Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردهای فراوان و قیمت خرید و فروش اسانس زعفران

اسانس زعفران یک اسانس گیاهی پرکاربرد در انواع آشپزی خانگی و صنعتی است که به صورت مایع و پودر تهیه  و عرضه می شود. اسانس زعفران  در انواع خوراکی و غیر خوراکی تولید می شود که نوع دوم در داروسازی ، رنگرزی و تولید لوازم آرایشی- بهداشتی کاربرد دارد.

زعفران یک چاشنی پرطرفدار و خوش عطر و بو است که جایگاه آن به ویژه در آشپزی ما ایرانی ها بسیار محبوب است. در واقع عطر و طعم  بسیاری از غذاهای ما مانند جوجه کباب و شله زرد مدیون این ادویه خوشمزه است.

قیمت خرید و فروش اسانس زعفران در بازار به عوامل مختلفی از جمله کیفیت ، خوراکی یا غیر خوراکی بودن ، وزن بسته بندی و بسیاری از عوامل دیگر بستگی دارد. با توجه به قیمت بالای زعفران شما می توانید با خرید اسانس زعفران مایع یا پودری همچنان از عطر و طعم آن در غذاهای خودتان لذت ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

اسانس زعفران چیست؟

اسانس زعفران از طریق روش تقطیر با آب یا بخار آب از زعفران بدست می آید. این اسانس به دو صورت پودری و مایع و در گرید خوراکی و غیر خوراکی تولید می شود و باعث صرفه جویی در هزینه ها خواهد شد. زعفران ادویه بسیار گران قیمتی است که همه قدرت خرید آنرا ندارند ولی قیمت اسانس زعفران بسیار مناسب و به صرفه است.

ایران بزرگترین کشور تولید کننده زعفران در دنیاست و ۸۰%  زعفران مصرفی دنیا را تامین می کند و پس از آن اسپانیا قرار دارد. برای تولید یک کیلو زعفران خشک به حدود ۵ کیلوگرم گل زعفران نیاز است و همین عامل باعث بالا بودن قیمت این چاشنی است. اسانس این گیاه در حال حاضر در ایران تولید شده و بدون هیچ ماده افزودنی و رنگ خوراکی برای مصارف مختلف در دسترس است.

کاربردهای فراوان و قیمت خرید و فروش اسانس زعفران
کاربردهای فراوان و قیمت خرید و فروش اسانس زعفران

کاربردهای اسانس زعفران

این اسانس در به صورت خوراکی و غیر خوراکی در بازار موجود است. نوع خوراکی آن در آشپزخانه ، رستوران ها ، تولید بستنی ، نوشیدنی ها ، کیک و کلوچه و بسیاری از خوراکی ها مورد استفاده قرار می گیرد تا علاوه بر تغییر عطر و طعم خواص بی نظیری به آنها ببخشد.

نوع غیرخوراکی اسانس در حال حاضر در داروسازی ، تولید مکمل ها ، رنگرزی و تولید محصولات آرایشی- بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

اسانس زعفران به صورت مایع و پودری برای کاربرد در پخت و پز خانگی نیز مناسب است و شما می توانید به راحتی با قیمت خیلی پایین تر از آن در خورشت ها ، پلوها ، دسرها ، نوشیدنی ها و پخت کیک و … استفاده کنید.

خواص اسانس زعفران

زعفران یکی از ادویه های شادی بخش است که با تاثیر بر غدد درون ریز باعث بهبود روحیه می شود. این ادویه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی ویتامین B و خصوصا ویتامین B6 برای اعصاب مفید است و با خواص آرامش بخشی و بهبود خلق و خو برای بسیاری از مشکلات عصبی خصوصا کاهش استرس مفید است.

زعفران متابولیسم بدن را بهبود می بخشد و برای درمان مشکلات کلیه ، مثانه و کبد بسیار مفید است. این ادویه گران قیمت حاوی پتاسیم و منیزیم است که برای رشد و ترمیم آسیب ها مفید است و از سلامت سیستم قلب و عروق با انبساط عروق و افزایش خونرسانی در بدن حمایت می کند.

زعفران با طبع گرمی که دارد که برای تحریک دستگاه گوارش و عمل هضم و جذب بسیار مفید است و برای درمان سرماخوردگی و بیماریهای فصلی نیز اثرگذار است.

این چاشنی خوش عطر سرشار از آنتی اکسیدان است و سلامت عمومی را بهبود می بخشد. زعفران با از بین بردن رادیکال های آزاد مانع از ابتلا به بیماری های مزمن و انواع سرطان می شود.

زعفران برای بهبود حافظه ، حفظ سلامت بینایی ، کاهش فشارخون، مبارزه با التهاب ، درمان زخم معده ، جلوگیری از دیابت و بسیاری از موارد دیگر مفید است.

علیرغم خواص بی نظیر توجه داشته باشید که باید در حد متعادل از این ادویه استفاده کنید و مصرف آن در دوران بارداری فقط با نظر پزشک مجاز می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا