Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

بررسی خواص شگفت انگیز شیر بادام در مقایسه با شیر گاو

شیر بادام مایعی است که از مخلوط بادام خیس شده تهیه می شود. خواص شیر بادام از بادام که منبع ویتامین های مختلف است سرچشمه می گیرد. بادام منبع خوبی از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان مهم  که به حفظ سلامت پوست کمک می کند. شیر بادام حاوی حدود ۱۲۰ میلی گرم کلسیم در هر ۱۰۰ میلی لیتر است که با شیر گاو قابل مقایسه نیست. این شیر گیاهی دارای بافت خامه ای و طعم آجیلی است و لاکتوز و کلسترول آن صفر است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به مزایای این شیر گیاهی می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

شیر بادام چیست

شیربادام مایعی شیری رنگ است که از مغز بادام به دست می آید. این شیر گیاهی دارای چربی کمی است اما سرشار از انرژی، پروتئین، لیپید و فیبر است. بادام حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و روی است. سایر مواد مغذی موجود در این شیر شامل ویتامین هایی مانند ویتامین C، ویتامین B6، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات و ویتامین E است. همه این مواد مغذی دارای فواید مختلفی هستند و به حفظ سلامتی کمک می کنند.

فواید شیر بادام

شیربادام فواید بسیاری برای سلامتی دارد مانند:

  • به مدیریت وزن کمک می کند زیرا یک فنجان از این شیر فقط حاوی ۶۰ کالری است.
  • قلب را سالم نگه می دارد زیرا سدیم کمی دارد و حاوی چربی های مفید است.
  • استخون ها را قوی نگه می دارد زیرا حاوی کلسیم و ویتامین D است.
  • پوست شما را شاداب نگه می دارد زیرا حاوی آنتی اکسیدان است.
  • تاثیری بر قند خون ندارد زیرا کربوهیدرات کمی دارد.
  • به قدرت و التیام عضلات کمک می کند زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین، آهن و ریبوفلاوین است.
  • عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد زیرا حاوی فیبر گیاهی است.

طرز تهیه شیر بادام در طب اسلامی

ابتدا بادام ها را درون یک ظرف حاوی آب قرار می دهیم و اجازه می دهیم که یک شب خیس بخورد تا به راحتی پوست آن جدا شود. بعد از جدا کردن پوست بادام، بادام ها را به همراه یک لیوان آب گرم درون مخلوط کن ریخته و اجازه می دهیم حدود ۲ دقیقه با یکدیگر کاملا مخلوط شوند تا این شیر گیاهی آماده شود. شیربادام خانگی حاوی پودر بادام است که شما می توانید قبل از مصرف آن را داخل تنظیف ریخته و شیر بادام را صاف کنید.

طرز تهیه شیر بادام
طرز تهیه شیر بادام

بهترین زمان مصرف شیر بادام

همانطور که می دانید بادام دارای طبع گرم است بنابراین شیربادام یک نوشیدنی مناسب برای افراد دارای مزاج سرد است. در فصول سرد سال بهتر است شیربادام را هنگام صبح میل کنید زیرا می تواند انرژی کافی را برای فعالیت در یک روز سرد فراهم کند. بطور کلی بهترین زمان مصرف شیر بادام در وعده صبح و قبل شروع فعالیت های روزانه است. البته افرادی که مزاج گرم دارند بهتر است در مصرف این نوشیدنی زیاده روی نکنند.

خواص شیر بادام برای کرونا

شیربادام حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی است که می تواند بهبود بیماری ها را تسریع کند. این شیر گیاهی حاوی ویتامین D و آنتی اکسیدان است که با تقویت و حمایت از سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا به بدن کمک می کند. همچنین به دلیل محتوای پروتئین بالا است از ضعف عضلانی جلوگیری کرده و به افراد کمک می کند که انرژی کافی برای انجام کارهای روزمره خود داشته باشند. شیر بادام اگر همراه با عسل، خرما و یا موز استفاده شود می تواند در درمان بیماری کرونا موثرتر باشد و روند بهبود مشکلات ریه و سرفه های شدید در این بیماری را نیز بهبود ببخشد.

طرز تهیه شیر بادام برای سرفه

ابتدا مقداری بادام را درون آب گرم به مدت یک روز قرار می دهیم تا بتوانیم به راحتی پوست بادام ها را جدا کنیم. سپس  مقداری آب گرم درون میکسر ریخته و اجازه می دهیم بادام ها پودر شده و کاملا با آب مخلوط شود تا مایعی خامه ای و سفید ایجاد شود. بعد از آماده شدن شیر بادام برای بهبود سرفه بهتر است مقداری عسل نیز به این مخلوط اضافه کنید. علاوه بر خاصیت عسل برای کمک به بهبود سرفه، بادام نیز به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و می تواند روند بهبودی را تسریع کند.

مضرات شیر بادام

در کنار خواص فراوان بهتر است از مضرات مصرف این شیر گیاهی نیز آگاه باشید به خصوص اگر به آجیل ها حساسیت دارید. شیربادام می تواند موجب ایجاد واکنش آلرژیک مخصوصا در افرادی شود که به آجیل حساسیت دارند. این نوشیدنی همچنین می تواند بر عملکرد غده تیروئید تاثیر منفی بگذارد.

شیربادام به عنوان یک شیر گاهی می تواند میزان ید را در بدن تغییر دهد. این شیر همچنین می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند خارش، اگزما و کهیر شود. حتی می تواند موجب تشدید میگرن شود زیرا منبع تیروزین است که با میگرن مزمن مرتبط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا