Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

فواید عالی و قیمت خرید و فروش اسانس وانیل

اسانس وانیل از تخمیر لوبیای وانیل به روش استخراج با حلال بدست می آید و  دارای رایحه ای گرم ، شیرین ، تسکین دهنده و غنی است. اسانس وانیل با خواص آنتی اکسیدانی ، تب بر ، ضد سرطان ، ضد افسردگی  و آرامش بخشی به صورت خوراکی و غیر خوراکی تولید و عرضه می شود.

وانیل جزء معطرترین و پرمصرف ترین ادویه های موجود در دنیاست که بطور گسترده در صنایع غذایی برای تهیه انواع کیک و کلوچه ، بیسکوییت ، انواع بستنی ها و شکلات ها مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه انواع گوناگونی دارد و اکنون با تولید اسانس کاربرد آن در صنایع مختلف تسهیل شده است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

اسانس وانیل در حال حاضر به صورت مایع و پودر تولید می شود و با صرفه اقتصادی بهتر نسبت به خود وانیل در زمینه های مختلف برای افزایش کیفیت محصولات مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش اسانس وانیل در ایران بر فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و با نوسانات قیمت ارز متفاوت است. خرید اسانس وانیل در حال حاضر به صورت اینترنتی و از شرکت ها و فروشگاه های مختلف به سادگی امکان پذیر است.

کاربردهای اسانس وانیل

این اسانس به دلیل مقاومت حرارتی بالا در محصولات پایه آردی برای تهیه بیسکوییت ها، کیک و کلوچه ، شیرینی ها و ویفر ها جهت برای خنثی سازی طعم های ناخوشایند و افزودن طعم مورد استفاده قرار می گیرد.

عطرمایه  وانیل در محصولات غیر آردی که نیاز به مقاومت حرارتی کمتر دارند مانند بستنی ها بیشتر برای طعم دهندگی مورد استفاده قرار می گیرد. از اسانس مایع  برای تولید تافی ها و شکلات ها استفاده می شود که طعم و رایحه بی نظیر آنرا همه افراد دوست دارند.

اسانس وانیل علاوه بر مصارف خوراکی به دلیل بوی مطبوع در تولید بسیاری از محصولات آرایشی – بهداشتی ، شوینده ها ، تولید عطر و ادکلن ، کرم ها و لوسیون ، خوشبوکننده ها و شمع های معطر و آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرد.

طعم و رایحه شدید وانیل خصوصا در اسانس مایع باعث می شود که مصرف آن به شدت کاهش یابد بنابراین برای بسیاری از خوراکی ها فقط کافی است یکی دو قطره اسانس مصرف کنید که از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

فواید عالی و قیمت خرید و فروش اسانس وانیل
فواید عالی و قیمت خرید و فروش اسانس وانیل

خواص اسانس وانیل

جالب است بدانید وانیل ابتدا به اسانس پودری تبدیل شده و سپس به شکل مایع در می آید که هر یک کاربرد خاص و منحصر به فردی دارند. از خواص درمانی اسانس وانیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رادیکال های آزاد را از بین ببرید

این اسانس به از بین بردن رادیکال های آزاد که باعث بسیاری از بیماریها می شوند ، کمک می کند. این ترکیبات فعال باعث اکسیداسیون بافت ها و سلول های زنده و تغییر ساختار DNA به سلول های سرطانی شده و در نهایت باعث ضعف سیستم ایمنی بدن ، اختلال عملکرد عصبی ، از دست دادن شنوایی و بینایی ، تخریب ماکولا  و بسیاری از بیماری های دیگر می شود. این اسانس دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از پیری و فرسودگی ، سرطان ، عفونت جلوگیری می کند.

به رفع مشکلات جنسی کمک می کند

روغن ضروری وانیل برای افرادی که دارای اختلال نعوظ ، ناتوانی جنسی ، از دست دادن میل جنسی و سردی مزاج هستند، مفید است. این ماده ترشح هورمون هایی مانند استروژن و تستوسترون را تحریک می کند و باعث تحریک جنسی و رفتار طبیعی جنسی می شود.

فعالیت آنتی اکسیدانی

اسانس وانیل دارای خواص ضد سرطان است. رادیکال های آزاد دلیل آسیب بافتی ، سرطان های روده بزرگ یا کولون هستند. این ترکیب از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و همچنین روند پیشرفت انواع سرطان را کند می کند.

از عفونت جلوگیری کنید

این روغن اساسی با عفونت و تب های پایین مقابله می کند. اجزایی مانند وانیلین هیدروکسی بنزالدهید و اوژنول موجود در آن به خنثی کردن عفونت ها کمک می کنند. این اسانس خاصیت آرام بخشی دارد و به کاهش تب و همچنین التهاب در بدن کمک می کند.

روحیه را تقویت کنید

رایحه وانیل به تقویت روحیه کمک می کند. این ماده دارای هیدروکسی بنزالدئید است که به بالا بردن روحیه کمک می کند و به عنوان یک ماده ضد افسردگی عمل می کند.

به بهبود عملکردهای بدن کمک می کند

اسانس وانیل عملکرد سیستم های گردش خون ، تنفسی ، عصبی ، گوارشی را بهبود می بخشد. این ترکیب همچنین التهاب ناشی از تب ، اضطراب ، تشنج ، حساسیت بیش از حد به مواد آلرژی زا و استرس را کاهش می دهد.

اثر آرامش بخشی

روغن ضروری وانیل اثر آرامش بخشی بر مغز و همچنین اعصاب دارد و موجب تسکین بی قراری ، عصبانیت و اضطراب می شود. این اسانس باعث کاهش فشارهای عصبی شده و کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا