Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسانس آلو چیست؟ بررسی خواص، کاربرد و قیمت خرید آن

امروزه اسانس ها با ورود به بخش مواد غذایی نقش مهمی در فروش بیشتر آن ها و تولیدات متنوع تر در صنایع غذایی دارند. اسانس یک طعم دهنده است، که با وجود آن دیگرلازم نیست خود میوه به کار رود. اسانس آلو خوراکی یکی از انواع اسانس است که به طور گسترده ای در مواد غذایی استفاده می شود.

همانطور که از نام این محصول مشخص است، اسانس آلو ازمشتقات میوه آلو است. آلو یک میوه کوچک و شیرین تابستانی، با پوست ترش و بسیار خوشمزه، با آب فراوان در بافت آن است. این میوه خوشمزه در تمام اقصی نقاط کشوری افت می شود و در دو نوع زرد و سیاه موجود است.اسانس آلو را در دو نوع پودر و مایع به دست می آید. نوع مایع از عصاره آلو تهیه و با آب و روغن ترکیب می شود و در شیشه های کوچک در دسترس است. آلو سرشار از آنتی اکسیدان ها، ضد سرطان و بسیاری از خواص دیگراست، که در مقاله زیر از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به صورت مفصل به آن پرداخته شده است.

اسانس آلو

اسانس آلو چیست؟ بررسی خواص، کاربرد و قیمت خرید آن
اسانس آلو چیست؟ بررسی خواص، کاربرد و قیمت خرید آن

اسانس آلو از مشتقات میوه آلو است. آلو میوه فصل تابستان است، کوچک، شیرین با پوستی نازک است که دارای طعم ترشی است. این میوه در بافت خود آب فراوانی دارد و در اکثر نقاط کشور یافت می شود و در دونوع زرد و سیاه به بازار ارائه می شود. این محصول گیاهی شامل آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند. این اسانس همچنین سرشار از اسیدهای اولئیک و لینولئیک و ویتامین B5 است. اسانس آلو دارای عطر میوه ای و ساده دارد. در حالی که اسانس آلو حاوی مقدار زیادی از ویتامین E است که به خصوص در برابر مشکلات  موثر است. همچنین موها  را ترمیم ، تغذیه می کند و به موها درخشش می دهد.

روش تولید اسانس آلو

اسانس آلو از طریق پرس سرد استخراج می شود. این اسانس در دونوع پودر و مایع موجود است. نوع مایع آن با آب و روغن مخلوط شده و در شیشه های کوچک موجود است.

ارزش غذایی آلو

ترکیبات مختلف در آلوها شامل فیبر، ویتامین های B و C، بیوتین و پکتین است. همچنین اسیدها ماننداسید سیتریک، اسید مالیک، سدیم اسید، اسید فسفریک و اسید کلروژنیک، اسید استئاریک در آلوها وجود دارند.

کاربرد اسانس آلو

  • تولید نوشیدنی
  • تولید آدامس جویدن
  • تولید لواشک
  • تولید کیک
  • شکلات سازی

خواص درمانی اسانس آلو 

به دلیل اینکه این مقاله دررابطه با اسانس آلو می باشد . خالی از لطف نیست که چند خطی از خاصیت های این میوه آلو بیان کنیم.آلو دارای خواص گوناگونی است  که هرگز تصور نمی کردید که این میوه ریزه میزه تا به این اندازه دارای خواص باشد. اگر از آلو به طرق مختلف استفاده کنید، از خواص آنها بیشتر بهره مند خواهید شد، اما اگر شما یکی از آن دسته  افرادی هستید که فکر می کنید آلو خواصی ندارد و باعث اختلالاتی در دستگاه گوارش می شود و در نتیجه از مصرف آن ها اجتناب می کنید، ما پیشنهاد می کنیم که خواص آلو را مطالعه کنید.

ضد سرطان

رنگدانه های موجود در آلو حاوی ماده ای به نام آنتوسیانین هستند که پاکسازی رادیکال های آزاد کمک می کنند. آلواز بدن را در برابر سرطان سینه، دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش و حفره دهان محافظت می کند.

اسانس آلو با توجه به فراوانی آنتی اکسیدان های  طبیعی ، مناسب برای درمان سرطان به خصوص یک درمان عالی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است. بسیاری از نتایج مفید آن در کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ به دلیل فراوانی بیشتر باکتری های مفید پروبیوتیک در روده بزرگ است که احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. آلو به سلامت قلب، کمک می کند

کمک به سلامت قلب

این میوه از اکسیداسیون کلسترول خون در رگ ها جلوگیری می کنند. به بهبود حرکت خون کمک می کند و سلامت قلب را تضمین می کند.این اسانس با بسیاری از مکانیسم ها برای کمک به سلامت قلب مفید است. از آنجا که حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند، این آنتی اکسیدان ها احتمال تجمع پلاک های آترواسکلروتیک در رگ های خونی را کاهش می دهند و هنگامی که با یک رژیم غذایی ترکیب می شوند، به عنوان یک داروی عالی برای دفع بیماری عمل می کنند.

کمک به سلامت چشم

آلو سرشار از ویتامین A است که به شما کمک می کند تا چشم خود را سالم نگه دارید و از شبکیه چشم مراقبت کنید. اسانس آلو سرشار از ویتامین A و ترکیبات کاروتنوئیدی است. این روغن دارای آنتی اکسیدان های ضروری است که از چشم در برابر آسیب اکسیداتیو و حتی دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن محافظت می کند. ویتامین A در این روغن نیز بهبود دید در شب و سلامت چشم کمک زیادی می کند.

درمان کم خونی

این میوه کم خونی با توجه به محتوای آهن زیاد خود درمان می کند. اسانس آلو یک منبع عالی از مواد معدنی و آهن است، که به توانایی خون در حفظ اکسیژن به سلول های بدن کمک می کند.

تقویت حافظه

به دلیل وجود بسیاری از آنتی اکسیدان ها در این میوه، رادیکال های آزاد که به سلول های ذهن آسیب می رسانند از بین می روند و حافظه بهبود می یابد.

جلوگیری از یبوست

محبوب ترین استفاده ازاسانس آلو مزایای آن در درمان و جلوگیری از یبوست است. اگرچه افزایش مصرف مایعات راه موثری برای رفع یبوست است، اما ممکن است به مکمل های دیگری نیز نیاز باشد. اسانس آلو شامل سوربیتول بالا، یک قند طبیعی است که حرکات روده را تحریک می کند. تحریک حرکات روده و احتباس آب بیشتر در اکثر موارد، یبوست را درمان می کند. کسانی که از یبوست مداوم رنج می برند می توانند از این اسانس اغلب برای از بین بردن آن استفاده کنید.

 کاهش وزن

این اسانس می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد. اشتها و میل به إذا را کاهش می دهد. این ترکیب دارای شاخص گلیسیمی پایین است. یعنی تاثیر چندانی بر قند خون و در نتیجه بر انسولین ندارد.

کنترل فشار خون

این اسانس فشار خون را با پتاسیم متعادل می کند، یک مواد مغذی حیاتی برای حفظ سلامت و انعطاف پذیری رگ های خونی است.کمبود پتاسیم می تواند احتمال افزایش فشار خون را افزایش دهد. بنابراین توصیه می شود به طور منظم اسانس آلو را مصرف کنید.

سلامت استخوان

اسانس آلو غنی از ویتامین های مفید برای استخوان است که شامل چربی, کلسیم, منیزیم, روی و ویتامین k است. این اسانس علاوه بر ویتامین D حاوی مواد مغذی زیادی است که در سنتز سلول های استخوانی و مواد معدنی نقش دارند.

سطح کلسترول LDL را کاهش می دهد.

این اسانس به دلیل محتوای فیبر محلول آن, سطح کلسترول LDL کاهش می دهد. علاوه بر این، ترشح صفرا را افزایش می دهند و در نتیجه مصرف کلسترول فعال را افزایش می دهند. این چربی همچنین به کاهش ساخت کلسترول کمک می کند.

درمان گرفتگی عضلانی

این اسانس یک درمان طبیعی مناسب برای گرفتگی هایی که به علت عدم تعادل الکترولیت حاد به وجود می آید, که اغلب می تواند باعث شود فیبرهای عضلانی بیش از حد منقبض شوند. پتاسیم غلظت الکترولیت های درون غشای سلولی را کنترل می کند و به این ترتیب از اسپاسم عضلانی جلوگیری می کند.

عملکرد ریه را بهبود می بخشد

این ترکیب به سلامت ریه و عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین در زمان کوتاهی برای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مختلف آن کار می کند. اسانس آلو یک درمان خط اول برای افراد مبتلا به آلرژی  است.

قیمت اسانس آلو

قیمت نهایی این اسانس به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل کیفیت اسانس، نوع گرید اسانس، تغییرات ارز ، نوع برند محصول، وزن بسته بندی می شود.

خرید اسانس آلو

امروزه ورود اسانس ها به دنیای خوراکی، تولیدات و تنوع در صنایع غذایی افزایش داده اند. اسانس آلو کاربرد فراوانی در صنایع غذایی دارد و خرید و فروش آن در بازار بسیار انجام می شود. برای خرید این اسانس هم به صورت حضوریو هم غیر حضوری می توانید اقدام کنید. خرید غیر حضوری از سایت های معتبر مزایای چون خرید بدون واسطه و صرفه جویی در هزینه و وقت را به دنبال دارد. برای خرید اسانس آلو به مراکز معتبر مراجعه کنید تا بتوانید محصولی با کیفیت و اصل را فراهم کنید.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی خواص و کاربرد های اسانس آلو پرداختیم. این ماده دارای خواص دارویی و درمانی منحصر بفردی است. این اسانس کاربرد گسترده ای در زمینه صنایع غذایی و دارویی دارد. در صنایع غذایی در تولید نوشیدنی، آدامس  جویدنی، تولید لواشک، تولید کیک و شکلات سازی کابرد دارد. جهت اطلاع از قیمت خرید و فروش اسانس آلو و هم چنین مقایسه قیمت شرکت های مختلف می توانی دبه سایت های مختلف و معتبر مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا