Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت خرید و فروش اسانس دارچین و خواص آن

اسانس دارچین یک اسانس گیاهی خوشبو و با مزه ای تند و دوست داشتنی است که بسیاری از افراد آنرا می پسندند. اسانس دارچین را می توان در طیف گسترده ای از محصولات و خوراکی ها مورد استفاده قرار داد و طعم بهتری به آنها بخشید.

این اسانس به رنگ زرد روشن و طلایی است و از پوست درخت دارچین با روش تقطیر استخراج می شود. بیشترین کاربرد این اسانس در صنایع غذایی ، شوینده ها ، آرایشی – بهداشتی است.

قیمت خرید و فروش اسانس دارچین بر اساس کیفیت و وارداتی بودن آن متغیر است و در حال حاضر می توان برای خرید اسانس دارچین از طریق اینترنت یا کارخانه های تولیدی اقدام کرد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه خواهد شد.

خواص اسانس دارچین

این اسانس حاوی ترکیباتی است که تصور می شود بر سلامتی تأثیر می گذارد. این ترکیبات شامل سینامالدئید است که مشخص شده است التهاب را کاهش می دهد و به عنوان ضد میکروب رشد میکروارگانیسم هایی از جمله باکتری ها و قارچ ها را سرکوب می کند.

روغن ضروری دارچین به عنوان یک داروی طبیعی برای رفع سرفه و سرماخوردگی تا یبوست استفاده می شود. علاوه بر این ، گفته می شود عطرمایه دارچین باعث تحریک گردش خون ، کاهش استرس ، تسکین درد ، مقابله با عفونت ها ، بهبود هضم و محافظت در برابر حشرات می شود.

خواص این اسانس آن را به گزینه ای محبوب برای رایحه درمانی در خانه تبدیل کرده است. در آروماتراپی اسانس در هوا پخش یا اسپری می شود ، بنابراین  از طریق پوست یا تنفس جذب بدن می شود. رایحه درمانی با مزایای زیادی از جمله کاهش افسردگی و اضطراب و خواب بهتر در ارتباط است. بسیاری از افراد از رایحه دارچین لذت می برند و آن را آرامش بخش می دانند.

قیمت خرید و فروش اسانس دارچین و خواص آن
قیمت خرید و فروش اسانس دارچین و خواص آن

بهتر است بدانید:

این ترکیب با خواص آنتی اکسیدانی می ‌تواند برای پیشگیری یا جلوگیری از وخیم تر شدن بیماری‌هایی مانند  آترواسکلروز، دیابت وآسیب‌های کبدی مفید باشد.

از ترکیبات فنولیک و غیرفنولیک فرار موجود در این اسانس که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند می ‌توان به سینامالدئید، گاما اژنول، ترپینول، ترپسین، کامفن اشاره کرد.

تحقیقات نشان می دهد که روغن دارچین ممکن است به تنظیم سطح گلوکز خون کمک کند بنابراین می تواند به افراد دیابتی کمک کند.در یک مطالعه ، مخلوطی از روغن های ضروری (از جمله روغن دارچین) به کاهش سطح گلوکز در گردش خون کمک کرد . در یک مطالعه دیگر مشخص شد که روغن دارچین در تنظیم سطح گلوکز خون نقش تنظیم کننده ای دارد. همچنین عملکرد جزایر پانکراس (گروهی از سلولهای پانکراس که هورمونهایی از جمله انسولین آزاد می کنند) را بهبود می بخشد.

کاربردهای اسانس دارچین

عطرمایه دارچین به عنوان یک روغن ضروری و با کیفیت در گرید غذایی در دسترس است. این ترکیب همچنین می تواند به عنوان ماده ای در آدامس های بدون قند ، آب نبات های سفت ، چای و کالاهای پخته شده تجاری استفاده شود.

این اسانس در محصولات بهداشتی مانند خمیردندان ، دهان شویه ، صابون و لوسیون بدن استفاده می شود. همچنین از آن برای تولید اسپری های های خوشبو کننده  و در شمع هاس معطر استفاده می شود.

روغن دارچین را می توان با یک روغن حامل مخلوط کرد و برای ماساژ استفاده کرد. به عنوان مثال می توان اسانس دارچین را با دو تا سه فنجان روغن حامل مانند روغن بادام مخلوط کرده و برای ماساژ یا مرطوب سازی پوست استفاده کرد.

احتیاط در مصرف اسانس دارچین

عطرمایه دارچین بسیار قوی است و استفاده از آن بسیار آسان است. عوارض جانبی و واکنش های جانبی آن شامل بثورات پوستی یا سوزش است.

هرگز این اسانس را مستقیماً بر روی پوست نمالیده یا ماساژ ندهید ، مگر اینکه با روغن حامل رقیق شود. اسانس دارچین با آب مخلوط نمی شود و آنرا به صورت رقیق نشده مستقیماً در آب وان نریزید زیرا می تواند پوست را بسوزاند یا تحریک کند.

همچنین نباید این اسانس را بطور مستیقم مصرف کرد زیرا می تواند غشاهای مخاطی و مخاط مری را بسوزاند. از مالیدن آن روی لثه ها یا استفاده از آن در اطراف چشم ها نیز خودداری کنید. از مصرف این اسانس در دوران بارداری باید اجتناب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا