Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس کارامل

اسانس کارامل به صورت پودری و مایع برای مصارف مختلف خصوصا در قنادی ها تولید و عرضه می شود تا طعم خوب و عمیق کارامل را به خوراکی های شیرین اضافه کند. اسانس کارامل در اندازه ها و بسته بندی های مختلف موجود است و شما می تواند آنرا در محصولات خانگی مانند ژله ها مورد استفاده قرار دهید.

کارامل نوعی آب نبات است که با گرم شدن شکر تا ۳۴۰ درجه فارنهایت (۱۷۰ درجه سانتی گراد) ایجاد می شود. همانطور که قند به آهستگی تا این دما گرم می شود  مولکول هایش تجزیه می شوند و ترکیبات جدیدی ایجاد می کنند که دارای طعم عمیق ، غنی و رنگ قهوه ای – طلایی تیره هستند. این فرآیند به “کارامل سازی” معروف است و با هر نوع قندی می توان به آن دست یافت.

قیمت خرید و فروش اسانس کارامل برحسب کیفیت و نوع بسته بندی آن متفاوت است. در حال حاضر سایت های اینترنتی و بسیاری از شرکت ها اقدام به فروش اسانس کارامل می کنند و می توان برای خرید اسانس کارامل به راحتی اقدام کرد. برای آگاهی بیشتر در این رابطه در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

کاربردهای اسانس کارامل

عطرمایه کارامل را می توان با خامه و سایر مواد مخلوط کرد تا سس کارامل یا آبنبات کاراملی نرم مانند کارامل های شیری درست کند. سیب های روکش شده با کارامل یکی از خوراکی های محبوب پاییزی هستند. جالب است بدانید مقداری نمک به بیشتر کارامل ها اضافه می شود زیرا به مقابله با تلخی حاصل از کارامل سازی کمک می کند.

قهوه های با طعم کارامل و کوکی های داغ نیز می توانند با این اسانس تهیه  شوند و انواع کارامل نمکی نیز اخیرا محبوب شده است.

این اسانس را می توان در تهیه نوشیدنی هایی مثل نوشابه و ماء الشعیر مورد استفاده قرار داد. این ترکیب به عنوان اسانس پایه برای تولید اکثر نوشیدنی ها گازدار مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این می توان از این اسانس در محصولاتی مانند نانها ، شیرینی ، دسر ، کیک ، بستنی ، سس ، فرآورده های  گوشتی  و بسیاری از محصولات دیگر در صنایع غذایی  استفاده کرد.

طعم اسانس کارامل چگونه است؟

کارامل و اسانس آن طعم غنی و بسیار شیرین دارند. کارامل کاملا چسبناک است و فقط با گرم شدن در دهان نرم می شود. رنگ کارامل برای رنگ آمیزی مواد غذایی ، به ویژه کولاها استفاده می شود. رنگ کارامل در مقادیر کم و فقط برای رنگ و نه طعم در نوشیدینی ها مورد استفاده می شود.

در حال حاضر آب نبات کاراملی را می توانید در اکثر فروشگاه های بزرگ مواد غذایی در بسته های کوچک و بزرگ پیدا کنید و سس کارامل نیز در ظرف شیشه ای فروخته می شود. شما می توانید با استفاده از اسانس کارامل به راحتی آنرا به هر خوراکی که دوست دارید اضافه کنید.

چگونه می توان از اسانس کارامل استفاده کرد؟

برای اینکه با کارامل پخت و پز کنید می توانید آن را درست کنید یا اسانس آنرا از قبل تهیه کنید. برای تهیه کارامل دو روش وجود دارد خشک یا مرطوب. کارامل خشک به راحتی و با حرارت دادن شکر درست می شود تا زمانی که مایع شود. کارامل مرطوب از ترکیب شکر و آب قبل از گرم شدن تا حد کارامل سازی ساخته می شود.

این اسانس را می توانید با مواد دیگری مانند کره ، شیر یا وانیل برای طعم و بافت بهتر ترکیب کنید تا طعم های متفاوت و دلپذیرتری ایجاد کنید و از خوردن آنها لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا