Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید عالی و قیمت خرید و فروش اسانس هندوانه

اسانس هندوانه در دو گرید خوراکی و بهداشتی به صورت پودر و مایع برای استفاده در محصولات مختلف عرضه می شود. اسانس هندوانه در محصولات مختلفی از جمله نوشیدنی ها ، بستنی ، آدامس ، محصولات لبنی و بسیاری از شوینده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

هندوانه یک میوه تابستانی آب دار و شیرین است که به تحمل روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان کمک می کند. این میوه سرشار از ترکیباتی است که برای سلامتی بدن مفید هستند. برای بهره گیری از عطر و طعم این میوه پرطرفدار اکنون اسانس آن در دسترس است و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این اسانس به دلیل داشتن ویتامین هایی مانند A ،C  و مقدار زیاد کارتنوئید ، فیبر ، کربوهیدرات ، پتاسیم ، لیکوپن  و مینرال های ضروری برای بدن مفید است. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

قیمت خرید و فروش اسانس هندوانه برحسب کیفیت و همچنین تغییرات قیمت دلار در ایران متغیر است و فروش اسانس هندوانه به صورت اینترنتی راهی برای تسهیل خرید اسانس هندوانه است تا صنایع مختلف بتوانند در کمترین زمان ممکن این اسانس را تهیه کنند.

خواص اسانس هندوانه برای سلامتی

اسانس یا روغن هسته هندوانه در واقع عصاره دانه های میوه هندوانه است. برای فرآوری این روغن ، دانه ها را پس از خشک شدن کامل در معرض آفتاب، تحت فشار قرار داده و اسانس آن را استخراج می کنند.

هندوانه حاوی مواد مغذی حیاتی است و برخی از این مواد مغذی به روغن دانه نیز منتقل می شوند. این اسانس دارای خاصیت مرطوب کنندگی ، سم زدایی و یآنتی اکسیدان قوی می باشد. اسانس هندوانه سرشار از ویتامین A و E ، اسیدهای چرب امگا ۹ و اسیدهای لینولئیک و اولئیک است که مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. دیگر خواص این اسانس در ادامه آمده است.

استفاده به عنوان روغن حامل

این اسانس به عنوان روغن حامل برای ماساژ درمانی استفاده می شود زیرا بافت سبکی دارد و به سرعت جذب پوست می شود. همچنین برای رقیق شدن روغن های حامل غلیظ تر مورد استفاده قرار می گیرد.

جلوگیری از بروز آکنه

این اسانس برای کاهش تولید سبوم در پوست چرب مفید است در نتیجه برای درمان آکنه ای که به دلیل تولید بیش از حد چربی در پوست ایجاد می شود، کاربرد دارد و از مسدود شدن فولیکول های مو و فولیکولیت جلوگیری می کند. این ترکیب همچنین به درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می کند و می توان آن را مستقیماً روی پوست استعمال کرد.

سلامت مو

به دلیل غنی بودن از سیترولین این اسانس می تواند با تولید آرژنین بیشتر در بدن رشد موها را افزایش دهد. آرژنین یک آمینو اسید ضروری در بدن انسان است که گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و مواد مغذی مفیدی را در اختیار ریشه موها قرار می دهد و با پشتیبانی از جریان خون مداوم رشد مو را تقویت می کند.

فواید عالی و قیمت خرید و فروش اسانس هندوانه
فواید عالی و قیمت خرید و فروش اسانس هندوانه

کاهش چربی مو

افزودن این اسانس به محصولات مراقبت از مو باعث کاهش چربی مو و پوست سر می شود. باعث صاف شدن موها شده و به تغذیه موها کمک می کند. بنابراین می توان برای  صاف و براق کردن موها از این اسانس استفاده کرد.

جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد

روغن هسته هندوانه به عنوان یک آنتی اکسیدان برای سلول های پوست عمل می کند. این ماده با عوامل اکسید کننده و رادیکال های آزاد که دلیل اصلی تسریع روند پیری و آسیب UV هستند ، مقابله می کند.

سم زدایی بدن

این روغن به بدن کمک می کند تا سموم موجود را از بین ببرد. ماساژ با اسانس گرم ، سموم محیطی و آلودگی های پوست از بین می برد و به عنوان یک سم زدای عالی و پاک کننده برای پوست عمل می کند.

تقویت سیستم ایمنی

روغن دانه هندوانه مقدار کافی ویتامین E دارد که با مصرف آن عملکرد سیستم ایمنی بدن تقویت می شود زیرا به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این ماده از اکسیداسیون اسیدهای چرب اشباع نشده جلوگیری می کند.

کاربردهای اسانس هندوانه

این اسانس در تهیه خوراکی هایی مانند آدامس ، بستنی ،کیک ، کلوچه و… مورد استفاده قرار می گیرد. این اسانس در محصولات غیر خوراکی مانند شوینده ها و خوشبو کننده ها نیز استفاده می شود. رایحه شیرین آن را می توان در محیط های مختلف برای ایجاد حس نشاط و سرزندگی بکار برد و آنرا برای مصارف خانگی نیز مورد استفاده قرار داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا