Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی ۱۸ قرص موثر جهت رشد سریع مو | بررسی عوارض و نحوه مصرف

کندی رشد مو، ریزش مو، خشکی و شکنندگی و کدر بودن، از جمله مشکلات شایع مو هستند. این مشکلات می توانند به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب، استرس و … رخ دهد. افراد بسیاری برای درمان مشکلات مو و بهبود سلامت و رشد مو، از روش ها، ویتامین ها، مکمل ها و قرص های مختلف استفاده می کنند.

مشکلات مو می تواند انعکاس دهنده مشکلات درونی بدن باشد. از این رو، توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی و بررسی قرص های رشد مو و درمان سایر مشکلات آن می پردازی.

فهرست مطالب

تاثیر زینک پلاس برای رشد سریع مو

به طورکلی مصرف زینک باعث رشد مو و جلوگیری از هر گونه ریزش می شود. زینک عنصری کمیاب است که حضور آن برای بدن بسیار لازم و ضروری است. زیرا خیلی از فرایندهای بیوشیمیایی بدن به زینک وابسته است.

تولید هورمون ها، سنتز پروتئین، تولید سلول، جذب ویتامین ها و مواد معدنی نمونه هایی از فرایندهای وابسته به زینک هستند. زینک به واسطه دو نقش اصلی خود یعنی کمک به رشد و تقسیم هر سلول، ایجاد DNA ، سنتز پروتئین و تولید هورمون ها موجب رشد موها می شود.

میزان مصرف قرص زینک پلاس برای رشد سریع مو

برای اثرگذاری بیشتر قرص زینک پلاس توصیه می شود آن را یک ساعت قبل از غذا و یا دو ساعت بعد از غذا میل کنید. بهتر است با معده خالی قرص زینک پلاس مصرف شود. متاسفانه خیلی از افراد با مصرف این قرص اغلب دچار عوارض جانبی گوارشی می شوند.

بر اساس بررسی های انجام شده میزان نیاز یک خانم بالغ به زینک حداقل ۱۰میلی گرم و نیاز روزانه آقایان حداقل ۱۲ میلی گرم است. لازم است اضافه کنیم که در طول روز می توان حداکثر تا ۴۰ میلی گرم زینک استفاده کرد.

ویتامین های موثر برای رشد سریع مو

  • Vitamin A
  • Vitamin B
  • Vitamin B۵ (Panthenol)
  • Vitamin B۶
  • Vitamin C
  • Vitamin D
  • Vitamin E
ویتامین های موثر برای رشد سریع مو
ویتامین های موثر برای رشد سریع مو

مکانیسم اثر ویتامین ها روی رشد سریع مو

اکثر مردم به طور مرتب از ویتامین ها برای بهبود رشد و احیای مو های خود استفاده می کنند. البته توصیه می شود ابتدا با یک متخصص پوست مشورت شود تا ویتامین های بدن را بررسی کند.

از مهمترین ویتامین ها برای رشد مو B۵، B۶، A، C و است. بیوتین و اسید فولیک نیز از دیگر ترکیبات موثر برای رشد بهتر مو هستند. مصرف برخی از ویتامین ها باعث کاهش ریزش مو می شود. این در حالی است که ممکن است چندان برای رشد مو موثر نباشند.

چگونه ویتامین مناسب را انتخاب کنیم

ویتامینی که انتخاب می کنید نباید میزان چربی مو را کاهش دهد. بلکه باید فولیکول مو را تحریک کرده و آن را از حالت خاموش خارج کند. این ویتامین مکمل بلوک DHT، دی هیدروتستوسترون یا DHT را مسدود کرده و یکی از عوامل ایجاد کننده ریزش مو است. از این رو، به دنبال ویتامینی باشید که حاوی مسدود کننده های DHT است.

معرفی بهترین قرص های مخصوص رشد سریع مو

قرص نیچرز بونتی (NATURE’S BOUNTY) مخصوص تقویت مو، پوست و ناخن

این قرص که به صورت آدامس تولید می شود، حاوی عصاره میوه توت فرنگی است و از هیچ نوع شیرین کننده و طعم دهنده مصنوعی در آن استفاده نشده است.

بیوتین و ویتامین های C و E موجود در آن، علاوه بر تقویت رشد موها به براق شدن بیشتر آن ها نیز کمک کرده و باعث حفظ سلامت پوست و ناخن می شود.

قرص میل (MIELLE) حاوی ویتامین بیوتین و ویژه بزرگسالان

مولتی ویتامین‌های ارگانیک میل یکی دیگر از گزینه های مقرون به صرفه به عنوان قرص رشد مو است. این قرص ترکیبی از گیاهان، اسیدهای آمینه و مواد معدنی است که برای افزایش ضخامت مو و استحکام آن ها عالی هستند. این قرص ها به طور ویژه برای افزایش رشد و جلوگیری از ریزش مو تولید می شوند.

قرص میل (MIELLE) حاوی ویتامین بیوتین و ویژه بزرگسالان
قرص میل (MIELLE) حاوی ویتامین بیوتین و ویژه بزرگسالان

قرص اووی (OUAI) مکمل مو های کم پشت

در فرآیند تولید مکمل های برند اووی، از ویتامین بیوتین، ماده معدنی سیلیس، گیاه آشواگاندا و انواع اسیدهای آمینه استفاده می شود. بررسی ها نشان می دهد پس از ۹۰ روز مصرف این قرص نتایج مطلوبی رخ خواهد داد. ویتامین های موجود در آن موجب کاهش شکنندگی مو های نازک و کم پشت می شود. علاوه بر این، ماده اصلی امگا ۳ به درخشندگی مو ‎ها می افزاید.

قرص مکمل پریکون (PERRICONE)

قرص های پریکون نه تنها مو ها را تغذیه و تقویت می کنند بلکه به تقویت پوست، چشم ها، استخوان ها و ناخن ها نیز کمک می کنند. از عناصر ویژه این مکمل می توان به آستاگزانتین (نوعی سوپر آنتی‌اکسیدان)، کلسیم و منیزیم اشاره کرد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شوند.

قرص نوترافول (NUTRAFOL) مخصوص رشد مو خانم ها

این مکمل مورد تایید جامعه پزشکی بوده و تا به امروز توانسته طرفداران زیادی را به دلیل داشتن قابلیت تعدیل استرس بدن، برخورداری از مهارکننده‌های DHT (دهیدرو تستوسترون) و آنتی اکسیدان های فوق العاده به سوی خود جذب کند. فرمولاسیون آن طبق نظر محققان و پزشکان تنظیم شده و ۱۰۰% طبیعی، بدون وجود مواد شیمیایی مضر است.

قرص مون جوس (MOON JUICE) مناسب تغذیه روزانه مو ها

استرس یکی از عوامل اصلی ریزش مو است. به همین دلیل تولیدکنندگان قرص مون جوس، در این مکمل از فرمولی برای هدف قرار دادن سطح استرس و تعادل آن استفاده کردند. آداپتوژن‌های گیاهی و ارگانیکی موجود در آن مانند آشواگاندا و جینسینگ، سطح هورمون‌های بدن را متعادل و اثرات استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند. استرس اکسیداتیو یکی از عوامل موثر در افزایش سرعت روند پیری است.

قرص هوم (HUM) مخصوص مو های نازک

این مکمل نوعی آدامس ۱۰۰٪ طبیعی، گیاهی و بدون GMO یا دستکاری ژنتیکی، گلوتن و مواد نگهدارنده است. وجود ترکیباتی مانند PABA در آن می تواند با تقویت رنگدانه های طبیعی مو مانع از خاکستری شدن مو ها شود. علاوه بر این، وجود fo-ti (ریشه‌ گیاهی که در طب چینی استفاده می شود) به رشد سریع و افزایش ضخامت مو ها کمک می کند.

قرص هوم (HUM) مخصوص موهای نازک
قرص هوم (HUM) مخصوص موهای نازک

کمپلکس گرون آلکمسیت (GROWN ALCHMIST)

این قرص نوعی مولتی کمپلکس متشکل از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف مانند بیوتین، سیلیس و ریبوفلاوین (ویتامین B2) است که می تواند درخشش را به مو ها بازگرداند. در واقع ماده اصلی آن ریبوفلاوین است که تامین آن برای بدن به منظور ترمیم بافت و تقویت رشد مو ها ضروری است. این مکمل استرالیایی کاملا طبیعی و غیر سمی است.

قرص نوترافول (NUTRAFOL) مخصوص خانم ها

این مکمل که مورد تایید جامعه پزشکی است تا به امروز توانسته طرفداران زیادی را به دلیل داشتن قابلیت تعدیل استرس بدن، برخورداری از مهارکننده های DHT (دهیدرو تستوسترون) و آنتی اکسیدان های فوق العاده به سوی خود جلب کند. فرمولاسیون آن طبق نظر محققان و پزشکان تنظیم شده و ۱۰۰% طبیعی، بدون وجود مواد شیمیایی مضر است.

قرص مکمل شوگربیرهر (SUGARBEARHAIR) ویژه ویتامینه مو

این قرص ویتامینه که به صورت آدامس تولید می شود، حاوی ترکیبات قدرتمندی مانند بیوتین، اسید فولیک، روغن نارگیل و ویتامین C برای تقویت، رشد سریع و جلوگیری از ریزش بیشتر مو ها است.

قرص مکمل مو فیلیپ کینگزلی (PHILIP KINGSLEY)

این نوع از قرص‌های مکمل حاوی سه ماده مغذی اساسی برای مو یعنی ویتامین های گروه B، سلنیوم و ویتامین D است. فرمولاسیون این مکمل توسط متخصصان کلینیک های بهداشت مو در نیویورک و لندن تنظیم می شود. مراکز درمانی که مراجعین آن ها اکثرا برای دریافت توصیه های تغذیه ای به آن جا مراجعه می کنند. بنابراین، می توان روی این قرص رشد مو برای تقویت، افزایش ضخامت و رشد سریع مو های خود حساب باز کرد.

مکمل غذایی ویویسکال (VIVISCAL)

یکی دیگر از قرص های رشد مو که بسیار مورد علاقه سلبریتی های هالیوود قرار گرفته، مکمل غذایی برند ویویسکال است. در فرمولاسیون آن از ترکیبی از پروتئین های ماهیان اعماق دریا، عصاره دم اسب و ویتامین C برای جلوگیری از شکستگی و موخوره مو ها استفاده شده است.

مکمل غذایی ویویسکال (VIVISCAL)
مکمل غذایی ویویسکال (VIVISCAL)

بنابراین با وجود این قرص عالی می توان بدون هیچ نگرانی از کوتاه کردن مو ها، در طی مدت طولانی مو های خود را بلند کنید. زیرا مطمئنا خبری از مو خوره مو نخواهد بود. علاوه بر این، از بابت ضعیف و نازک شدن مو ها نگرانی نخواهید داشت.

معمولا هر بسته این مکمل حاوی ۶۰ عدد قرص است. این محصول شامل یکی از مهم ترین جنبه ها است. کارآزمایی بالینی این محصول موجب رفع طاسی و کم مویی شده و بعد به تقویت پوست سر کمک می کند. این قرص ها با استفاده از فناوری AminoMarTM برای افزودن تغذیه و کاهش ریزش مو، به صورت علمی ساخته شده است.

کپسول تقویت کننده مو ویتال پروتئین (Vital Proteins)

جالب است بدانید که پروتئین کلاژن فقط از پوست مراقبت نمی کند. به طور کلی، پروتئین عنصر سازنده بسیاری از اجزای حیاتی بدن است. به همین دلیل، این مکمل قوی از چند پروتئین و ماده اساسی مانند کلاژن، بیوتین و ویتامین C برای حفظ و بازیابی سلامت مو، پوست، ناخن‌ها، استخوان‌ها و مفاصل تشکیل شده است. این قرص تقویتی مو کاملا طبیعی و گیاهی بوده و هر بسته آن دارای ۹۰ عدد کپسول است.

 قرص ضد ریزش مو اولتراکس لبس هیر راش

ممکن است بدانید که کراتین یکی از ترکیبات ساختار مو است. در حالی که DHT باعث تسریع و ریزش مو می شود. هنگامی که ما این ماده را به بدن می افزاییم انتظار داریم که رشته های مو هایمان سالم و ضخیم شوند.

یک محصول مانند Ultrax Labs Supplement Vitamin Supplements به شما کمک خواهد کرد که به هدف مورد نظر خود که همان رشد موها است برسید. این محصول با دسته ای کراتین منحصر به فرد همراه است که قطعا  مو ها را تغذیه می کند. البته حاوی مواد مغذی ضروری است که DHT را مسدود می کند.

قرص ضد ریزش مو اولتراکس لبس هیر راش
قرص ضد ریزش مو اولتراکس لبس هیر راش

علاوه بر این، این قرص شامل ۲۳ نوع ماده معدنی و عصاره گیاهانی است که پوست و مو را تغذیه می کند. مصرف این قرص یکی از سریع ترین روش ها برای جلوگیری از ریزش مو و رسیدن به طاسی است.

قرص ویتامین رشد مو بیوتین ۱۰۰۰۰

یکی از انواع ویتامین ب، بیوتین B۷ یا ویتامین H نامیده می شود. این ماده با کمک به تولید کراتین و کلاژن نقش مهمی در تقویت و رشد موها دارد. همچنین به قدری موثر است که نه تنها در مکمل های ترکیبی بلکه به تنهایی و در قالب قرص و آمپول نیز عرضه می شود.

بیوتین یکی از بهترین ترکیباتی است که مو ها را زنده نگاه می دارد. اگر به دنبال یک محصول خوب هستید حتما روی محصولاتی که دارای بیوتن هستند سرمایه گذاری کنید.

این دارو یکی از بهترین محصولات و سرشار از بیوتن است. محصول بیوتین خالص محتوای کلیدی است که کمک می کند تا موهایی سالم داشته باشید. این محصول نه تنها شامل بیوتن است بلکه ویتامین های B، E و C را شامل می شود که علاوه بر تغذیه موها نتایج مثبتی برای کل بدن به همراه دارد.

پس از درمان اولیه مو ها، به بهبود وضعیت پوست و ناخن ها هم می پردازد. بیوتین خالص باعث کاهش شکنندگی و شکستگی ناخن ها می شود. همچنین علائم پیری را از بین برده و پوست را نرم می کند. در نهایت موجب می شود مژه های بلندی داشته باشید.

قرص رشد مو و سلامت پوست، مو و ناخن بیوتین Nested Naturals

این محصول Nested Naturals یکی از مکمل های بیوتین کامل بدن است. این قرص ارگانیسم است و از منابع GMO تولید نمی شود. این قرص حاوی ۵۰۰۰ میکروگرم  بیوتن به همراه ویتامین هایی نظیر C، B۳، B۶، B۱۲و E است. این محصول کمک می کند تا از طاسی جلوگیری کرده، همچنین سرعت ریزش مو را کاهش می دهد.

قرص رشد مو و سلامت پوست، مو و ناخن بیوتین Nested Naturals
قرص رشد مو و سلامت پوست، مو و ناخن بیوتین Nested Naturals

داروی شتاب دهنده رشد مو Flawless Botanics

این محصول می تواند به رشد مو ها کمک کند. این مکمل از ۲۰ ماده طبیعی ضروری تشکیل شده است. داروFlawless Botanics بر اساس فرمول پزشكی است كه مقادیر مناسب مواد مغذی و گیاهان را در بر می گیرد.

این محصول بدون عوارض جانبی احتمالی بوده و به صورت مصنوعی تولید نمی شود. داروی Flawless Botanics با بلاک DHT موجب کاهش ریزش مو و جلوگیری از طاسی می شود. این مکمل دارای بالاترین میزان بیوتن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا