Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید پودر کاکائو | کاربرد پودر کاکائو چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پودر کاکائو و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید لسیتین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پودر کاکائو در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پودر کاکائو در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پودر کاکائو نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پودر کاکائو به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش پودر کاکائو در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پودر کاکائو و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پودر کاکائو در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پودر کاکائو در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پودر کاکائو در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پودر کاکائو را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پودرکاکائو بومی مناطق گرمسیری آمازون است و مزایای شگفت انگیز برای سلامتی بسیاری دارد. کاکائو از لوبیای داخل غلاف هایی بدست می آید که روی درخت کاکائو می روید. درختان کاکائو در حدود ۵۰۰۰ سال پیش در آمریکای جنوبی پیدا شدند و اکنون در مناطق استوایی سراسر جهان پیدا شوند و دانه های این درختان به منظور تهیه پودرکاکائو برداشت می شوند.

دانه های کاکائو قبل از اینکه به صورت پودرکاکائو یا کاکائو در بیایند، از طریق فرایند تخمیر، طعم و بافت آنها تغییر می کنند. برای ایجاد پودرکاکائو، پردازش های دمایی بسیار بالایی روی دانه های کاکائو اعمال می شود که باعث ایجاد طعم دلپذیر و شیرینی آن می شود که مردم در کالاهای پخته شده یا کاکائو گرم از آن لذت می برند.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

تلخی پودر کاکائو نسبت به کاکائو اصلی کمتر است، اما در حین فرآوری مقداری از ارزش غذایی خود را از دست می دهد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

بازار خرید فروش پودر کاکائو در سراسر دنیا بسیار پر رونق است و قیمت پودر کاکائو بر اساس کیفیت و پردازش های انجام شده بر روی آن متفاوت است.

پودر کاکائو چگونه تهیه می شود؟

لوبیای خام موجود در ماتریس چسبناک غلاف کاکائو طعم زیادی مانند شکلات ندارد. بنابراین، حتی محصولات خام کاکائو با لوبیای سالم آن تولید نمی شوند. در عوض، دانه های کاکائو به محض برداشت، چندین مرحله فرآوری را طی می کنند که شامل مراحل زیر است:

تخمیر: لوبیاها (با مقداری تفاله چسبیده به آنها) درون سطل های ریخته می شوند و برای چند روز روی آنها را می پوشانند بنابراین میکروب هایی که از تفاله تغذیه می کنند می توانند لوبیا را تخمیر کنند. با این کار طعم و رایحه متمایز شکلات ایجاد می شود.

 

 

خشک کردن: لوبیای تخمیر شده برای چند روز خشک می شود. بعد از خشک شدن، ممکن است آنها را دسته بندی کرده و به سازندگان شکلات بفروشند.

بو دادن: لوبیای خشک بو داده می شود مگر اینکه محصول خام مورد نظر باشد. تفت دادن به طور کامل طعم شکلات را توسعه داده و به آنها مقداری شیرینی می بخشد.

خرد کردن: لوبیا خرد شده و از بدنه خارجی آن جدا می شود و در نتیجه قطعات کاکائو شکسته می شود.

آسیاب کردن: این قطعات آسیاب می شوند و لیکورهای غیر الکلی تولید می کنند. اکنون آماده ساخت محصولات شکلاتی هستند.

برای تهیه پودر کاکائو، لیکورهای الکلی – که تقریباً نیمی از آن به شکل کره کاکائو است – تحت فشار قرار می گیرد تا بیشتر چربی آنها از بین برود. برای تهیه شکلات، لیکور غالباً با سایر مواد از جمله وانیل، شکر، کره کاکائو و شیر مخلوط می شود. درصد کاکائو یا شکلات تلخ موجود در یک آب نبات به شما می گوید که چه مقدار پودر کاکائو و کره کاکائو با هم ترکیب شده اند. نسبت خاص هر یک راز تجاری مهمی برای شرکت سازنده است.

پودر کاکائو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟
پودر کاکائو چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

ویژگی های فیزیکی و ارزش غذایی پودر کاکائو

پودر کاکائو طبیعی دارای رنگ قهوه ای روشن و PH قابل استخراج از ۵.۳ تا ۵.۸ است. پودر کاکائو فرآوری شده (قلیایی شده) رنگ تیره تری دارد و از قرمز مایل به قهوه تا تقریباً سیاه، با pH 6.8 تا ۸.۱ متفاوت است. فرآیند قلیایی سازی تلخی کاکائو را کاهش می دهد و حلالیت را که برای کاربرد در محصولات نوشیدنی بهبود می بخشد. این مقادیر pH برای استفاده در غذا بی خطر تلقی می شود.

محصولات کاکائو منابع بسیار خوبی از چندین ماده معدنی از جمله سلنیوم، منیزیم، کروم و منگنز هستند، اما این محصولات اغلب در برچسب های تغذیه ای نشان داده نمی شوند. به طور کلی، هرچه شکلات تیره تر باشد – به این معنی که محتوای کاکائو بیشتری داشته باشد – محتوای مواد معدنی آن نیز بالاتر خواهد بود.

همچنین مقایسه برچسب های تغذیه ای تفاوت محتوای آنتی اکسیدان را به شما نشان نمی دهد که می تواند تحت تأثیر انواع کاکائو، شرایط رشد و روش های پردازش قرار گیرد. به طور کلی، کاکائو کمتر فرآوری شده ای که گرمای کمتری روی آن اعمال شده است – مانند کاکائو خام – حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

مزایای پودر کاکائو برای سلامتی

آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در کاکائو پودری

کاکائو مملو از فلاونوئیدها است که بخشی از خانواده آنتی اکسیدان های پلی فنول هستند. فلاونوئیدها با مراقبت از سیستم قلبی – عروقی بدن برای ما مفید هستند و ممکن است به کاهش خطر سکته، آسم، سرطان و بیماری های قلبی کمک کنند. هر گرم کاکائو، ۴۳.۶ میلی گرم فلاونوئید دارد. از آنجا که کاکائو مملو از آنتی اکسیدان است، ممکن است به کاهش اثرات پیری نیز کمک کند و به شما کمک کند تا جوانی و نشاط بیشتری داشته باشید. آنتی اکسیدان ها همچنین دارای اثرات ضد التهابی هستند که می توانند به کاهش التهاب و بازگرداندن تعادل به بدن کمک کنند.

اثرات ضد افسردگی کاکائو

شما می توانید کاکائو ارگانیک را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بتواند باعث ترشح هورمون های شادی آور و بالا بردن روحیه شما شود. کاکائو حاوی فنیل اتیل آمین است که به عنوان یک ماده ضد افسردگی طبیعی برای مغز عمل می کند. به همین دلیل است مصرف یک شکلات کاکائویی در اواسط روز می تواند بسیار مفید باشد. اگرچه باید گفت خوردن کاکائو غیر ارگانیک با سایر مواد مضر اضافه شده به آن، ممکن است بیش از فواید ضرر داشته باشد.

‘کاربرد پودرکاکائو برای کمک به بهبود قدرت و سلامت مغز

فلاوانولهای موجود در کاکائو به تولید اکسید نیتریک کمک می کنند، این ترکیب به انبساط رگ های خونی کمک می کند و جریان خون را در مغز شما بهبود می بخشد. آنها همچنین به تولید سلول های عصبی در مغز کمک می کنند. کاکائو به شما کمک می کند تا قدرت مغز خود را تقویت کنید و افزودن آن به وعده ناهار کمک می کند از مه مغزی ساعت ۳۰: ۳ جلوگیری کند.

قیمت و خرید پودر کاکائو
قیمت و خرید پودر کاکائو

خرید پودرکاکائو کمک به کنترل وزن

شیر شکلات معمولی به دلیل وجود مواد افزودنی، شکر، مواد فرآوری شده و چربی های بد، به کاهش وزن کمک نمی کند. با این حال، اگر شکلات ارگانیک ۸۰٪ مصرف می کنید باید بدانید که ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند.

گفته شده است که کاکائو به کاهش اشتها (با کمک به احساس سیری)، افزایش اکسیداسیون چربی، کاهش التهاب و تنظیم میزان مصرف انرژی کمک می کند. اگر از خود می پرسید که پودر کاکائو برای چه مفید است و به دنبال روش هایی برای کمک به حفظ یا کاهش وزن خود هستید، بهانه خوبی برای به استفاده از برخی از دستورالعمل های شکلات خانگی سالم خواهید داشت.

آیا پودرکاکائو حاوی منیزیم است؟

منیزیم برای بسیاری از واکنشهای طبیعی بدن ضروری است. کمبود منیزیم می تواند باعث افزایش کلسترول، ضربان قلب نامنظم، گرفتگی عضلات، ضعف عضلانی و خستگی شود.

مشخص شده است که منیزیم به کاهش درد عضلات بعد از تمرین کمک می کند. دلیل این امر این است که منیزیم علاوه بر کمک به آرامش عضلات به مدیریت سیگنال های عصبی – عضلانی و انقباضات عضلانی کمک می کند.

منیزیم موجود در کاکائو همچنین می تواند به تسکین و درمان میگرن های ناخوشایندی که هر از گاهی می گیریم، کمک کند. با ورود کاکائو به رژیم غذایی منظم قطعا میگرن کمتری را تجربه می کنید.

دریافت منیزیم کافی از طریق رژیم غذایی برای احساس سلامتی و انرژی لازم است. توصیه می شود که زنان ۱۸ تا ۵۰ سال بین ۳۲۰ میلی گرم تا ۳۶۰ میلی گرم کاکائو در روز مصرف کنند.

استفاده از پودرکاکائو برای جذب کلسیم و سلامت استخوان

از آنجا که پودر کاکائو حاوی منیزیم است، ممکن است به جذب کلسیم کمک کند، بنابراین به سلامت استخوان ها کمک می کند و احتمال پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی و سنگ کلیه را کاهش می دهد. اگر از مکمل های کلسیم استفاده می کنید، افزودن منیزیم در رژیم غذایی به سوخت و ساز مناسب کلسیم کمک می کند.

تاثیر کاکائو بر دستگاه گوارش

افزودن کاکائو به رژیم غذایی می تواند با تسکین علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، کاهش اثرات یبوست و تخفیف علائم اسهال، به سیستم هضم و جذب کمک کند. کاکائو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر در هر وعده است. فیبر با تمیز کردن و سالم نگه داشتن روده بزرگ به سیستم هضم کمک می کند. با افزودن پودر کاکائو به یک شیک پروتئینی یا پاشیدن آن روی برخی از میوه های شیرین، می توانید به راحتی به وعده روزانه خودتان فیبر اضافه کنید.

تاثیر کاکائو بر سیستم های ایمنی، غدد درون ریز و عصبی

پودر کاکائو برای سیستم ایمنی و عصبی بسیار مفید است. فلاونوئیدهای موجود در کاکائو در صورت نیاز به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. اگر احساس ناخوشی می کنید افزودن این پودر به یک نوشیدنی یا میان وعده می تواند سیستم ایمنی بدن شما را برای مقابله با بیماری تقویت کند.

لیست قیمت پودر کاکائو
لیست قیمت پودر کاکائو

خرید کاکائو پودر شده برای کاهش التهاب

راه دیگری که پودر کاکائو می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد، کاهش التهاب است. التهاب زمانی اتفاق می افتد که بدن شما برای مقابله با یک مهاجم مانند ویروس یا باکتری به کمک نیاز دارد. با این حال، هنگامی که بدن شما سعی می کند آسیب های خود را برطرف کند، التهاب نیز رخ می دهد.

التهاب غالباً با اختلالات ایمنی مختلف مانند لوپوس، آرتریت روماتوئید و مولتیپل اسکلروزیس همراه است. التهاب هنگام ابتلا با هر یک از این اختلالات خود ایمنی می تواند دردناک باشد. افزودن پودر کاکائو به رژیم غذایی می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

خرید کاکائو پودری برای پیشگیری از دیابت نوع ۲

پودر کاکائو با تنظیم انسولین و افزایش توانایی بدن در پاسخ به انسولین به سیستم غدد درون ریز کمک می کند. این مسئله به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد، زیرا عدم پاسخ یا تولید انسولین باعث شروع دیابت نوع ۲ می شود.

کاکائو پودر شده و سندرم PMS

برای خانم های که با علائم PMS دست و پنجه نرم می کنند، کاکائو ارگانیک می تواند راهی برای کمک به آنها جهت بازگشت به زندگی دوباره باشد! کاکائو به دلیل داشتن منیزیم ممکن است به کاهش بی خوابی، افزایش وزن، تورم پا، نفخ، حساسیت پستان و درد پریود کمک کند.

گفته می شود که اگر منیزیم در طول ماه همراه با یک رژیم غذایی سالم مصرف شود باعث آرامش رحم و کاهش پروستاگلاندین ها می شود که درنهایت به کاهش التهاب و درد دوران پریود کمک می کند.

خرید پودر کاکائو
خرید پودر کاکائو

مواد شیمیایی مرتبط با پودر کاکائو

چگونه پودرکاکائو را وارد رژیم غذایی روزانه خود کنیم؟

مقدار دقیق کاکائو که برای دستیابی به فواید سلامتی باید در رژیم غذایی خود بگنجانید مشخص نیست. سازمان ایمنی غذایی اروپا برای رسیدن به مزایای همچون سلامتی قلب، ۰.۱ اونس (۲.۵ گرم) پودرکاکائو با فلاوانول بالا یا ۰.۴ اونس (۱۰ گرم) شکلات تلخ پر فلاوانول حاوی حداقل ۲۰۰ میلی گرم فلاوانول در روز را توصیه می کند. با این حال محققان دیگر ادعا می كنند مقادیر بیشتری از فلاوانول برای بهره مندی از مزایای آنها لازم است.

به طور کلی، مهم است که منابع کاکائویی را انتخاب کنید که دارای محتوای فلاوانول بالا باشند – در واقع هرچه کمتر فرآوری شده باشد، بهتر است.

روش های ساده برای افزودن کاکائو به رژیم غذایی شما عبارتند از

شکلات تلخ بخورید
اطمینان حاصل کنید که کیفیت خوبی داشته باشد و حداقل ۷۰٪ کاکائو داشته باشد.

کاکائو گرم / سرد
کاکائو را با شیر لبنی یا شیر غیر لبنی مورد علاقه خود برای درست کردن شیر شکلات مخلوط کنید.

اسموتی
کاکائو را می توانید به دستورالعمل اسموتی سالم مورد علاقه خودتان اضافه کنید تا طعم شکلاتی و غنی تری به آن ببخشد.

پودینگ
می توانید پودر کاکائو خام را به پودینگ های خانگی مانند پودینگ صبحانه چیا یا پودینگ برنج اضافه کنید.

همراه با میوه
کاکائو مخصوصاً روی موز یا توت فرنگی پاشیده می شود و طعم دلپذیری به آنها می دهد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های پودر کاکائو

نام ماده پودر کاکائو (Cocoa)
مقدار آب ۳.۰۰g per 100 g (3.5 oz)
مقدار کافئین ۳.۰۰g per 100 g (3.5 oz)
مقدار انرژی ۹۵۴ kJ (228 kcal) per 100 g (3.5 oz)
مقدار چربی ۱۳.۷۰g per 100 g (3.5 oz)
مقدار پروتئین ۱۹.۶۰ g per 100 g (3.5 oz)

 

ایمنی و خطرات مصرف پودر کاکائو

پودرهای کاکائو ممکن است حاوی کادمیوم، یک فلز سنگین سمی و یک ماده سرطان زای احتمالی باشند که به طور طبیعی در خاک برخی از مناطق کشورهای تولید کننده کاکائو در سطوح بالا یافت می شود.

اتحادیه اروپا محدودیت هایی برای محتوای کادمیوم در پودر کاکائو وضع کرده است که شامل ۰.۶ میکروگرم در هر گرم کاکائو پودری و ۰.۸ میکروگرم در گرم برای شکلات با ≥ ۵۰٪ مواد جامد خشک کاکائو است.

کاربرد پودر کاکائو

همانطور که می دانید کاربرد پودر کاکائو در محصولات غذایی و آشپزی است. این ماده را می توان به انواع شیرینی ها اضافه کرد. همچنین می ‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری کاکائو خام را با آب ‌میوه‌ها یا اسموتی‌ ها مخلوط کنید، یا سعی کنید آن را روی ماست یخ زده بپاشید تا طعم شکلاتی به آن اضافه شود.

پودر کاکائو خام باید حداقل فرآوری شده باشد بنابراین از کاکائوی هلندی که اغلب در فروشگاه های مواد غذایی یافت می شود، استفاده نکنید. این کاکائو با محلول شیمیایی تصفیه شده است تا طعم کاکائو پودر شده ملایم تر شود و رنگ آن تیره تر شود.

خرید کاکائو پودری تلخ

پودر کاکائو یک ماده خوراکی طبیعی است که از دانه ‌های کاکائو برشته شده به دست می ‌آید. کاکائو بدست آمده ار دانه های کاکائو طعم بسیار تلخی دارد و طعم شکلاتی عمیقی به محصولات پخته شده می دهد.
پودر کاکائو تلخ از مواد جامد کاکائو طبیعی که خشک و آسیاب می شود و سپس تغییراتی در چربی آن بوجود می آید، تولید می شود. طعم تلخ شدید این پودر باعث می شود برای استفاده در انواع کلوچه و برخی از کیک های شکلاتی مناسب باشد.

 

پرسش های رایج در مورد پودر کاکائو

خرید پودر کاکائو در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان پودر کاکائو متصل می ‌کند. برای خرید پودر کاکائو تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

فروش پودرکاکائو خارجی

پودر کاکائو خارجی انواع مختلفی دارد. کیفیت این پودرها یکسان نیستند، برخی از این پودرها تلخ و برخی دیگر شیرین هستند. برخی از بهترین پودر کاکائوهای خارجی موجود در بازار عبارتند از:

قیمت پودرکاکائو ارگانیک BetterBody Foods

این پودر درجه یک، کیفیت خالصی دارد. کاکائو BetterBody دارای تعادل عالی در میزان شیرینی و تلخی است. این پودر کاملا ارگانیک بوده و فاقد گلوتن است.

قیمت خرید پودرکاکائو درجه یک Ghirardelli

این پودر کاکائو طعم‌ بسیار خوبی دارد. این پودر طعم غنی از شکلات برشته شده را ارائه می دهد. از این پودر برای تهیه کیک و سایر دسرهای پخته شده استفاده می شود.

قیمت فروش پودر کاکائو طبیعی بدون شیرینی هرشی (Hershey’s Natural Unsweetened Cocoa)

این پودر کاکائو شیرین نشده، بدون گلوتن است. این پودر فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد و بیشتر برای تهیه دسرها و شکلات داغ استفاده می شود و فاقد قند، سدیم و چربی اشباع شده است.

فروش و خرید پودر کاکائو ۱۰۰ گرم

پودر کاکائو ۱۰۰ گرم در برند های مختلفی در بازار وجود دارد. این پودر دارای طعم های شیرین و تلخ است. شما می توانید برای خرید پودر کاکائو ۱۰۰ گرم به فروشگاه های اینترنتی معتبر یا شیرینی فروشی های موجود در شهر خود مراجعه کنید.

لیست قیمت انواع پودر کاکائو

پودر کاکائو انواع مختلفی دارد. برخی از پرکاربرد ترین پودرهای کاکائو عبارتند از:

خرید پودر کاکائو طبیعی (natural cocoa)

این پودر رایج ترین نوع پودر کاکائو موجود در بازار است که تحت عمل فراوری قرار نمی گیرد و طعم آن تلخ است. رنگ این پودر، قهوه ای روشن است.

دانه های کاکائو به طور طبیعی کاملا اسیدی هستند و پودر کاکائو طبیعی نیز pH بین ۵.۳ تا ۵.۸ دارد. اسیدی بودن این پودرباعث شده است که از آن در دستور پخت هایی که شامل جوش شیرین است، بتوان به راحتی استفاده کرد.

بهترین قیمت پودر کاکائو تولید شده با فرآیند هلندی ( Dutch-processed or alkalized cocoa)

پودر کاکائو تولید شده از فرآیند هلندی، با خیساندن دانه ‌های کاکائو در محلول قلیایی بدست می آید. این فرآیند توسط یک شیمیدان هلندی در دهه ۱۸۰۰ اختراع شد. این کار اسیدی بودن دانه کاکائو را خنثی می‌ کند و تلخی آن را تا حدودی کاهش می ‌دهد. رنگ پودر به دست آمده از این فرآیند، قهوه ای تیره است و طعم تلخ کمتری دارد.

فروشنده پودر کاکائو سیاه

این پودر نیز از فرآیند هلندی بدست می آید. رنگ این پودر کاکائو بسیار تیره تر است و به رنگ مشکی تمایل دارد. این پودر قلیایی است و از دانه های کاکائو پر چرب (۲۲-۱۴ درصد چربی) تهیه می شود. کاکائو پودری سیاه طعم شکلاتی غنی ‌تری دارد.

پودر کاکائو ترک

پودر کاکائو ترک به عنوان یک محصول تولیدی کشور ترکیه در همه جهان شناخته شده است. این پودر کاکائو از دانه خشک و آسیاب شده کاکائو تهیه شده است و دارای طعم تلخ و رنگ تیره ای است. به دلیل اینکه ماهیت دانه های کاکائو به صورت کاملا طبیعی اسیدی است بنابراین طبیعی است که پودر کاکائو خالص نیز ph اسیدی داشته باشد. این امر موجب می شود که به دستور العمل هایی که شامل جوش شیرین می شود، افزوده شود، زیرا کاکائو باعث واکنش شیمیایی می شود که باعث پف کردن و سبکی در پخت نهایی می شود.

پودر کاکائو هلندی

پودر کاکائو هلندی پس از تخمیر، بو دادن و پرس دانه های کاکائو برای استخراج بیشتر کره کاکائو تولید می شود. این پودر کاکائو با تمام طعم و مزه به جز کسری از چربی، اساساً شکل غلیظی از دانه های کاکائو است که طعم تلخ و قوی دارد. علاوه بر طعم، محتوای چربی نیز بر بافت محصول نهایی تأثیر می گذارد. هر چه میزان چربی کمتر باشد، پودر کاکائو نشاسته بیشتری دارد. نشاسته با جذب رطوبت منجر به تولید محصولاتی می شود که در مقایسه با محصولاتی که با پودر کاکائو پرچرب تهیه می شوند، خشک تر هستند. پودر کاکائو هلندی با داشتن مقدار مناسب چربی و کیفیت بالای محصول توسط تولیدکنندگان مواد غذایی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر کاکائو مالزی

پودر کاکائو مالزی ساخت کشور مالزی و رقیب جدی پودر کاکائو ترکی است. این پودر کاکائو حاوی یک درصد کافئین و ۳۰ درصد کاکائو است و چربی آن نیز ۱۰ تا ۱۲ درصد است. این پودر کاکائو نسبت به پودرکاکائو هلندی و ترکی با توجه به کیفیت، قیمت بسیار پایین تری دارد و کاملا مقرون به صرفه است. این پودر در تولید شکلات و بیسکوییت و کیک و بستنی توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. کشور مالزی تولید کننده پودر کاکائو در طعم و درجه های کیفی متفاوتی است که اغلب به دو صورت طبیعی و آلکالایز، پودر کاکائو را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می کند.

پودر کاکائو کارگیل

پودر کاکائو کارگیل ساخت کشور هلند و یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین پودرهای کاکائو در جهان است. این پودر کاکائو به دلیل کیفیت بالا در بازارهای جهانی به منظور تامین کاکائو مورد نیاز در صنعت غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر در بسته بندی های ۲۵ کیلویی و پالت های ۷۵۰ کیلویی در ایران به فروش می رسد. پودر کاکائو کارگیل دارای رنگ تیره، چربی استاندارد و PH آن ۷.۳ تا ۷.۹ است و طعم بسیار ملایمی دارد. این پودر کاکائو علاوه بر قیمت مناسب دارای قابلیت حل شدن بالا و همچنین ترکیب شدن با سایر مواد اولیه است که این ویژگی استفاده از این پودر کاکائو را آسان کرده است.

پودر کاکائو S8

پودر کاکائو S8 محصول تولیدی کشور ترکیه است که به عنوان یک پودر کاکائو شیرین نشده یا تلخ کالری کمی دارد به همین دلیل سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم، مس، آهن و منیزیم است و منبع خوبی از پروتئین و فیبر رژیمی است. این پور کاکائو دارای چربی مناسب و طعم ملایمی است که قابلیت ترکیب شدن بالایی نیز دارد و می تواند سلامت قلب و عروق را تقویت کند، کلسترول را متعادل کند. همچنین به دلیل اینکه این پودر کاکائو یک پودر کاکائو خالص است، می تواند ارزش آنتی اکسیدانی بالایی ارائه دهد، خطر دیابت را کاهش دهد و قدرت شناختی را تقویت کند. بنابراین استفاده از آن در مصارف خانگی نیز می تواند مزایای سلامتی به همراه داشته باشد.

پودر کاکائو اس ۸

پودر کاکائو اس ۸ دارای طعم کاکائویی بسیار خالص و شدید برای نوشیدنی های شکلاتی خوشمزه یا دستور العمل های پخت بسیار مناسب است. این محصول توسط کشور ترکیه از دانه های کاکائو خالص تهیه شده است و کیفین بسیار بالایی برای تامین نظر مصرف کنندگان دارد. این پودر کاکائو طیف کاملی از محتوای چربی، طعم و شدت رنگ و گزینه های pH طبیعی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد به همین دلیل در صنایع غذایی برای تولید شکلات و انواع شیرینی و همچنین مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر کاکائو S9

پودر کاکائو S9 یک پودر کاکائو تلخ و ساخت کشور ترکیه است که جهت مصارف گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول دارای ویژگی های مهمی مانند درصد رنگدهی در هنگام استفاده است و همچنین طعم و بو و میزان چربی در حدی است که در هنگام مصرف کیفیت بالای این محصول را کاملا نشان می دهد.این پودر کاکائو همچنین با توجه به کیفیت بسیار خوب قیمت مناسبی نیز دارد به همین دلیل موجب شده که در بازارهای جهانی مصرف بسیاری داشته باشد. پودر کاکائو S9 با توجه به کیفیت و قیمت مناسب در صنعت شکلات سازی اغلب استفاده می شود.

پودر کاکائو اس ۹

پودر کاکائو اس ۹ ساخت کشور ترکیه و یک ماده کلاسیک است که توسط سرآشپزها و نانواها و آشپزهای خانگی برای تهیه انواع کیک، دسر و پوینگ و.. مورد استفاده قرار می گیرد. این پودر با رنگ تیره و طعم ملایم و یک برگه حاوی آنالیز در بسته بندی به بازار عرضه می شود. این پودر با داشتن سطح PH بالا و خاصیت اتصال به آب در فرآیند بستنی سازی به دلیل ایجاد ساختار ضخیم تر استفاده می شود. همچنین به دلیل محتوای چربی بالا و قابلیت ترکیب بالا و قیمت پایین در صنعت تولید انواع شکلات در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت پودر کاکائو

قیمت خرید و فروش پودر کاکائو برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید پودر کاکائو نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد پودرکاکائو نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت پودرکاکائو است.

فروش ‌پودر کاکائو

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش پودرکاکائو از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان پودرکاکائو در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

 

خرید پودر کاکائو

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پودر کاکائو از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پودر کاکائو، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پودرکاکائو را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پودر کاکائو با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

‫۳۸ دیدگاه ها

  1. سلام و تشکر بابت مقاله خوبتون

    شما نوشتید که پودر کاکائو از دیابت جلوگیری می کنه ، آیا این مسئله به شکلی علمی اثبات شده؟
    چون توی عموم افراد جامعه تصور مخالفی وجود داره

    و اینکه آیا نوع خاصی از پپودر کاکائو ، خاصیت ضددیابتی داره؟ یا پودر کاکائویی همین ویژگی داره؟

    لطفا قیمت پودر کاکائو فرمند ۱۰۰ گرم رو اعلام کنید

  2. با عرض سلام و خسته نباشید

    اگه بخوایم به شکل منظم و کمی بیشتر از میزان معمول ، از پودر کاکائو استفاده کنیم و تو رژیم غدایی مون بگنجونیم؛
    آیا لازم هست با مشوار تغذیه مشورت کنیم؟
    مصرف بیش از اندازه پودر کاکائو و کلا کاکائو بیشتر برای بچه ها خطر داره؟ یا افراد بزرگسال رو هم تهدید می کنه؟

    در ضمن قیمت پودر کاکائو کوچک چندتا برند معبتر رو هم به مقاله اضافه کنید با تشکر

  3. یه سوال داشتم
    میشه پودر کاکائو فله ای رو پیدا کرد؟ که از نظر سلامت و مسائل بهداشتی قابل اطمینان باشه
    به هر حال در وزن های بالا قیمت پودر کاکائو فله ای حمتا از نوع بسته ای و کارخونه ای ارزون تره

  4. سلام
    راه شناخت پودر کاکائو درجه یک و درجه دو و پایین تر از همدیگه چیه؟
    به نظرم صرف اینکه فروشنده می گه فلان جنس درجه یک هست اصلا کافی نیست
    مسلماٌ قیمت پودر کاکائو درجه یک ، از درجه دو و سه بیشتر هست ؛ اما مهم اینه که من خریدار موقع خرید فقط به حرف فروشنده اکتفا نکنیم

  5. درودها

    آیا پودر کاکائو ایرانی از نظر کیفیت و مرغوبیت قابل رقابت نمونه ها خارجی هست؟
    اگه براتون برندها و مارکهای مختلف ایرانی و خارجی رو به همراه قیمت؛ مثل قیمت پودر کاکائو خاچیک معرفی کنین .

    خیلی از شما ممنونم

  6. سلام

    هیچ وقت فک نمی کردم پودر کاکائو انقد خاصیت داره و مفیده ، فقط ای کاش به مقاله موارد حساس و نکات مهم و گروه های منع مصرف رو هم اضافه می کردید
    لطفا قیمت پودر کاکائو کیلویی رو از چنتا برند معتبر و معروف رو بیارید

  7. بازتاب: آشنایی با فواید و خواص پودر کاکائو فرمند - کلاس شیمی
  8. بازتاب: آشنایی با خواص پودر کاکائو هرشیز
  9. هرچند که پودر کاکائو ایرانی و خارجی در بسته بندی های خوشگل و برندهای معتبر در فروشگاه‌ها پیدا می شه؛ ولی قیمت فروش فروش پودر کاکائو فله به مراتب کمتره.

    میشه یه آموزش ساده بذارید، و بگید که چطور میشه براحتی پودر کاکائو تقلبی از اصل رو تشخیص داد؟

    در ضمن من خریدار صنعتی نیستم و شغلم باریستای کافی‌شاپ هست.

  10. می خوام تجربه شخصی خودم رو از پودر کاکائو فرمند بگم؛
    قیمت پودر کاکائو فرمند که در بسته های ۱۰۰گرمی هم عرضه میشه فوق العاده مناسب هست، به نظرم جزو بهترین محصولات ایرانی پودر کاکائو است و اینقدر خوشمزه و باکیفیته که اگر یک بار امتحان کنید بعید می دونم ، پودر کاکائو دیگه ای بخرید.

    این کامنت رو نوشتم چون می دونم که قطعا خیلی هاتون دنبال انتخاب و خرید پودر کاکائو باکیفیت هستید

  11. مقاله رو خوندم، خیلی خوب بود ولی در مورد انواع پودر کاکائو هنوز سوال دارم؛

    راستش احساس می کنم که پودر کاکائویی که از برندهای معروف در خانه استفاده می کنم با پودر کاکائویی که در کافی شاپ ها استفاده می شود، فرق زیادی دارد؛ چون شیر کاکائو کافه‌ها به مراتب خوشمزه‌تر است.

    کنجکاو شدم که بدانم که؛
    آیا کافه‌ها از پودر کاکائو دیگری استفاده می کنند که فروشگاه‌ها پیدا نمی شود؟

  12. قیمت پودر کاکائو کیلویی دیجیکالا نسبتا مناسب هست، فقط یه سوال برام پیش اومده ،

    تصور من این هست که احتمال تقلبی بودن پودر کاکائو به شکل فله و کیلویی بیشتر از بسته‌بندی های شرکتی و معتبر هست؛ چون قاعدتا اون شرکت ها کنترل کیفیت تشخیص اصل بودن پودر کاکائو رو انجام می دن.
    این تصور من درست هست یا اشتباهه؟

  13. قیمت پودر کاکائو خارجی خیلی از قیمت پودر کاکائو ایرانی و برندهایی مثل فرمند بیشتر هست. شما اطلاع دارید که از نظر کیفیت یا ارزش غذایی، پودر کاکائو خارجی چه مزیت ویژه ای نسبت به پودر کاکائو ایرانی داره؟ آیا به لحاظ طعم و خوشمزگی تفاوتی وجود داره؟

  14. قیمت پودر کاکائو فرمند ۱۰۰ گرم خیلی قیمت مناسبیه، من قبلا تصور می کردم که این پودر کاکائو فقط برای استفاده در منزل هست، اما تازگی فهمیدم که حتی برخی از کافه‌ها هم از پودر کاکائو فرمند استفاده می‌کنند.

    تجربه شخصی خودم رو براتون بگم، طریقه استفاده از پودر کاکائو مهمتر از برندی هست از بازار می‌خریم. اونهایی که کافه باز هستن، می دونن من چی می گم

  15. سلام .بنظرمن تو برندهای ایرانی وترک ومالزی برند فرمند حرف اول رو میزنه و تو برندهای مطرح دنیا پودر کاکائوی درنشان هلندی و سایر برندهای کشور هلند بهترینهاست .البته بدانید که نه ایران ونه ترکیه وهلند خودشون کاکائو تولید نمیکنند بلکه پروسس دانه کاکائو که خیلی مهمه رو انجام میدند.
    قلیایی کردن کاکائو خیلی پروسه دقیق وحساسیه که میتونه رنگ و طعم کاکائو رو تغییر بده.
    روند قلیایی به طور گسترده در صنعت کاکائو مورد استفاده قرار می گیره

    روش قلیایی کردن پودر کاکائو برای اولین بار در سال ۱۸۲۸ در هلند انجام شد.

    که این فرآیند با محلول های سدیم بی کربنات،سدیم کربنات،سدیم هیدروکسید (گرم در کیلوگرم) انجام میشه.

    طی این فرایند غلظت پروتئین ،چربی و پلی فنول کم میشه.محتوای خاکستر متناسب با غلظت مواد قلیایی استفاده شده زیاد میشه.
    برای کاهش تلخی ، با استفاده از فرآیند قلیایی،pH را افزایش و رنگ پودر کاکائو را تیره می کنند.

    رنگ مشخصه پودر کاکائو به دلیل وجود پلی فنل اکسیدازهاست. بهترین فعالیت این آنزیم در گستره ,(۹-۸)pH می باشد که با اکسیداسیون ترکیبات پلی فنلی، تولید ملانوئیدین ها ( رنگدانه های قهوه ای) را داریم.

    باافزایش pH ، ترکیبات فنلی یک رنگ قرمز مایل به قهوه ای تا سیاه را ایجاد می کند.هر چه ph بالاتر رود، کاکائو تیره تر می شود.

    غلظت مواد قلیایی ،زمان ، دما ، روند قلیایی را بهبود می بخشد.

    اگرچه دانه کاکائویی میزان کمی قند دارد، اما برای واکنش غیر آنزیمی میلارد (که منجر به تغییر رنگ می شود) ضروری است.

  16. سلام به همه دوستای عزیزم. از بین شما کسی هست که مرکز فروش پودر کاکائو در شمال و غرب تهران بشناسه؟ توی پالادیوم یا کوروش فروشگاهی می شناسید که بشه با قیمت مناسب، پودر کاکائو، قهوه و شکلات خارجی خرید؟ البته بیشتر از قیمت، خوش‌طعم بودن پودر کاکائو برام مهمه

  17. می خوام یه توصیه دوستانه به شما کنم؛ پودر کاکائو مناسب یعنی فرمند. هم قیمت پودر کاکائو فرمند در مقایسه با برندهای خارجی بسیار مناسبه، هم خوش‌طعمه و هم اینکه در همه فروشگاه ها به راحتی پیدا میشه. تازه الان میشه آنلاین هم سفارش داد. در صورتی که مارک های خارجی همه جا نیست. فرمند بخرید خودتون متوجه می شید.

  18. درود. قیمت پودر کاکائو ۱۰۰ گرمی لاتامارکو بیشتره یا پودر کاکائو فرمند؟ یک مقدار سایتای مختلف رو بررسی کردم، توی دیجیکالا و آمازون برای خرید پودر کاکائو و اینکه کدوم برند رو امتحان کنم؛ به شک افتادم. خصوصا اینکه الان توی کامنت ها نظرات مختلفی دیدم. پیشنهاد می کنم سایت جهان شیمی حداقل این دو برند رو نقد و بررسی کنه و به خیلی از خریدارها کمک کنه.

  19. برای یک مصرف کننده عادی پودر کاکائو مثل من، که خریدار عمده هم نیستم؛ در هنگام خرید پودر کاکائو مرغوب فارغ از مارک و شرکت تولیدی، به چه نکاتی باید توجه کنم؟ چقدر محتوای شما بی نظیر میشد، اگر حداقل ۱۰ برند ایرانی یا خارجی پودر کاکائو موجود در بازار ایران که کیفیت خوبی هم دارند، در مقاله می آوردید.

  20. تو یکی از نظرات دیدم در مورد پودر کاکائو فرمند تعریف زیادی شده بود. من نمی گم که پودر کاکائو فرمند خوش‌طعم نیست. ولی به نظرم ولی حتی یکبار که شده با خرید پودر کاکائو لاتامارکو، یک تجربه جدید رو امتحان کنید و بعد مارک‌های داخلی مقایسه کنید. البته لاتامارکو بجز پودر کاکائو، پودر قهوه و محصولات دیگه هم داره. تقریبا همه جای تهران هم پیدا میشه.

  21. درود و سلام . اینکه با اطمینان در اول مقاله گفتید، قیمت پودر کاکائو عمده در تهران و شهرستان تفاوت زیادی دارد؛ آیا به این معنی است که تحت هر شرایطی قیمت پودر کاکائو یا سایر مواد شیمیایی در تهران ارزان تر است؟ کلا بجز تهران، شهر دیگری هم هست که بازار مواد شیمیایی بزرگی در آنجا باشد؟

  22. تعجب می کنم؛ این همه از پودر کاکائو صحبت شد، ولی کسی از خرید پودر کاکائو هرشیز اسمی به میون نیاورد.
    اگه دنبال پودر کاکائو خالص هستید.
    اگه دنبال پودر کاکائو خوش‌ طعم هستید.
    اگه دنبال پودر کاکائو بدون گلوتن هستید.
    و درنهایت اگه دنبال پودر کاکائو بدون شکر برای افراد دیابتی هستید.
    چند دقیقه وقت بگذارید و خودتون برید درباره پودر کاکائو هرشیز آمریکایی تحقیق و جستجو کنید.

  23. دوستان؛ قیمت پودر کاکائو دیجیکالا چندان مناسب نیست، در ظاهر فکر می کنید که حق انتخاب دارید، ولی اگر شرایط و وقت لازم برای خرید کردن را دارید، از فروشگاه های تخصصی قهوه و شکلات، پودر کاکائو بخرید بهتره. حداقل من از دیجیکالا خاطره خوبی ندارم.

  24. خیلی تعجب می کنم، از اینکه یک عده در کامنت ها دیگران را ترغیب به پودر کاکائو خارجی می کنند.‌ با این افزایش قیمت دلار ، خرید پودر کاکائو برندهای خارجی نه تنها صرفه اقتصادی ندارد؛ بلکه با وجود محصولات باکیفیت برندهای داخلی ، به هیچ عنوان ضرورتی هم نداره.

    اینهایی که هی می گن، پودر کاکائو خارجی بخرید؛ خودشون فروشنده هستن. یه زحمت بکشید برید فروشگاه و پودر کاکائو ایرانی بخرید، متوجه کیفیت اون می شید .

  25. پسر من عاشق پودر کاکائو هست. به همین خاطر درباره شیوه مصرف پودر کاکائو از شما مشورت می خوام
    ۱-بهترین زمان مصرف پودر کاکائو صبحه یا غروب؟
    ۲-اگر در مصرف پودر کاکائو زیاده روی کنیم ، چه عوارضی ممکنه بوجود بیاد؟
    ۳-بعد از خرید پودر کاکائو چطور می تونیم، کیفیت و تازه بودن اون رو متوجه بشیم؟

    خوشحالم که با راهنمایی هاتون به من و مادران دیگر کمک می کنید

  26. شب شما بخیر

    تو رو خدا کمک کنید، کجای تهران میشه فروشگاه تخصصی و پودر کاکائو پیدا کرد؟ این بگم که کیفیت برام خیلی مهم هست؛ ولی در کنار کیفیت، برای من خیلی از خیلی از خریداران قیمت پودر کاکائو و قهوه اهمیت زیادی داره.‌ خلاصه کنم یه جای خوش قیمت و باکیفیت معرفی کنید.

  27. درود بیکران
    کل مقاله رو از بالا تا پایین بررسی کردم، چیز دندونگیری درباره فواید پودر کاکائو ندیدم، تا این لحظه به این نتیجه رسیدم؛ احتمالا پودر کاکائو فقط خوشمزه هست و هیچ خاصیتی برای سلامتی نداره :))))-

  28. شاید اکثریت مردم فکر می‌کنند که می دانند؛ کاکائو چیست و کاربرد آن در صنایع مختلف مثل بستنی سازی و شکلات سازی چگونه است؟ اما حقیقت ماجرا این هست که درباره کاربرد، فواید و مضرات کاکائو عموم مردم اطلاعات کمی دارند. به نظرم سایت جهان شیمی بجز خریداران و فروشندگان در خصوص افزایش سطح آگاهی مردم هم رسالت و وظایفی دارد.

  29. به نظرم خواص پودر کاکائو با آب جوش خیلی در مقاله شما مظلوم واقع شده (-:
    ولی جدای از شوخی ، ای کاش درباره خواص و مضرات پودر کاکائو برای کودکان، نوجوانان و زنان باردار اطلاعات بیشتری قرار می دادید.‌

  30. آیا مضرات پودر کاکائو برای کسانی که در رژیم های لاغری یا رژیم های با کالری پایین دارند؛ می تواند باعث اختلال در روند کاهش وزن یا آسیب در سوخت و ساز بدن شود؟ کودکان و نوجوانان چند بار در ماه می توانند پودر کاکائو استفاده کنند؟

  31. قیمت پودر کاکائو فرمند ۱۰۰ گرم خیلی قیمت مناسبیه، من قبلا تصور می کردم که این پودر کاکائو فقط برای استفاده در منزل هست، اما تازگی فهمیدم که حتی برخی از کافه‌ها هم از پودر کاکائو فرمند استفاده می‌کنند.

    تجربه شخصی خودم رو براتون بگم، طریقه استفاده از پودر کاکائو مهمتر از برندی هست از بازار می‌خریم. اونهایی که کافه باز هستن، می دونن من چی می گم

  32. خیلی ها مثل من فقط بلدند از پودر کاکائو در شیر و کیک استفاده کنند؛ یک آموزش ویژه در مقاله برای آموزش طرز تهیه پودر کاکائو در انواع نوشیدنی های گرم پاییزی و زمستانی قرار دهید. فکر می کنم با استقبال زیادی روبرو خواهد شد.

  33. یه سوال اساسی رو پاسخ ندادید؛ شاید خنده داره باشه، ولی اطلاعی ندارم، با پودر کاکائو چی درست کنم یا چی می تونم درست کنم؟ یه انتقاد کوچیک هم دارم ؛ بهتره مقاله در کنار سمت و سوی تجاری، برای کاربران خانگی هم آموزش ها و محتوای بیشتری داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا