Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام شربت آیزن سافت آشنا کنیم. شربت آیزن سافت یک شربت مکمل برای خونسازی، پیشگیری از کم خونی و تقویت قوای جسمانی است. شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با شربت آیزن سافت باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با شربت ایموتامین را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با شربت آیزن سافت اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با کم خونی فقر آهن بدانیم.

شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

کم خونی فقر آهن چیست

کم خونی که با نام علمی آنمی نیز شناخته می شود، به دنبال کاهش گلبول ‌های قرمز سالم خون یا هموگلوبین ایجاد خواهد شد. هموگلوبین وظیفه ی اکسیژن رسانی به دستگاه ‌های مختلف بدن را بر عهده دارد. از همین رو، کاهش تعداد آن ها اختلال در اکسیژن‌ رسانی به سلول ‌‌های بدن را به دنبال دارد. این مشکلات می تواند در تمامی اعضای بدن دیده شود.

امروزه شایع‌ ترین کم ‌خونی، کم ‌خونی فقر آهن است. آهن مهم ‌ترین ماده معدنی موجود در بدن بوده که کاربرد اصلی آن ساخت هموگلوبین است. هنگامی که جذب این ماده کافی نباشد یا نیاز بدن به آن به‌ دلیلی خاص نظیر بارداری یا خونریزی مانند خونریزی زیاد هنگام قاعدگی، افزایش یابد، بیمار دچار کم‌ خونی فقر آهن خواهد شد.

شربت آیزن سافت چیست

حالا که با کم خونی فقر آهن آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

شربت آیزن سافت از آن مکمل هایی است که همه اعضای خانواده از کودک ۲ ساله تا پدر و مادر می‌ توانند از آن بهره ببرند. این مکمل تغذیه ‌ای حاوی ویتامین‌ های گروه B و ویتامین C است. همچنین املاح معدنی نظیر آهن، مس، ید و منگنز نیز در این فرآورده دیده می شود. همگی این ویتامین ها و املاح با هم برای خونسازی مفیدند. به کمک این شربت می ‌توان از کم‌ خونی ناشی از فقر آهن پیشگیری و به سلامتی بدن کمک کرد.

همان طور که گفتیم، آهن مهم ترین عنصر برای جلوگیری از ابتلا به کم خونی است. با این حال در صورتی که در کنار آن از عناصر و ویتامین های دیگر استفاده شود، جذب آهن به بدن راحت تر خواهد شد. شربت آیزن سافت با برخورداری از این ویتامین ها و املاح مهم، بهترین شربت جلوگیری از کم خونی است.

ویتامین سی موجود در شربت آیزن سافت در افزایش جذب آهن بسیار موثر است. افراد مبتلا به کم خونی باید این ویتامین را در برنامه غذایی خود حتما مصرف نمایند. در رژیم ‌‌های گیاه خواری نیز افراد می‌ ‌توانند با اضافه کردن سبزیجات حاوی ویتامین C به وعده‌‌ های غذایی خود، آهن بیشتری جذب کنند.

ویژگی های شربت آیزن سافت

در این بخش از مقاله ویژگی های  را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

کمک به خونسازی و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن

مناسب کودکان، نوجوانان و بزرگسالان

حاوی ویتامین ‌های گروه B و ویتامین  C

حاوی آهن، روی، مس، ید و منگنز

بهبود عملکرد سیستم ایمنی

همراه با طعم تافی

کاهش خستگی

تحت لیسانس آلمان

شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

نحوه ی مصرف شربت آیزن سافت

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

کودکان ۲ تا ۸ سال: روزانه ۲,۵ میلی لیتر

کودکان بالای ۸ سال، نوجوانان و بزرگسالان: روزانه ۵ میلی لیتر

بهترین زمان مصرف شربت آیزن سافت

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف شربت آیزن سافت چه زمانی است؟

برای این که اثرات مفید این شربت را به خوبی مشاهده کنید، بهتر است آن را در هنگام روز و حد فاصل وعده ی صبحانه و ناهار مصرف کنید. با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

هشدارها در رابطه با شربت آیزن سافت

پس از باز شدن درب بطری، فرآورده حتما داخل یخچال نگهداری شود.

این شربت به مدت ۳ ماه قابل مصرف است.

قبل از مصرف شربت آیزن سافت خوب تکان داده شود.

شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

عوارض جانبی شربت آیزن سافت

از آن جایی که این دارو، یک مکمل ویتامینی است. هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

با این حال بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره ی شربت آیزن سافت حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی شربت آیزن سافت

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

نکات مهم در رابطه با شربت آیزن سافت

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

شربت آیزن سافت در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.

شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
شربت آیزن سافت چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

شربت آیزن سافت در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

گروه هدف شربت آیزن سافت

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما یا کودکان مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

این شربت برای کودکان بالای ۲ سال و بزرگسالان طراحی و تولید شده است.

قیمت شربت آیزن سافت

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ تیر ماه ۱۴۰۱ با قیمت ۵۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

تفاوت شربت آیزن سافت با سایر مکمل های مشابه

هر مکملی به منظور خاصی تولید می شود. برای این که ببینید کدام نوع مکمل برای مشکل شما مناسب است، باید با پزشک، داروساز و یا مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

یکی از اصلی ترین تفاوت های این شربت با داروهای مشابه این است که می توان هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان از آن بهره گرفت. شربت آیزن سافت بهترین داروی پیگیری از کم خونی فقر آهن به شمار می رود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا