Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

خواص بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس انار

اسانس انار یک اسانس میوه ای ترش و خوشمزه است که به صورت پودری و مایع در بازار موجود است. اسانس انار کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد و به دلیل خواص و طعم عالی در ترکیب بسیاری از خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انار یک میوه زمستانی بسیار پرخاصیت است که تقریباً همه از فواید آن برای سلامتی با خبر هستند. خواص و طعم انار یکی از دلیل استفاده گسترده اسانس این میوه در صنایع غذایی است. اسانس انار برای تولید شربت ها ، بستنی های میوه ای و رنگی ، مرباهای قرمز و ترش مزه و بسیاری از تنقلات رنگی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش اسانس در ایران بر اساس کیفیت ، نوع بسته بندی ، خارجی یا داخلی بودن متفاوت است. شما می توانید از طریق سایت ها و شرکت های تولید کننده برای خرید اساس انار اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای اسانس انار

عطرمایه انار به صورت مایع محلول در آب و روغن در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد و برای تهیه کیک ، شیرینی ، بیسکویت ، انواع نوشیدنی ها ، آب نبات ، آدامس ، ژله ، شکلات ، آبمیوه ، آلوچه ، آبمیوه انار ، بستنی بکار می رود.

این اسانس به عنوان یک افزودنی به سرم ها، روغن ها ، کرم ها، لوسیون ها ، شامپوها و محصولات مراقبت از پوست صورت و بدن اضافه می شود تا علاوه بر لذت بخش کردن رایحه از خواص آن نیز بهره مند شویم.

مثلا افزودن این اسانس به کرم ها و محصولات مراقبت از پوست می تواند باعث آبرسانی، نرم کنندگی ، بازسازی و محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی آسیب رسان شود. از آنجاییکه اسانس انار از بخش های مختلف این میوه بدست می آید می تواند خواص مختلفی داشته باشد.

اسانس انار را می توان از پوست انار ، گل انار و دانه های انار استخراج کرد که هر یک می توانند خواص منحصر به فردی داشته باشند.

خواص بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس انار
خواص بی نظیر و قیمت خرید و فروش اسانس انار

خواص اسانس انار برای سلامتی

اسانس هسته انار یک ماده آرایشی باستانی مغذی و غنی است  که نمادی از سلامتی ، باروری و زندگی ابدی است که توسط علم تأیید شده است و به دلیل توانایی قوی در جوان سازی پوست و مو در بسیاری از محصولات زیبایی استفاده می شود. در ادامه به برخی از این خواص اشاره می شود.

ترمیم آسیب های پوستی

کراتینوسیت ها سلول هایی هستند که در لایه خارجی پوست یافت می شوند و روغن هسته انار آنها را تحریک می کند. کراتینوسیت ها به جوان سازی پوست کمک می کنند و سرعت ترمیم پوست را افزایش می دهند.

هیدراتاسیون پوست

آبرسانی عمیق پوست بدون چرب کردن یا بستن منافذ ، خشکی پوست را برطرف کرده و حتی کسانی که مشکلات پوستی مانند آکنه دارند می توانند از آن استفاده کنند. این اسانس بسیار شفابخش است و می تواند برای رفع خشکی ، ترک پوست و رفع مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده شود.

ضد التهاب و ضد پیری

روغن هسته انار حاوی یک ترکیب جادویی است ، یک اسید چرب ضروری جدید که باید از آن مطلع شوید یعنی اسید پونیک که به آن امگا ۵ نیز گفته می شود و مشخص شده است که باعث کاهش التهاب ، دفع رادیکال های آزاد و در نتیجه مبارزه با سرطان می شود. همچنین به ضخیم شدن پوست و بهبود قابلیت ارتجاعی آن کمک می کند.

خواص ضد سرطان

انار حاوی آنتی اکسیدان هایی مثل پروانتوسیانیدین و فلاونوئید است که می توانند از استرس اکسیداتیو و تولید رادیکال های آزاد که باعث بیماری های مزمن و انواع سرطان می شوند، جلوگیری کنند. انار به ویژه برای جلوگیری از سرطان سینه و پروستات مفید است.

تقویت سیستم ایمنی

انار علاوه بر سطح بالای آنتی اکسیدان ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C است و گلبولهای سفید خون را تقویت می کند و در نتیجه از ابتلا به بیماریهای مختلف جلوگیری می کند.

پیشگیری از کم خونی

انار با دارا بودن آهن یک ترکیب خونساز است و می تواند برای پیشگیری از بیماری شایع کم خونی فقر آهن بسیار مفید باشد.

اسانس انار با دارا بودن خواص فوق می تواند برای حفظ و ارتقاء سلامتی مفید باشد. فقط توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می تواند برای برخی افراد آلرژی زا باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا