Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

استفاده از کپسول و قرص لووکسین برای لاغری و تاثیر آن در جوش صورت و بارداری

امروز در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با دارویی به نام قرص لووکسین آشنا کنیم. شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با قرص لووکسین باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با بهترین مکمل برای پوست و مو را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

قرص لووکسین ۵۰ چیست

لووکسین با نام دیگر لووتیروکسین نیز شناخته می شود. این دارو، یکی از پرکاربردترین داروها در زمینه درمان بیماری های مربوط به غدد است. از قرص لووکسین برای درمان کم کاری تیروئید استفاده می شود. کم کاری تیروئید بیشتر در خانم ها دیده می شود، با این حال مردان بسیاری نیز این بیماری رنج می برند. بیماری های مربوط به هورمون های تیروئیدی، شایع ترین بیماری های مرتبط با غدد هستند. این بیماری ها، سبب چاقی و لاغری بیش از حد افراد خواهند شد.

قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن
قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن

قرص لووکسین برای چیست

همان طور که گفتیم، این دارو برای کم کاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله علائم بیماری کم کاری تیروئید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواب آلودگی

خستگی بیش از حد

افزایش وزن

کاهش تعداد ضربان قلب

خشکی پوست

برخی ضایعات پوستی

باد کردن و پف کردن اندام ها

احساس سرمای بیش از حد

البته لازم به ذکر است که این بیماری خطرناک نیست و تنها عوارض ناشی از آن کمی آزاردهنده است. با مصرف داروی مناسب می توان این بیماری را کنترل کرد.

قرص لووکسین ۱۰۰ چیست

این دارو در دوز ۱۰۰ میکروگرم نیز تولید می شود. از این دارو برای موارد شدیدتر کم کاری تیروئید و سرکوب تیروتروپین هیپوفیز (هورمون محرک غده تیروئید) مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو حتما باید با تجویز پزشک مصرف شود.

ویژگی های قرص لووکسین

در این بخش از مقاله ویژگی های قرص لووکسین را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

پيشگيری و درمان گواتر

جلوگیری از بروز سرطان تيروئيد

حاوی لووتیروکسین سدیم ۵۰ میکروگرم

درمان كم كاري تيروئيد

نحوه ی مصرف قرص لووکسین

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

دوز معمول در کم کاری تیروئید، روزانه ۱,۷ میکرو گرم به ازای هر یک کیلوگرم وزن است. در کم کاری تیروئید شدید، درمان با دوز ۱۲.۵-۲۵ میکروگرم روزانه به ازای هر کیلوگرم وزن، شروع می‌شود. کم کم هر ۲ تا ۴ هفته یک بار به میزان ۲۵ میکروگرم در روز به این مقدار افزوده می شود.

در کودکان محاسبه دوز دارو بر اساس وزن بدن است. برای سالمندان بالای ۵۰ سال درمان با ۲۵-۵۰ میکروگرم روزانه شروع می‌شود. در صورت نیاز هر ۶ تا ۸ هفته مقدار دارو افزایش می ‌یابد.

برای بیماران قلبی بالای ۵۰ سال درمان با دوز ۱۲,۵-۲۵ میکروگرم روزانه آغاز شده و در صورت نیاز هر ۴ تا ۶ هفته مقدار دارو افزایش می ‌یابد.

اگر در بلع این دارو مشکل دارید، می توانید آن را در آب حل کرده و میل کنید.

قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن
قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن

بهترین زمان مصرف قرص لووکسین

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف قرص لووکسین چه زمانی است؟ این دارو چون در دوزهای متفاوت تجویز می شود، ممکن است روزی یک بار یا روزی دوبار نیاز به مصرف داشته باشد. در این شرایط به دستور پزشک توجه کنید. بهتر است اگر مشکل گوارشی دارید، دارو را با شکم خالی مصرف نکنید. مگر اینکه پزشک دستور مصرف ناشتا داده باشد.

عوارض قرص لووکسین ۱۰۰

بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید. همچنین در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

در صورتی که شما دارو را بیش از حد مجاز مصرف کنید، ممکن است دچار پرکاری تیروئید شوید. این شرایط علائم عوارض با تپش قلب شدید و تعریق و کاهش وزن نمایان می شوند. در این شرایط باید به پزشک مراجعه کرده تا دوز دارو تنظیم شود.

در برخی افراد ممکن است عوارض ی چون ناراحتی های گوارشی نظیر دردشکم و نفخ و تهوع ظاهر شود. برای جلوگیری از این موضوع دارو باید همراه با وعده های غذایی مصرف شود.

قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن
قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن

تداخل دارویی قرص لووکسین

بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

در کل تداخلات دارویی لووکسین در صورتی اتفاق می‌افتد که همزمان یا در فاصله زمانی نزدیک به مواد غذایی خاص نظیر نوشیدنی‌ های حاوی کافئین مانند نسکافه و برخی آب ‌میوه ‌ها مانند گریپ ‌فروت مصرف شود. بهتر است داروهای تیروئیدی با معده‌ خالی و یا حداقل  ۱ الی ۲ ساعت قبل از غذا استفاده شود؛ در صورت تمایل و یا تجویز مصرف دارو در شب، حتماً ۴ ساعت از خوردن شام گذشته ‌باشد.

نکات مهم در رابطه با قرص لووکسین

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن
قرص لووکسین برای چیست؟ کاربرد، عوارض و فواید آن

قرص لووکسین در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  ولی به نظر می رسد مشکلی برای جنین ایجاد نخواهد کرد.

قرص لووکسین در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

قرص لووکسین ۱۰۰ برای لاغری

همان طور که گفتیم این دارو برای رفع عوارض کم کاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عوارض این بیماری چاقی بیش از حد است. در صورتی که با مصرف دارو می توان این چاقی را کنترل کرد و منجر به کاهش وزن می شود. این مورد تنها برای بیمارای هیپوتروئیدی مفید است. در صورتی که فرد سالم به مصرف این قرص روی آورد، هورمون های تیروئیدی خود را تحت تاثیر قرار داده و دچار مشکل می شود. پس تنها در شرایطی که پزشک این دارو را برای شما تجویز کرده باشد، مجاز به مصرف هستید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا