Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب چیست؟ کدام بهتر است و عوارض کمتری دارد؟

در این پست از نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را تفاوت میان فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب آشنا کنیم. این تصور که تنها در روزهای گرم تابستان نیاز به استفاده از ضد آفتاب داریم بسیار اشتباه است. حتی در روزهای زمستانی که خورشید پشت ابرهای باران زا پنهان می شود، اثرات منفی اشعه فرابنفش این جرم آسمانی، بیشتر از هر وقت دیگری خود را نمایان می کند. از همین رو، بسیار مهم است که یک ضد آفتاب خود متناسب با پوست خود انتخاب کرده و استفاده کنید. این روزها به دلایلی چون تفاوت نوع پوست ها با هم، انواع حساسیت های پوستی و …، انواع مختلفی از ضد آفتاب به بازار عرضه می شود.

برای این که ببینید یک ضد آفتاب برای پوست شما مناسب است یا خیر، باید اطلاعات دقیقی در رابطه با پوست خود داشته باشید. در این مطلب از جهان شیمی، دو نوع ضد آفتاب را که از نظربافت با هم متفاوتند برای شما مورد بررسی قرار داده ایم. تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با میکروبلیدینگ ابرو را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

فلوئید چیست

زمانی که تیتر این مقاله را خواندید، حتما این سوال در ذهن شما شکل گرفت که فلوئید چیست؟ در این بخش از مقاله فلوئید را به طور کامل برای شما معرفی کرده ایم. اگر بخواهیم کلمه فلوئید را ریشه یابی کنیم، به زبان انگلیسی می رسیم. در زبان انگلیسی، فلوئید به معنای نوعی مایع است. پس تا اینجای کار باید فهمیده باشید که فلوئیدها چه مرطوب کننده باشند و چه ضد آفتاب، بافتی مایع دارند. در دنیای لوازم آرایشی و بهداشتی، هر محصولی که شکلی مایع داشته باشد، یک فلوئید محسوب می شود.

ضد آفتاب فلوئید چیست

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبلی ارائه دادیم، منظور از ضد آفتاب فلوئید، ضد آفتابی است که بافتی مایع دارد. این نوع از ضد آفتاب ها چند وقتی می شود که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. به گفته برخی، تفاوت چندانی با ضد آفتاب معمولی ندارند اما برخی دیگر دائم از مزایای آن می گویند.

در این مطلب سعی کردیم تا در حدی که تصمیم گیری را برای شما راحت کند، به بیان تفاوت میان فلوئید ضد آفتاب و کرم  ضد آفتاب بپردازیم.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب چیست؟ کدام یک بهترند؟
تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب چیست؟ کدام یک بهترند؟

فلوئید بهتر است یا کرم

این سوال یکی از پر تکرار ترین سوالات در زمینه انواع محصولات پوستی است. خوب است بدانید که مرطوب کننده ها، ضد آفتاب ها، ضد لک ها، روشن کننده ها، نرم کننده ها، ترمیم کننده ها و انواع مختلفی از لوازم بهداشتی، در دو قالب فلوئید و کرم تولید می شوند. پس فلوئید یا کرم تنها برای ضد آفتاب نیست.

همان طور که گفتیم فلوئید بافتی مایع دارد. این یعنی هیچ نوع چربی در این محصول وجود ندارد. از همین رو، افرادی که خودشان پوست چرب دارند و استفاده از محصولاتی که دارای چربی هستند برای آن ها سخت و غیر ممکن است، می توانند از فلوئیدها استفاده کنند.

افرادی که پوست خشک دارند، حتما به محصولی احتیاج دارند که روغنی و چرب باشد تا چربی پوست را تامین کند. از همین رو، برای این افراد استفاده از کرم ها و لوسیون ها بهتر است. البته لوسیون ها درصد چربی کمری داشته و گاها برای افراد با پوست چرب نیز مناسب هستند. از آنجایی که فلوئیدها منافذ باز پوست را نیز مسدود نمی کنند، انتخاب های بهتری برای افراد با پوست چرب به شمار می روند.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب چیست؟ کدام یک بهترند؟
تفاوت فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب چیست؟ کدام یک بهترند؟

ویژگی های فلوئید چیست

برعکس کرم ضد آفتاب رد سفید بر روی پوست به جای نمی گذارد. از همین رو، بسیار مورد توجه آقایان قرار گرفته است.

سبک و لطیف

بدون بافت چربی و چرب کردن مضاعف پوست

با این که برای پوست های چرب مفید تر است، افراد با پوست خشک نیز می توانند از برخی انواع فلوئید ضد آفتاب استفاده کنند.

جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست

انواعی از آن ها که ویتامین سی دارند، خاصیت روشن کنندگی پوست نیز دارند.

برخی انواع آن دارای آنتی اکسیدان های نظیر ویتامین E بوده و برای پوست بسیار مناسب اند.

بهترین فلوئید ضد آفتاب

تقریبا تمامی برندهای معروف لوازم آرایشی و بهداشتی، فلوئید تولید می کنند. این که کدام برند به عنوان بهترین فلوئید ضد آفتاب شناخته می شود، بستگی به نوع پوست شما دارد. در حقیقت شما می توانید با مراجعه به مطب پزشک پوست، بهترین فلوئید ضد آفتاب و کرم ضد آفتاب را برای پوست خود شناسایی کرده و تهیه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا