Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

آشنایی با فواید و قیمت خرید و فروش اسانس هل در بازار

اسانس هل ترکیبی بسیار معطر و خوشبو است که بیشتر در شیرینی پزی ها و بطورکلی صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس هل از نظر عطر و بو بسیار قوی تر از خود هل است به همین دلیل طرفداران بیشتری دارد.

هل نوعی گیاه است که به خانواده زنجبیل تعلق دارد و ۳ نوع هل سیاه ، سبز و سفید وجود دارد. هل های مختلف از نظر ظاهر و طعم با یکدیگر متفاوت هستند ولی بطورکلی خواص یکسانی دارند.

در حال حاضر خرید اسانس هل از سایت ها و شرکت های تولید کننده یا وارد کننده امکان پذیر است. خرید و فروش اسانس هل بازار گسترده ای دارد و قیمت اسانس هل بسته به ایرانی یا خارجی بودن با توجه با تغییر نوسانات ارز در ایران متغیر است. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

کاربردهای اسانس هل

هل یکی از ادویه های پرطرفدار در ایران است که بیشترین کاربرد آن خوشبو کردن چای است. البته هل را می توان برای درست کردن شربت و سایر نوشیدنی های خانگی ، در ترکیب مربا ، حلوا و بسیاری از خوراکی های دیگر مورد استفاده قرار دارد.

عطر و بوی خوش هل و کاربرد گسترده آن تولید کنندگان را جهت سهولت مصرف ترغیب به تولید اسانس و عصاره هل کرده است که اتفاقاً مورد استقبال قرار گرفته است زیرا باعث استفاده راحت تر آن در نوشیدنی ها و خوراکی های مختلف می شود.

این اسانس به صورت مایع و پودری در دسترس است. اسانس مایع نسبت به پودری عطر و بو و ماندگاری بالاتری دارد و مصرف کنندگان نیز تا جایی که نوع محصول اجازه می دهد نوع مایع را به پودر ترجیح می دهند.

این اسانس برای تولید انواع شیرینی ، برخی از نان های سنتی و بسیاری از نوشیدنی ها برای ایجاد عطر و بوی خوش مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس به عنوان ضد عفونی کننده، ضد  نفخ، ضد سرفه، کمک کننده به هضم غذا، ضد اسپاسم، ادرار آور، محرک معده و نیروبخش کاربرد دارد و در طب سنتی برای درمان سیاتیک ، سرفه، درد شکمی، تشنج و اختلالات عصبی ، بیماری‌های ریوی، تب، گوارشی و ادراری مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر موارد خوراکی عطرمایه هل به دلیل رایحه خوش درصابون‌ها، عطرها و محصولات آرایشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اسانس هل به راحتی با سایر اسانس ها قابل ترکیب است و به بهترین وجه با اسانس ترنج، دارچین، گل رز، پرتقال، گل میخک، زیره سیاه ، چوب سدر، بهارنارنج  و بسیاری از اسانس های دیگر ترکیب می شود.

آشنایی با فواید و قیمت خرید و فروش اسانس هل در بازار
آشنایی با فواید و قیمت خرید و فروش اسانس هل در بازار

خواص اسانس هل برای سلامتی

هل دانه ای پر خاصیت است که سرشار از ویتامین ها و ریزمغذی های مختلف از جمله نیاسین، پیریدوکسین، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامین  A، ویتامین  C، سدیم، پتاسیم، کلسیم، مس، آهن، منگنز، منیزیم، فسفر و روی است. بنابراین با استفاده از آن در خوراکی های مختلف می توان از خواص آن بهره مند شد. از دیگر خواص هل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

خواص ضد سرطانی

با شیوع گسترده سرطان در سراسر دنیا به دلایل مختلف دانشمندان رژیم های غذایی حاوی آنتی اکسیدان را بیش از پیش به انسان ها توصیه می کنند. تحقیقات در این رابطه نشان داده است که هل می تواند با سرطان روده مقابله کند.

سلامت قلب و عروق

مطالعات بر روی خواص هل نشان داده است که ترکیبات موجود در آن می تواند به پایین آوردن ضربان قلب و فشارخون کمک کند و از این طریق تاثیر مثبتی بر سلامت قلب و عروق خواهد داشت. هل همچنین با کاهش سطح کلسترول می تواند به حفظ سلامت قلب و عروق کمک کند زیرا مانع گرفتگی عروق می شود.

اثرات ضد افسردگی

هل به دلیل عطر و بوی دوست داشتنی در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و اثرات مثبت آن بر روی افسردگی ، درمان بیماری های ریوی و مشکلات معده ثابت شده است.

علاوه بر این ترکیبات متانولی موجود در هل اختلالات گوارشی مانند افزایش اسیدیته، نفخ شکم و گرفتگی معده را برطرف می کند.

خواص آنتی بیوتیکی

مطالعات مختلف نشان داده است که هل اثرات ضد میکروبی دارد و می تواند با مهار باکتری های مضر موجود در دهان به حفظ سلامت دهان و دندان کمک کند.

خواص ضد التهابی

هل با دارا بودن خواص ضد التهابی می تواند از بسیاری از مشکلات ریوی ، آسم ، گلودرد و بیماریهای مفصلی جلوگیری کند.

سم زدایی

یکی از مهمترین اثرات هل از بین بردن ترکیبات مضر و سمی در بدن است که طی فرآیند استرس اکسیداتیو در بدن به وجود می آید و باعث بیماریهای مزمن و خصوصا سرطانزایی در بدن می شود. ترکیبات موجود در هل با اثرات سم زدایی می توانند از این مشکلات جلوگیری کنند.

عوارض و خطرات اسانس هل

این اسانس یک ترکیب غیر سمی و غیر حساسیت زا  است و هیچ عوارضی تاکنون در رابطه با آن ذکر نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا