Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید منتول | کاربرد منتول کریستال یا اکالیپتوس

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد منتول (جوهر نعنا) و موارد مصرف گوناگون آن است.همچنین اگر تصمیم به خرید منتول دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش منتول در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان منتول در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت منتول نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش منتول (جوهر نعناع) به روزرسانی می‌شود.

منتول یا جوهر نعنا در روغن نعنا فلفلی، سوسنبر، نعنای وحشی و سایر گونه های نعنا یافت می شود و بو و طعم خنک نعنا را با خود به همراه دارد. این ماده کریستالی و بی رنگ که در دنیای تجاری با نام اسانس اکالیپتوس نیز شناخته شده، به صورت مصنوعی و از هیدروژناسیون تیمول و به صورت مصنوعی هم قابل سنتز می باشد. بو و طعم آشنای منتول کریستال در بسیاری از فرآورده های غذایی و دارویی حس می شود؛ اما شاید جالب باشد بدانید که برخی از تولیدکنندگان از این نوع ماده شیمیایی حتی در تولید انواع عطر و لوازم آرایشی نیز استفاده می کنند.

بسیاری از افراد گمان می کنند که حس خنکی ناشی از مصرف مواد حاوی منتول به دلیل عمل تبخیر است. اما حقیقت آن است که علت این حس خنکی تعامل مولکول های منتول با کانال های کلسیمی است که در تمام بدن ما حضور دارند و مسئول دریافت حس سرما هستند. تأثیر مولکول های منتول بر روی این کانال ها است که باعث ایجاد حس خنکی می گردد!

مراکز خرید و قیمت فروش منتول در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش منتول و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان منتول در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده منتول در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید منتول در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش منتول را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

اگر می خواهید حقایق بیشتری در خصوص منتول کریستال از جمله روش تولید و قیمت خرید و فروش و ساختار و مزایا و عوارض منتول یا اکالیپتوس کریستال بدانید تا انتهای این مطلب با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

کاربرد های منتول کریستال یا اکالیپتوس

گرچه بسیاری از افراد منتول و اکالیپتوس را با یکدیگر اشتباه می گیرند؛ اما واقعیت آن است که این دو ماده منشأ متفاوتی دارند و استفاده از نام آن ها به جای یکدیگر در دنیای تجاری به اشتباه رایج شده است. با این وجود بسیاری از خواص این دو ماده مشابه یکدیگر می باشد. در ادامه به بررسی برخی از کاربرد های منتول کریستال می پردازیم:

آشنایی با کاربردهای منتول کریستال یا اکالیپتوس
آشنایی با کاربردهای منتول کریستال یا اکالیپتوس

داروسازی

منتول و اکالیپتوس در دنیای پزشکی کاربرد های فراوانی دارند. یکی از موارد استفاده از منتول در دنیای پزشکی، بکارگیری آن در ساخت داروهای برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی بینی است. استنشاق منتول از راه دهان یا مجاری بینی باعث می گردد تا تنگی نفس کاهش یافته و گرفتگی گلو توسط خلط نیز بهبود یابد.

علاوه بر موارد گفته شده، از این ماده برای درمان ناراحتی های سینوسی، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، اسهال، درد مفاصل، سوختگی، گرفتگی ماهیچه ها، رگ به رگ شدن و… نیز استفاده می گردد.

محصولات بهداشت دهان و دندان

یکی دیگر از کاربرد های رایج منتول، استفاده از آن ساخت محصولات بهداشت دهان و دندان از جمله، انواع خمیردندان، محلول های دهان شویه، نخ دندان، اسپری های خوشبو کننده دهان و… اشاره کرد. علت استفاده از منتول، اسانس نعنا و اسانس پونه در این محصولات، ایجاد حس خنکی طراوت در دهان و البته ایجاد بویی مطبوع در دهان می باشد.

صنایع غذایی

گستره قابل توجهی از خوراکی های موجود در بازار را با طعم نعنا و اکالیپتوس تولید می کنند که از جمله این محصولات می توان به انواع آبنبات، شکلات، قرص نعنایی، آدامس، شربت و سیروپ و… اشاره کرد.

آشنایی با کاربردهای منتول کریستال یا اکالیپتوس
آشنایی با کاربردهای منتول کریستال یا اکالیپتوس

محصولات آرایشی و بهداشتی

همانطور که گفته شد، منتول دارای خاصیت خنک کنندگی می باشد. این ویژگی منتول باعث کاهش التهاب، سوزش و خارش می شود و به همین جهت توجه تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی نیز به سوی این ماده جلب شده است. استفاده در سونا خشک و سونا بخار منتول بسیار بسیار معمول هست .

محققان اخیراً به این نتیجه رسیده اند که منتول در کاهش لکه های تیره روی پوست و از بین بردن جوش های سر سفید و سر سیاه تأثیرگذار بوده و از پیری پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این، منتول دارای خاصیت حفظ رطوبت بوده و به این ترتیب باعث حفظ طراوات و شادابی پوست می شود.

به غیر از محصولات آرایشی، از منتول در تولید محصولات مراقبت از مو نیز استفاده می شود. کریستال های منتول مورد استفاده در این محصولات، روغن تولید شده توسط غدد چربی پوست مو را کنترل کرده و شوره سر را کاهش می دهد. این ماده آلودگی ها و سبوم اضافی مو را از بین برده و باعث درخشندگی مو می گردد.

سایر کاربرد های کریستال منتول و اکالیپتوس

  • رایحه درمانی
  • استفاده در مشتقات تنباکو
  • استفاده در عطر سازی
  • بهبود جای نیش حشرات
  • استفاده در آب استخر و سونا

منتول برای چیست

منتول یک محصول طبیعی است که از گیاه نعناع از طریق تقطیر با بخار آب بدست می آید و به صورت یک مایع شفاف و زرد رنگ با بوی تند نعناع به فروش می رسد. این محصول به عنوان طعم دهنده در مواد غذایی، شیرینی ها و انواع آدامس و آبنبات ها استفاده می شود. علاوه بر این به دلیل داشتن خواص دارویی به عنوان یک تسکین دهنده برای سرماخوردگی قابل استفاده است. منتول را می توان به صورت استفاده موضعی برای پوست و یا به شکل اسانس برای استفاده در مواد غذایی و یا به صورت رایحه درمانی استفاده کرد. محتوای بالای منتول در نعناع علاوه بر ایجاد طعم تند و خوشایند می تواند تمرکز را افزایش دهد و در بهبود عملکرد حافظه نیز تاثیر مثبتی بگذارد.

منتول قیمت

قیمت منتول به عنوان یک محصول طبیعی فرآوری شده از گیاه نعناع که به عنوان بخور و یا به صورت موضعی قابل استفاده است. به برند و خلوص آن بستگی دارد. منتول به عنوان یک ماده طبیعی دارای خواص دارویی است که به همین دلیل برای تسکین دردهای عضلانی به صورت موضعی و برای رفع سردرد و میگرن قابل استفاده است. علاوه بر این از قطره منتول به منظور از بین رفتن گرفتگی بینی در نوزادان استفاده می شود .این قطره دارویی اثر تسکین دهنده بر سلامت روانی دارد و می تواند با کاهش استرس و تنش های روزمره برای داشتن خواب آرام به ما کمک کند.

محلول غیر خوراکی منتول

محلول غیرخوراکی منتول به عنوان یک ماده دارویی پایانه های عصبی را تحریک می کند و باعث ایجاد حس سرما می شود. این محلول همچنین دارای خاصیت ضد درد است که اغلب به صورت موضعی برای تسکین دردهای عضلانی و انواع سردرد مفید واقع می شود. این عمل را از طریق باز کردن عروق و ایجاد سرما و سپس  آزاد شدن ترکیبات ضد درد انجام می دهد. علاوه بر این محلول غیرخوراکی منتول یک داروی ضد احتقاق است که برای برطرف کردن گرفتگی بینی موثر است به همین اغلب در سرماخوردگی ها که باعث ایجاد گرفتگی بینی می شود مصرف این محلول به بیماران توصیه می شود.

منتول خوراکی

منتول خوراکی ماده ای است کریستالی و شفاف که یا به صورت طبیعی از گیاه نعناع و یا به صورت مصنوعی در آزمایشگاه تولید می شود. این ماده در دمای محیط به صورت جامد سفید رنگ است که در آب نامحلول است و به عنوان یک ماده طبیعی در صنعت داروسازی برای درمان سرفه و گلو درد به کار برده می شود. این ماده به عنوان یک افزودنی خوراکی و یک طعم دهنده مجاز در صنعت غذا و محصولات آرایشی، در تهیه انواع آدامس و آبنبات و همچنین تهیه شمع های مخصوص رایحه درمانی و تولید تنباکو به کار برده می شود.

منتول کریستال

منتول کریستال یک محصول طبیعی است که به صورت یک جامد کریستالی در دمای محیط وجود دارد. این ماده جامد به صورت طبیعی از گیاه  نعناع تهیه شده است که بوی تندی دارد و با افزایش دما از حالت جامد خارج شده و ذوب می شود. منتول کریستال به عنوان یک ماده طبیعی ارزشمند دارای خواص  سلامتی فراوانی است به عنوان مثال این ماده برای اضافه کردن بوی خنک نعناع در صنعت غذا و محصولات مراقبتی و آرایشی به کار برده می شود. علاوه بر این به دلیل داشتن خواص دارویی برای کاهش سرفه و در کرم ها و ژل ها برای تسکین درد عضلات استفاده می شود. همچنین در برخی از چسب های عضلانی نیز به منظور کمک به درمان گرفتگی عضلات به کار برده می شود.

عوارض منتول کریستال

به عنوان یک ماده دارویی که به صورت موضعی یا خوراکی مصرف می شود اغلب عوارض آن شامل بثورات پوستی، سختی در تنفس و تورم در ناحیه گلو و دهان است. این عوارض ممکن است به صورت خفیف یا شدید خود را نشان دهند اما بهتر است در صورت مشاهده علائم آلرژیک سریعا با پزشک تماس بگیرید. این دارو را با توجه به دستورالعمل درج شده در بسته بندی دارو مصرف کنید.  در صورت مصرف داروهای دیگر و همچنین مصرف ویتامین ها و داروهای گیاهی حتما به پزشک اطلاع دهید تا از ایجاد عوارض تداخل دارویی جلوگیری کنید.

نحوه بخور کریستال نعناع

کریستال های منتول به دلیل ایجاد آرامش ذهنی، کاهش اضطراب و استرس به خوبی شناخته شده اند. در عین حال، احساس خنکی را برای از بین بردن احتقان سینوس و تحریک پوست، خارش و سوختگی ایجاد می کند. اگر با انسداد بینی یا سینوس مواجه هستید، کریستال های منتول ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد زیرا با روغن نعناع خالص، یک ماده فعال برای بخور ساخته شده است. علاوه بر این، یک جایگزین طبیعی برای داروهای مختلف بدون نسخه است. بنابراین، اگر شما از کسانی هستید که راه های طبیعی را ترجیح می دهید، این ممکن است برای شما مناسب باشد.

برای بخور منتول مقداری آب بجوشانید و داخل کاسه بریزید. اجازه دهید کمی خنک شود، اما مطمئن شوید که هنوز بخار می کند. کاسه را روی یک سطح ثابت مانند میز قرار دهید. کریستال های منتول را اضافه کنید. با مقدار کمی کریستال منتول، تقریباً ۱/۴ تا ۱/۲ قاشق چایخوری شروع کنید و مقدار را بر اساس ترجیح خود تنظیم کنید. به یاد داشته باشید، کریستال های منتول غلظت بالایی دارند، بنابراین بهتر است از مقدار کمتری شروع کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید.

صورت خود را در فاصله ۸ تا ۱۲ اینچ (۲۰ تا ۳۰ سانتی متر) از سطح آب قرار دهید و روی کاسه متمایل شوید. برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی چشمان خود را ببندید، سپس از یک حوله برای ایجاد یک پوشش چادر مانند روی سر و کاسه استفاده کنید و بخار را داخل آن محبوس کنید. این به شما امکان می دهد بخار را به طور موثر استنشاق کنید.

نفس های آهسته و عمیق از طریق بینی بکشید و بخار را استنشاق کنید. همانطور که کریستال های منتول در آب داغ حل می شوند، بخارات منتول با بخار مخلوط می شوند و به رفع انسداد مجاری بینی شما کمک می کنند و از گرفتگی خلاص می شوند. این کار را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که تسکین پیدا کنید ادامه دهید.

خرید منتول

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید منتول از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید منتول، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان منتول را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید منتول با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا