Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسرار قنادهای حرفه ای در استفاده از پودر کاکائو برای پخت کیک

پخت کیک با پودر کاکائو بسیار ساده است و طعم بی نظیری به کیک ها می دهد. کیک های کاکائویی مجبوبیت های بسیار زیادی در بین افراد دارند. افزودن پودر کاکائو به مخلوط کیک باعث تغییر بافت، رنگ و طعم کیک می شود. به این دلیل که پودر کاکائو معمولا حاوی چربی و قند است که طعم و بافت خاصی را به محصول پخته می دهد. قیمت پودر کاکائو به کیفیت و برند آن بستگی دارد و به راحتی از همه فروشگاه ها به صورت حضوری و اینترنتی قابل خریداری است.

مخلوط های کیک معمولا حاوی پودر کاکائو هستند که با مواد خشک مخلوط می شوند. این مسئله اجازه می دهد تا طعم شکلاتی را به راحتی و به سرعت به خمیر اضافه کند. با این حال، پودر کاکائو حاوی قند است. بنابراین، اگر کیک از منابع دیگر (مخصوصا مایعات) رطوبت کافی دریافت نکند، ممکن است کیک غلیظ و سنگین شود. این یکی از نکاتی است که هنگام پخت کیک با پودر کاکائو باید مورد نظر قرار دهید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در مورد ترفندهای پخت کیک با پودر کاکائو ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

فواید پودر کاکائو

از پودر کاکائو در پخت کیک بسیار استفاده می شود تا طعم و رنگ شکلاتی به آن بدهد. شکلات حاوی فلاونوئیدهایی به نام پلی فنول است. اینها به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کنند. پودر کاکائو همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام کاتچین است که از تکثیر سلول های سرطانی جلوگیری می کند. پودر کاکائو سرشار از منیزیم است که برای سلامت استخوان ها و دندان ها لازم است. همچنین به کاهش فشار خون کمک می کند و برای کاهش وزن نیز مفید است. پودر کاکائو اشتها را کم می کند و هضم غذا را نیز بهبود می بخشد. برای بهره مندی از این منافع می توانید از آن در دسرها و کیک ها استفاده کنید.

انواع پودر کاکائو

دو نوع پودر کاکائو وجود دارد، پودر کاکائو طبیعی و پودر کاکائو فرآوری شده هلندی. پودر کاکائو طبیعی همان چیزی است که اکثر دستورالعمل های کیک به آن نیاز دارند. این پودر پس از استخراج کره کاکائو بدست می آید.

پودر کاکائو فرآوری شده هلندی یک مرحله اضافی دیگر را بعد از این فرآیند طی می کند. زیرا کاکائو به طور طبیعی اسیدی است و برای ساخت پودر کاکائو هلندی در واقع آن را قلیایی می کنند. این بدان معناست که پودر کاکائو با یک خنثی کننده اسید درمان می شود، بنابراین پودر کاکائو را غیر اسیدی می کند. این فرآیند باعث طعم ملایم و عمیق پودر کاکائو می شود. قیمت پودر کاکائو هلندی و معمولی متفاوت است.

نکات مهم درباره پخت کیک با پودر کاکائو
نکات مهم درباره پخت کیک با پودر کاکائو

چگونه پودر کاکائو را به مخلوط کیک اضافه کنیم

مخلوط‌ کیک معمولا شامل بیکینگ پودر و سایر عواملی است که به پف کردن کیک کمک می ‌کند. این مواد همچنین می توانند به کیک های لطافت، رطوبت و طعم ببخشند. اگر چیپس های شکلات را به مخلوط کیک اضافه می کنید، این مواد به خوبی ذوب نمی شوند. کیک ها معمولا در دمای بسیار بالا پخته می شوند و برای رفع این مشکل می توانید به جای چیپس های شکلات از پودر کاکائو استفاده کنید.

پودر کاکائو نسبت به شکلات معمولی حاوی نسبت بیشتری کره کاکائو است. این بدان معنی است که کیک در هنگام پخت، مانند چیپسی های شکلاتی خشک و خرد نمی شود، اما همچنان طعم خوبی خواهد داشت. توجه به این نکته مهم است که پودر کاکائو دقیقا مشابه مواد جامد کاکائویی نیست، بنابراین مخلوط کردن پودر کاکائو در خمیر کیک می تواند قوام محصول نهایی را تغییر دهد.

چگونه بهترین کیک کاکائویی را درست کنیم

  • مواد خشک را با هم ترکیب کنید
  • مواد مرطوب را با هم ترکیب کنید
  • هر دو را با هم مخلوط کرده و بپزید

نکات مهمی که باید درباره پخت کیک با پودر کاکائو بدانید

اگر از پودر کاکائو در دستور پختی استفاده می ‌کنید که به آرد نیاز دارد، پودر کاکائو رطوبت آرد را جذب کرده و کیک را خشک می ‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید مقدار پودر کاکائو مصرفی خود را کاهش دهید یا پودر کاکائو را با ماده دیگری که رطوبت را جذب نمی کند جایگزین کنید.

پودر کاکائو طبیعی طعم تلخی دارد بنابراین ممکن است شیرینی کیک را کاهش دهد بنابراین پودر کاکائو را به دقت اندازه گیری کرده و نسبت شکر را در مخلوط خود بر اساس میزان کاکائو افزایش دهید.

برای تشدید بوی پودر کاکائو در کیک خود می توانید یک قاشق چایخوری قهوه یا پودر اسپرسو را نیز به مخلوط مواد اضافه نمایید. پودر کاکائو را حتما با پیمانه یا استفاده از ترازوی آشپزخانه اندازه گیری کنید و حتما پیش از افزودن به مخلوط کیک الک کنید. برای آگاهی از قیمت پودر کاکائو می توانید به سایت ها و فروشگاه های معتبر مواد غذایی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا