Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص جوشان منیزیم چیست و چه تاثیری بر کنترل فشار خون ورزشکاران دارد؟

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص جوشان منیزیم آشنا کنیم. همان طور که می دانید، بدن ما به املاح و مواد معدنی بسیاری برای تقویت شدن نیاز دارد. یکی از این املاح معدنی، منیزیم است. منیزیم مینرالی بسیار مهم است که بدون آن، مشکلاتی از قبیل گرفتگی عضلات، افت انرژی و دیابت نوع ۲ برای انسان پدید آورد.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قرص جوشان منیزیم باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با کپسول ایمونووایت را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با قرص جوشان منیزیم اطلاعاتی کسب کنیم، بهتر است تا کمی در رابطه با ماده معدنی منیزیم بدانیم.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟

منیزیم چیست

بدن ما به وجود مواد معدنی بسیاری برای ادامه حیات خود احتیاج دارد. یکی از این مواد معدنی، منیزیم است. این ماده معدنی برای عملکرد بهتر بسیاری از ارگان های بدن ضروری است. همچنین حضور منیزیم سبب می شود تا بسیاری از فعالیت های شیمیایی بدن، به درستی صورت پذیرند. نکته ضروری و مهمی که استفاده از منیزیم را برای ما واجب می کند، عدم تولید این ماده معدنی در بدن است. در هیچ یک از فعالیت های شیمیایی بدن، ماده معدنی منیزیم تولید نمی شود. این در حالی است که بدون حضور این مینرال، بدن دچار اختلال خواهد شد.

اینکه منیزیم کافی در بدن موجود باشد، به سبک تغذیه ما بستگی دارد. تنها راهی که می توان از طریق آن منیزیم به بدن رساند، رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل های حاوی منیزیم است. پزشکان توصیه می کنند برای اینکه بدن شما در شرایط عادی به حیات و بقای خود ادامه دهد، بهتر است میزان مشخصی از منیزیم مصرف کنید. برای مثال، توصیه شده است تا مردان میزان ۴۰۰ الی ۴۲۰ میلی گرم در روز دریافت کنند. این میزان برای زنان ۳۲۰ الی ۳۶۰ میلی گرم گزارش شده است. با این حال نکته مهمی که در زمان مصرف منیزیم باید در نظر بگیرید این است که در چه سن و سالی قرار دارید، میزان فعالیت بدنی شما چقدر است و با چه مشکلات و بیماری هایی دست و پنجه نرم می کنید.

چرا مصرف منیزیم مهم است

ماده معدنی مذکور را چهارمین مینرال فراوان در بدن می دانند. از همین رو، با توجه به توضیحات بخش قبلی، بدن بدون حضور منیزیم در انجام بسیاری از فعالیت های خود دچار مشکل می شود. از جمله فرایندهای متابولیکی که به حضور منیزیم وابسته هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تولید انرژی

سنتز DNA

ساخت پروتئین های ضروری بدن                                      ‍

منیزیم در چه غذاهایی وجود دارد

این ماده معدنی در بسیاری از مواد غذایی مورد استفاده روزانه ما حضور دارد. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حبوبات

آجیل

مغزها

سبزیجات دارای برگ سبز

به مقدار خیلی کم در گوشت و ماهی

با این حال جالب است بدانید به دلیل سوء تغذیه و عدم برخورداری از یک رژیم غذایی مناسب، ۵۰ درصد مردم دنیا با کمبود منیزیم مواجه هستند.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟

کمبود منیزیم باعث چه بیماری هایی می شود

با توجه به این توضیحات باید فهمیده باشید که کمبود منیزیم در بدن می تواند مشکلات جدی ایجاد کند. جالبت است بدانید کمبود این ماده معدنی مهم می تواند منجر به بیماری های خطرناکی چون دیابت نوع ۲، انواع مشکلات قلبی و عروقی و حتی آلزایمر شود. با این حساب حتما اولین سوالی که در ذهن شما ایجاد می شود این است که برای جبران کمبود منزیم چه باید کرد؟

در این مقاله راه حلی قطعی و موثر برای درمان کمبود منیزیم به شما معرفی کرده ایم. شما با استفاده از مکمل های منیزیم می توانید از این مشکلات رهایی یابید. پیش از آن که برای مصرف مکمل های حاوی منیزیم اقدام کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و از کمبود این مینرال در بدنتان مطمئن شوید. این توصیه را جدی بگیرید چرا که مصرف خودسرانه مکمل ها می تواند منجر به اوردوز دارویی شده و مشکلات دیگری برای شما پدید آورد.

فواید قرص جوشان منیزیم

با توجه به این که کمبود منیزیم مشکلات عدیده ای به دنبال دارد، قطعا مصرف قرص جوشان منیزیم می تواند راه حلی برای رفع این مشکلات باشد. قرص جوشان منیزیم، یکی از محبوب ترین مکمل های حاوی این مینرال است؛ چرا که مصرف آن ساده و لذت بخش است. از جمله مشکلاتی که به سبب مصرف مکمل منیزیم برطرف می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود سیستم قلبی و عروقی

جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و مشکلات قلبی

کمک به بهبود شرایط فشار خون و تثبیت و تنظیم آن

تاثیر در خلق و خو و بهبود کنترل هیجانات در افرادی که مشکلات روحی و روانی دارند

تنظیم خون قند به خصوص در بیمارانی که دچار دیابت شده اند یا مستعد آن هستند

بهبود سردردهای شدید میگرنی و درمان آن ها

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟

عوارض قرص جوشان منیزیم

از آن جایی که این دارو، یک مکمل مینرال است، هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.  با این حال بهتر است بیماران کلیوی در مصرف این دارو احتیاط کرده و با پزشک مشورت کنند. همچنین باید بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی قرص جوشان منیزیم

مکمل ‌های مینرال نظیر مکمل منیزیم، با داروهای مُدِر، داروهای قلبی و آنتی بیوتیک تداخل دارد. در همین زمینه، بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان قرص جوشان منیزیم و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟

بهترین قرص جوشان منیزیم چیست

این که کدام یک از برندهای قرص جوشان منیزیم بهترین نوع آن است، به نیاز بدن شما مرتبط است. گاهی پزشک برای شما قرص جوشان منیزیم همراه با ویتامینی دیگر تجویز می کند. در این شرایط نمی توان گفت که کدام قرص جوشان منیزیم، بهترین نوع آن است. با این حال در ادامه این متن، ۴ برند به عنوان بهترین برندهای قرص جوشان منیزیم برای شما معرفی شده اند.

مکمل منیزیم هانسال

از بهترین قرص جوشان منیزیم می توان به قرص جوشان منیزیم هانسال اشاره کرد. این دارو در کشور آلمان تولید شده و در بسته های ۲۰ عددی به فروش می رسد. به ازای هر دو قرص جوشان، ۳۷۵  میلی گرم منیزیم به یدن شما می رسد. میزان مصرف این دارو از این برند، ۲  قرص در روز تعیین شده است. اگر نگران طعم این قرص هستید، شرکت تولید کننده از اسانس لیمو برای آن بهره گرفته است.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
مکمل منیزیم از شرکت هانسال

مکمل منیزیم های هلث

برند خوب بعدی، قرص جوشان منیزیم های هلث محصول ایران است. این نوع قرص جوشان منیزیم نیز در بسته های ۲۰ عددی به فروش می رسد. به ازای هر یک قرص، ۲۵۰  میلی گرم منیزیم به بدن شما می رسد. شرکت تولید کننده قرص جوشان های هلث آن را با طعم پرتقال در اختیار شما قرار داده و توصیه کرده است که یک قرص در روز مصرف کنید.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
مکمل منیزیم از شرکت های هلث

مکمل منیزیم پلاس یوروویتال

قرص جوشان منیزیم پلاس یوروویتال در ایران و تحت لیسانس آلمان به تولید می رسد. تعداد قرص موجود در بسته آن ۲۰ عدد بوده و به ازای هر یک قرص، ۲۵۰  میلی گرم منیزیم به بدن شما می رسد. شرکت تولید کننده این دارو را با ویتامین ب۶ همراه کرده و توصیه کرده است که در روز یک قرص مصرف کنید. این محصول طعم لیمویی داشته و فاقد شکر است.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
مکمل منیزیم چیست از شرک یوروویتال

مکمل منیزیم کلسیم زینک های هلث

قرص جوشان کلسیم منیزیم زینک های هلث، تولید ایران است. بسته های ۲۰ عددی این قرص، همراه با دو ماده کلسیم و زینک به تولید رسیده اند. توصیه شرکت تولید کننده مصرف یک الی دو قرص در روز است. به ازای هر یک قرص ۲۵۰  میلی گرم منیزیم به بدن شما می رسد. اسانسی که شرکت تولید کننده برای این دارو در نظر گرفته، انبه است.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
مکمل منیزیم همراه با زینک و کلسیم

خواص قرص جوشان منیزیم و ب۶

ویتامین B6 یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که در رفع تهوع، بی اشتهایی و بی خوابی اثرات مفیدی از خود بر جای گذاشته است. این ویتامین مانند دیگر اعضای خانواده خود محلول در آب بوده و در بسیاری از واکنش های ضروری بدن کاربرد دارد.

ترکیب این ویتامین با منیزیم می تواند برای درمان ضعف اعصاب، بی خوابی، کم خونی شدید، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی و … مفید باشد.

قرص جوشان منیزیم و فشار خون

سه مینرال مهم سدیم، پتاسیم و منیزیم نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارند. این سه مینرال در کنار هم می توانند سبب ثبات فشار خون و کنترل آن شوند. در صورتی که بیمار دچار پرفشار خون باشد، احتمال کمبود منیزیم در بدن او زیاد است. از همین رو، قرص جوشان منیزیم را یک درمان عالی برای فشار خون می دانند.

قرص جوشان منیزیم برای ورزشکاران

منیزیم برای رفع گرفتگی عضلات و همچنین تولید و ذخیره انرژی در بدن بسیار مهم است. مصرف قرص جوشان منیزیم سبب بهبود عملکرد ماهیچه ها و تنظیم سطح گلوکز خون می شود. از همین رو، مصرف این مکمل برای ورزشکاران بسیار واجب است.

بالاترین دوز مجاز مصرف قرص جوشان منیزیم برای افراد معمولی، ۳۵۰ میلی گرم در روز اعلام شده است. با این حال خوب است بدانید این میزان برای ورزشکاران ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلی گرم در روز افزایش یافته است. در برخی موارد بسته به شدت و نوع تمرین ممکن است نیاز بیشتری به منیزیم داشته باشند.

قرص جوشان منیزیم چیست و چه فوایدی برای فشار خون و ورزشکاران دارد؟
مصرف منیزیم سبب جلوگیری از تحلیل رفتن عضله ها می شود

بهترین زمان مصرف قرص جوشان منیزیم

از آنجایی که قرص جوشان منیزیم به تولید انرژی در بدن کمک می کند، بهتر است در ساعات ابتدایی روز و یا قبل از ورزش مصرف شود. با این حال برای پیدا کردن زمان مصرف مناسب، حتما با پزشک یا مربی ورزشی خود صحبت کنید. هر بدن با توجه به شرایط، نیاز به مصرف دارو در زمانی مشخص دارد.

قیمت قرص جوشان منیزیم

به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای قرص جوشان منیزیم اعلام کرد. به خصوص که این دارو در برندهای مختلف ایرانی و خارجی تولید می شود. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

قیمت قرص جوشان منیزیم خارجی

به تبع قیمت قرص جوشان منیزیم خارجی بیشتر از نمونه ایرانی آن است. اما بهتر است بدانید نمونه ایرانی با نمونه خارجی تفاوت چندانی ندارد. این دارو در دسته مکمل ها جای گرفته و ایران از لحاظ تولید مکمل در جایگاه مناسبی قرار دارد. در صورتی که بودجه کافی برای تهیه قرص جوشان منیزیم خارجی ندارید، با خیال راحت نمونه ایرانی آن را تهیه کرده و مصرف نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا