

مناسب بانوان

نحوه ی مصرف قرص اسکای وومن

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است از دستور پزشک پیروی کنید. در غیر این صورت یک دستور کلی برای این دارو در داخل بروشور آن درج شده که در این قسمت برای شما توضیح داده ایم:

قرص اسکای وومن را روزانه یک عدد همراه با وعده اصلی یا ترجیحا بعد از صبحانه مصرف نمایید. از آن جایی که این محصول دارای ویتامین های محلول در چربی نیز هست باید همراه با غذا یا بعد از غذا مصرف شود.

در صورتی که قصد دارید بیش از یک قرص در روز مصرف کنید حتما با پزشک مشورت کنید. مصرف بیش از اندازه ویتامین ها می تواند منجر به اوردوز ویتامینی شود و عوارض جانبی سختی به دنبال دارد.

در صورتی که یک نوبت مصرف را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف نمایید. اگر به زمان دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را نادیده گرفته و دوز بعدی خود را در زمان عادی خودش مصرف نمایید.

نحوه ی استفاده از قرص مولتی ویتامین

در این قسمت از مقاله توصیه هایی در رابطه با نحوه ی مصرف کلی مولتی ویتامین ها برای شما ارائه کرده ایم تا شک و شبهه ای برایتان باقی نماند:

مولتی ویتامین ها را مطابق دستورالعمل و طبق نظر پزشک یا داروساز مصرف کنید.

هرگز بیش از دوز توصیه شده مولتی ویتامین ها و مواد معدنی مصرف نکنید.

برچسب هر نوع ویتامین و مواد معدنی که مصرف می کنید را مطالعه نموده تا مطمئن شوید به طور کامل از محتوای آن مطلع هستید.

دارو را با میزان کافی آب میل نمایید.

مصرف مولتی ویتامین ها با شیر یا سایر محصولات لبنی و یا آب میوه توصیه نمی شود.

اگر مولتی ویتامین شما جویدنی است، قبل از بلعیدن حتما آن را بجوید.

مولتی ویتامین های مایع را با دقت اندازه گیری کنید. از سرنگ دوز، یا پیمانه مدرج مخصوص استفاده کنید.

قرص جوشان را حتما در یک لیوان آب حل کنید و بنوشید.

یک کپسول یا قرص غیر جویدنی را به طور کامل ببلعید و آن را خرد نکنید یا نجوید.

به طور منظم یک دوره ی کامل از مولتی ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

شرایط نگهداری قرص اسکای وومن

لطفا دقت کنید قرص اسکای وومن را در دمای پایین تر از ۳۰ درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

این فرآورده یک مکمل دارویی بوده و جهت تشخیص، درمان و پیشگیری نیست.

بهترین دمای نگهداری این دارو، ۱۵ تا ۳۰ درجه و دور از رطوبت است.

قرص مولتی ویتامین تاریخ گذشته را به درون توالت یا تجهیزات زهکشی نریزید.

هنگامی که این دارو منقضی شده یا دیگر نیازی به آن نیست، آن را دور بیندازید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بازیافت ایمن داروها با داروساز مشورت کنید.

موارد منع مصرف قرص اسکای وومن

پیش از مصرف این فرآورده اگر به هر یک از اجزای آن حساسیت دارید به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورت بروز حساسیت از ادامه مصرف خودداری نمایید.

اگر باردار هستید پیش از مصرف این فرآورده به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. طبق تحقیقات انجام شده، این فرآورده به شیر مادر منتقل می شود، بنابراین پیش از مصرف با پزشک یا داروساز خود درباره مصرف آن مشورت کنید.

در صورت حساسیت به هر یک از اجزای آن، قبل از مصرف این محصول، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که باعث واکنش آلرژیک می شود.

قبل از مصرف این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

در صورتی که هر یک از شرایط پیش رو را دارید پزشک را مطلع نمایید: سوء مصرف الکل، مشکلات کبدی، مشکلات معده و روده (مانند زخم یا کولیت).

این دارو دارای اسید فولیک است، لذا در صورتی که کم خونی خطرناک دارید پزشک خود را مطلع سازید.

توجه کنید که اسید فولیک بر روی برخی آزمایشات مربوط به ویتامین B12 و کم خونی تاثیر می گذارد.

مقادیر بیش از حد ویتامین  A، D، E  یا K  ( ویتامین های محلول در چربی) در صورت مصرف در دوزهای زیاد می تواند عوارض جانبی جدی یا تهدید کننده ی زندگی ایجاد کند.

عوارض جانبی قرص اسکای وومن

از مصرف بیش از یک محصول مولتی ویتامین به طور همزمان خودداری کنید، مگر اینکه پزشک به شما دستور داده باشد. مصرف همزمان محصولات مشابه می تواند منجر به اوردوز ویتامینی شود.

در صورت داشتن علائم واکنش آلرژیک زیر، به اورژانس پزشکی مراجعه نمایید:

کهیر

مشکل در تنفس

تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو

رنگ تیره روی دندان

افزایش ادرار

خونریزی معده

ضربان قلب ناهموار

گیجی و ضعف عضلانی

احساس لنگیدن

لازم به ذکر است وجود این عوارض احتمالی نباید مانع از مصرف شما شود. در صورتی که دارو طبق دستور مصرف شود، انتظار نمی رود که عوارض جانبی جدی داشته باشد.

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای من از همین شرکت تولید شده است

گروه های هدف مصرف قرص اسکای وومن

طبق تحقیقات انجام شده، بیش از یک سوم مردم دنیا نیاز به مصرف مولتی ویتامین دارند. از جمله ی این گروه ها زنان در سنین مختلف و دختران بعد از دوران بلوغ هستند.

از همین رو، مصرف قرص اسکای وومن برای بانوان از سنین نوجوانی بسیار مفید است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

اختلال دارویی قرص اسکای وومن

اختلال دارویی خاصی برای قرص اسکای وومن گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص اسکای وومن و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

بهترین زمان مصرف قرص اسکای وومن

قرص اسکای وومن به دلیل ترکیبات خاصی که دارد می تواند به عنوان یک مولتی دیلی مورد استفاده قرار گیرد. مولتی دیلی ها باید به صورت روزانه مصرف شوند. فرمولاسیون این مکمل به گونه ای است که نیاز بدن به آن به صورت روزانه پیش بینی شده است.

اگر به بسته بندی اکثر مولتی دیلی ها دقت کنید می بینید که مصرف آن در کنار وعده غذایی توصیه شده است. از آنجایی که ویتامین های محلول در چربی نیز در این مکمل وجود دارند، مصرف آن در کنار غذا می تواند به جذب بهتر این ویتامین ها کمک کند. قرص اسکای وومن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

همچنین بعضی از عناصر نیز همراه با غذا بهتر جذب خواهند شد. بهتر است این مکمل را در ساعات شب مصرف نکنید بهترین زمان مصرف قرص اسکای وومن، بعد از صرف صبحانه یا همراه با ناهار است.

قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای وومن چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

قیمت قرص اسکای وومن

این دارو به دلیل نوسانات بازار قیمت ثابتی ندارد با این حال مانند نمونه ای که برای آقایان تولید شده است، می توانید آن را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به بالا تهیه نمایید. این دارو به صورت بدون نسخه در تمامی داروخانه های سراسر کشور به صورت آنلاین و حضوری قابل تهیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا