Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید بوتیل آکریلات | کاربرد بوتیل آکریلات چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بوتیل آکریلات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بوتیل آکریلات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بوتیل آکریلات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بوتیل آکریلات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بوتیل آکریلات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بوتیل آکریلات به روزرسانی می‌شود.

بوتیل آکریلات (Butyl acrylate) یک ترکیب آلی با فرمول شیمیایی C4H9O2CCH = CH2 و مایعی بی رنگ با بویی تند و به شدت قابل اشتعال است. بوتیل آکریلات در مقیاس وسیع تجاری به عنوان پیش ماده تولید پلی بوتیل اکریلات استفاده می شود که در رنگ ها، مواد درزگیر، پوشش ها، چسب ها، سوخت، منسوجات و پلاستیک ها استفاده می شود.

بوتیل اکریلات (BA) یک ترکیب بسیار واکنش پذیر است و به راحتی در معرض حرارت یا پراکسیداسیون پلیمریزه می شود .این ماده در الکل، اتر و حلال های آلی به خوبی حل می شود ولی انحلال پذیری آن در آب بسیار کم است و یک لایه سطحی نرم و شفاف در سطح آب به وجود می آورد.

این ماده که به آن بوتیل پروپ-۲-انوات، -nبوتیل اکریلات، بوتیل استر اکریلیک اسید یا بوتیل-۲-پروپنات نیز گفته می شود، منومر وینیل است که با واکنش های شیمیایی مختلف تولید می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش بوتیل آکریلات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بوتیل آکریلات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بوتیل آکریلات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بوتیل آکریلات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بوتیل آکریلات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بوتیل آکریلات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

BA می تواند از طریق واکنشهای مختلف سنتز شود و از مشتقات آن می توان برای تقویت مقاومت در برابر ضربه پلاستیک های اکریلیک دیگر و به عنوان اصلاح کننده ضربه استفاده کرد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

روش های تولید و ویژگی های بوتیل آکریلات

آكریلات بوتیل مایعی قابل اشتعال و شفاف با بوی میوه ای و تند است که با اسید اکریلیک و مشتقات آن، متیل اکریلات، وینیل کلرید، بوتادین، استایرن در تهیه پلیمرها و کوپلیمرها استفاده می شود.

در یکی از روش های سنتزی، الکل ۱- بوتیل، استیلن، مونوکسیدکربن، اسید کلریدریک و کربونیل نیکل می توانند واکنش دهند و بوتیل اکریلات کنند. مسیر شیمیایی دیگر در سنتز BA شامل واکنش متیل اکریلات با بوتانول یا اسید اکریلیک است.

آكریلات بوتیل همچنین از اسید آكریلیک درجه استری و مقدار كمی بوتانول اضافی در بستر راكتور در دمای بالا با بازدهی در حدود ۹۴-۹۷٪ ساخته می شود. این ماده به راحتی با اسیدها و بازهای قوی، آمین ها و هالوژن ها واکنش می دهد.

نقطه ذوب بوتیل آکریلات -۶۴ درجه سانتی گراد است و دمای جوش آن ۱۴۵ درجه سانتی گراد است. این ماده تحت حرارت بالا تخریب می شود و بو و دود بسیار ناخوشایندی تولید می کند.

بوتیل آکریلات چیست و چه کاربردهایی دارد؟
بوتیل آکریلات چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاربرد بوتیل اکریلات

این ترکیب کاربردپذیری گسترده ای دارد و در تولید رنگ های اکریلیکی، جوهر، چسب، پوشش، پارچه و منسوجات ، پلاستیک، مواد شوینده، آنتی اکسیدان ها و رزین های پایه آب مورد استفاده قرار می گیرد.

BA برای ایجاد یک لایه مقاوم در برابر تخریب در معرض هوا در ترکیب با پلیمرهای متیل متا آکریلات مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر بیش از ۲۵% مواد مورد استفاده در صنعت رنگ و روکش از ترکیبات آکریلیک دار استفاده می کنند.

ترکیب استایرن و BA به کاهش جذب آب و افزایش مقاومت در برابر هیدرولیز کمک می کند و از نظر هزینه ها نیز به صرفه تر از سایر روکش هاست. به دلیل مقاومت پایین بهتر است از این ترکیب در رنگ و روکش های مورد کاربرد در فضای بسته استفاده شود. در عوض ترکیب متیل متا آکریلات و آکریلات بوتیل برای رنگ و روکش هایی که در محیط های باز استفاده می شوند، انتخاب بهتری هستند.

همچنین ترکیب مونومر بوتیل اکریلات با مواد دیگر می تواند باعث تغییر خاصیت سطحی (چسبندگی) و جمعی (نگهدارندگی) شود. خاصیت چسبندگی در کوپلیمرهای آکریلیک بسیار متفاوت است در این رابطه واحدهای پلیمری مثل متیل متا آکریلات و استایرن به علت دمای انتقال شیشه بالاتر، استحکام بالاتری دارند ولی واحدهای پلیمری مثل بوتیل اکریلات و ۲- اتیل هگزیل اکریلات به علت دمای انتقال شیشه پایین تر، چسبندگی بیشتری دارند. بنابراین با استفاده از ترکیب این واحدهای پلیمری بر اساس نیاز می توان چسبی با خواص دلخواه تولید کرد.

فروش بوتیل اکریلات

بوتیل اکریلات یک ماده مقاوم با خاصیت الاستیسیته بالا است که به صورت یک مایع شفاف با بوی تیز با قابلیت انحلال بسیار کم در آب در صنایع مختلف مانند صنعت تولید رنگ به عنوان عامل دسپرس کننده و همچنین برای تولید رزین های بر پایه آب به کار برده می شود. این محصول در دمای بسیار بالا و در طی فرآیندی از واکنش دو ماده اسید کلریک با بوتانول تهیه می شود. فروش بوتیل اکریلات در شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی به صورت حضوری و آنلاین صورت می گیرد.

بوتیل اکریلات صنعتی

بوتیل اکریلات صنعتی یک ترکیب شفاف با بوی شدید و تند است که از خاصیت الاستیسیته مناسبی برخوردار است. اما در برابر حرارت بالا مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهد و به راحتی پلیمریزه می شود. این ماده به دلیل استحکام و مقاومت بالا در برابر شکسته شدن به عنوان یک ترکیب بسیار کاربردی در صنایع مختلف استفاده می شود. این ماده صنعتی در صنایع پلیمر در تولید پلیمرهای اکریلیک و پلی اتیلن و به عنوان عامل دیسپرس کننده در صنعت جوهر و انواع چسب به کار برده می شود.

خرید بوتیل اکریلات مونومر

بوتیل اکریلات مونومر یک ماده پرمصرف است که قابلیت واکنش با بسیاری از ترکیبات را دارد. به دلیل مقاومت در برابر عوامل خارجی در طیف گسترده ای از محصولات و صنایع استفاده می شود. این ماده در صنایع مختلف مانند تولید انواع محصولات شوینده، در صنعت تولید محصولات پلیمری مانند تولید هموپلیمرها و کوپلیمرها و همچنین به عنوان عامل آنتی اکسیدان و یک سورفکتانت آمفوتری به کار برده می شود. خرید بوتیل اکریلات مونومر به صورت اینترنتی به راحتی در حجم های مختلف امکان پذیر است.

تولید کنندگان بوتیل اکریلات در ایران

تولیدکنندگان بوتیل اکریلات در ایران این محصول را با کیفیت بالا و در بسته بندی های مختلف برای استفاده در صنایع به بازار عرضه می کنند. این ترکیب اغلب به عنوان پیش ساز برای سنتز پلی بوتیل اکریلات در مقیاس وسیع به کار برده می شود. این محصول اشتعال پذیر در بسیاری از حلال ها حل می شود و به صورت یک مایع شفاف در بسیاری از صنایع به کار برده می شود. به عنوان مثال این ترکیب آلی هنگامی که با استایرن مخلوط شود ترکیب خاصی را تولید می کند که با کمک به کاهش جذب آب باعث می شود این محصول در مقابل هیدرولیز مقاومت بالایی داشته باشد.

Msds بوتیل اکریلات

Msds بوتیل اکریلات بیانگر این است که این محصول باید در مکانی با تهویه مناسب و کاملا دور از رطوبت و خنک نگهداری شود. به دلیل قابلیت اشتعال بهتر است از هرگونه مواد آتش زا و تابش نور خورشید و حرارت بالا دور نگه داشته شود. این ماده همچنین دارای بخارات تحریک کننده ای است که می تواند دستگاه تنفسی را دچار مشکل کند و می تواند باعث حساسیت پوستی، سوزش و خارش پوست شود.

بوتیل اکریلیک

بوتیل اکریلیک به دلیل مقاومت و کیفیت بالا، به عنوان یک امولسیون کننده کاربرد بسیار وسیعی در انواع صنایع دارد. اغلب از طریق ایجاد یک لایه محافظ با استحکام بالا در برابر اکسید شدن از محصولات محافظت می کند. بیشترین مقدار استفاده از این محصول نیز در صنعت تولید روکش و رنگ و رزین است. علاوه بر این نیز در تهیه درزگیرها و انواع چسب و رنگ ها و روکش هایی که در محیط باز استفاده می شوند، به دلیل مقاومت بالا اغلب به کار برده می شود.

مونومر آکریلات

مونومر آکریلات این قابلیت را دارد که هنگام ترکیب با مواد شیمیایی مختلف خواص چسبندگی و تثبیت کنندگی متفاوتی از خود نشان دهد. همین ویژگی موجب شده است که در کاربردهای مختلف استفاده شود. به عنوان مثال می تواند بر اساس نیاز در تولید انواع چسب با خواص دلخواه به کار برده شود. این محصول همچنین با داشتن مقاومت و سختی بالا در برابر عوامل محیطی و همچنین مقاومت در برابر اشعه UV در صنعت تولید پلیمرهای مهندسی، صنایع چسب، رنگ و رزین و تولید انواع پلاستیک به کار برده می شود.

 متیل متاکریلات

متیل متاکریلات یک ترکیب آلی است که به عنوان یکی از مقاومترین پلیمرها با شفافیت بالا و سطح صاف هنگام استفاده در کاربردهای مختلف در برابر عوامل محیطی و ضربات کاملا استحکام خود را حفظ می کند. این محصول به دلیل قابلیت تعدیل کنندگی که برای تنظیم ویسکوزیته از خود نشان می دهد در صنایع مختلفی مانند صنعت تولید روغن ها، تولید انواع پوشش های کاغذی، صنعت تولید چرم و منسوجات و همچنین تولید رنگ های لاتکس به کار برده می شود.

عوارض و خطرات بوتیل اکریلات

BA از طریق استنشاق و تماس با پوست می تواند وارد بدن شود. قرار گرفتن در معرض این ماده می تواند سبب تهوع، استفراغ، اسهال، ادم ریوی و تنگی نفس شود.

توجه داشته باشید که مونومر بوتیل اکریلات در معرض گرما بسیار واکنش پذیر است و به سرعت واکنش پلیمریزاسیون را شروع می کند به همین جهت در هنگام آماده سازی به یک ماده بازدارنده پلیمریزاسیون نیاز است تا از واکنش های ناخواسته جلوگیری کند. با استفاده از هیدروکینون می توان پایداری این ماده را در طول دوره نگهداری افزایش داد.

بازار خرید و فروش بوتیل آکریلات

با توجه به کاربرد گسترده این ماده در صنعت، سالانه بیش از یک میلیون تن از آن در دنیا معامله می شود. این ترکیب در بسته بندی های شیشه ای ۱۰۰ میلی لیتری تا بشکه های ۱۸۰ لیتری برای راحتی مصرف کنندگان تولید و عرضه می شود.

این ماده شیمیایی از طریق کشتی های نفتکش یا کامیون های مخزن دار جا به جا می شود و باید آنرا در مکانی خنک، خشک و با تهویه مناسب و به دور از مواد اکسید کننده نگهداری کرد. اکریلات بوتیل باید دور از تابش مستقیم نور خورشید و منبع گرما زا و در محفظه هایی از جنس فولاد ضد زنگ، آلومینیوم یا فولاد کربنی نگهداری شود.

 

خرید بوتیل آکریلات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بوتیل آکریلات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بوتیل آکریلات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بوتیل آکریلات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بوتیل آکریلات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا