Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با انواع انگور و خواص آن ها

آیا در مورد فواید سلامتی انواع انگور ها کنجکاو هستید. انگور فقط یک میان وعده خوشمزه نیست، بلکه سرشار از بسیاری از مواد مغذی ضروری است که برای سلامتی شما بسیار مفید هستند. این محصولات غذایی سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قوی هستند. این مواد مغذی می توانند کارهای شگفت انگیزی در بدن شما مانند بهبود سلامت قلب، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت پوست و موارد دیگر را انجام دهند.

مزایای سلامتی انواع انگور شامل توانایی آنها در کاهش خطر بروز بیماری های قلبی -عروقی، بهبود سلامت شناختی، جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و آب مروارید است. این میوه محبوب و خوشمزه مملو از مواد مغذی و فیتوکمیکال‌های مهم مانند رسوراترول است که خواص ضد التهابی قوی دارد.

انگور یک گیاه بومی خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است، اما امروزه در سراسر جهان کشت و برداشت می شود. انگورها عموما بافتی نرم و لطیف و محتوای آب بالایی دارند. این میوه امروزه به یک میان وعده اصلی و آسان برای خوردن تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خواص انگور، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

 

فهرست مطالب

انگور چیست

انگور یکی از محبوب ترین میوه های موجود در جهان است. از نظر گیاه شناسی به عنوان توت شناخته می شود. آنها انواع مختلفی دارند که محبوب ترین آنها به رنگ قرمز یا سبز در طبیعت پرورش داده می شود. انگورهای رومیزی انگورهایی هستند که در فروشگاه مواد غذایی محلی خود پیدا می کنید، در حالی که انگورهای مورد استفاده برای تهیه محصولات دیگر مانند آب انگور اندازه کوچکتری دارند.

این میوه در طول تاریخ همیشه به عنوان غذاهای کوچک با فواید بسیار زیاد مشهور بوده است. آنها حاوی چندین عنصر مفید برای سلامتی هستند که به جلوگیری از بسیاری از بیماری ها به شما کمک می کند. انگور همچنین دارای خواص بسیار زیادی است که مشکلات موجود در بدن انسان را کاهش می دهد.

ارزش تغذیه ای انگور

این میوه می تواند منبع خوبی از مواد مغذی گیاهی، عمدتا فنل ها و پلی فنل ها باشد. انگور همچنین حاوی ویتامین های مهم دیگری مانند ویتامین های K، A، C و B6 است. به گفته سازمان USDA، این میوه غنی از تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فولات و همچنین مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است.

این میوه محتوای آب بالایی دارد که می تواند به هیدراته نگه داشتن بدن به شما بسیار کمک کند. آنها همچنین ممکن است حاوی فیبر غذایی، کربوهیدرات های سالم، آنتی اکسیدان ها و مقدار متوسطی پروتئین هستند. فلاونوئیدها مانند میریستین و کوئرستین، موجود در انگور به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و کاهش سرعت پیری به شما کمک می کند. ۱۰۰ گرم انگور حاوی ترکیبات زیر است.

  • کالری ۶۹
  • چربی ۰.۲ گرم
  • سدیم ۲ میلی گرم
  • پتاسیم ۱۹۱ میلی گرم
  • کربوهیدرات ۱۶.۵ گرم
  • شکر ۱۵ گرم
  • فیبر ۱ گرم
  • پروتئین ۰.۵ گرم
  • ویتامین A
  • ویتامین C
ارزش تغذیه ای انگور
ارزش تغذیه ای انگور

فواید انواع انگور برای سلامتی

این میوه با داشتن بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف برای سلامتی بدن شما فواید بسیار زیادی دارد. در ادامه مهمترین فواید مصرف این میوه برای شما برجسته شده است. این فواید عبارتند از:

سلامت قلب را ارتقا می دهد

این یک تصور رایج است که انگور به دلیل داشتن آنتی اکسیدان بالا، می تواند برای سلامت قلب مفید باشد. مطالعات نشان می دهد که این میوه حاوی چندین پلی فنل مانند رسوراترول و کورستین است که خواص ضد التهابی در بدن دارند. این ترکیبات شیمیایی به کاهش خطر بروز بیماری های قلبی- عروقی بسیار کمک می کند.

محققان دریافتند که بیشترین غلظت پلی فنول ها در ساقه، برگ و دانه های این میوه وجود دارد. مصرف این میوه ها از پوشش رگ های خونی محافظت می کند، اکسیداسیون LDL را کاهش می دهد، از پیشرفت بیماری آترواسکلروز جلوگیری می کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

از بیماری دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند

مصرف انگور قرمز به دلیل داشتن ترکیبات مفید برای بهبود سلامت چشم ها بسیار مفید است. مصرف این میوه از کاهش بینایی به دلیل افزایش سن و بیماری دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.

مطالعات نشان داده است که سه وعده انگور در روز ممکن است خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را تا بیش از ۳۶ درصد کاهش دهد. مصرف این میوه همچنین ممکن است به جلوگیری از آب مروارید نیز بسیار کمک کنند. پروسیانیدین ها، یک آنتی اکسیدان قوی موجود در عصاره هسته انگور است که از پیشرفت بیماری آب مروارید جلوگیری می کند.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

انگور میوه ای با شاخص گلیسمی پایین است. این میوه به ظاهر پذیرفته شده در یک رژیم غذایی متعادل برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود. آنها همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز به شما کمک کنند.

یبوست را برطرف می کند

مصرف انواع انگور ممکن است در رفع یبوست بسیار موثر باشد. انگور به عنوان یک غذای ملین طبقه بندی می شوند زیرا حاوی اسید آلی، قند و سلولز است. خوردن یک مشت از این میوه ها ممکن است با تقویت ماهیچه های روده و معده به رفع یبوست مزمن به شما کمک کند.

آنها همچنین سرشار از فیبر نامحلول هستند، به این معنی که ممکن است در حین حرکت در دستگاه گوارش دست نخورده باقی بمانند. فیبر حجم زیادی را تشکیل می دهد که می تواند باعث تشکیل و دفع مدفوع سالم شود. با این حال، اگر از مدفوع شل یا اسهال رنج می برید، نباید این میوه را به عنوان راهی برای تنظیم سیستم خود مصرف کنید.

به درمان بیماری آسم کمک می کند

انگور به دلیل ارزش درمانی شناخته شده ای که دارد، ممکن است به عنوان درمانی برای بیماری آسم نیز استفاده شود. یک مطالعه حیوانی نشان داده است که عصاره هسته این میوه می تواند به سرکوب التهاب در راه های هوایی و ریه ها کمک کند. این عصاره حاوی ترکیبات قدرتمندی از جمله پروآنتوسیانیدین است که اثر درمانی بر التهاب آلرژیک راه هوایی دارد.

ممکن است سلامت استخوان را بهبود ببخشد

این میوه منبع فوق‌ العاده ‌ای از مواد مغذی مانند کلسیم، مس، آهن و منگنز است که همگی می‌ توانند در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ‌ها بسیار مفید باشند. برخی تحقیقات نشان می دهد که افزودن انگور به رژیم غذایی به طور منظم ممکن است از شروع بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند پوکی استخوان جلوگیری کند. در یک مطالعه ۸ هفته ‌ای، موش‌ هایی که پودر انگور منجمد شده مصرف می کردند، ۴۴ درصد کلسیم خالص استخوان بیشتری نسبت به موش‌ های دیگر داشتند.

فواید انواع انگور برای سلامتی
فواید انواع انگور برای سلامتی

 برای بهبود میگرن و خستگی مفید است

آب انگور به عنوان یک درمان کننده خانگی برای بهبود میگرن و برای رفع خستگی استفاده می شود. شما می توانید آن را صبح زود، بدون مخلوط کردن با آب اضافی میل کنید. دلایل بروز میگرن شامل عدم تعادل شیمیایی، کمبود خواب، تغییرات آب و هوا یا کمبود مواد غذایی است. مصرف آب انگور به دلیل داشتن ترکیبات مفید و مغذی می تواند این مشکل را بهبود یا درمان کند.

سوء هاضمه را برطرف می کند

این میوه ممکن است نقش مهمی در برطرف کردن سوء هاضمه ایفا کند. مصرف این میوه به تسکین گرما و تحریک معده کمک می کند. همچنین ممکن است به دلیل اینکه غذای سبکی در نظر گرفته می شوند، نسبت به سایر کمک های گوارشی ترجیح داده شوند.

انواع انگور باید اولین انتخاب شما در مبارزه با سوء هاضمه قبل از استفاده از آنتی اسیدها باشد. آنتی اسیدها می توانند عوارض جانبی دیگری مانند یبوست، اختلال در هضم پروتئین، افزایش خطر رشد بیش از حد باکتری های روده کوچک و تداخلات منفی با سایر داروها را ایجاد کنند. از طرف دیگر، انگور یک غذای طبیعی و کامل در نظر گرفته می شود و عوارض جانبی برای سلامتی در پی نخواهد داشت.

ممکن است سلامت شناختی را بهبود بخشد

مطالعات انجام شده نشان می دهد که آب انگور ممکن است به بهبود عملکرد مغز افراد مسن که قبلا از اختلالات شناختی خفیفی رنج می برند، بسیار کمک کند. در حال حاضر مطالعات بیشتری در مورد خواص این میوه بر سیستم های عصبی در حال انجام است.

اختلالات کلیوی را بهبود می بخشد

انگور قرمز ممکن است اثر پاک کنندگی روی کلیه ها داشته باشد. عصاره هسته انگور یک مخلوط پلی فنلی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بسیار قوی است که ممکن است به تسکین اختلالات کلیوی به شما کمک کند. انگور که محتوای آب بالایی دارد، ممکن است با تحریک ادرار به میزان قابل توجهی اسیدیته ناشی از اسید اوریک را نیز کاهش دهد. مصرف این میوه ها همچنین ممکن است به حذف اسید اوریک از بدن کمک کنند و در نتیجه استرس و فشار روی کلیه ها را کاهش دهند.

انگور برای پوست شما مفید است

این میوه سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان های فراوان و سرشار از آب است که برای حفظ رطوبت و سلامت پوست شما بسیار مفید است. آبرسانی خوب برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست شما مهم است. ویتامین C به کلاژن سازی پوست شما کمک می کند و ظاهری جوان به شما می بخشد. ویتامین C به همراه سایر آنتی اکسیدان های موجود در انگور مانند رسوراترول نیز می تواند به کاهش التهاب کمک کرده تا پوست شما شاداب و جوان باقی بماند.

سطوح کلسترول را متعادل می کند

این میوه حاوی ترکیباتی به نام پتروستیلبن است که می تواند سطح کلسترول خون فرد را کاهش دهد. پتروستیلبن ارتباط نزدیکی با رسوراترول، یک آنتی اکسیدان مفید و فلاونوئید رنگی دارد. تحقیقات اولیه نشان داده است که این ترکیبات ممکن است تاثیر زیادی بر سطح کلسترول داشته باشند. علاوه بر این، ساپونین‌ های موجود در پوست انگور می ‌توانند با اتصال به سلول ها از جذب کلسترول در بدن جلوگیری کنند.

سلامت چشم را بهبود می بخشد

این میوه دارای بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین A، لوتئین، رسوراترول و زآگزانتین است که از سلامت چشمان شما حمایت می کند. این مواد مغذی چشم ‌های شما را سالم نگه می ‌دارند و می ‌توانند از آسیب ‌های ناشی از اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند. زآگزانتین و لوتئین به ویژه برای محافظت از ماکولا (بخش کوچکی از شبکیه در پشت چشم) در برابر تاثیرات منفی نور آبی ناشی از صرف زمان زیاد به دستگاه‌ های الکترونیکی مانند صفحه ‌نمایش رایانه و تلفن ‌های همراه مفید هستند.

به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند

ویتامین C یکی از مهم ‌ترین ویتامین‌ ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و انگور منبع خوبی از ویتامین C است. ویتامین C به حمایت از عملکرد خوب سلولی، از جمله عملکرد مناسب گلبول های سفید خون که برای کمک به شما در مبارزه با عفونت های ویروسی و باکتریایی مهم هستند، کمک می کند.

این میوه همچنین منبع خوبی از ویتامین A است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید است. یک سیستم ایمنی قوی و سالم به این معنی است که شما کمتر دچار مریضی می شوید و سریع تر بهبود می یابید.

روش مصرف انگور
روش مصرف انگور

روش مصرف انگور

انگور در داروها، نوشیدنی ها و غذاهای بسته بندی شده مانند مربا، ژله، و اسپری استفاده می شود. انگور خشک شده یا کشمش بسیار مغذی است و ممکن است به رفع یبوست، اسیدوز، کم خونی و اختلالات جنسی کمک کند. کشمش همچنین می تواند به افزایش سریع وزن افراد کمک کند.

دانه های انگور نیز فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. آنها می توانند به کاهش تورم و پیشگیری از بیماری های چشمی ناشی از دیابت کمک کنند. روغن هسته انگور استخراج شده از دانه های این میوه سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که ممکن است به حفظ سلامت پوست و مو به شما کمک کند. این روغن عمدتا در محصولات آرایشی مانند کرم صورت استفاده می شود.

انواع انگور ها براساس رنگ

امروزه انگورها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و در رنگ های مختلفی یافت می شود. برای آسان ‌تر کردن کار، مردم معمولا با استفاده از رنگ ‌های انگور، میان آنها تفاوت قائل می شوند. به طور کلی، بر اساس رنگ، انگورها به سه رنگ رایج قرمز، سبز و سیاه تقسیم بندی می شوند. ارزش غذایی بیشتر انگورهای رنگی تا حدودی مشابه هستند.

اما باید بدانید که انگورها دارای تنوع رنگی بسیار زیادی هستند و به رنگ های قرمز، سبز، بنفش، آبی، سیاه، زرد، نارنجی، سفید و غیره در طبیعت یافت می شوند. این تنوع معمولا از سطوح مختلف رنگدانه در پوست این میوه ناشی می شود. همچنین آب و هوا نیز می تواند در رنگ این میوه ها تاثیرگذار باشد.

انگور قرمز

انگور قرمز ظاهری سفت دارد اما داخل آن شیرین، آبدار و ترد است و طعمی خوشمزه دارد. در این میوه ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A و ویتامین B6 به وفور یافت می شود. ویتامین C به عملکردهای فیزیولوژیکی و بازسازی سلولی بدن بسیار کمک می کند. ویتامین K برای داشتن استخوان های قوی و سالم و جلوگیری از لخته شدن خون ضروری است.

انگور قرمز همچنین دارای ویتامین A است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و خطر ابتلا به مشکلات متعدد سلامتی را کاهش دهد. ویتامین B6 موجود در این میوه به متابولیسم غذا کمک می کند و برای بهبود سلامت مو و پوست مفید است.

انگور سبز

انگور سبز طعمی ترش و شیرین دارد. با این حال، بسته به نوع، برخی از آنها شیرین تر یا ترش تر از بقیه هستند. انگور سبز سرشار از ویتامین A، ویتامین C و ویتامین K است. ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما مفید است. ویتامین C نیز برای بهبود زخم ها، مشکلات لثه و مراقبت از عضلات بسیار مفید است. مواد معدنی موجود در انواع انگور سبز شامل:

  • پتاسیم ۲۸۸ میلی گرم
  • کلسیم ۱۵ میلی گرم
  • منیزیم ۱۱ میلی گرم

انگور سیاه

برخلاف اکثر انگورهای قرمز یا سبز، گوشت این انگور شفاف، نرم و کمی شکننده است. انگور سیاه که بدون هسته است طعم شیرین و آبداری دارد. انگور سیاه شیرین تر از انگور قرمز است. ویتامین های موجود در انگور سیاه، شبیه انگور قرمز است. بنابراین، آنها فواید سلامتی یکسانی به همراه دارند. انگور سیاه سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز و مس است. از این رو، آنها یک میان وعده سالم و متعادل هستند.

کدام رنگ انگور خواص بیشتری دارد

همه انواع انگور برای شما مفید هستند، بنابراین نمی توانید در انتخاب انگورهای قرمز، سیاه یا سبز تردید داشته باشید. انگورهای قرمز و سیاه دارای سطوح بالاتری از برخی آنتی اکسیدان ‌ها از جمله رسوراترول هستند، بنابراین در مورد تغذیه، مزیت کمی دارند، اما انگور سبز ممکن است فوایدی مشابه انگور قرمز و سیاه داشته باشد و یک انتخاب مناسب باشد.

تفاوت های میان انگور سبز و قرمز

طعم انگور سبز و انگور قرمز متفاوت است. با این حال، انگور قرمز معمولا شیرین تر از انگور سبز در نظر گرفته می شود. از طرف دیگر انگور سبز ترش تر از انگور قرمز است. رنگ متفاوت انگور قرمز و سبز از تولید آنتوسیانین در یک ژن واحد انگور ناشی می شود. یک جهش در انگور سبز وجود دارد که از تولید آنتوسیانین جلوگیری می کند و رنگ سبز به همین دلیل است.

کمبود آنتوسیانین باعث کاهش سطح آنتی اکسیدان ها می شود. به همین دلیل است که پزشکان ترجیح می دهند انگور قرمز را به جای انگور سبز انتخاب کنید. انگور قرمز فلاونوئیدی به نام رسوراترول دارد. این فلاونوئید ساختار شیمیایی مشابهی با استروژن مصنوعی دارد که به بهبود علائم یائسگی در زنان مسن کمک می کند.

مطالعات نشان داده است که بسیاری از خواص انگور قرمز می تواند از بروز سرطان روده بزرگ، ریه و سینه از شما محافظت کند. اکثر متخصصان سلامت، مصرف انگور قرمز را به جای انگور سبز توصیه می کنند، زیرا مقادیر بیشتری از مواد مغذی گیاهی در آن وجود دارند. انگور قرمز کمی نسبت به انگور سبز برتری دارد زیرا مقدار زیادی آنتی اکسیدان مانند رسوراترول در پوست انگورهای تیره وجود دارد که می تواند فواید بیشتری برای سلامتی داشته باشد.

تفاوت های میان انگور سبز و قرمز
تفاوت های میان انگور سبز و قرمز

اسم انواع انگور در ایران

انگور خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. این میوه در مناطق معتدل جهان پرورش داده می شود و تنوع بسیار زیادی دارد. در کشور ایران نیز تنوع این میوه بسیار زیاد است. از این میوه برای تهیه بسیاری از محصولات مانند مربا، ژله و آب انگور استفاده می شود. کشور ایران دهمین تولید کننده این میوه در سراسر جهان است.برخی از انگور های موجود در ایران عبارتند از:

انگور شاهرودی

این انگور به شکل بیضی و دانه دار است و رنگ زرد مایل به صورتی دارد. انگور شاهرودی طعم بسیار شیرینی دارد.

انگور یاقوتی

منشا انگور یاقوتی کشور ایران است و به دو رنگ سفید و قرمز در بازار یافت می شود. این انگور طعمی ترش و شیرین دارد و بسیار خوشمزه است.

انگور قزل اوزوم

انگور قزل اوزوم در اواسط مهر ماه در بازار یافت می شود و شکلی گرد و بیضی به رنگ قرمز دارد.

انگور خلیلی

این نوع از انگور در اواسط ماه تیر برداشت می شود و رنگ زرد دارد. طعم این میوه بسیار شیرین است.

انگور سیاه شانی

این نوع از انگور ایرانی بیضی شکل و درشت به رنگ سیاه است. انگور سیاه شانی از نوع دانه دار و بسیار ترد و خوشمزه است.

انگور لعل حسنی

انگور لعل حسنی در فصل تیر برداشت می شود و رنگ زرد کاهی دارد و دارای شکل بیضی مانندی است.

سایر انگور های موجود در کشور ایران شامل انگور بیدانه سفید، شاهانی، ریش بابا، دیزماری، عسگری، کندری، یاقوتی قرمز، یاقوتی سفید، فخری، مهدی خانی، کشمشی یا سلطانی و بسیاری دیگر است.

انواع انگور در ایران
انواع انگور در ایران

انواع انگور در جهان

انگورها دارای انواع مختلفی در جهان هستند. برخی از معروف ترین نوع انگورها در جهان عبارتند از:

Sultana

Sultana که در نواحی اطراف دریای اژه یافت می شوند، انگورهای کوچک و سفید بدون دانه هستند که اغلب از نظر ظاهری چروکیده می شوند. این انگورهای طلایی بسیار شیرین هستند و هنوز هم یکی از مواد تشکیل دهنده محبوب در گرانولا، موسلی و سایر غلات بر پایه سبوس در خاورمیانه هستند.

قطره ماه (Moon Drops)

این نوع اخیرا به انواع انگورهای موجود در جهان اضافه شده اند و نتیجه کشت متقابل با انواع قدیمی انگور از خاورمیانه هستند. این انگورها شکل کشیده و بیضی شکل دارند و پوستی تیره و بنفش رنگ دارد. بافت آنها متراکم و ترد است و ماندگاری بالایی دارند و در انبار هفته ها بدون اینکه طعم و ارزش غذایی خود را از دست بدهند، قابلیت نگهداری دارند.

Cotton Candy

این نوع از انگورها در ماه های آگوست تا سپتامبر برداشت می ‌شوند و به این دلیل نامیده می ‌شوند که طعم شگفت‌ انگیزی مانند آب نبات دارند. این انگورهای سبز به طور خاص برای طعم دادن به میان وعده ها استفاده می شوند.

Concord

شاید یکی از معروف ترین انواع انگور، در درجه اول به دلیل ارتباط آن با ژله انگور، این نوع از انگور است. این میوه ها ظاهری کوچک و رنگ ارغوانی تیره و گرد دارند که به عنوان انگور رومیزی و برای تهیه آب میوه استفاده می شود.

Candice

انگور کندیس که از سپتامبر تا اکتبر برداشت می شود، ظاهری کوچک، گرد و قرمز روشن دارد. این انگورها کمی ترش هستند و به صورت خوشه های متراکم رشد می کنند. این میوه در صورت نگهداری مناسب می تواند طعم و ارزش غذایی خود را تا ۴ ماه حفظ کند.

Fry Muscadine

یکی از غیرمعمول ‌ترین ارقام انگور، انگورهای موسکادین است که ظاهری درشت، قهوه ‌ای طلایی و گرد دارند. با این حال، هنگامی که آنها رسیده و رنگ زرد یا نارنجی کمی سوخته به خود می گیرند، یک نوع انگور بسیار شیرین و خوشمزه خواهند بود.

Valiant

این میوه ها در هوای سرد آلاسکا و کانادا پرورش داده می شوند و از نظر ظاهری بزرگ و آبی رنگ هستند. آنها معمولا به عنوان انگور سفره ای استفاده می شوند و به دلیل سختی و توانایی خود برای زنده ماندن در دمای پایین در جهان بسیار شناخته شده هستند.

Kyoho

این انگور قرمز پیازدار که به عنوان بزرگترین انگور در جهان شناخته می شود، می تواند به اندازه آلو رشد کند. این انگور که در ژاپن یافت می شود، قبل از اینکه بتوانید از میوه خوشمزه آن لذت ببرید، باید پوست این انگورها را بکنید و دانه های بزرگ و غیرقابل خوردن آن را جدا کنید.

انواع انگور در جهان
انواع انگور در جهان

انواع انگور زودرس

بسیار از انگورهای موجود در کشور ایران زودرس هستند. برخی از این انگور ها شامل عسکری، دیزماری، شاهنشاهی و یاقوتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع از انگور ها می توانید با متخصصین رشته کشاورزی مشورت کنید.

بهترین انگور ایران در کدام شهر است

یکی از بهترین انگور های کشور ایران در شهرستان سردشت کشت و برداشت می شود. انگور سیاه سردشت، یک میوه بسیار با کیفیت و کاملا ارگانیک می باشد که به سایر کشورهای حوزه ای خلیج فارس صادر می شود و بسیار محبوبیت دارد.

انتخاب و نگهداری مناسب انگور

اکنون که همه چیز را در مورد فواید سلامتی فراوان انگور می دانید، در اینجا چند نکته برای انتخاب بهترین انگور در فروشگاه و نحوه مراقبت از آنها پس از آوردن آنها به خانه برای شما آورده شده است. انگورهایی را انتخاب کنید که سفت و پر هستند. آنها نباید چروک یا قهوه ای شده باشند.

ساقه های این میوه باید سبز و منعطف بوده و انگورها به طور محکم به هم چسبیده باشند. می توانید یک خوشه را بردارید و به آرامی آن را تکان دهید تا ببینید آیا انگور روی آن باقی می ماند یا خیر. اگر مقدار زیادی انگور از شاخه جدا شد، انگور تازه نیست.

اگر روی انگور یک پوشش پودری سفید دیدید، نگران نباشید. این یک روش طبیعی است که انگور از خود در برابر رطوبت و پوسیدگی محافظت می کند. خوردن آنها کاملا سالم و بی خطر است. برای نگهداری از آنها، انگورهای شسته نشده را در کیسه یا ظرفی در یخچال نگهداری کنید تا به مدت طولانی تری تازه بمانند.

سخن آخر

با وجود بسیاری از مواد مغذی مهم، انواع انگور فواید زیادی برای سلامتی دارد. این میوه یک میان‌ وعده شیرین و ترد است که می‌ توانید بدون نگرانی از اضافه وزن از آن لذت ببرید. راه های مختلفی برای لذت بردن از انگور وجود دارد، شما می توانید این میوه را در رژیم غذایی خود قرار داده و از فواید بسیار زیاد آن بهرمند شوید. امیدواریم از مطالعه این مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا