Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیعمومی

انواع داروی ضد قارچ پوستی؛ اشکال، نحوه مصرف و عوارض آن

قارچ ها در اطراف ما هستند و هاگ های میکروسکوپی آنها روی زمین و در هوا پخش می شوند. بیشتر این قارچ ها بی ضرر هستند. با این حال، انواع خاصی می توانند باعث عفونت قارچی جدی در برخی افراد شود.

عفونت های قارچی می توانند در هر جایی از بدن شما رخ دهند، اما معمولا از روی پوست شما شروع می شوند. بیشتر آنها باعث ایجاد ناراحتی هایی مانند قرمزی و خارش روی پوست می شوند. معمولاً داروی ضد قارچ پوستی بدون نسخه یا نسخه ای به درمان آنها می کنند. گاهی اوقات این عفونت های پوستی بهبود نمی یابند و بدتر می شوند و احتمالا باعث سپسیس می شوند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی توضیحات بیشتری در رابطه با انواع داروی ضد قارچ پوستی؛ اشکال، نحوه مصرف و عوارض آن ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

داروهای ضد قارچ عفونت ها را با کشتن یا توقف رشد قارچ ها در بدن درمان می کنند. انواع اصلی ضد قارچ ها با هدف قرار دادن غشای پلاسمایی قارچ، دیواره سلولی، سنتز اسید نوکلئیک یا میکروتوبول ها عمل می کنند. قطعا استفاده از داروهای ضد قارچ خوب بسیار مهم است. مشکل این است که قارچ‌ها یوکاریوت و بسیار شبیه به سلول‌های خودمان هستند، بنابراین یافتن داروهایی که به طور انتخابی سمی باشند بسیار دشوار است. متأسفانه، امروزه داروهای ضد قارچ زیادی در دسترس نیست و داروهایی که ما داریم می توانند عوارض جانبی عمده ای ایجاد کنند، بنابراین آنها اغلب فقط برای عفونت هایی استفاده می شوند که واقعا تهدید کننده زندگی هستند.

فهرست مطالب

معرفی شایع ترین انواع عفونت های قارچی پوست و داروهای ضد قارچ پوستی

تعداد زیادی عفونت قارچی پوستی وجود دارد که ممکن است به آنها مبتلا شوید. عفونت های قارچی بسته به جایی که در بدن شما ظاهر می شوند متفاوت هستند و می توانند به شکل بثورات پوسته پوسته صورتی یا قهوه ای مایل به زرد، به طور معمول با یک لبه پوسته پوسته برجسته، خارش، سوزش یا جوش ها خود را نشان دهند.

درمان بستگی به محل عفونت قارچی دارد، اما بیشتر عفونت‌ های پوستی پس از درمان با کرم‌های دارویی بهبود می‌ یابند. اگر عفونت شدید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، پزشک ممکن است چیزی قوی ‌تر برای شما تجویز کند.

انواع داروی ضد قارچ پوستی
انواع داروی ضد قارچ پوستی

عفونت قارچی و عفونت مخمری

عفونت های مخمری به دلیل نوعی قارچ به نام کاندیدا رخ می دهد که دوست دارد در مکان های گرم و مرطوب زندگی کند. اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، با دیابت زندگی می کنید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید، ممکن است خطر ابتلا به عفونت قارچی را افزایش دهید.

عفونت قارچی سندرم پای ورزشکار

پای ورزشکار (با نام مستعار Tinea pedis) نوعی عفونت قارچی است که پاهای شما را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا بین انگشتان پا خود را نشان می دهد، اما می تواند در کف پاها و در ناحیه اطراف ناخن های پا نیز رخ دهد.

این بیماری فوق العاده رایج است. تقریبا همه در مقطعی از زندگی خود با بیماری پای ورزشکار سروکار دارند. چیزی بین ۳ تا ۱۵ درصد از جمعیت در حال حاضر به آن مبتلا هستند.

اگر سندرم پای ورزشکار خفیف دارید، ممکن است متوجه نشوید. اما اگر پوست بین انگشتان پا مرطوب شد، احساس کردید که می سوزد و شروع به پوسته پوسته شدن می کند، یا پاهایتان مثل دیوانه وار خارش می کند و متوجه مقداری تورم شوید به این عفونت مبتلا هستید.

نوع شدیدتر (اما نادر) سندرم پای ورزشکار نیز باعث التهاب قابل توجه، تاول، برآمدگی های پر از چرک و زخم های باز می شود. ممکن است پوست شما کشیده یا سفت شود. همچنین یک تظاهرات مزمن از پای ورزشکار وجود دارد که شبیه یک راش صورتی و پوسته پوسته است که تا لبه پا امتداد می‌یابد.

علت سندرم پای ورزشکار گروهی از قارچ ها به نام درماتوفیت ها هستند. آنها از طریق ترک ها یا زخم های کوچک وارد پوست شما می شوند و لایه بالایی پوست شما را آلوده می کنند و از پروتئینی به نام کراتین تغذیه می کنند.

قارچ ها می توانند از طریق تماس پوست به پوست یا تماس با پوسته های پوستی که حامل قارچ هستند، منتقل شوند. اما برای تبدیل شدن به عفونت، قارچ ها به رطوبت و گرما نیاز دارند – از این رو جذب پاهای عرق کرده می شوند.

درمان پای ورزشکار معمولا با انواع داروی ضد قارچ پوستی شامل کرم‌ ها، ژل‌ ها، پودرها یا اسپری‌ های OTC است که می ‌توانید در داروخانه ‌ها پیدا کنید. در برخی موارد بسیار نادر، پزشک می تواند داروی قوی تر برای شما تجویز کند.

عفونت قارچی خارش ژوک

خارش ژوک که همچنین به عنوان Tinea cruris شناخته می شود به همان اندازه که به نظر می رسد ناخوشایند است. اگرچه معمولا جدی نیست. این بیماری نوعی عفونت قارچی است که باعث ایجاد بثورات در نواحی گرم و مرطوب پوست شما می شود، از جمله نواحی مانند کشاله ران، قسمت داخلی ران ها یا باسن و به ویژه در افراد جوان رایج است.

همانطور که احتمالا از نام آن حدس زده اید، این عفونت باعث خارش (و سوزش) در برخی مکان های ناخوشایند می شود. پوست ناحیه آسیب دیده نیز ممکن است قرمز یا پوسته پوسته باشد.

درماتوفیت ها معمولا روی پوست شما بدون آسیب زندگی می کنند. اما وقتی بعد از تمرین در لباس های بدنسازی عرق کرده خود می مانید، به لطف رطوبت اضافی، می توانند سریع تکثیر شوند و باعث خارش ژوک شود.

این نوع قارچ به راحتی به افراد دیگر منتقل می شود. شما می توانید آن را از طریق تماس مستقیم با شخص دیگری که آن را دارد یا با دست زدن به لباس های کثیف او مبتلا شوید.

شما معمولا می توانید خارش ژوک را در خانه درمان کنید. محل را با صابون و آب گرم بشویید. خشک شدن بعد از حمام کردن و تعریق (سشوار نیز ممکن است کمک کند)، تعویض هر روزه لباس و درمان با استفاده از کرم، پودر یا اسپری ضد قارچ OTC متداول ترین راه های معالجه هستند. اگر هیچ یک از این روش‌ها جواب نداد، با پزشک تماس بگیرید تا بتواند داروی قوی ‌تری را تجویز کند.

انواع داروی ضد قارچ پوستی و عوارض آنها
انواع داروی ضد قارچ پوستی و عوارض آنها

عفونت قارچی کرم حلقوی

کرم حلقوی با وجود نامش هیچ ربطی به کرم ها ندارد. این یک عفونت قارچی پوست است که یک بثورات حلقه ای شکل با لبه های پیچ در پیچ و کرم مانند در اطراف آن ایجاد می کند. هنگامی که بثورات روی پوست سر شما ایجاد می شود، کچلی نامیده می شود.

کرم حلقوی معمولا باعث خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست به شکل دایره ای می شود. هنگامی که روی پوست سر شما ایجاد می شود، می تواند باعث ریزش مو نیز شود.

۴۰ گونه قارچ درماتوفیت مختلف وجود دارد که می توانند باعث ایجاد کرم حلقوی شوند. رایج ترین انواعی که روی پوست سر شما تأثیر می گذارد تریکوفیتون و میکروسپوروم هستند. این قارچ‌ها می‌توانند از فردی به فرد دیگر سرایت کنند. برخی از عوامل رایجی که خطر ابتلا به عفونت های قارچی پوست را افزایش می دهند:

  • زندگی در مناطق گرم یا مرطوب
  • تعریق زیاد
  • اشتراک گذاری وسایل شخصی مانند لباس، حوله، کفش یا شانه
  • بهداشت فردی ضعیف مانند تمیز و خشک نگه نداشتن بدن
  • پوشیدن لباس یا کفش تنگ
  • تماس مکرر انسانی
  • تماس با حیواناتی که ممکن است آلوده باشند
  • بازدید از مکان های شلوغ با تهویه ضعیف
  • دیابت
  • چاقی / اضافه وزن
  • افراد دچار نقص ایمنی که از HIV، سرطان رنج می برند یا افراد تحت شیمی درمانی یا ایمونوتراپی هستند.

داروی ضد قارچ پوستی چیست

قارچ ها یکی از فراوان ترین موجودات روی کره زمین هستند. در واقع میلیون ها گونه قارچی مختلف وجود دارد. احتمالا برخی از گونه‌ های قارچ مانند قارچ یا کپک را می‌ شناسید. اما برخی از قارچ ها میکروسکوپی هستند و در داخل بدن یا روی پوست ما زندگی می کنند. چند صد گونه از آنها می توانند ما را بیمار کنند و باعث ایجاد مواردی مانند آلرژی، بثورات یا عفونت شوند. خبر خوب این است که داروهای ضد قارچی وجود دارند که می توانند بیماری های ناشی از قارچ ها را درمان کنند.

برخی از عفونت های قارچی که روی پوست تاثیر می گذارند را می توان با داروهای موضعی مانند کرم ها درمان کرد. انواع داروی ضد قارچ پوستی موضعی بدون نسخه (OTC) در دسترس هستند. آنها برای عفونت های قارچی پوست ایمن و موثر هستند. اکثر کرم های ضد قارچ OTC یک یا دو بار در روز به مدت ۱ تا ۴ هفته استفاده می شوند، بسته به دارو و منطقه ای که شما درمان می کنید.

برخی از عفونت های قارچی ممکن است نیاز به نسخه پزشک داشته باشند. این می تواند به نوع عفونت، جایی که در بدن است و اینکه آیا به درمان های OTC گذشته پاسخ داده است بستگی داشته باشد.

کرم های ضد قارچ داروهایی هستند که برای درمان عفونت های قارچی پوست استفاده می شوند. بسیاری از کرم های ضد قارچ به صورت OTC در دسترس هستند. اما برخی از داروهای ضد قارچی نیز وجود دارد. علاوه بر کرم ها، می توانید برخی از محصولات را به صورت پودر، اسپری یا لوسیون نیز پیدا کنید. از کرم های ضد قارچ می توان برای درمان موارد زیر استفاده کرد:

  • درماتوفیتوز
  • پای ورزشکار
  • خارش سوارکار
  • عفونت های مخمری
  • کچلی ورسیکالر

اغلب اوقات، کرم های ضد قارچ OTC برای رفع این مشکلات به خوبی عمل می کنند. اما اگر کمکی نکردند، ممکن است لازم باشد با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد سایر گزینه های درمانی صحبت کنید.

کرم های ضد قارچ با کشتن قارچ و یا متوقف کردن رشد آن عمل می کنند. هنگام استفاده از کرم، دستورالعمل آن ممکن است از شما بخواهد که آن را روی نواحی آسیب دیده و اطراف آن بمالید. این امر تضمین می کند که دارو می تواند به صورت موضعی برای حمله به قارچ در محل عفونت عمل کند.

بسیاری از عفونت های قارچی پوست مشکلات خفیفی هستند که با کرم های OTC قابل درمان هستند. اما همانطور که در حال مرور این محصولات هستید، ابتدا برچسب را بررسی کنید. برخی از برندها انواع مختلفی از ضد قارچ ها را با نام تجاری مشابه به فروش می رسانند.

داروی ضد قارچ پوستی چیست
داروی ضد قارچ پوستی چیست

انواع داروی ضد قارچ پوستی، نحوه مصرف و عوارض آن

داروی ضد قارچ پوستی کلوتریمازول

نام های تجاری: Lotrimin AF، Trivagizole 3، Clotrimazole 3

کرم کلوتریمازول OTC معمولا برای درمان پای ورزشکاران، کرم حلقوی و خارش ژوک استفاده می شود. همچنین گاهی اوقات برای درمان کچلی ورسیکالر استفاده می شود. یک کرم واژینال کلوتریمازول نیز برای درمان عفونت های قارچی واژن و خارش یا تحریک پوست اطراف واژن وجود دارد.

کلوتریمازول با آسیب رساندن به دیواره سلولی قارچ و کند کردن رشد قارچ عمل می کند. می تواند عوارض جانبی مانند سوزش، تحریک پوست و خارش ایجاد کند.

داروی ضد قارچ پوستی کلوتریمازول برای عفونت های مخمری

کلوتریمازول به صورت دوره های درمانی ۳ روزه و ۷ روزه در دسترس است. کرم را یک بار در روز به مدت ۳ یا ۷ روز (بسته به دوره درمان) داخل واژن قرار دهید. مقدار کمی از آن را دو بار در روز روی پوست اطراف واژن بمالید تا به رفع خارش و سوزش کمک کند. اگر پس از ۳ یا ۷ روز از مصرف کلوتریمازول همچنان علائم عفونت قارچی واژن را دارید، با پزشک خود تماس بگیرید.

داروی ضد قارچ پوستی کلوتریمازول برای پای ورزشکاران و کرم حلقوی

دو بار در روز به مدت ۴ هفته استفاده شود. علائم شما باید ظرف ۱ هفته پس از استفاده از کلوتریمازول بهبود یابد. حتما این ناحیه را به مدت ۴ هفته کامل درمان کنید تا مطمئن شوید که عفونت کاملا از بین رفته است.

داروی ضد قارچ پوستی کلوتریمازول برای خارش ژوک

دو بار در روز به مدت ۲ هفته استفاده شود. علائم شما باید ظرف ۱ هفته پس از استفاده از کلوتریمازول بهبود یابد. اما مطمئن شوید که این ناحیه را به مدت ۲ هفته کامل درمان کنید تا عفونت کاملا از بین برود.

داروی ضد قارچ پوستی کلوتریمازول برای تینه آ ورسیکالر

برای تینه آ ورسیکالر دو بار در روز به مدت ۱ تا ۴ هفته استفاده شود. مشاهده نتایج درمان با کلوتریمازول به طور متوسط ​​۲ هفته طول می کشد.

 

داروی ضد قارچ پوستی میکونازول

نام های تجاری: Monistat، Vagistat، Micatin

کرم میکونازول یک گزینه رایج OTC برای عفونت های قارچی واژن است. می توانید آن را به عنوان شیاف واژینال نیز پیدا کنید. مانند کلوتریمازول، شما چندین گزینه دوره درمانی دارید. همچنین معمولا برای پای ورزشکاران، کرم حلقوی و خارش ژوک و گاهی اوقات برای tinea versicolor استفاده می شود.

میکونازول با آسیب رساندن به دیواره سلولی قارچ و کاهش سرعت رشد قارچ عمل می کند. عوارض جانبی رایج عبارتند از سوزش، تحریک پوست و بثورات.

داروی ضد قارچ پوستی میکونازول برای عفونت های مخمری

کرم را یک بار در روز به مدت ۳ یا ۷ روز (بسته به دوره درمان) داخل واژن استفاده کنید. همچنین یک دوره درمانی ۱ روزه در دسترس است. این دارو به صورت یک بسته ترکیبی با یک شیاف درمانی و یک لوله کرم عرضه می شود.

کرم را روی پوست اطراف واژن دو بار در روز بمالید تا به رفع خارش و سوزش کمک کنید. شما باید در ۲۴ ساعت اول استفاده کمی تسکین را تجربه کنید. اگر بعد از ۳ روز استفاده بهبودی نداشت، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

داروی ضد قارچ پوستی میکونازول برای پای ورزشکاران و کرم حلقوی

دو بار در روز به مدت ۴ هفته استفاده شود. اگر علائم شما پس از ۴ هفته درمان بهبود نیافت، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

داروی ضد قارچ پوستی میکونازول برای خارش جوک

دو بار در روز به مدت ۲ هفته استفاده شود. اگر علائم شما پس از ۲ هفته درمان بهبود نیافت، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

داروی ضد قارچ پوستی میکونازول برای تینه آ ورسیکالر

دو بار در روز به مدت ۱ تا ۴ هفته استفاده شود. مشاهده نتایج درمان با میکونازول به طور متوسط ​​۲ هفته طول می کشد.

مزایای داروی ضد قارچ پوستی چیست
مزایای داروی ضد قارچ پوستی چیست

داروی ضد قارچ پوستی تربینافین

نام های تجاری: Lamisil AT

کرم تربینافین را می توان برای درمان کرم حلقوی، خارش جوک و پای ورزشکار استفاده کرد. همچنین گاهی اوقات برای درمان کچلی ورسیکالر استفاده می شود. تربینافین با جلوگیری از تشکیل کامل سلول های قارچی و در نتیجه مرگ سلول ها عمل می کند. شایع ترین عارضه جانبی تربینافین تحریک پوست است.

برای پای ورزشکار کرم را بین انگشتان خود دو بار در روز به مدت ۱ هفته و دو بار در روز به مدت ۲ هفته به پایین یا کناره های پاهای خود بمالید. در برخی از مطالعات تربینافین پس از ۱ هفته درمان در مقایسه با ۴ هفته درمان با میکونازول به همان اندازه موثر بود.

برای خارش ژوک و کرم حلقوی یک بار در روز به مدت ۱ هفته استفاده شود. برای tinea versicolor دو بار در روز به مدت ۱ هفته استفاده شود. اکثر مردم حدود ۲ ماه پس از درمان تفاوت قابل توجهی را مشاهده می کنند. اگر پس از ۱ هفته استفاده از کرم تربینافین، بهبودی علائم را مشاهده نکردید، با پزشک خود تماس بگیرید.

داروی ضد قارچ پوستی تولنفتات

نام های تجاری: Tinactin، Lamisil AF

کرم تولنفتات را می‌ توان برای درمان کرم‌ های حلقوی و خارش ژوک و درمان یا پیشگیری از پای ورزشکاران استفاده کرد. این دارو با جلوگیری از رشد و بقای قارچ ها عمل می کند. عارضه جانبی اصلی تحریک پوست است. باید طی چند روز یا یک هفته پس از درمان، نتایج را مشاهده کنید.

برای درمان پای ورزشکاران و کرم حلقوی دو بار در روز به مدت ۴ هفته استفاده شود. اگر از آن برای پای ورزشکاران استفاده می کنید، مطمئن شوید که آن را روی تمام پاها و بین انگشتان پا قرار دهید. برای خارش ژوک دو بار در روز به مدت ۲ هفته استفاده شود. برای پیشگیری از پای ورزشکاران یک یا دو بار در روز استفاده شود. حتما آن را در بین انگشتان پا نیز بمالید.

داروی ضد قارچ پوستی بوتنافین

نام های تجاری: لوترمین اولترا

کرم بوتنافین را می توان برای درمان پای ورزشکار بین انگشتان پا، کرم حلقوی و خارش ژوک استفاده کرد. این پماد با جلوگیری از تشکیل کامل سلول های قارچی و در نتیجه مرگ سلولی عمل می کند. شایع ترین عوارض جانبی بوتنافین سوزش و خارش است.

بوتنافین ممکن است در درمان عفونت های قارچی موثرتر از سایر داروهای ضد قارچی باشد که از رشد قارچ جلوگیری می کنند (مانند کلوتریمازول) چون قارچ را از بین می برد.

برای پای ورزشکار بین انگشتان پا دو بار در روز به مدت ۱ هفته یا یک بار در روز به مدت ۴ هفته استفاده شود. برای خارش ژوک و کرم حلقوی یک بار در روز به مدت ۲ هفته استفاده شود. اگر پس از مدت درمان توصیه شده همچنان علائم عفونت قارچی را دارید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید.

تفاوت کرم های ضد قارچ پوستی OTC با گزینه های تجویز شده

کرم‌ های ضد قارچ OTC معمولا برای درمان عفونت‌ های قارچی خفیف و شایع پوست مانند کرم حلقوی، خارش ژوک و پای ورزشکار استفاده می‌شوند. برخی نیز برای درمان عفونت های قارچی واژن کاربرد دارند.

در برخی موارد، کرم ‌های ضد قارچ تجویزی ممکن است در درمان انواع خاصی از عفونت ‌های قارچی قوی‌ تر یا مؤثرتر باشند. برخی از محصولات تجویزی نیز حاوی کورتیکواستروئید هستند. کورتیکواستروئید می تواند برای خارش، تورم و قرمزی مرتبط با عفونت قارچی پوست مفید باشد. اینها شامل کرم کلوتریمازول/ بتامتازون (Lotrisone) و نیستاتین/ تریامسینولون است.

انواع داروی ضد قارچ پوستی؛ اشکال، نحوه مصرف و عوارض آن
انواع داروی ضد قارچ پوستی؛ اشکال، نحوه مصرف و عوارض آن

چه زمانی به یک ضد قارچ پوستی قوی نیاز دارید

در صورتی که عفونت قارچی شما پس از استفاده از کرم های OTC از بین نرود، بدتر شود یا دوباره عود کند، ممکن است ارائه دهنده شما ضد قارچ های تجویزی را توصیه کند. برخی از عفونت های قارچی وجود دارد که کرم های OTC به هیچ وجه برای آنها موثر نیستند. در این موارد پزشک می تواند بهترین گزینه نسخه ای را برای شما تجویز کند. قبل از استفاده از کرم های ضد قارچ OTC در موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید:

  • عفونت ناحیه وسیعی از بدن شما را می پوشاند
  • شما دیابت دارید
  • شما با گردش خون مشکل دارید
  • شما سیستم ایمنی ضعیفی دارید
  • مطمئن نیستید که آیا عفونت مخمری واژن دارید یا عفونت مجاری ادراری (UTI)

درمان برخی از نواحی بدن با کرم های ضد قارچ OTC دشوار است. کرم حلقوی روی پوست سر و عفونت ‌های قارچی ناخن یا ناحیه ریش معمولا با داروهای موضعی قابل درمان نیستند. با این حال، محلول های ناخن فقط با نسخه وجود دارد – سیکلوپیروکس (Penlac) و افیناکونازول (Jublia) که می توانند برای عفونت های قارچی ناخن استفاده شوند.

کرم ‌ها در این نواحی چندان مؤثر نیستند زیرا مو و ناخن مانع از تماس دارو با پوست می‌شوند. اینها معمولا به داروهای ضد قارچ خوراکی نیاز دارند که فقط می تواند توسط پزشک برای شما تجویز شود.

آیا می توان از بدون استفاده از داروی ضد قارچ پوستی از عفونت قارچی پوست پیشگیری کرد

چند راه برای کاهش خطر ابتلا به عفونت قارچی وجود دارد. فقط به یاد داشته باشید که برخی از عوامل خطر ممکن است خارج از کنترل شما باشند (مانند سیستم ایمنی ضعیف). این نکات را برای دور نگه داشتن عفونت های قارچی امتحان کنید:

  • بهداشت فردی را در اولویت قرار دهید.
  • لباس، حوله یا سایر وسایل شخصی را به اشتراک نگذارید.
  • هر روز لباس تمیز بپوشید (مخصوصا لباس زیر و جوراب تمیز).
  • از پارچه های قابل تنفس (مانند پنبه) استفاده کنید.
  • پس از حمام کردن یا دوش گرفتن یا رفتن به شنا، تمام بدن خود را (از جمله چین و چروک های پوستی) خشک کنید.
  • از حیوانات خانگی یا حیواناتی که علائم عفونت قارچی را نشان می دهند دوری کنید.

قوی ترین پماد ضد قارچ

در حال حاضر انواع مختلفی از پمادهای ضد قارچ در بازار موجود است که بر اساس نوع و شدت قارچ پوستی پزشک هر یک را برای شما تجویز خواهد کرد. قارچ پوستی یکی از مشکلاتی است که افراد به دلایل مختلف به آن دچار می شوند. در صورت ابتلا به این عارضه به سرعت به دنبال درمان آن باشید زیرا مزمن شدن مشکل قارچ پوستی باعث می شود دیرتر بهبود یابد.

میکونازول، تیوکونازول، کلوتریمازول، اکونازول، کتوکونازول، تربینافین و آمورولفین برخی از قویترین پمادهای ضد قارچ موجود در بازار هستند که برای درمان عفونت های قارچی پوست، پوست سر و ناخن ها استفاده می شوند. گاهی برای درمان ممکن است چند داروی ضد قارچ باهم برای شما تجویز شود. پزشک بعد از معاینه وضعیت شما تصمیم می گیرد که چه داروهایی برای شما مفید خواهد بود.

توجه داشته باشید که در مصرف پمادهای ضد قارچ بسیار دقت نموده و طبق دستور از آنها استفاده کنید. زیرا مشکلات قارچی بعضا بسیار مقاوم بوده و توجه و دقت زیادی برای درمان آنها نیاز است. در طی درمان نظافت محل را رعایت کرده و بطور مرتب از پمادها استفاده کنید تا عفونت سریع برطرف شده و گسترش نیابد. انواع پمادهای ضد قارچ اکنون در داروخانه موجود است و شما به راحتی می توانید آنها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. با اینحال بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه نمایید تا بهترین و قویترین پماد ضد قارچ را برای شما تجویز نماید.

سخن پایانی

انواع داروی ضد قارچ پوستی  OTC و تجویزی یک درمان موثر برای بسیاری از عفونت های قارچی پوست هستند. استفاده از آنها آسان است و کمترین عوارض جانبی را ایجاد می کنند. با این حال، اگر عفونت پوست شما پس از اتمام درمان با داروهای OTC از بین نرفت، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا پزشک تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا