Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام شربت ایموتامین آشنا کنیم. شربت ایموتامین به عنوان یک مکمل مولتی ویتامین بسیار عالی شناخته می شود. از قابلیت های خوب این شربت می توان به استفاده از آن برای دو گروه کودکان و بزرگسالان اشاره کرد.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با شربت ایموتامین باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با شربت هانی ژل را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

شربت ایموتامین چیست

همان طور که در خطوط ابتدایی این مقاله اشاره کردیم، شربت ایموتامین یک مکمل مولتی ویتامین بسیار غنی است. در این شربت از حضور آمینو اسید ضروری ال لایزین بهره گرفته شده است. از دیگر ترکیبات موجود در این شربت می توان به انواع مینرال ها، ویتامین C، ویتامین های گروه ب، آهن و زینک اشاره کرد.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این مکمل، بهره بردن از عصاره ی چند گیاه پر خاصیت است. شربت ایموتامین همراه با عصاره های گیاهی جینکوبیلوبا، سالسپاری و توس تولید می شود. در بخش های بعدی این مقاله نحوه ی اثرگذاری این عصاره های گیاهی بر سلامت انسان را مورد بررسی قرار داده ایم.

به طور کلی شربت ایموتامین مکملی بی نظیر برای رفع نیازهای روزانه ی بدن شما به انواع ویتامین ها و مینرال هاست. شاید بتوان گفت که این مکمل بهترین مکمل مولتی ویتامین موجود در بازار دارویی به شمار می رود.

شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

خواص ترکیبات گیاهی شربت ایموتامین

در این بخش از مقاله خواص دارویی عصاره های گیاهی به کار برده شده در شربت ایموتامین را مورد بررسی قرار داده ایم:

جینکوبیلوبا

خواص ضد آسم

دارای خواص آنتی اکسیدانی

خواص ضد آلزایمر

سالسپاری

حاوی انواع ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز بدن

دارای پروتئین های ضروری مورد نیاز بدن

خواص ضدعفونی کننده

ترمیم زخم ها وپوست

توس

از بین بردن ناراحتی های مثانه و ورم آن

عرق آور

تب بر

بهترین دارو برای نقرس

تصفیه کننده ی خون

رفع سردرد و سرگیجه

رفع دردهای رماتیسمی

ویژگی های شربت ایموتامین

در این بخش از مقاله ویژگی های  را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

حاوی تمامی ویتامین های مورد نیاز بدن

دارای مینرال های ضروری

غنی شده با عصاره های گیاهی

بدون رنگ، قند و طعم دهنده شیمیایی

با طعم طبیعی مالت

کمک به سلامت عمومی بدن

نحوه ی مصرف شربت ایموتامین

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

کودکان ۳ الی ۶ سال: روزانه ۵ میلی لیتر

کودکان بالای ۶ سال و بزرگسالان: روزانه ۱۰ میلی لیتر

شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

بهترین زمان مصرف شربت ایموتامین

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف شربت ایموتامین چه زمانی است؟

از آنجایی که این دارو حاوی تمامی ویتامین ها و مینرال های مورد نیاز بدن است، بهتر است بعد از وعده ی صبحانه و پیش از وعده ی ناهار مصرف شود. در این شرایط اگر سبب افزایش انرژی روزانه ی شما شود، در طول روز بازدهی بدن شما افزایش می یابد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

موارد منع مصرف با شربت ایموتامین

در صورت تجربه ی هر یک از موارد زیر، پیش از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید:

سابقه ی حساسیت به هر یک از اجزاء تشکیل دهنده ی فرآورده

در صورت مصرف هرگونه دارو یا مکمل دیگر

ابتلا به بیماری های کلیوی و کبدی

نکات مهم در رابطه با شربت ایموتامین

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

پس از هر با مصرف، درب محصول کامل بسته شود.

شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

عوارض جانبی شربت ایموتامین

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی بوده و پایه ی گیاهی دارد هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخلات دارویی شربت ایموتامین

در صورتی که از داروهای زیر اشتفاده می کنید، استفاده از شربت ایموتامین برای شما مجاز نیست:

داروهای ضد پلاکت و ضد انعقاد خون، آسپرین، ایبوپروفن، داروهای ضد سرع

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان شربت ایموتامین و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

شربت ایموتامین در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  مصرف این فرآورده در زمان بارداری ممنوع است.

شربت ایموتامین در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف شربت ایموتامین

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

قیمت شربت ایموتامین

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ تیرماه ۱۴۰۱ با قیمت ۶۰ هزار تومان به بالا قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت ایموتامین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

تفاوت شربت ایموتامین

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

تفاوت شربت ایموتامین با دیگر مکمل های مولتی ویتامینی، ترکیبات سازنده ی آن است. این مکمل از عصاره های گیاهی خاصی تهیه شده است. همچنین وجود آمینو اسید ال لایزین آن را از دیگر مکمل ها متمایز کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا