Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

همیشه صحبت در رابطه با فایده ی استفاده از مولتی ویتامین برای زنان صحبت شده است. اما باید بدانید که مردان نیز برای این که عملکرد سیستم های بدنی شان خوب باشد، باید مولتی ویتامین مصرف کنند. با این حال این نکته بسیار کمتر مورد اهمیت قرار می گیرد. در این مطلب از نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک مولتی ویتامین بسیار خوب به اسم قرص اسکای من آشنا کنیم.

گاهی اوقات ممکن است ندانید که چه نوع مولتی ویتامینی برای شما مفید است، در این زمینه مطالب بسیاری از جمله معرفی مولتی ویتامین بارداری و شیردهی در سایت جهان شیمی فیزیک منتشر شده است. همچنین در این سایت شما می توانید تفاوت میان مولتی ویتامین و مولتی دیلی را نیز بدانید. در مطلب دیگری نیز می توانید از تفاوت میان مولتی ویتامین معمولی و مولتی ویتامین مینرال با خبر شوید.

اگر در رابطه با مولتی ویتامین مناسب آقایان کنجکاو هستید بهتر است ما را تا انتهای این مطلب یاری نمایید.

قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

قرص اسکای من چیست

قرص اسکای من از شرکت ویت اسکای، یک داروی مکمل است که تحت لیسانس کشور انگلستان در ایران تولید می شود. در این مکمل ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مورد نیاز آقایان تامین شده است.

طبق تحقیقات انجام شده، میانگین اوقاتی که مردان نسبت به زنان در خارج از منزل سپری می کنند، بیشتر است. از همین رو، مردان بیشتر در معرض خطر عواملی هستند که سلامتشان را تهدید می کنند. یکی از مواردی که در تهدید سلامت مردان بسیار موثر است، استرس است. استرس می تواند تمامی ابعاد سلامت مردان نظیر سلامت اعصاب، سیستم قلبی و عروقی، پوست، فعالیت جنسی و … را تحت تاثیر خود قرار دهد.

تامین نیاز های بدن به ویتامین ها و مواد مغذی از جمله راه هایی است که پزشکان برای حفظ سلامت بدن مردان توصیه می کنند. قرص اسکای من در این زمینه می تواند برای شما دوستی با وفا باشد. به گفته تولید کنندگان، قرص اسکای من برای بهبود عملکرد پروستات بسیار مناسب است. این فراورده با تامین ویتامین ‌های مورد نیاز بدن، تقویت کننده سیستم ایمنی نیز هست.

ویژگی های قرص اسکای من

در قسمت قبلی به شرح ویژگی های قرص اسکای من پرداختیم اما در این قسمت از مقاله به صورت گزینه وار این نکات را یادداشت کردیم تا یک دید کلی به شما بدهیم:

دارای جینسینگ کره‌ای، ال آرژنین و لسیتین

افزایش متابولیسم پایه و قدرت عضلانی

کمک به افزایش انرژی و حفظ سلامتی

موثر در حفظ سلامت پروستات

کمک به سلامت عمومی بدن

حاوی انواع ویتامین‌ ها

تامین مواد مغذی

مناسب برای آقایان

ترکیبات قرص اسکای من

قرص اسکای من مولتی ویتامینی حاوی جنسینگ کره ای، ال آرژین و لسیتین است. هر کدام از این مواد خواص منحصر به فرد خود را دارند. از آن جایی که این قرص فاقد گلوتن است، برای افرادی که به گلوتن آلرژی دارند بسیار مناسب است. در این بخش از مقاله به شرح ویژگی های مفید این ترکیبات پرداختیم.

جنسینگ کُره ای

از خواص این ماده ی گیاهی می توان به بهبود ناتوانی جنسی در آقایان، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، درمان دیابت، افزایش انرژی و کاهش استرس اشاره کرد.

نقش جنسینگ در تقویت قوای جنسی مردان

طبق تحقیقات گسترده ای که در زمینه تقویت قوای جنسی مردانه انجام شده است، جینسیگ یک ماده بسیار مفید برای درمان مشکلات نعوظ در مردان است. بر اساس همین تحقیقات، این گیاه می تواند از استرس اکسیداتیو در عروق و شریان‌ های خون و بافت‌ های آلت تناسلی مردان جلوگیری به عمل آورد.

به گفت سازندگان و محققان آزمایشگاهی که قرص اسکای من در آن مورد بررسی قرار گرفته است؛ جنسینگ به کار رفته در قرص اسکای من سبب تقویت تولید اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک سبب شل شدن عضله در آلت تناسلی مردان و افزایش چرخش خون می شود.

در طول یک آزمایش، مردانی که از جینسینگ کره ‌ای برای درمان ED مصرف کرده بودند، با بهبود ۶۰ درصدی علائم مواجه شدند. اما کسانی که از دارو درمانی برای درمان ED استفاده نمودند، با بهبود ۳۰ درصدی مواجه شدند. از این رو ثابت شده است که این ماده تاثیر مستقیمی بر مشکلات نعوظ و قوای جنسی آقایان دارد.

اِل آرژین

اِل آرژین یکی از آمینو اسید های نیمه ضروری بدن است. این آمینو اسید گشاد کننده ی عروق و بهبود دهنده ی قوای جنسی در آقایان شناخته شده است.

لسیتین

ماده ی لسیتین برای درمان کلسترول بالا و مشکلات گوارشی، سلامت مغز، تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی و همچنین سلامت پوست و کبد بسیار مفید است.

سلامت پروستات چگونه تامین می شود

به طور کلی، بعد از ۴۰ سالگی، پروستات یک مرد شروع به تغییر و رشد خواهد کرد. این موضوع سبب می شود تا شخص در معرض خطر بسیاری از بیماری ‌های رایج قرار گیرد. یکی از راه های مبارزه با ابتلا به بیماری های پروستات استفاده از مکمل ها است. قرص اسکای من با ترکیبات منحصر به فردی که دارد، از پروستات به خوبی محافظت می کند.

قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

نحوه ی مصرف قرص اسکای من

به گفته شرکت تولید کننده، قرص اسکای من باید روزانه یک عدد بعد از وعده ی صبحانه مصرف شود. در صورتی که قصد دارید از این مکمل بیشتر از میزان توصیه شده مصرف کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

اگر قرص اسکای من را قرار است به تجویز پزشک تهیه نمایید، از همان دستور مصرفی که پزشک توصیه کرده است پیروی نمایید.

اگر یک نوبت مصرف قرص اسکای من را فراموش کردید، به محض یادآوری آن را مصرف نمایید. در صورتی که به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را نادیده گرفته و دوز بعدی خود را در زمان خودش مصرف نمایید.

حتما توجه کنید که قرص اسکای من برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نیست؛ چرا که ممکن است با افزایش غلظت برخی از ویتامین‌ ها و مینرال‌ ها، برای کودک آسیب رسان باشد.

تداخل دارویی قرص اسکای من

هر دارویی ممکن است با داروهای دیگر تداخل ایجاد کند. یکی از راه های جلوگیری از تداخلات دارویی، استفاده از داروهای جایگزین و یا تنظیم ساعت مصرف داروها به گونه ای که فرایند تجزیه ی آن ها با هم تداخل نداشته باشد است.

از همین رو، ۲ تا ۳ ساعت قبل و بعد از مصرف قرص اسکای من، از مصرف آنتی بیوتیک‌ هایی نظیر تتراسایکلین، کینولون‌ ها مانند سیپروفلوکساسین و … خودداری نمایید. مینرال‌ های موجود در کپسول اسکای من ممکن است منجر به کاهش جذب آنتی بیوتیک ‌ها شوند.

این فراورده با داروهایی نظیر لوودوپا، سیس پلاتین، آلتراتامین و متوترکسات تداخل دارویی جدی دارد.

پیش از شروع مصرف این مکمل، حتما لیستی از داروهای مصرفی خود اعم از داروهای شیمیایی و گیاهی را در اختیار پزشک قرار دهید.

نحوه نگهداری قرص اسکای من

قرص اسکای من را در دمای پایین ‌تر از ۳۰ درجه سانتی گراد، دور از نور و رطوبت و دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.

هر گز این دارو را داخل توالت یا سینک و یا داخل قسمت‌ های زهکشی نریزید.

قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

موارد منع مصرف قرص اسکای من

اگر فرد دچار بیماری ها و شرایط خاصی نظیر کمبود شدید پلاکت، مشکلات حاد کبدی، غلظت بالای کلسیم سرمی، مشکلات حاد کلیوی و کم خونی‌ های شدید باشد، حتما پیش از مصرف مولتی ویتامین اسکای من با پزشک یا داوساز مشورت کند.

در صورتی که به فولیک اسید یا هر ماده دیگری در این فراورده حساسیت دارید، پیش از مصرف به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. لازم به ذکر است که این مکمل ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که شما به آن حساسیت دارید.

عوارض جانبی قرص اسکای من

هر دارویی ممکن است عوارضی در بدن ایجاد کند. در صورت مشاهده هر گونه علائمی که قبلا مشاهده نکرده اید نظیر واکنش های حساسیتی، بهتر است پزشک را مطلع سازید.

عوارض جانبی این قرص مکمل می تواند شامل حالت تهوع، استفراغ، اختلالات کلیوی نظیر کمر درد، ادرار دردناک، تغییر در میزان ادرار، درد استخوان، سر درد شدید و تغییرات روحی و روانی باشد.

در صورت مسمومیت و تنفس سخت ناشی از مصرف بیش از حد کسپول اسکای من، حتما به اورژانس مراجعه نمایید.

مولتی ویتامین خوب برای مردان

حالا که با ویژگی های قرص اسکای من آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که اصولا چه نوع مکمل مولتی ویتامینی برای مردان مفید است؟

بهترین مولتی ویتامین ها چه برای مردان و چه برای زنان باید شامل ۱۳ ویتامین و مواد معدنی ضروری باشد. لیست این مواد به شرح زیر گزارش شده است:

ویتامین  A

برای سلامت چشم

ویتامین های گروه B (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، بیوتین، B6، B12  و فولات)

سلامت و تولید سلول و افزایش سطح انرژی، عملکرد سیستم عصبی

ویتامین  C

تقویت سیستم ایمنی

ویتامین  D

سلامت استخوان و موثر در افزایش جذب کلسیم، تقویت سیستم ایمنی

ویتامین E

آنتی اکسیدان، اثرات رادیکال های آزاد بر روی بدن را کاهش می دهد

ویتامین K

در لخته شدن خون و حفظ سطح کلسیم نقش دارد

لازم به ذکر است مولتی ویتامین های مردانه معمولا حاوی مس، منگنز، سلنیوم، کلسیم، منیزیم و روی هستند.

قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

مردان باید چه مینرال هایی مصرف کنند

به طور کلی مردان در طول زندگی خود به مواد معدنی بسیاری نیاز دارند. این مواد به شرح زیر هستند:

روی: این ماده معدنی به ایمنی و کنترل قند خون کمک می کند. علاوه بر این روی یک مزیت دیگر نیز برای مردان دارد. این ماده مینرال برای سلامتی پروستات ضروری است.

سلنیوم: سلنیوم در تولید سلنو پروتئین هایی كه به عنوان آنتی اكسیدان عمل می كنند نقش دارد. این ماده از سیستم ایمنی بدن، عملکرد پروستات و تحرک اسپرم حمایت می کند.

کوآنزیم  Q10: این ماده یک شبه ویتامین است و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند. وجود این کوآنزیم ممکن است به بدن در ایجاد انرژی و پاسخ التهابی سالم یاری رساند. مانند سلنیوم نیز سبب افزایش تعداد و تحرک اسپرم می شود.

امگا ۳ و ۶: این اسیدهای چرب مهم ترین مواد مورد نیاز سیستم عصبی، مغز و سلامت قلب هستند. رژیم غذایی عادی انسان حاوی مقادیر کافی امگا ۶ و مقادیر کم امگا ۳ است. با این حال یک مکمل مناسب می تواند به بهبود نسبت امگا ۳ به امگا ۶ کمک کند. همچنین در غلظت اسپرم تأثیر به سزایی دارد.

در صورتی که رژیم غذایی مردان فاقد هر گونه ویتامینی باشد، مصرف یک مولتی ویتامین بسیار کارگشا است. همچنین در افراد سیگاری میزان ویتامین C کمتری در بدن وجود دارد. قرص اسکای من یکی از آن دسته مولتی ویتامین ها است که شما می توانید با خیال راحت به آن اعتماد کنید چرا که به ازای هر یک قرص، ۲۶ نوع ماده معدنی، ویتامین و ماده مغذی در خود دارد.

در هنگام خرید مولتی ویتامین به چه چیزی دقت کنیم

در هنگام خرید مولتی ویتامین باید دقت کنید که برچسب مواد تشکیل دهنده روی آن را حتما بخوانید. یک مولتی ویتامین باید فاقد مواد آلرژی زا، رنگ مصنوعی، مواد نگهدارنده باشد. همچنین افرادی که مبتلا به سلیاک هستند باید مولتی ویتامینی تهیه کنند که فاقد گلوتن باشد و روی آن گلوتن فری درج شده باشد.

بهترین زمان مصرف قرص اسکای من

هیچ مدرک علمی موثقی وجود ندارد که ثابت کند اگر شما در ساعات مشخصی از روز قرص مولتی ویتامین را مصرف کنید، تاثیر بیشتر یا کمتری در سلامتی شما می گذارد. تنها چیزی که در هنگام مصرف مولتی ویتامین باید به آن دقت کنید این است که آن را به طور مداوم مصرف نمایید. با این حال در صورتی که مولتی ویتامین از سوی پزشک برای شما تجویز شده باشد تنها با دستور پزشک آن را مصرف کنید.

بهتر است قرص مولتی ویتامین خود را همراه با غذا مصرف کنید زیرا احتمال ایجاد ناراحتی معده یا حالت تهوع را کاهش می دهد. از آن جایی که مولتی ویتامین ها حاوی ویتامین های محلول در چربی هستند، بهتر است مصرف مولتی ویتامین ها همراه با غذا یا بلافاصله بعد از مصرف غذا باشد.

قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن
قرص اسکای من چیست؟ کاربرد، عوارض و مزایای آن

طبق یک عادت قدیمی، افراد مولتی ویتامین ها را بعد از وعده صبحانه مصرف می کنند. اما جلب است بدانید که تحقیقات نشان دادهاند اثرگذاری مولتی ویتامین ها بعد از وعده عصرانه بهتر بوده است. زیرا صبحانه به اندازه کافی مواد غذایی چرب ندارد و به همین دلیل احتمال تاثیرگذاری این قرص در بدن کمتر می شود.

البته توجه به این نکته ضروری است که اگر مولتی ویتامین شما حاوی مواد انرژی زا است، همان وعده ی صبحانه برای مصرف آن بهتر است، چرا که در انرژی روزانه شما تداخلی ایجاد نمی کند. مصرف انرژی زا در عصر می تواند چرخه خواب شما را بر هم بزند.

بهتر است پیش از شروع مصرف هر دارویی، ابتدا بروشور موجود در بسته ی آن را مطالعه کنید تا تمامی اطلاعات لازم مربوط به آن دارو را کسب کنید.

قیمت قرص اسکای من

به دلیل نوسانات بازار قیمت این قرص قابل پیش بینی نیست. با این حال این دارو از قیمت ۱۰۰ هزار تومان به بالا در داروخانه های سراسر کشور موجود است. از آن جایی که این دارو بدون نسخه پزشک نیز قابل تهیه است، شما می توانید این دارو را به صورت آنلاین یا حضوری از داروخانه های سراسر کشور تهیه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا