Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول یو هلث چیست؟ موارد، نحوه مصرف و عوارض آن

کپسول یوهلث حاوی زینک، ویتامین ث و ویتامین دی است و سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. کپسول یوهلث سبب سلامت پوست، مو و ناخن و پیشگیری و بهبود بیماری های عفونی میشود. آیا علائم کمبود انواع ویتامینها مانند شکنندگی مو و ناخن، زخم دهان، خونریزی لثه، دید ضعیف در شب، شوره سر، ریزش مو، برآمدگی های قرمز یا سفید روی پوست یا سندرم پای بی قرار را تجربه کرده اید؟ با مصرف کپسول یوهلث تمام علائم ناشی از کمبود مواد مغذی و ویتامینها رفع میشود. در نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع ویتامینها و مکملها صحبت شده است اینبار از موارد مصرف کپسول یوهلث صحبت میکنیم. اگر مکمل ها حاوی موارد زیر باشند، می توانند به بازسازی پوست و تحریک رشد مو و ناخن کمک کنند:

بیوتین که با نام B7 نیز شناخته می شود، مو را تقویت کرده و تراکم آن را افزایش می دهد. می توانید با خوردن تخم مرغ و موز یا نوشیدن شیر میزان بیوتین را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

روغن ماهی باعث براق شدن مو و ناخن می شود و به عنوان یک مکمل ضد پیری به خوبی عمل می کند. اگر پوست شما در اثر قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید آسیب دیده است، اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی ممکن است کمک کننده باشد.

ویتامین A آکنه را کاهش می دهد و یک عامل ضد پیری است. کمبود ویتامین A ممکن است خطر ابتلا به آکنه را افزایش دهد.

ویتامین B برای کاهش خطر سرطان پوست غیر ملانوم و رشد پیش سرطانی شناخته شده است.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال های آزاد، روشن شدن پوست و تحریک کلاژن کمک می کند. ویتامین C همچنین به مبارزه با تشکیل ملانین (رنگدانه های پوست) کمک می کند.

کپسول یو هلث چیست

کپسول یوهلث مکمل عالی برای تقویت سیستم ایمنی است. کپسول یوهلث حاوی سه ماده مغذی مهم برای دفاع بدن است و به پیشگیری از بیماری های عفونی کمک زیادی می کند.

ویژگی کپسول یو هلث

ویژگی کپسول یو هلث موارد زیر است

"<yoastmark

روش مصرف کپسول یو هلث

کودکان ۱ تا ۸ سال: روزی ۱ کپسول یو هلث بعد از ناهار

کودکان ۹ سال و بزرگسالان: روزی ۲ الی ۳ کپسول یو هلث بعد از ناهار

اهمیت ترکیبات سازنده کپسول یو هلث برای بدن

کپسول یو هلث دارای ویتامینها و مواد معدنی زیر است و برای سلامتی مفید است:

ویتامین C

ویتامین C در کپسول یوهلث یک ریزمغذی ضروری برای بدن است. یک آنتی اکسیدان قوی و یک کوفاکتور برای خانواده ای از آنزیم های بیوسنتزی و تنظیم کننده ژن است. ویتامین C با حمایت از عملکردهای سلولی مختلف سیستم ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​به دفاع ایمنی کمک می کند. ویتامین C از عملکرد سد اپیتلیال در برابر عوامل بیماری زا حمایت می کند و فعالیت ضد اکسیدان پوست را تقویت می کند، در نتیجه به طور بالقوه در برابر استرس اکسیداتیو محیطی محافظت می کند.

ویتامین C در سلول‌های فاگوسیتی مانند نوتروفیل‌ها تجمع می‌یابد و می‌تواند کموتاکسی، فاگوسیتوز، تولید گونه‌های فعال اکسیژن و در نهایت کشتار میکروبی را افزایش دهد. همچنین برای آپوپتوز و پاکسازی نوتروفیل‌ها از محل‌های عفونت و در نتیجه کاهش نکروز/NETosis و آسیب احتمالی بافت مورد نیاز است. ویتامین C تمایز و تکثیر سلول های B و T را افزایش می دهد. کمبود ویتامین C منجر به تضعیف ایمنی و حساسیت بیشتر به عفونت ها می شود. عفونت ها به دلیل افزایش التهاب و نیازهای متابولیک، به طور قابل توجهی بر سطوح ویتامین C تاثیر می گذارند. مکمل ویتامین C می تواند عفونت های تنفسی و سیستمیک پیشگیری و درمان کند.

سیستم ایمنی اولین خط دفاعی بدن در برابر میکروارگانیسم های عامل بیماری و سایر مواد مضر باقی می ماند. عوامل زیادی بر بیمار شدن یا نبودن یک فرد تاثیر می گذارد. توجه زیادی به تأثیر مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها بر جنبه های خاص عملکرد سیستم ایمنی بدن شده است.

ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که می تواند به عنوان یک کوفاکتور برای چندین آنزیم درگیر در بیوسنتز و تنظیم بیان ژن عمل کند. ویتامین C عملکرد سیستم ایمنی انسان را با حمایت از جنبه های مختلف سیستم ایمنی ذاتی و سازگار از جمله عملکرد سد اپیتلیال، کموتاکسی و فعالیت های ضد میکروبی سلول های فاگوسیت، عملکرد سلول های کشنده طبیعی (NK) و تکثیر و تمایز لنفوسیت ها تنظیم می کند.

در انسان، کمبود شدید ویتامین C با اختلال در ایمنی و افزایش حساسیت به عفونت‌های بیشتر همراه است، در حالی که مکمل‌های ویتامین C برای پیشگیری و درمان عفونت‌ها مفید به نظر می‌رسد. ویتامین C همچنین می تواند طول مدت علائم سرماخوردگی را کوتاه کند.

بسیاری از افرادی که دچار کمبود ویتامین هستند، تا زمانی که علائم ایجاد نشود، متوجه کمبود آن نمی شوند. نشانه‌های کمبود ویتامین‌های مختلف ممکن است شامل مو و ناخن‌های شکننده، زخم‌های دهان، خونریزی لثه، دید ضعیف در شب، شوره سر، ریزش مو، برآمدگی‌های قرمز یا سفید روی پوست و/یا سندرم پای بی‌قرار باشد.

ویتامین C (اسید اسکوربیک) نقش مهمی در عملکرد طبیعی سیستم ایمنی ایفا می کند و استفاده از آن در پیشگیری و/یا درمان عفونت ها به شدت مورد توجه پزشکان و محققان برای تقریبا یک قرن است. کمبود ویتامین C به دلیل مصرف کم مواد مغذی منجر به حساسیت بیشتر به عفونت ها می شود، امکان کاهش بروز بیماری های ویروسی وجود دارد. مصرف زیاد ویتامین C می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

"<yoastmark

روی

روی در کپسول یوهلث بر جنبه های متعددی از سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد. روی برای رشد طبیعی و عملکرد سلول های واسطه ایمنی ذاتی، نوتروفیل ها و سلول های NK ضروری است. ماکروفاژها نیز تحت تاثیر کمبود روی هستند. فاگوسیتوز، کشتن داخل سلولی و تولید سیتوکین همگی تحت تاثیر کمبود روی هستند. کمبود روی بر رشد و عملکرد سلول های T و B تاثیر منفی می گذارد. توانایی روی برای عملکرد به عنوان یک آنتی اکسیدان و تثبیت غشاها نشان می دهد که در جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد در طول فرآیندهای التهابی نقش دارد.

نقش روی در تعدیل استرس اکسیداتیو شناخته شده است. استرس اکسیداتیو یک عامل مهم کمک کننده در چندین بیماری مزمن انسانی است، مانند تصلب شرایین و بیماری های عروقی مرتبط، جهش زایی و سرطان، تخریب عصبی، اختلالات ایمونولوژیک، و روند پیری هستند. اکسیدازهای NADPH گروهی از آنزیم های مرتبط با غشای پلاسمایی هستند که با استفاده از NADPH به عنوان دهنده الکترون، تولید O2.- از اکسیژن را کاتالیز می کنند. روی یک مهار کننده این آنزیم است. تغییر شکل O2.- به H2O2 توسط یک آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز (SOD) کاتالیز می شود که حاوی مس و روی است. روی متالوتیونین تولید میکند و بسیار غنی از سیستئین است و یک پاک کننده عالی .OH است. یون های آهن و مس تولید .OH از H2O2 را کاتالیز می کنند. روی به عنوان رقابت با آهن و مس برای اتصال به غشای سلول شناخته شده است، بنابراین تولید .OH را کاهش می دهد.

روی به عنوان نقش اصلی در سیستم ایمنی شناخته شده است و افراد دارای کمبود روی، حساسیت بیشتری به انواع پاتوژن ها را تجربه می کنند. مکانیسم های ایمونولوژیک که به موجب آن روی باعث تعدیل حساسیت به عفونت می شود، برای چندین دهه مورد مطالعه قرار گرفته است. واضح است که روی بر جنبه های متعددی از سیستم ایمنی، از مانع پوست گرفته تا تنظیم ژن در لنفوسیت ها، تاثیر می گذارد.

روی برای رشد طبیعی و عملکرد سلول های واسطه ایمنی غیراختصاصی مانند نوتروفیل ها و سلول های کشنده طبیعی بسیار مهم است. کمبود روی همچنین با جلوگیری از رشد و عملکردهای خاص لنفوسیت های T مانند فعال سازی، تولید سیتوکین Th1 و کمک به لنفوسیت B، بر توسعه ایمنی اکتسابی تاثیر می گذارد.

به همین ترتیب، توسعه لنفوسیت B و تولید آنتی بادی، به ویژه ایمونوگلوبولین G، به خطر می افتد. تاثیر روی بر روی این واسطه‌های ایمونولوژیک کلیدی ریشه در نقش‌های بی‌شمار روی در عملکردهای اساسی سلولی مانند همانندسازی DNA، رونویسی RNA، تقسیم سلولی و فعال‌سازی سلولی دارد. آپوپتوز با کمبود روی تقویت می شود. روی همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و می تواند غشاها را تثبیت کند.

ویتامین D

ویتامین D در کپسول یوهلث علاوه بر اثرات کلاسیک آن بر کلسیم و هموستاز استخوان، نقش مهمی دارد. از آنجایی که گیرنده ویتامین D بر روی سلول‌های ایمنی بیان می‌شود و این سلول‌های ایمونولوژیک همگی قادر به سنتز متابولیت فعال ویتامین D هستند، ویتامین D این قابلیت را دارد که به شیوه‌ای اتوکرین عمل کند. کمبود ویتامین D با افزایش خودایمنی و همچنین افزایش حساسیت به عفونت همراه است. سلول‌های ایمنی در بیماری‌های خودایمنی به اثرات بهبود بخش ویتامین D پاسخ می‌دهند. سیستم ایمنی بدن از بدن در برابر موجودات خارجی مهاجم دفاع می کند و ایمنی محافظتی را تقویت می کند و در عین حال تحمل خود را حفظ می کند.

فعالیت های کلاسیک ویتامین D برای ارتقای هموستاز کلسیم و ارتقای سلامت استخوان ها است. ویتامین D جذب کلسیم را در روده کوچک افزایش می دهد و تمایز استئوکلاست و بازجذب کلسیم استخوان را تحریک می کند. ویتامین D علاوه بر این، معدنی شدن ماتریکس کلاژن در استخوان را افزایش می دهد. در انسان، ویتامین D از رژیم غذایی به دست می آید یا در پوست سنتز می شود.

از آنجایی که ویتامین D پس از قرار گرفتن در معرض نور UV B از طریق پوست تولید می شود، سنتز آن تحت تاثیر منطقه جغرافیایی، فصل، استفاده از ضد آفتاب و رنگدانه های پوست قرار می گیرد. ملانین اشعه UVB را جذب می کند و سنتز ویتامین D را از ۷ دی هیدروکلسترول مهار می کند. این ترکیب اولیه ویتامین D غیرفعال است و سپس در کبد هیدروکسیله می شود تا ۲۵ OH ویتامین D3 (25 D) تشکیل شود. ۲۵ D نیز یک ترکیب غیر فعال است.

در کلیه به ترکیب فعال ۱,۲۵ دی هیدروکسی ویتامین D (1,25 D) یا کلسیدیول توسط ۱-α-هیدروکسیلاز (CYP27B1)، آنزیمی که توسط PTH تحریک می شود، تبدیل می شود. ۱,۲۵ D ممکن است بیشتر توسط ۲۴-hydroxylase (CYP24) به ویتامین D غیرفعال ۱,۲۴,۲۵ متابولیزه شود. سطوح ۱,۲۵ D به شدت در یک حلقه بازخورد منفی تنظیم می شوند.

۱،۲۵ D هم ۱-α-هیدروکسیلاز کلیه را مهار می کند و هم آنزیم های ۲۴-هیدروکسیلاز را تحریک می کند، بنابراین سطح گردش خون را در محدوده های محدودی حفظ می کند و از فعالیت / سیگنال دهی بیش از حد ویتامین D جلوگیری می کند. داشتن سطوح سالم ویتامین D می‌تواند به حفظ سلامت سیستم ایمنی شما کمک کند و ممکن است به طور کلی از بیماری‌های تنفسی محافظت کند.

"<yoastmark

ویتامین D چگونه بر سلامت سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد

ویتامین D برای تقویت سلول های ایمنی، از جمله سلول های T و ماکروفاژها، که از بدن شما در برابر عوامل بیماری زا محافظت می کنند، شناخته شده است.

در واقع، این ویتامین برای عملکرد سیستم ایمنی به قدری مهم است که سطوح پایین ویتامین D با افزایش حساسیت به عفونت، بیماری و اختلالات مربوط به سیستم ایمنی مرتبط است.

سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر بیماری های تنفسی، از جمله سل، آسم، و بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD)، و همچنین عفونت های تنفسی ویروسی و باکتریایی.

کمبود ویتامین D با کاهش عملکرد ریه مرتبط است، که ممکن است بر توانایی بدن شما برای مبارزه با عفونت های تنفسی تاثیر بگذارد.

مادران باردار قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنند.

شربت یوهلث

شربت یوهلث حاوی کلاژن دریایی هیدرولیز شده و عصاره گیاه بامبو است و سبب سلامت پوست میشود.

کپسول فلوور

این کپسول سبب تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بدن میشود.

قرص یوهمبین

برای مشکلات جنسی مردان مصرف میشود و برای مصرف بانوان نیست.

قرص مولتی هیر

قرص مولتی هیر دارای ویتامین ها و مواد مغذی مفید برای سلامت و زیبایی پوست، مو و ناخن است.

قرص جوشان ژیکال

قرص جوشان ژیکال قرصی گیاهی و مناسب برای تقویت سیستم ایمنی است.

قرص ایمونس

قرص ایمونس یک مولتی ویتامین و سرشار از آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

شرایط نگهداری از کپسول یو هلث

کپسول یو هلث دور از نور در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری گردد.

عوارض کپسول یوهلث

بیش از دوز توصیه شده مصرف نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا