Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

آشنایی با قیمت خرید و فروش اسانس عسل و کاربردهای آن

اسانس عسل یک ماده بسیار شیرین و غلیظ است که به صورت پودر و مایع محلول در آب  یا روغن تهیه می شود.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

اسانس عسل برای ساخت شمع، صابون، شامپو، خوشبو کننده هوا، لوسیون، آروماتراپی، روغن های ماساژ و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
خرید اسانس عسل به منظور استفاده در صنایع مختلف از طریق اینترنت و همچنین شرکت های تولیدی صورت می گیرد. خرید و فروش اسانس عسل به دلیل کاربرد گسترده در کل دنیا رونق فراوانی دارد و قیمت اسانس عسل خصوصا انواع خارجی آن بر اساس تغییرات نرخ دلار در بازار متفاوت خواهد بود. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می شود.
این اسانس به دلیل طعم و رایحه شیرین در بسیاری از محصولات به عنوان جایگزین عسل استفاده می شود و برخلاف عسل حاوی هیچ گلوتن یا ماده آلرژنی نیست.

خواص اسانس عسل

عسل یک خوراکی بسیار خوشمزه با ارزش غذایی بالاست که همواره در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته است. عسل سرشار از قند و ترکیبات بیواکتیو طبیعی است و حاوی هیچ فیبر ، چربی و پروتئینی نمی باشد و همین مسئله آنرا به یک خوراکی منحصر بفرد تبدیل کرده است.

ویتامین‌ های موجود در عسل شامل  ویتامین B6 ، نیاسین و ویتامین C  است و از مینرال های موجود در آن می توان به کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی  اشاره کرد. عطرمایه عسل نیز با دارا بودن خواصی مشابه با عسل فواید بسیاری برای سلامتی دارد که در ادامه شرح داده شده است.

آشنایی با قیمت خرید و فروش اسانس عسل و کاربردهای آن
آشنایی با قیمت خرید و فروش اسانس عسل و کاربردهای آن

خواص آنتی اکسیدانی

عسل حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم از جمله اسیدهای آلی و ترکیبات فنلی مانند فلاونوئیدها است. آنتی اکسیدان ها با کاهش خطر حملات قلبی ، سکته های مغزی و برخی از انواع سرطان در ارتباط  هستند آنها همچنین ممکن است سلامت چشم را تقویت کنند.

مفید برای دیابتی ها

عسل برای دیابت مفید است و می تواند ریسک فاکتورهای بیماری قلبی را  در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شایع است کاهش دهد. به عنوان مثال ، ممکن است کلسترول LDL ، تری گلیسیرید و التهاب “بد” را کاهش دهد در حالی که کلسترول HDL خوب را افزایش می دهد. با این حال ، برخی مطالعات نشان داده اند که عسل می تواند سطح قند خون را افزایش دهد بنابراین افراد دیابتی باید با احتیاط آنرا مصرف کنند.

کاهش فشار خون

آنتی اکسیدان موجود در عسل می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. فشار خون یکی از عوامل خطر برای  بیماری های قلبی است و ممکن است عسل به کاهش آن کمک کند. دلیل این امر آن است که عسل و عصاره  آن حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که با کاهش فشار خون ارتباط دارند.

کاربردهای اسانس عسل

از آنجاییکه عسل کاربرد گسترده ای در تولید شیرینی و شکلات دارد قطعا برای این محصولات نیاز به تولید حجم زیادی عسل است که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. از طرفی دمای بالایی که این محصولات در حین پخت متحمل می شوند برای عسل طبیعی مناسب نیست و آنرا تبدیل به یک سم خطرناک خواهد کرد. در این زمینه استفاده از  عسل یک راه حل بسیار عالی و بدون خطر خواهد بود.

استفاده از عطرمایه عسل در نوشیدنی ها نیز به دلایل مشابه بسیار بهتر از عسل واقعی است و نیاز به این ماده غذایی ارزشمند را کاهش می دهد. علاوه بر این برخی از تولیدکنندگان عسل از این اسانس برای بهبود طعم و مزه محصول خودشان استفاده می کنند تا مشتری پسند تر باشد.

عطرمایه عسل همچنین واسطه رایحه گرم و خوشی که دارد  در محصولات آرایشی – بهداشتی به کاربرد گسترده ای دارد. علاوه بر این اسانس عسل را با توجه به طعم شیرین آن می توان با سایر اسانس ها و عصاره ها مخلوط کرد و مورد استفاده قرار داد.

شرایط نگهداری از اسانس عسل

این اسانس به صورت شبه طبیعی یا طبیعی تولید می ‌شود و فاقد هرگونه مواد مضر برای سلامتی است. این ترکیب را باید به دور از تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید و در جای خشک و خنک نگهداری کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا