Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ بررسی خطرات احتمالی انجام میکروبلیدینگ

امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با میکروبلیدینگ ابرو آشنا کنیم. میکروبلیدینگ ابرو روشی برای پر کردن ابروهای خالی و منظم کردن ابروهای بدون حالت است. امروزه بیشتر خانم ها به دنبال زیبایی هر چه بیشترهستند. به خصوص که ابرو به عنوان ملکه صورت شناخته می شود و قرینه نبودن یا زیبا نبودن آن سبب تغییر چهره بسیار خواهد شد. از همین رو بسیاری از بانوان به دنبال رفع این ناقرینگی ها، به روش های مختلفی از جمله میکروبلیدینگ ابرو روی می آورند.

اما موضوعی که در رابطه با میکروبلیدینگ ابرو وجود دارد این است که پاسخ های مبهمی در رابطه با سوالاتی که ذهن مخاطبان را درگیر کرده است، وجود دارد. در این مقاله سعی کردیم تا این سوالات را به درستی و شفاف پاسخ دهیم تا شما بتوانید برای استفاده از این روش زیباسازی به نتیجه گیری درست برسید. پس تا انتهای این مقاله ما را یاری نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با انواع کرم و سرم ضد چروک را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

میکروبلیدینگ چیست

همان طور که در خطوط ابتدایی این مقاله شرح دادیم، میکروبلیدینگ یک روش زیباسازی و قرینه سازی ابرو است. کم پشتی و خالی بودن ابرو سبب شده تا بسیاری از بانوان برای جبران این کمبود از سایه و مداد ابرو استفاده کنند. اما جالب است بدانید استفاده از همین سایه و مداد آرایشی، خود سبب ریزش ابرو می شود. این موضوع یعنی به مرور ابروی شما خالی تر و کم پشت تر می شود. پس چاره کار چیست؟ قطعا استفاده از محصولات تقویتی بسیار بهتر از هر راه حل دیگری است. اما این راه حل هم زمان زیادی برای به نتیجه رسیدن نیاز دارد و هم این که برای بسیاری از افراد بی فایده است.

روش هایی مثل میکروبلدینگ تا حد زیادی این معضل را برطرف کرده است. در دوره ای نه چندان دور، استفاده از روش تتو ابرو بسیار متداول شد. اما تتو مشکلات خاص خود را داشت. برای مثال بعد از مدتی رنگی که زیر پوست تزریق شده بود به دلیل اکسید شدن تغییر رنگ می داد. ابروهای کسانی که از روش تتو استفاده کرده بودند بعد از مدتی به رنگ سبز و یا قهوه ای مایل به قرمز تغییر رنگ می داد. در این روش به دلیل این که ابرو به صورت یکدست و دقیقا شبیه به خالکوبی طراحی می شد، چهره زمختی خاصی پیدا می کرد. از دیگر عیوب این روش می توان به دائمی بودن آن اشاره کرد.

اما میکروبلیدینگ زیر مجموعه ای از روش تتو به شمار می رود که مزایای زیادی نسبت به روش سنتی تتو کردن دارد. در این روش هم نوع رنگ مورد استفاده متفاوت شده و هم روش کار. در روش میکروبلیدینگ، ابرو به صورت تار به تار طراحی شده و رنگ تزریق شده دقیقا به فرم تار مو روی پوست نمایان می شود.

فواید میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو با دستگاهی متشکل از چند سوزن بسیار باریک و نازک انجام می شود. این دستگاه به قلمی خوش دست شباهت دارد که می تواند تارهای نازکی از مو را بر روی پوست صورت تتو کند. اینکه نظم این تارها به چه صورت باشد، بسیار به مهارت تکنسین وابسته است. میکروبلیدینگ ابرو به شکلی ظریف سبب شکل گیری صحیح ابرو و نظم آن خواهد شد. از همین رو، این روش به یکی از بهترین روش ها برای رفع نواقص ابرو بدل شده است.

از جمله فواید این روش می توان به ماندگاری نسبتا خوب آن اشاره کرد. البته بسته به نوع پوست، شما هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم ابروهای میکرو شده نیاز دارید. هر چه پوست شما چرب تر باشد، نیاز به ترمیم زود تر احساس می شود. این نیاز با کمرنگ شدن خطوط نمایان می شود.

دیگر فایده این روش، قابل تغییر بودن آن است. امروزه با روش هایی چون استفاده از لیزر و همچنین استفاده از حلال هایی که رنگ میکرو را در خود حل می کنند، می توان میکروبلدینگ را به طور کامل پاک کرده و از ابتدا طراحی کرد.

فایده مهم این روش که علت محبوبیت آن است، ظریف بودن و نازک بودن خطوط میکروبلیدینگ است که سبب می شود ابرو شکلی کاملا طبیعی داشته باشد. این نازک بودن به صورتی است که به راحتی نمی توان تشخیص داد ابروی شما میکرو شده است.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

میکروبلیدینگ چه زمانی باید ترمیم شود

همان طور که در قسمت های قبلی توضیح دادیم، میکروبلیدینگ ابرو هرچند وقت یک بار نیاز به ترمیم دارد. زمانی که شما برای بار اول برای انجام این کار زیبایی اقدام می کنید، ۴ الی ۶ هفته بعد باید برای ترمیم اولیه اقدام کنید. این ترمیم اولیه اجباری بوده و سبب بهبود نتیجه و ماندگار میکرو بر روی پوست صورت شما خواهد شد. این که دفعه بعدی ترمیم چه زمانی باشد، بسیار به نوع پوست شما مرتبط است. افرادی که پوست چرب تری دارند، رنگ پذیری پوستشان کمتر بوده و بنابراین زودتر نیاز به ترمیم پیدا خواهند کرد. اما گاهی اوقات افراد بعد از ترمیم اولیه حتی تا یکسال نیاز به ترمیم دوباره نخواهند داشت.

نکته مهم دیگری که می تواند در زمان ترمیم شما تعیین کننده باشد، میزان مهارت تکنسین است. تکنسینی که مهارت لازم را نداشته باشد ممکن است نتواند قلم میکرو را به خوبی روی پوست شما حرکت دهد و رنگ ها در عمق کمتری از پوست تزریق شوند. این موضوع به از بین رفتن میکرو در زمانی زودتر از موعد مقرر دامن می زند. از آن جایی که این روش به عنوان یک روش تهاجمی شناخته می شود، بهتر است یک مرکز خوب برای این کار پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که تکنسین تجربه و مهارت کافی دارد و نمونه کارهای او را مورد بررسی قرار دهید.

چه وقت اقدام به ترمیم میکرو ابرو کنیم

در تعیین زمان ترمیم بعدی، نوع رنگ مورد استفاده نیز مهم است. گاهی اوقات مراکز میکروبلیدینگ به دلیل جذب مشتری بالاتر نیاز به کاهش هزینه ها دارند و این موضوع را با استفاده از رنگ ها نامرغوب پوشش می دهند. در صورتی که رنگ نامرغوب زودتر از بین رفته و زود به زود نیاز به ترمیم خواهید داشت. تاکید می کنیم برای این که با چنین مشکلی دست و پنجه نرم نکنید، بسیار مهم است که حتما تحقیقات لازم را در رابطه با مرکزی که انتخاب کرده اید، به عمل آورده باشید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

میکرو ابرو بعد از چند روز طبیعی می شود

این سوال یکی از پر تکرارترین سوالات مخاطبان میکروبلیدینگ ابرو است. اگر شما هنوز این کار زیبایی را انجام نداده اید باید بدانید در روزهای ابتدایی ابروهای شما به ظاهر پهن و تیره هستند. شاید این موضوع شما را نگران کند و تصور کنید که تکنسین به خوبی کار خود را انجام نداده است. اما موضوع این نیست. همان طور که گفتیم میکروبلیدینگ ابرو یک عمل تهاجمی است. در این عمل به وسیله قلمی که سوزن های باریک دارد، روی پوست شما خراش ایجاد شده و رنگ به زیر آن تزریق می شود.

این مساله سبب بروز دو پدیده می شود. پدیده اول التهاب، ورم و قرمزی ناحیه ابرو به دلیل خراش های ایجاد شده، است. در این پدیده، ورم و التهاب این ناحیه سبب پهن تر دیده شدن ابرو می شود. جای نگرانی نیست این التهاب بعد از سه روز کم کم از بین می رود و تا یک هفته بعد از انجام میکرو، به طور کامل برطرف خواهد شد.

پدیده دوم، پررنگ بودن ابرو است. لازم است بدانید که رنگ های اضافی میکرو تا دو هفته بعد به طور کامل از بین می روند و دیگر به تیرگی روز اول نخواهد بود. یک ماه بعد از گذشت میکرو، ابروهای شما ظاهری کاملا طبیعی و نرمال خواهند داشت. پس جای نگرانی نیست. ابروی شما نه پهن شده و نه تیره. تنها به کمی زمان نیاز دارد تا التهاب از بین برود و رنگ های اضافی از پوست خارج شود تا به حالتی نرمال دیده شود.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که بلافاصله بعد از میکرو کردن ابرو، ابروی شما حالتی طبیعی دارد. یعنی التهاب و تیرگی آن پس از یک ساعت به طور کامل خود را نشان خواهد داد.

آیا میکروبلیدینگ درد دارد

پاسخ به این سوال مثبت است. با این حال باید بدانید که این درد به حدی نیست که تاب و توان را از شما بگیرد. البته تکنسین قبل کار و در حین کار از داروی بی حس کننده موضعی برای شما استفاده خواهد کرد. اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم این است که استفاده از داروی بی حسی، رنگ پذیری پوست شما را کاهش می دهد. همین موضوع می تواند بر کیفیت میکروبلیدینگ ابرو اثرگذار باشد. در صورتی که آستانه تحمل درد شما بالا باشد، تکنسین به شما پیشنهاد می کند که بدون بی حسی کار را انجام دهد. این انتخاب در اختیار شماست. در هر مرحله از میکرو که باشید اگر درد احساس می کنید می توانید از تکنسین درخواست کنید برای شما داروی بی حسی استفاده کند.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

آیا میکروبلیدینگ ابرو خوب است

این که میکروبلیدینگ ابرو خوب است یا نه به سلیقه و نقص ابروی شما وابسته است. البته لازم به ذکر است همه افرادی که رو به استفاده از این روش می آورند، ابروی کم پشت ندارند؛ گاهی افرادی برای زیبایی بیشتر و مرتب شدن ابروهای پر پشت و نامنظم و بی حالت نیز از این روش استفاده می کنند.

برای این که ببینید صورت شما به این روش احتیاج دارد یا خیر، حتما با یک متخصص زیبایی مشورت کنید.

قیمت میکروبلیدینگ در سال ۱۴۰۰

بسیاری از مخاطبان در رابطه با قیمت روش میکروبلیدینگ سوالاتی مطرح می کنند و این موضوع برایشان مبهم است. قیمت میکروبلیدینگ به موادی که تکنسین استفاده می کند و به موقعیت مکانی سالنی که انتخاب کرده اید مرتبط است.

در این رابطه باید حتما تحقیقات زیادی انجام دهید. برخی مراکز با هدف درآمد بیشتر از رنگ های خارجی استفاده می کنند. هر چند که کیفیت این رنگ ها کمی بیشتر است، اما از نظر قیمتی بسیار گران هستند. برخی دیگر از سالن ها نیز از رنگ های بی کیفیت استفاده می کنند تا قیمت تمام شده کم باشد و مشتری بیشتری جلب کنند. در این شرایط بهترین کار پرس و جو و تحقیق بسیار است.

شما با مقایسه نمونه کار مراکز مختلف و همچنین مقایسه قیمت ها، رنج قیمت واقعی یک کار با کیفیت را پیدا خواهید کرد. پس حواستان باشد هم مراکز خیلی گران و هم مراکز خیلی ارزان قابل اعتماد نیستند. همان طور که گفتیم ابرو یکی از مهم ترین اجزای صورت است، پس با تحقیق درست صورت خود را به دست فردی که با تجربه و ماهر است بسپارید. مطمئن باشید این گونه افراد قیمت معقولی برای کارشان ارائه خواهند داد زیرا از نتیجه کار خود مطمئن بوده و تمایل دارند از میان مشتریان خود، مشتریان جدیدی به سبب کیفیت کار به آن ها توصیه شوند.

عکس میکروبلیدینگ ابرو

در قسمت های مختلف این مقاله عکس های مختلفی از میکروبلیدینگ ابرو برای شما قرار داده ایم. با این حال برای این که بتوانید راحت تر تصمیم بگیرید، از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و نمونه کار چند تکنسین را مورد بررسی قرار دهید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

فیلم میکروبلیدینگ ابرو

به دلیل این که این کار در مراکز زنانه انجام می شود، نمی توان فیلمی از آن در سایت منتشر کرد. در شبکه های اجتماعی مربوط به تکنیسین های میکروبلینگ ابرو می توانید فیلم این کار زیبایی پر طرفدار را مشاهده کنید. به یک صفحه بسنده نکنید و برای تصمیم گیری دقیق تر، نمونه کار چندین تکنسین را مورد بررسی قرار دهید.

میکروبلیدینگ ابرو برای آقایان

معمولا وقتی حرف از کارهای زیبایی به میان می آیند، همیشه خانم ها در صف اول قرار دارند. برای برخی افراد عجیب است اگر یک آقا تمایل به انجام کار زیبایی داشته باشد. پیش از این که افراد را مورد قضاوت قرار دهیم، بهتر است بدانیم هر انسانی چه مرد و چه زن، لایق زیبایی است و می تواند برای افزایش اعتماد به نفس خود از کارهای زیبایی بهره بگیرد. در این میان برخی آقایان به دلایل مختلف دچار ریزش ابرو می شوند. یکی از این دلیل ها شکستگی ابرو است.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

دلیل دوم بیماری خود ایمنی آلوپسی است که به سبب آن تمامی موهای فرد می ریزد و دیگر رویش ندارد. این دسته از آقایان می توانند برای طبیعی شدن چهره خود از روش میکروبلیدینگ ابرو استفاده نمایند. هر چند که هر چهره ای با تمام ویژگی های منحصر به فرو خود حتی با وجود بیماری هم زیباست، اما گاهی اوقات این مساله به شدت اعتماد به نفس افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. پس انتخاب اشخاص بسیار محترم است.

آقایانی که تمایل دارند از روش میکروبلیدینگ ابرو استفاده کنند، خوب است بدانند که مراکزی هستند که توسط تکنسین آقا این کار را انجام خواهد داد. با کمی سرچ در شبکه های مجازی می توانید این مراکز را پیدا کرده و از خدماتشان استفاده نمایید.

میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟
میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟

عوارض میکروبلیدینگ ابرو

میکرو ابرو به خودی خود عوارضی به دنبال ندارد. این موضوع مانند تتو زدن است و فقط تکنسین در رعایت نکات بهداشتی باید دقیق باشد. با این حال برخی افراد به رنگ هایی که برای این کار استفاده می شوند حساسیت دارند. در این حالت تورم و التهاب بعد از مدت زمان نرمال خود از بین نرفته و رفته رفته بدتر می شود. در چنین شرایطی باید به اورژانس مراجعه کنید.

اگر در انتخاب مرکز خود دقت کنید، مطمئن هستید که از رنگ های مرغوب استفاده می کنند. استفاده از این نوع رنگ ها ریسک حساسیت را کاهش خواهد داد.

از دیگر عوارض حتمی اما گذرا در میکروبلیدینگ ابرو، خارش و سوزش پوست تا دو هفته بعد است. این خارش و سوزش به دلیل خراش های ظریف روی پوست شماست. در این شرایط شما می توانید ابروهای خود را با پماد چشمی آ-د چرب کنید تا از میزان سوزش و خارش کم شود.

مراقبت های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

نکاتی که در رابطه با مراقبت بعد از میکروبلیدینگ باید رعایت شود، توسط تکنسین به شما گفته خواهد شد اما به طور کلی رعایت نکات زیر می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند:

بعد از میکرو تا سه روز نباید صورت خود را بشویید یا به حمام بروید. آب زدن به صورت یا قرار گرفتن در معرض بخار حمام، از جذب شدن رنگ توسط پوست شما جلوگیری کرده و کار شما کمرنگ خواهد شد.

از خاراندن ابرو خودداری کنید. این کار ممکن است سبب خونریزی زخم های ریز پوست شما شود. سوزش و خارش پوست خود را با چرب کردن توسط پماد آ-د چشمی هر دو الی سه ساعت یک بار برطرف کنید.

بعد از اینکه شما میکرو ابرو انجام دهید، ناحیه ابروی شما شروع به پوست ریزی می کند. در صورتی که این پوسته ها خود به خود از صورت شما جدا شوند مشکلی نیست اما به طور خودسرانه اقدام به کندن پوسته ها نکنید. این کار باعث کمرنگ شدن خطوط میکرو شما می شود.

تا یک هفته از لوازم آرایشی برای پوست خود استفاده نکنید.

تا یک ماه از ژل، صابون و ریمل ابرو استفاده نکنید.

اگر قصد لیفت کردن ابرو دارید، این کار را یک ماه و نیم الی دو ماه بعد از میکروبلیدینگ انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا