Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

برای جوان سازی پوست چه ویتامین ها و موادی بخوریم؟ | جوان سازی پوست در خانه

آیا به دنبال راه های طبیعی برای بازگرداندن درخشندگی و سلامت پوست خود هستید؟ آیا تا به حال به گنجاندن میوه های تازه و فصلی در رژیم غذایی روزانه خود فکر کرده اید؟ یک رژیم غذایی سالم مملو از سبزیجات سبز، برگ ‌دار و میوه‌های فصلی می‌تواند کمک ارزشمندی برای جوانسازی پوست صورت باشد.

اگر بدن خود را با مواد مغذی خوب مانند آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، آب، ویتامین ها و سایر ریزمغذی ها تغذیه کنید، قطعا نتایج آن را روی پوست خود خواهید دید. از آنجایی که پیری پوست از درون شروع می شود، ابتدا باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. غذای سالم عامل کلیدی برای جلوگیری از پیری پوست است، اما سایر عوامل سبک زندگی مانند محافظت در برابر آفتاب و آلودگی محیطی نیز باید در نظر گرفته شوند. در نهایت مصرف غذاهای غنی از ویتامین ها و مواد معدنی برای کمک به جوانسازی پوست صورت ضروری هستند.

غذاهای جوانساز پوست عمدتا حاوی ویتامین های مختلف، اسید الاژیک و تقویت کننده های طبیعی کلاژن هستند. کلاژن در لایه میانی پوست وجود دارد و به پری و چاق شدن پوست کمک می کند. با افزایش سن، کلاژن کاهش می ‌یابد، اما خوردن غذای غنی از آن به درخشش طبیعی و جوانسازی پوست صورت کمک می‌ کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با راههای جوانسازی پوست صورت ارائه می گردد.

فهرست مطالب

آیا خوردن میوه برای جوانسازی پوست صورت مفید است

وقتی میوه‌ها را هر روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می ‌کنید، طیف وسیعی از مواد مغذی، ویتامین‌ های ضروری و آنتی‌ اکسیدان‌ها را در اختیار بدن خود قرار می‌ دهید. گنجاندن میوه ها در رژیم غذایی روزانه به کاهش التهاب و جلوگیری از انواع مختلف عفونت ها کمک می کند.

علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری موجود در میوه ها به تولید کلاژن کمک می کند که پوست شما را درخشان، سالم و محکم می کند. به دلیل وجود ویژگی های مفید برای سلامتی، میوه ها گزینه ایده آلی هستند که باید در رژیم غذایی ما مورد توجه قرار گیرند.

متخصصان تغذیه دریافته‌ اند که گنجاندن مواد غذایی سالم در رژیم غذایی ممکن است برای سلامت پوست مفید باشد زیرا ژن ‌های مسئول ایجاد التهاب را از بین می‌ برند و بدن شما را برای ساخت و ترمیم بافت ‌ها تقویت می ‌کنند.

اگر هر روز میوه بخورید چه اتفاقی می افتد

به محض خوردن یک میوه شما منبعی از آنتی اکسیدان ها، فیتوکمیکال ها، الکترولیت ها، آب، مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر غذایی را دریافت می کنید. دریافت این مواد غذایی پرقدرت را می توان به عنوان یک مزیت فوری مصرف میوه و سبزی تازه در نظر گرفت.

در دراز مدت، مصرف روزانه میوه ها با به حداقل رساندن خطر بیماری های مزمن مانند کلسترول بالا، فشار خون بالا و بیماری های قلبی همراه است. علاوه بر این گنجاندن میوه ها در رژیم غذایی به شما در کنترل وزن و کاهش خطر چاقی کمک می کند. سایر مزایای مصرف میوه ها عبارتند از:

تغذیه متنوع

مرکبات دارای دوز بالایی از ویتامین C هستند، هندوانه غنی از لیکوپن است، انبه نیروگاه بتاکاروتن است و سیب و انواع توت ها طیف وسیعی از آنتی اکسیدان های مهم را در اختیار بدن قرار می دهند.

پوست سالم جوان

آنتی اکسیدان ها مشابه مواد پاک کننده در بدن هستند. اینها به پاکسازی رادیکال های آزاد که ممکن است با ایجاد انواع بیماری ها و پیری زودرس به بدن شما آسیب برساند، کمک می کند. از این رو مصرف طیف گسترده ای از میوه های رنگارنگ مملو از آنتی اکسیدان ها، پوست شما را جوان، درخشان و سالم نگه می دارد.

تقویت ‌کننده ایمنی

آنتی ‌اکسیدان ‌ها علاوه بر سازگاری با پوست، التهاب را به حداقل می ‌رسانند و پاسخ ایمنی را بهبود می ‌بخشند. مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد به سیستم ایمنی شما کمک می کنند. اگر سیستم ایمنی شما نتواند همه رادیکال های آزاد را حذف کند، تعداد کمی از آنها با DNA سلولی شما واکنش نشان داده و ممکن است خطر ابتلا به سرطان بیشتر شود.

از آنجایی که هر نوع آنتی اکسیدانی فواید متفاوتی برای سلامتی دارد، متخصصان تغذیه توصیه می کنند که در رژیم غذایی روزانه خود به انواع میوه ها روی آورید.

تاثیر تغذیه بر پوست چیست؟
تاثیر تغذیه بر پوست چیست؟

بهترین میوه ها و ماسک ها برای جوانسازی پوست صورت

اگر با مشکلات پوستی مواجه هستید مصرف میوه ها و سبزیجات می تواند به شما در داشتن پوست سالم و جوان کمک کنند. در واقع مصرف میوه های فصل در رژیم غذایی روزانه بهترین راه برای جوانسازی پوست صورت است. در ادامه مفیدترین میوه ها برای جوانسازی پوست آمده است.

فواید آووکادو برای پوست

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که با به حداقل رساندن خطر علائم اولیه پیری ناشی از اشعه های مضر UV A و B، پوست شما را آبرسانی و محافظت می کند. علاوه بر این، جذب انواع ویتامین های محلول در چربی را افزایش می دهد و همچنین از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

نحوه استفاده از آووکادو

  • آووکادو را در زمان ناهار در سالاد خود بگنجانید.
  • همچنین می توانید از آووکادو پخش شده روی نان تست به عنوان یک میان وعده سریع یا صبحانه استفاده کنید.
  • استفاده از آن در سوپ ها از دیگر گزینه های خوشمزه ای است که می توانید در نظر بگیرید.
  •  شما همچنین می توانید به سادگی آووکادو را به عنوان میوه بخورید.

فواید لیمو برای پوست

اگر آرزوی داشتن پوستی شفاف و بدون لک دارید، باید لیمو را بخشی از رژیم غذایی روزانه و رژیم مراقبت از پوست خود قرار دهید. لیمو غنی از ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و سموم را از بدن شما دفع می کند. لیمو از پوست در برابر هیپرپیگمانتاسیون محافظت می کند. همچنین التهاب پوست را کاهش می دهد و آکنه را از بین می برد و به شما پوستی شفاف و درخشان می دهد.

نحوه استفاده از لیمو

  • چند قطره لیمو را در یک لیوان آب گرم بچکانید. چند قطره عسل خالص اضافه کنید و معجون را صبح ناشتا بنوشید.
  • یک لیوان آب لیمو سرد و آب می تواند در تابستان های سوزان با طراوت باشد.
  • می توانید چند قطره آب لیموی تازه را به عنوان سس روی سالاد خود اضافه کنید.
  • چند قطره آب لیموی تازه را با گلاب مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. با آب سرد بشویید تا پوستی جوان با درخشش طبیعی داشته باشید.

فواید پرتقال برای پوست

پرتقال سرشار از ویتامین C است که برای سلامت پوست شما بسیار مفید است، زیرا از آسیب اکسیداتیو و آسیب نور جلوگیری می کند. پرتقال غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از آسیب DNA، افزایش تولید کلاژن و به حداقل رساندن التهاب کمک می کند.

نحوه استفاده از پرتقال

  • می توانید هر روز صبح یا بعد از ظهر یک پرتقال بخورید.
  • چند پرتقال رسیده را آب بگیرید تا یک نوشیدنی با طراوت درست کنید.
  •  می توانید پرتقال را به دسر، پودینگ یا سالاد خود اضافه کنید.
  • چند قطره پرتقال تازه فشرده را روی پوست خود بمالید تا رنگ پوستتان روشن شود و رنگدانه های اضافی از بین بروند.

فواید هندوانه برای پوست

این میوه آبدار و قرمز از ۹۲ درصد آب تشکیل شده است که آن را در دفع سموم از پوست و همچنین تنظیم سیستم گوارش شما می کند. هندوانه سرشار از ویتامین A، C، B1 و B6 است. همچنین منبعی غنی از کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و لیکوپن است. لیکوپن موجود در هندوانه از آسیب رادیکال های آزاد به پوست جلوگیری می کند.

نحوه استفاده از هندوانه

  • آب هندوانه تازه گرفته شده را می توان صبح یا بعد از ظهر مصرف کرد.
  • می توانید میوه ها را به عنوان یک میان وعده سریع بعد از ظهر میل کنید.
  • هندوانه را می توان در پودینگ ها، دسرها و اسموتی های خود اضافه کرد.
  • می توانید تفاله هندوانه را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بمالید تا ظاهری شاداب و سرزنده داشته باشید.

فواید آناناس برای پوست

آناناس دارای آنزیمی قوی به نام بروملین است که به بازسازی سلول های مرده پوست کمک می کند. بروملین همچنین التهاب پوست شما را به حداقل می رساند. آناناس همچنین حاوی ویتامین های A، C و K به همراه مواد معدنی حیاتی است که نقش مهمی در سلامت پوست ایفا می کنند.

نحوه استفاده از آناناس

  • می توانید آناناس های تازه برش داده شده را به عنوان میان وعده صبح یا بعد از ظهر خود مصرف کنید.
  • می توانید برش هایی از آناناس را در دسرها یا پیتزاهای خود اضافه کنید.

استعمال آرام تکه ای از آناناس تازه برش خورده روی گردن و صورت می تواند پوستی روشن و جوان تر به شما بدهد. از مالش آناناس روی نواحی حساس تر، به خصوص بریدگی ها و آکنه ها خودداری کنید. قبل از شستشو با آب معمولی، اجازه دهید تا آب میوه حدودا پنج دقیقه خشک شود.

بهترین میوه ها و ماسک ها برای جوانسازی پوست صورت
بهترین میوه ها و ماسک ها برای جوانسازی پوست صورت

فواید زردآلو برای پوست

زردآلو سرشار از فولات و ویتامین A، C و K است که برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. این میوه آبدار و لطیف از پوست و بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. این میوه ها منبع غنی از فیبرهای غذایی هستند و به بهبود حرکات روده نیز کمک می کنند.

نحوه استفاده از زردآلو

  • می توانید چند زردآلو ریز خرد شده را به غلات صبحانه یا اسموتی های خود اضافه کنید.
  • زردآلو خشک را می توانید به عنوان میان وعده میل کنید.
  •  چند عدد زردآلو را مخلوط کنید تا حالت پوره‌ به‌ دست آید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه خشک شود و با آب معمولی بشویید.

فواید انار برای پوست

انار به محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید و همچنین به حداقل رساندن هایپرپیگمانتاسیون کمک می کنند. علاوه بر این، دانه‌ های انار حاوی ویتامین‌ های ضروری K و C و مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است.

نحوه استفاده از انار

  •  دانه های مرواریدی انار را با غلات صبحانه، فرنی و کاسه میوه خود مخلوط کنید یا آن را به عنوان یک میان وعده ظهر میل کنید.
  •  با استفاده از مخلوط کن می توانید اسموتی یا آب انار تازه درست کنید.
  • می توانید دانه های آبدار را در سالاد، کاستارد و پودینگ های خود اضافه کنید.
  • چند دانه آبدار را فشار دهید و آب تازه استخراج شده را روی صورت و گردن خود بمالید تا درخشندگی سریع و طبیعی را به پوست شما ببخشد.

فواید انبه برای پوست

انبه میوه ای آبدار و سرشار از ویتامین A، C، E و K است. علاوه بر این حاوی زانتوفیل، پلی فنولیک، فلاونوئید و بتاکاروتن است. قند و فیبر رژیمی موجود در انبه برای مقابله با مشکلات معده مانند یبوست مفید است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب نور خورشید و همچنین آسیب DNA کمک می کند.

نحوه استفاده از انبه

  • می توانید برش های انبه تازه را صبح یا بعد از ظهر مصرف کنید.
  • در تابستان از آب انبه تازه یا اسموتی لذت ببرید.
  • می توانید آن را به کاستارد، دسر یا پودینگ خود اضافه کنید.
  • پالپ تازه استخراج شده یک انبه را بردارید، آن را مستقیما روی صورت و گردن خود بمالید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه خشک شود و با آب معمولی بشویید.
  • برای پوست خشک، چند قطره عسل، ماست و انبه له شده را مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شود و با آب معمولی بشویید.
  • برای پوست های مختلط یا چرب، چند قطره گلاب و آب لیمو را در تفاله انبه مخلوط کنید. سپس آن را روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید ۱۰ دقیقه خشک شود و سپس با آب معمولی بشویید.

فواید پاپایا برای پوست

پاپایا یک میوه بسیار مفید است که اگر می خواهید پوستی بی عیب، درخشان و سالم داشته باشید باید حتما در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود. این میوه منبع غنی ویتامین A، B و C و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، مس و منیزیم است.

پاپایا همچنین دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که آن را به یک داروی قوی برای درمان انواع مختلف مشکلات پوستی مانند اگزما، زگیل، زخم و غیره تبدیل می کند.

نحوه استفاده از پاپایا

  • صبح یا بعد از ظهر یک کاسه پاپایای تازه بریده شده بخورید.
  • ممکن است آن را در اسموتی ها یا شیک های خود بگنجانید.
  • یک تکه کوچک از پاپایای تازه را بردارید و له کنید تا پوره خوبی به دست آید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید، بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خشک شود و سپس با آب معمولی بشویید.
  • برای پوست های خشک، کدر و پوسته پوسته، می توانید از پالپ پاپایای تازه استخراج شده مخلوط با چند قطره روغن بادام استفاده کنید. قبل از اینکه با آب ولرم بشویید، بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.

فواید سیب برای پوست

سیب یک میوه محبوب برای داشتن پوستی درخشان در همه فصول است. سیب غنی از پتاسیم، منیزیم، کلسیم، ویتامین A و C و فیبر رژیمی است که برای سلامت پوست شما مفید است. سیب منبع قوی آنتی اکسیدان هایی است که به از بین بردن رادیکال های آزاد اکسیژن از بدن کمک می کند.

نحوه استفاده از سیب

  • روزانه یک سیب را به عنوان یک میوه کامل صبح یا بعد از ظهر بخورید.
  • می توانید آن را به غلات صبحانه، بلغور جو دوسر، کورن فلکس یا سالاد میوه اضافه کنید.
  • همچنین می توانید اسموتی یا شیک سیب بخورید.
  • سیب رنده شده را روی پوست و گردن خود بمالید تا درخشش و طراوت آنی آن را احساس کنید.
  • برای پوست های خشک، می توانید از تفاله سیب تازه همراه با چند قطره عسل استفاده کنید تا پوست های کدر و خسته را فوری آبرسانی کند.

فواید موز برای پوست

موز غنی از ویتامین A، C، E و K و فیبر رژیمی و منبع انرژی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. این میوه یک مرطوب کننده عالی برای پوست است و دارای مزایای آنتی اکسیدانی است. پوست موز همچنین به داشتن خواص درمانی برای پوست معروف است و به کاهش اسکار آکنه و جای زخم کمک می کند.

نحوه استفاده از موز

  • خوردن یک موز کامل در صبح می تواند شروعی عالی باشد.
  • می‌ توانید این میوه‌ های خوشمزه را در فرنی، کورن فلکس یا بلغور جو دوسر اضافه کنید تا خوشمزه ‌تر شوند.
  •  آنها را در شیک ها، اسموتی ها، کوکی ها، کیک ها یا پنکیک های خود اضافه کنید.
  • یک موز له شده را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید تا پوست شما جوان و درخشنده شود.

فواید انگور برای پوست

یک آنتی اکسیدان قوی به نام رسوراترول در انگور یافت می شود که از پوست شما در برابر آسیب های نور خورشید و همچنین سرطان پوست محافظت می کند. دانه های انگور خواص مختلفی برای جوان سازی و التیام پوست دارند. انگور منبعی از ویتامین ‌های C و K و مواد معدنی ضروری مانند فسفر، کلسیم و پتاسیم است.

نحوه استفاده از انگور

  • صبح ها یک کاسه انگور تازه میل کنید تا زینک اضافی دریافت کنید.
  • هر زمان که احساس گرسنگی کردید، یک خوشه انگور بخورید، زیرا آن ها به شما انرژی فوری می دهند.
  • با افزودن این میوه های آبدار، سالاد بعد از ظهر خود را خوشمزه و غنی کنید.
  • چند عدد انگور را فشار دهید تا شیره آن گرفته شود. آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب معمولی بشویید. آب انگور به عنوان یک تونیک فوری برای پوست های خسته و کدر عمل می کند.
بهترین میوه ها برای جوانسازی پوست صورت
بهترین میوه ها برای جوانسازی پوست صورت

فواید کیوی برای پوست

این میوه آبدار دارای مقادیر زیادی ویتامین C است که نه تنها از پوست شما در برابر آسیب DNA محافظت می کند، بلکه از آسیب رادیکال های آزاد نیز محافظت می کند. کیوی همچنین برای مبارزه با چین و چروک و خطوط ریز و همچنین افزایش تولید کلاژن در پوست شما مفید است.

نحوه استفاده از کیوی

  • یک کیوی کامل را در صبح یا به عنوان میان وعده ظهر بخورید.
  • می توانید چند کیوی را با ماست ساده مخلوط کنید تا یک اسموتی خوشمزه در تابستان درست کنید.
  • می توانید تکه های کیوی را به سالاد، شیک، پودینگ یا دسر خود اضافه کنید.
  • برای درخشندگی فوری پوست، چند کیوی له شده بردارید و آن را روی تمام صورت و گردن خود بمالید. قبل از اینکه با آب ولرم بشویید، بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه خشک شود.
  • برای آبرسانی یا روشن کردن پوست، می توانید کمی زردچوبه را به عصاره کیوی له شده اضافه کنید و مخلوط را روی پوست خود بمالید.

 فواید توت فرنگی برای پوست

اگر خواهان پوستی بدون آکنه، بدون عیب و درخشان هستید، توت فرنگی انتخاب محبوبی است. این میوه رسیده و آبدار دارای مقادیر زیادی ویتامین C و اسید سالیسیلیک یا آلفا هیدروکسی اسید است که پوست شما را شفاف و بدون لک می کند. علاوه بر این، وجود اسید الاژیک به جلوگیری از آسیب کلاژن، ایجاد چین و چروک و همچنین محافظت از پوست شما در برابر آسیب های خورشید کمک می کند.

نحوه استفاده از توت فرنگی

  • چند توت فرنگی تازه خرد شده را به فرنی صبحانه، کورن فلکس یا غلات خود اضافه کنید.
  • می توانید میوه های آبدار و آلو را در شیک ها و اسموتی های خود اضافه کنید.
  • برای شادابی پوست چند توت فرنگی ریز خرد شده را در سالاد سبزیجات یا میوه خود اضافه کنید.
  • این میوه های چاق و قرمز را می توانید به دسرها، کلوچه ها و کیک هایتان نیز اضافه کنید.
  • برای داشتن پوستی درخشان چند توت فرنگی را له کنید، آن را روی صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید ۵ تا ۱۰ دقیقه خشک شود. سپس با آب سرد بشویید.

فواید خیار برای پوست

خیار دارای محتوای آب بالایی است که به راحتی شما را در طول روز هیدراته نگه می دارد. خیار یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که به محافظت از بدن شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. پوست خیار همچنین سرشار از فیبر غذایی و ویتامین های C و K است.

نحوه استفاده از خیار

  • هر روز یک خیار کامل به عنوان میان وعده ظهر بخورید.
  • چند برش خیار را می توان به سالاد و ساندویچ اضافه کرد.
  • همچنین می توانید یک لیوان پر از آب خیار تازه بنوشید.
  • برش های نازک خیار را مستقیما روی نواحی آسیب دیده صورت خود بمالید تا پوست را التیام بخشیده و تغذیه کند. همچنین به کاهش چین و چروک کمک می کند.
  • یک فنجان خیار تازه رنده شده و چند قطره آب لیمو و شکر را مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۰-۱۵ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید.

فواید گیلاس برای پوست

گیلاس نه تنها وقتی به عنوان چاشنی در دنیای آشپزی استفاده می شود بلکه ظرافت و زیبایی را به آن اضافه کرده و پوست شما را به طور طبیعی درخشان و زیبا می کند. گیلاس سرشار از مواد مغذی حیاتی مانند آهن، کلسیم، ویتامین A و C، فیبر، کربوهیدرات و پتاسیم است که برای سلامت پوست شما بسیار مفید است. این میوه های رسیده با از بین بردن سلول های مرده پوست و تغذیه از عمق پوست به پاکسازی پوست شما کمک می کنند.

نحوه استفاده از گیلاس

  • صبح یا بعد از ظهر یک کاسه گیلاس بخورید.
  • همچنین می توانید این میوه های ریز را به ماست، اسموتی ها و دسرهای خود اضافه کنید.
  • چند دانه گیلاس را بیرون بیاورید، آن را له کنید تا به شکل پالپ در بیاید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از ۱۰-۱۵ دقیقه آن را با آب معمولی بشویید تا پوستی درخشان داشته باشید.

فواید انگور فرنگی برای پوست

انگور فرنگی که به نام آملا نیز شناخته می شود، میوه ای محبوب برای داشتن پوستی درخشان و بی عیب است. این میوه سرشار از ویتامین C همراه با سایر مواد مغذی ضروری، آنتی اکسیدان های موجود در آملا با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. انگور فرنگی حاوی مقدار زیادی آب است که شما را به خوبی هیدراته نگه می دارد. علاوه بر این، به دفع سموم از بدن شما کمک می کند و آکنه را به حداقل می رساند و پوست شما را درخشان و شفاف می کند.

نحوه استفاده از انگور فرنگی

  • بعد از صبحانه و ناهار یک مشت انگور فرنگی بخورید.
  • می توانید چند عدد انگور فرنگی را به دسرها و اسموتی های خود اضافه کنید.
  • نصف قاشق چایخوری پودر انگور فرنگی را با مقداری ماست و عسل مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه خشک شود. برای داشتن پوستی درخشان و شاداب آن را با آب سرد بشویید.

فواید خربزه برای پوست

خربزه سرشار از فولات، سدیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ‌های A، C و K و فیبرهای غذایی است. خربزه یک میوه حاوی آب با رایحه شیرین است. خربزه به همان اندازه که مزه دارد، فواید زیادی برای پوست شما دارد. علاوه بر این، دارای خواص ضد التهابی است که از بروز آکنه جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در خربزه به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد نامطلوب کمک می کند.

نحوه استفاده از خربزه

  • مصرف آب خربزه تازه برای پوست شما بسیار مفید است.
  • می توانید یک کاسه خربزه تازه را به عنوان میان وعده ظهر بخورید.
  • یک خربزه رسیده را له کنید و چند قطره آب انگور تازه گرفته شده به آن اضافه کنید. مخلوط را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه خشک شود. برای داشتن پوستی درخشان با آب ولرم بشویید.
جدیدترین متد جوانسازی پوست
جدیدترین متد جوانسازی پوست

فواید گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی مانند پتاسیم، فسفر، منگنز، منیزیم، ویتامین A، پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدرات هاست که برای پوست و سلامت کلی شما مفید است. گوجه فرنگی حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام لیکوپن است که به بدن شما برای مبارزه با رادیکال های آزاد مضر کمک می کند. هنگامی که تفاله گوجه فرنگی را روی پوست خود می ‌مالید، به کاهش منافذ باز کمک می‌ کند و درخشندگی آنی را به پوست شما می بخشد.

نحوه استفاده از گوجه فرنگی

  • می توانید چند تکه گوجه فرنگی تازه خرد شده را به سالاد خود اضافه کنید.
  • صبح آب گوجه فرنگی یا اسموتی بخورید.
  • گوجه فرنگی را در غذاها، ساندویچ ها، پیتزاها و سوپ های خود قرار دهید.
  • به تفاله یک گوجه فرنگی چند قطره آب لیمو اضافه کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خشک شود. برای داشتن پوستی درخشان و شفاف آن را با آب سرد بشویید.

فواید زغال اخته برای پوست

زغال اخته یا بلوبری یکی از قوی ترین مواد غذایی آنتی اکسیدان محسوب می شود. توت های آبدار سرشار از آنتی اکسیدان ها به بدن شما کمک می کند تا رادیکال های آزاد که به سلول های شما آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس می شوند را از بین ببرد.

زغال اخته به دلیل مقادیر بالای آنتوسیانین، قدرت کلاژن را افزایش می دهد. آنتوسیانین ها نوعی مواد مغذی گیاهی هستند که رنگ آبی را به این توت ها می بخشند. علاوه بر این، زغال اخته با پروبیوتیک ها نیز غنی شده است که به باکتری های معده شما کمک می کند تا فیبرها را به مواد ضد التهابی تخمیر کنند. اینها به بهبود پاسخ ایمنی شما و کاهش التهاب کمک می کنند.

نحوه استفاده از بلوبری

  • صبح یا بعد از ظهر یک کاسه زغال اخته بخورید.
  • همچنین می توانید این توت های آبدار را به اسموتی ها و دسرهای خود اضافه کنید.
  • چند زغال اخته رسیده را له کنید و یک قاشق چایخوری ماست به آن اضافه کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه خشک شود. برای درخشندگی پوست با آب سرد بشویید.

خوراکی های ممنوعه برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

آنچه می خورید روی پوست شما منعکس می شود. نه گفتن به غذاهای زیر قطعا به شما کمک می کند تا پوست شما جوانتر و شاداب تر به نظر برسد.

شکر تصفیه شده

خوردن یک آب نبات شیرین یا سایر تنقلات مملو از شکر ممکن است بسیار جذاب باشد، اما عواقب آن خوشایند نیست. افزایش ناگهانی سطح گلوکز در جریان خون باعث ایجاد یک واکنش نامطلوب به نام گلیکاسیون می شود. در این فرآیند، قندها به مولکول‌ های مختلف پروتئین متصل می ‌شوند و در نتیجه محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته (AGE) تشکیل می‌ شوند. در حالی که این ترکیبات به طور طبیعی در پوست شما با افزایش سن تشکیل می شوند، افزایش مصرف قند منجر به تولید بیش از حد AGEs می شود.

این وضعیت زمانی بدتر می شود که آنها با فیبرهای الاستین و کلاژن در پوست شما پیوند می خورند و بافت ها را سخت و ضعیف می کنند. این روند در نهایت باعث افتادگی پوست، چین و چروک و خطوط ریز می شود.

شیر

آیا از جوش های آکنه رنج می برید؟ اگر جواب شما بله است باید بدانید که مصرف لبنیات از جمله شیر ممکن است پوست شما را خراب کند. متخصصان پوست معتقدند که بین این دو رابطه قوی وجود دارد.

مصرف شیر بدون چربی بدتر است. این نشان می ‌دهد که برخی از مولکول ‌های موجود در آب پنیر مسئول تاثیر نامطلوب روی پوست شما هستند. آندروژن موجود در شیر همچنین ممکن است سطح طبیعی آندروژن شما را افزایش دهد که با آکنه و پوست چرب مرتبط است.

 غذاهای تند و گرم

افرادی که از روزاسه رنج می برند ممکن است پس از خوردن غذاهای تند، قرمزی و لکه های ناگهانی را تجربه کنند. برخی از افراد با پوست روشن نیز ممکن است پس از مصرف غذای داغ و تند دچار گرگرفتگی ناگهانی شوند.

غذای سرخ شده

رژیم های غذایی چرب می تواند جریان خون را در پوست کاهش دهد و در نتیجه چین و چروک و پیری زودرس ایجاد کند. هنگامی که کبد شما به درستی کار می کند، سموم به طور طبیعی از بدن شما خارج می شوند. با این حال، اگر این سموم در کبد شما انباشته شوند و به اندازه کافی تجزیه نشوند، می توانند به پوست شما آسیب برسانند و باعث آکنه، زردی، چین و چروک، از دست دادن کلاژن، از دست دادن قابلیت ارتجاعی، قرمزی، کم آبی و پف کردگی شوند.

غذاهای فرآوری شده

غذاهای بیش از حد فرآوری شده می تواند پیری بدن و پوست شما را تسریع کند. محصولات غذایی مانند پنیر، پپرونی، پیتزا، چیپس، کراکر، غلات و غیره باعث می ‌شود که آب در بدن ابقاء شود و دچار نفخ شوید. هنگامی که یک کیسه چیپس یا هر چیز بیش از حد نمکی را به عنوان میان وعده نیمه شب می خورید، متوجه خواهید شد که روز بعد صورت شما پف کرده و کم آب شده اید. این به این دلیل اتفاق می افتد که سلول های بدن شما کوچک شده و باعث کم آبی بدن می شوند. هیدراتاسیون ناکافی باعث ایجاد چین و چروک در پوست و تسریع روند پیری می شود.

گوشت

گوشت یک ماده غذایی با پروتئین بالا است که شما را سالم نگه می دارد و به شما کمک می کند تا توده عضلانی را بازیابی کنید. از سوی دیگر، مصرف گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس و بیکن می تواند باعث کم آبی بدن شود و تولید ویتامین C را که برای کلاژن سازی و جلوگیری از پیری لازم است را در بدن محدود کند.

جوانسازی پوست صورت در منزل
جوانسازی پوست صورت در منزل

جوانسازی پوست صورت در منزل

برای جوانسازی پوست صورت در منزل می توانید از ماسک های میوه ای که در قسمت های فوق ذکر شد استفاده کنید. ماسک های میوه ای هیچ عوارضی ندارند و لازم نیست برای آنها هزینه زیادی بپردازید.

بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

برای آگاهی از بهترین و سریعترین روش برای جوانسازی و سفتی پوست صورت می توانید با پزشک خود مشورت نمایید. در حال حاضر روش های مختلفی برای جوانسازی پوست صورت وجود دارد که بسته به سن شما و وضعیت پوست می توان از آنها بهره مند شد.

سریع ترین راه جوانسازی پوست

سریع ترین راه جوانسازی پوست بسته به وضعیت پوست شما متفاوت است. از ماسک های جوانسازی پوست صورت گرفته تا روش هایی مانند میکرونیدلینگ می توانند به جوانسازی پوست شما کمک کنند.

جدیدترین متد جوانسازی صورت

با پیشرفت های علم پزشکی هر ساله متدهای جدید جوانسازی پوست صورت معرفی می شوند. برای آگاهی از جدیدترین متد جوانسازی صورت می توانید در اینترنت سرچ کرده یا با پزشک خود مشورت نمایید. هایفوتراپی یکی از جدیدترین روش ها برای جوانسازی پوست است که در آن از امواج فراصوت استفاده می‌ شود. در این روش امواج فرا صوتی لایه ‌های میانی پوست را گرم کرده و آن‌ها را مجبور به ساخت کلاژن و الاستین بیشتر می کنند. تولید کلاژن باعث سفت شدن پوست صورت شده و پوست را جوانسازی می کند.

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست

بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست به سن، وضعیت پوست و بسیاری از فاکتورهای دیگر بستگی دارد. پزشک یا متخصص پوست با در نظر گرفتن این عوامل بهترین روش را برای شما تجویز خواهد کرد.

سخن آخر

غذاهایی که می خورید می توانند بر سلامت و ظاهر پوست شما تاثیر بگذارند. به ویژه غذاهای سرشار از پروتئین، چربی های خوب و آنتی اکسیدان ها بیشترین فواید را برای جوانسازی پوست صورت دارند. بهترین کار این است که محافظت از پوست خود را با عادات دیگر، از جمله استفاده از کرم ضد آفتاب، پرهیز از سیگار، تحرک بدنی و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب و مصرف یک رژیم غذایی مغذی و سرشار از میوه ها و سبزیجات فصلی کامل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا