Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

امروز در نشریه ی الکترونیک جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با بهترین قرص تقویت پوست و مو آشنا کنیم. کندی رشد مو، ریزش مو، خشکی و شکنندگی و کدر بودن تارهای مو، از جمله مشکلات شایع مو هستند. این مشکلات می توانند به دلایل مختلفی نظیر تغییرات هورمونی، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب، استرس و … بروز پیدا کند. افراد بسیاری برای درمان مشکلات مو و بهبود سلامت و رشد مو، از ویتامین ها، مکمل ها و قرص های مختلف استفاده می کنند. یکی از مسائلی که در زندگی ما اهمیت دارد، توجه به سلامت پوست و مو و ناخن است. امروزه به دلیل عدم تغذیه مناسب و آلودگی‌ های محیطی، استرس و بیماری‌ هایی نظیر کرونا، افراد بسیاری دچار ریزش موی شدید می ‌شوند. از همین رو، استفاده از مکمل‌ های مو و ناخن بسیار حائز اهمیت است.

با ما در این مقاله از جهان شیمی فیزیک همراه باشید تا بیشتر در رابطه با این مسائل صحبت کنیم. لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

ریزش مو چیست

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به زبان ساده ریزش مو را تعریف کنیم. به طور عادی ریزش موی انسان هیچ گاه قطع نمی شود و ریزش ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو در طول روز طبیعی است. در حقیقت، ریزش مو یک چرخه طبیعی در بدن است؛ موهای قدیمی به جهت باز شدن جا برای موهای جدید می ریزند. اما این فرایند زمانی به مشکل جدی بدل می شود که از حالت عادی خارج شود.

ریزش مو در زنان و مردان شایع است. برخی مردان دچار ریزش موی ارثی شده و به اصطلاح طاس می شوند. اما ریزش مو در زنان به طور عادی زمانی مشخص خواهد شد که فرد به طور غیرمنتظره‌ ای، مقدار زیادی مو از دست بدهد. زمانی که تعادل بین رشد موهای جدید و ریزش موهای قدیمی به هم می ریزد، مشکلات جدی ریزش مو آغاز شده و گاهی به طاسی منجر خواهد شد. پدیده طاسی حتی در برخی زنان نیز دیده می شود. نوعی بیماری ریزش مو نیز در علم پزشکی وجود دارد که به آن آلوپسی می گویند. در این شرایط بیمار حتی موهای ابرو و مژه خود را نیز از دست خواهد داد.

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟
بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

چرخه ی رشد مو چیست

چرخه‌ ی رشد مو در بدن و سر سه مرحله دارد:

مرحله ‌ی آناژن  که به آن فاز رشد نیز می گویند. این مرحله بین ۲ تا ۸ سال طول خواهد کشید. به طور طبیعی ۸۵ تا ۹۰ درصد از موهای سر ما در این مرحله قرار دارند.

بعدی، مرحله‌ ی کاتاژن یا فاز گذرا است که بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌ کشد و در آن فولیکول‌ ها تحلیل خواهند رفت.

مرحله ‌ی تلوژن که فاز استراحت نیز نام دارد، بین ۲ تا ۴ ماه طول می‌ کشد و در انتهای آن با ریزش مو مواجه خواهیم شد.

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟
بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

طاسی زنان چیست

همانطور که گفتیم، طاسی پدیده ای نیست که تنها مردان به آن دچار شوند. برخی زنان نیز در شرایطی که ریزش موی شدید داشته باشند، به مرحله طاسی خواهند رسید. حدود نیمی از زنان، در طول زندگی خود دچار ریزش موی چشمگیر خواهند شد. از شایع‌ ترین علل ریزش مو در زنان، ریزش مو با الگوی زنانه یا آلوپسی آندروژنی است. این بیماری حدود ۳۰ درصد از زنان را دچار خود می کند.

هر دختر یا خانمی در طول زندگی خود ممکن است دچار ریزش موی شدید یا آلوپسی آندروژنی شود، اما این مشکل در افراد زیر شایع ‌تر است:

خانم‌ های بالای ۴۰ سال

زنانی که به تازگی زایمان کرده باشند.

بانوانی که به دلیل ابتلا به انواع سرطان تحت شیمی‌ درمانی هستند یا داروهای خاص دیگری مصرف می‌ کنند.

خانم‌ هایی که عادت به سفت بستن یا بافتن موهای خود دارند.

زنانی که به طور مداوم از مواد شیمیایی مضر نظیر رنگ موهای مختلف برای موهای خود استفاده می‌ کنند.

علائم ریزش مو چیست

مشاهده‌ ی مقدار زیادی مو در چاه حمام، روی برس، لباس، فرش یا بالش

طاسی‌ های منطقه ‌ای و بخش ‌های کم پشت شده روی فرق سر که به مرور زمان گسترش می‌ یابند.

کم حجم شدن موها موقع بستن با گل سر یا کش مو

اگر با لمس سر، موهای فرد به سادگی کنده شود.

در مقاله ای از جهان شیمی فیزیک بهترین قرص برای رفع ریزش مو را به شما معرفی کرده ایم. برای خواندن این مقاله اینجا کلیک کنید.

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟
بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

ویتامین های مناسب برای ریزش مو چیست

یکی از ویتامین هایی که می تواند تا حد زیادی ریزش مو را کاهش دهد، ویتامین B است. ویتامین B انواع مختلفی دارد اما متیل تترا هیدروفولات یا فرم فعال ویتامین  B9، یک  ویتامین ضروری در سنتز و بازسازی مولکول‌ های DNA است که به فرایند تقسیم سلولی کمک می‌ کند.

طبق تحقیقات انجام شده، این ویتامین رشد بدن را سرعت می ‌بخشد. در فرایند بازسازی و احیای سلول‌ ها، رونوشت مولکول‌ DNA برای رشد مو بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در ریشه تمامی موها یک رونوشت DNA وجود دارد که برای تولید سلول‌ های مو این  DNA  را مجدد تولید نموده و در نهایت یک تار موی سالم را به وجود خواهند آورد.

همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم، زینک و ویتامین H یا بیوتین نیز از جمله مواد ضروری برای حفظ سلامت موها و جلوگیری از ریزش آن است.

به طور کلی رشد مو و ناخن بسیار به هم مرتبط بوده و هر آنچه که برای مو مناسب باشد، در تقویت ناخن ها نیز موثر است. از سوی دیگر ویتامین ها و مکمل ها مناسب مو، به طور محسوسی بر بهبود کیفیت پوست صورت نیز اثر گذارند. از همین رو، اکثر مکمل های مو، برای ناخن و پوست نیز آثار مفید قابل توجهی از خود بروز می دهند.

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟
بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

لک و تیرگی پوست چیست

حالا که به طور کامل در رابطه با ریزش مو و علل ان اطلاعات کسب کردیم، بهتر است به سراغ مشکلات پوستی برویم. شایع ترین مشکلات پوست در جوش زدن، لک های تیره، جای جوش و کک و مک خلاصه می شود. هر کدام از این موارد به دلایل خاصی بروز می کنند. برای مثال لک های تیره می توانند بعد از بارداری و یا به دلیل مشکلات کبدی بروز پیدا کنند. در ابتدا قبل از استفاده از مکمل پوست و مو باید به دنبال دلیل اصلی لکه های تیره روی پوست بود.

جای جوش، بعد از دستکاری و عدم رسیدگی مناسب به جوش ها پدید می آید. این مورد با استفاده مناسب از لایه بردارها و کرم ها و محصولات درمانی جای جوش، بعد از مدتی بهبود می یابد. جوش نیز دلایل مختلفی دارد. جز در زمان بلوغ که طبیعت بدن انسان است، در مواقعی که از خوراکی های چرب و شور یا بسیار شیرین استفاده می کنید، جوش صورت پدید خواهد آمد. گاهی اوقات نیز جوش ها به دلایل هورمونی بروز می کنند.

تیرگی های دور چشم، تیرگی های حاصل جای زخم ها و مواردی از این دست نیز می توانند با کرم ها یا درمان های تهاجمی مثل لیزر و مزوتراپی درمان پیدا کنند. در این میان برخی مکمل ها نیز تولید شده اند که به عنوان بهترین مکمل پوست و مو، تاثیر زیادی در از بین رفتن لکه های تیره پوستی از خود بر جای می گذارند.

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو

جالب است بدانید اکثر مکمل هایی که برای مو تولید می شوند، برای بهبود شرایط پوست و ناخن نیز مفیدند. علت این امر، اشتراک میان ویتامین های مناسب برای پوست و مو و ناخن است. کم پیش می آید که شما مکملی برای ریزش مو تهیه کنید، اما تاثیری بر وضعیت ناخن یا پوست شما نداشته باشد. بر روی بسته ی بهترین مکمل پوست و مو، همواره عبارت مناسب برای پوست و مو و ناخن به چشم می خورد. پس شما می توانید با اینتخاب این نوع مکمل ها با یک تیر چند نشان بزنید.

بهترین قرص ریزش مو برای زنان

شاید بتوان گفت یکی از بهترین مکمل پوست و مو برای زنان، مکمل بیوتین است. بیوتین یا ویتامین B7 تاثیر به سزایی در بهبود وضعیت پوست و مو و ناخن از خود بر جای می گذارد. در ادامه نام چند مکمل پوست و مو را برای شما نوشته ایم. برای مطالعه خواص این مکمل ها می توانید به مقاله معرفی ۱۸ قرص موثر جهت رشد سریع مو مراجعه کنید.

قرص نیچرز بونتی

مکمل میل

قرص اووی

مکمل پریکون

کپسول تقویت کننده مو ویتال پروتئین

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟
بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

قرص برای رشد سریع مو در یک هفته

همان طور که در بخش های ابتدایی این مقاله توضیح دادیم، رشد مو از یک چرخه پیروی می کند. کمترین زمان در این چرخه، دو الی سه هفته است که به آن فاز گذرا می گویند و در آن تحلیل فولیکول ها رخ می دهد و نه رشد مو. همچنین طبق تحقیقات انجام شده، با توجه به شرایط بدنی افراد، ماهیانه بین نیم الی یک و نیم سانت به قد موها اضافه می شود. پس اینکه انتظار داشته باشیم در یک هفته مو رشد قابل توجهی داشته باشد منطقی نیست. اگر برای بلند شدن موهای خود برنامه دارید، بهتر است در مدت ۳ الی ۷ سال به طور مرتب از مکمل پوست و مو استفاده کنید. در این شرایط موهای شما به طور سالم رشد کرده و بلند خواهند شد.

قرص تقویت ناخن و مو

شاید بتوان گفت یکی از بهترین قرص های تقویت مو و ناخن، سیستئین ب۶ است. قرص سیستین B6 یک مکمل غذایی بوده که برای تقویت و بهبود ریزش مو و همچنین استحکام بخشیدن به ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایا قرص سیستین B6 می توان به دارا بودن مواد مغذی فراوان مانند انواع ویتامین، اسیدهای آمینه و مواد معدنی اشاره کرد. خواص بی نظیر قرص سیستین B6 موجب شده تا برای از بین بردن عوامل ریزش مو مورد توجه قرار بگیرد. تولید قرص سیستین B6 در کشور ما ایران نیز انجام می گیرد و در مراکز فروش مجاز دارو، خرید و فروش قرص سیستین مانند سایر مکمل ها صورت می پذیرد.

بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟
بهترین قرص مکمل برای پوست و مو چیست؟

بهترین قرص برای پوست صورت

یکی از بهترین قرص های تقویت پوست، پیگمنتا درمکس است. این مکمل برای رفع تیرگی های پوست بسیار موثر و مفید است. ترکیباتی که در این مکمل استفاده شده، به مرور زمان سبب کم رنگ تر شدن تیرگی های پوست بدن، به خصوص پوست صورت خواهد شد. جالب است بدانید در مواردی برخی افراد که تیرگی زیر چشم ارثی داشتند، از مزایای این دارو بهره برده اند. در مقاله کامل و جداگانه ای از جهان شیمی فیزیک، در رابطه با قرص پیگمنتا درمکس صحبت کرده ایم. پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید، چرا که همه ما تیرگی هایی داریم که دلملن می خواهد زودتر از شر آن ها خلاص شویم. در میان مکمل های پوست، پیگمنتا درمکس بالاترین امتیاز اثربخشی را از سوی مصرف کنندگان کسب کرده است.

بهترین قرص ویتامین برای پوست

اگر به دنبال یک مکمل ویتامینی هستید که بتواند بیشترین اثر را در تقویت پوست شما داشته باشد، بهتر است به مصرف مولتی ویتامین ها روی آورید. مولتی ویتامین ها به خصوص آن هایی که در ترکیبات خود مینرال یا مواد معدنی نیز دارند، بهترین انتخاب برای تقویت پوست و مو هستند. برای این که بدانید کدام مولتی ویتامین برای شما بسیار مفید است، کافی است در قسمت سرچ سایت جهان شیمی که در سمت چپ و بالای صفحه اصلی قرار گرفته، عبارت مولتی ویتامین را سرچ کنید. ما در این سایت اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با انواع مولتی ویتامین ها برای شما به ثبت رسانده ایم. شما با توجه به شرایط بدنی خود می توانید یکی از این مولتی ویتامین ها را انتخاب کرده و مصرف کنید.

البته به خاطر داشته باشید که بهتر است پیش از مصرف خودسرانه این نوع داروها، به پزشک مراجعه کرده و یک آزمایش کلی بدهید. شاید بدن شما نیازی به مصرف برخی مواد نداشته باشد و مصرف خودسرانه دچار اوردوز دارویی شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا