Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

موثرترین انواع کرم و ماسک ضد کک و مک کدامند؟

کک و مک نوعی رنگدانه بی ضرر است که بیشتر روی صورت ایجاد می شود. کک و مک لکه های مسطح ریز، قهوه ای یا خرمایی روی پوست هستند که در درجه اول افراد با پوست روشن را تحت تاثیر قرار می دهند. آنها به وفور روی صورت تشکیل می شوند، اما ممکن است در هر ناحیه ای از بدن که در معرض آفتاب قرار دارد ظاهر شوند. آنها نه مضر هستند و نه دردناک.

کک و مک ها یا افلیدها شباهت زیادی به لنتیژین های خورشیدی دارند. اولی در نتیجه تولید بیش از حد ملانین رخ می دهد در حالی که دومی در نتیجه افزایش تعداد سلول های تولید کننده ملانین، یعنی ملانوسیت ها است. اگر می ‌خواهید آن‌ها را حذف کنید، چندین روش امیدوار کننده وجود دارد که به شما در دستیابی به نتایج دلخواه کمک می‌ کند. این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک به کرم و ماسک ضد کک و مک اختصاص دارد لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

چه چیزی باعث ایجاد کک و مک می شود

کک و مک نتیجه یک استعداد ژنتیکی و آسیب ناشی از آفتاب و قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش است. پوست اشعه ماوراء بنفش را جذب می کند و ملانین اضافی تولید می کند که منجر به ایجاد رنگدانه در بخش های کوچک می شود.

به طور معمول، افرادی که پوست روشن، چشم‌ های روشن و موهای بلوند دارند، بیشتر در معرض تأثیرات مخرب خورشید و در نتیجه ایجاد کک و مک هستند. بهتر است از ایجاد کک و مک جلوگیری کنید تا اینکه بعداً برای درمان آن مراجعه کنید. افرادی که دارای استعدادهای ارثی شناخته شده هستند، باید محافظت در برابر آفتاب را زودتر شروع کنند، زیرا آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش اغلب در دوران کودکی رخ می دهد.

علائم مرتبط با تشکیل کک و مک چیست

  • در مناطق در معرض آفتاب وجود دارند. قسمت مرکزی صورت شایع ترین محل است.
  • شامل لکه های کوچکی است که از رنگ قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره متغیر است.
  • در تابستان ها بیشتر ظاهر می شود و در زمستان ها محو می شود.
  • در درجه اول افراد با پوست روشن را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • ممکن است شامل هر گروه سنی از کودکان تا سالمندان باشد.

کک و مک ها معمولا بی ضرر است، اما اگر در مکان های غیر طبیعی وجود داشته باشد، به عنوان مثال زیر بغل یا با حساسیت شدید آفتاب و پوسته پوسته شدن پوست همراه باشد ممکن است نشانه ای از اختلالات ژنتیکی مانند نوروفیبروماتوز و گزرودرما پیگمنتوزوم باشد.

موثرترین انواع کرم و ماسک ضد کک و مک کدامند؟
موثرترین انواع کرم و ماسک ضد کک و مک کدامند؟

گزینه های درمانی برای کک و مک چیست

لایه برداری شیمیایی

این روش درمانی با لایه برداری کنترل شده پوست آسیب دیده از آفتاب به از بین بردن کک و مک کمک می کند. متخصصان پوست یک درمان زیبایی پیشرفته را با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی با عمق متوسط ​​حاوی اسید گلیکولیک یا TCA توصیه می کنند که به فراتر از لایه های سطحی پوست نفوذ می کند تا کک و مک را از بین ببرد.

با این درمان لایه های کک و مک شروع به کنده شدن می کنند و در عین حال پوست جدیدی را بدون تغییر رنگ یا رنگدانه ایجاد می کنند. متخصص پوست شما ممکن است توصیه کند از قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید خودداری کنید و استفاده از ضد آفتاب را همراه با سایر داروهای موضعی پس از درمان برای شما تجویز کند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی یکی از محبوب ترین روش ها برای از بین بردن کک و مک است. متخصصان پوست از نور لیزر با طول موج خاص برای هدف قرار دادن دقیق ملانین اضافی بدون آسیب رساندن به پوست اطراف استفاده می کنند بنابراین با خیال راحت کک و مک را از بین می برند. لیزر Q-switched Nd:YAG و لیزر ۵۳۲ نانومتری برای درمان کک و مک معروف هستند.

کرایوسرجری

کرایوسرجری از نیتروژن مایع برای منجمد کردن لکه های رنگدانه روی پوست برای درمان کک و مک ها استفاده می کند. در صورت استفاده، نیتروژن مایع با ایجاد آسیب کنترل شده به پوست، تاول ایجاد می کند و ملانین اضافی را از بین می برد.

نور درمانی شدید پالسی (IPL)

این یکی دیگر از گزینه های درمانی مبتنی بر نور برای درمان کک و مک است. IPL در مقایسه با لیزرهایی که از یک طول موج نور استفاده می کنند، از انفجارهای نور چند رنگی با شدت بالا با طول موج های مختلف برای هدف قرار دادن مناطق سرشار از ملانین استفاده می کند.

محافظت در برابر آفتاب

استفاده از ضد آفتاب کافی برای درمان کک و مک الزامی است زیرا می تواند از عود کک و مک جلوگیری کرده و به حفظ نتایج حاصل از درمان های مختلف کمک کند.

داروهای OTC و موضعی

کرم ها یا ژل های حاوی رتینوئید، کوجیک اسید، آربوتین و آزلائیک اسید می توانند به روشن شدن کک و مک های سطحی روی پوست کمک کنند. اگرچه آنها بدون نسخه در دسترس هستند، توصیه می شود قبل از استفاده با متخصص پوست خود مشورت کنید. اینها ممکن است به محو شدن کک و مک با استفاده منظم کمک کنند و در صورت استفاده همراه با کرم های محافظ در برابر آفتاب بهترین عملکرد را دارند.

موثرترین انواع کرم و ماسک ضد کک و مک کدامند؟
موثرترین انواع کرم و ماسک ضد کک و مک کدامند؟

نکات مهمی که باید قبل از خرید کرم و ماسک ضد کک و مک

اگر تصمیم دارید کرم و ماسک ضد کک و مک یا لکه ‌های تیره را امتحان کنید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. مراحلی را که باید قبل از مصرف یک محصول انجام دهید عبارتند از:

نوع پوست خود را تعیین کنید

مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، مهم است که بافت طبیعی پوست خود را در نظر بگیرید. پوست های خشک، مختلط، معمولی و چرب همگی نیازهای مختلفی دارند.

به عنوان مثال افراد دارای پوست خشک باید از محتوای الکل و سایر مواد شیمیایی خشن موجود در فرمول ها که ممکن است خشکی سطح پوست آنها را تشدید کند، آگاه باشند.

افرادی که پوست مختلط دارند در برخی نقاط خشکی و در برخی نقاط دچار چربی می شوند. سازگاری با پوست مختلط به خصوص سخت است زیرا می تواند یک عمل متعادل کننده بین آنچه می تواند پوست شما را خشک کند یا آنچه می تواند آن را چرب تر کند باشد. افرادی که پوست مختلط دارند عموما از محصولات غیر کومدون زا سود می برند که به عنوان مرطوب کننده های سبک عمل می کنند.

پوست معمولی به این معناست که شما خشکی بیش از حد یا چربی بیش از حد را تجربه نمی کنید. بدون توجه به حساسیت های پوستی و آلرژی های شخصی، افراد با پوست معمولی معمولا می توانند محصولات زیادی را پیدا کرده و از آنها استفاده کنند.

افرادی که پوست چرب دارند، تولید بیش از حد چربی طبیعی پوست به نام سبوم را تجربه می کنند. پوست بیش از حد چرب می تواند احتمال بروز آکنه را افزایش دهد. افرادی که پوست چرب دارند باید از تعادل چربی های استفاده شده در محصولات خود آگاه باشند و حتی ممکن است بخواهند محصولاتی که دارای عوامل خشک کننده هستند را امتحان کنند.

رنگ پوست خود را در نظر بگیرید

کرم ‌های رفع کک و مک برای برداشتن ملانین از مکان‌ هایی که تولید بیش از حد وجود دارد، طراحی شده ‌اند و در نتیجه آن نقاط را «روشن» می‌ کنند.

با این حال، برخی از محصولات روشن کننده پوست حاوی ماده ای به نام هیدروکینون هستند. هیدروکینون یک عامل روشن کننده قوی پوست است که برای برداشتن مقادیر طبیعی ملانین از سلول های پوستی که به طور طبیعی آن را تولید می کنند، عمل می کند. این به این معنی است که افرادی که پوست تیره دارند ملانین از پوست آنها برداشته می شود و اساسا آن را سفید می کند. اگر شما را نگران می کند، قبل از استفاده از محصول حاوی هیدروکینون با یک پزشک یا متخصص پوست صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید که همه پاک کننده های کک و مک و لکه های تیره هیدروکینون ندارند و مقدار آن به شدت کنترل می شود. بنابراین باید برای محصولی که حاوی سطوح بالاتری از آن باشد، به متخصص پوست مراجعه کنید.

نوع تغییر رنگ پوست را بررسی کنید

با توجه به تعداد زیاد محصولات مراقبت از پوست، ما به سرعت وارد عمل می شویم و هر چیزی که به آن علاقه داریم را انتخاب می کنیم. با این حال، کرم رفع کک و مک کمی متفاوت است و باید مطمئن شوید محصولی را که انتخاب می ‌کنید واقعا با نیاز شما مطابقت دارد. نوع لکه‌ های تیره یا تغییر رنگی که تجربه می ‌کنید، می ‌تواند تعیین کند که کدام محصول برای شما مناسب است، بنابراین هنگام بررسی محصولات، حتما توضیحات محصول را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که نوع تغییر رنگی که می ‌خواهید توسط محصول ایجاد می شود.

گزینه های پوست حساس را در نظر بگیرید

برخی از اصلاح ‌کننده ‌های لکه ‌های تیره از الکل ‌ها و اسیدهای مختلف برای تحریک فرآیند روشن شدن پوست یا تسریع مهار ملانین برای جلوگیری از ایجاد لکه ‌های تیره در آینده استفاده می ‌کنند که می ‌تواند باعث تحریک در افراد دارای پوست حساس شود. اگر نگران هر نوع واکنشی هستید، به دنبال اصطلاح «پوست حساس» یا عبارت «تست شده توسط متخصص پوست» باشید.

اگر پوست حساسی دارید، از شما می‌ خواهیم که در فهرست مواد به دنبال کلمه زیر بگردید: «عطر». شرکت ‌های آرایشی و بهداشتی در ایالات متحده ملزم نیستند مواد شیمیایی را که در عطرهای خود استفاده می‌کنند فهرست کنند، و برخی از مواد مورد استفاده در عطر می ‌توانند واقعا پوست شما را تحریک کنند.

از آنجا که پاک کننده های کک و مک گاهی اوقات می توانند عطر و بوی قوی داشته باشند رایحه یک ماده واقعا رایج در پاک کننده های کک و مک است. بنابراین اگر پوست حساسی دارید، منطقی است که به دنبال محصولات مختص پوست حساس باشید که کلمه «عطر» را در لیست مواد تشکیل دهنده نداشته باشد.

برخی از انواع کرم و ماسک ضد کک و مک از مواد طبیعی استفاده می ‌کنند که یک مزیت خوب است. طیف وسیعی از مواد فوق ‌العاده وجود دارد، از روغن زیتون، روغن آفتابگردان، کره شی، کره دانه انبه، آلوئه ورا، ویتامین E و غیره – اینها می‌ توانند برخی از خواص ترمیم کنندگی را ارائه دهند.

هر گونه آلرژی احتمالی را به خاطر داشته باشید

مواد طبیعی برای بسیاری از ما فوق العاده هستند اما برای برخی از افراد مبتلا به آلرژی می توانند خطرناک باشند. به عنوان مثال، روغن بادام منبع عالی ویتامین D است که به محافظت از پوست شما در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش کمک می کند، اما اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، بهتر است از آن دوری کنید. اگر آلرژی شناخته شده ای دارید، حتما لیست مواد تشکیل دهنده محصولات را بررسی کنید. همیشه ایده خوبی است که قبل از استفاده از هر محصول جدید پوست، یک آزمایش پچ انجام دهید.

برچسب را بخوانید و شهرت برند را در نظر بگیرید

برخی از مواد موجود در کرم‌های رفع کک و مک می ‌توانند برای پوست بسیار خشن باشند در نتیجه از شرکت هایی که به آنها اعتماد دارید خرید کنید و همه مواد موجود در لیست مواد را بخوانید. از آنجایی که کرم و ماسک ضد کک و مک می توانند برای پوست شما چالش برانگیز باشند منطقی است که از یک برند معتبر خرید کنید که تلاش و هزینه زیادی برای محصول خود صرف کرده است.

کرم و ماسک ضد کک و مک چگونه اثر می کند
کرم و ماسک ضد کک و مک چگونه اثر می کند

کرم و ماسک ضد کک و مک چگونه اثر می کند

کرم و ماسک ضد کک و مک از مواد مختلفی برای کاهش یا از بین بردن کک و مک استفاده می کنند و همه آنها به روش های مختلفی عمل می کنند. در اینجا برخی از رایج‌ ترین انواع موادی که می‌ توانید در یک محصول حذف لکه‌ های تیره با آن‌ها مواجه شوید، همراه با نحوه عملکرد آنها آورده شده است:

هیدروکینون تولید ملانین را در سطح سلولی مهار می کند. در واقع، پوست را سفید می کند. هیدروکینون در اکثر کشورها به دقت تنظیم می شود و برخی از کشورها برای استفاده از آن نسخه تجویز می کنند.

اسید کوجیک همچنین تولید ملانین را مهار می کند، اما به اندازه هیدروکینون موثر نیست.

آلفا هیدروکسی اسیدها و بتا هیدروکسی اسیدها اسیدهایی هستند که سطح پوست را لایه برداری می کنند. آنها در سطح سلولی کار می کنند تا پوست مرده را از بین ببرند. سلول های لایه زیر پوست مرده رنگ روشن تری دارند، به خصوص اگر لکه های تیره شما ناشی از عوامل محیطی مانند لکه های خورشیدی یا کک و مک باشد.

رتینول نوعی ویتامین A است که چرخه تولید سلول های پوست را تشویق می کند. رتینول هایپرپیگمانتاسیون را محو می کند و همچنین می تواند به افزایش استحکام پوست کمک کند.

ویتامین C هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود تشکیل ملانین را مختل می کند، که می تواند رنگ پوست را یکدست کرده و از ایجاد لکه های جدید جلوگیری کند.

کرم ضد کک و مک قوی

کرم روشن کننده پوست ارگانسی سفید کننده کک و مک

کرم روشن کننده پوست Organyc سفید کننده کک و مک به کاهش تغییر رنگ پوست در این فرآیند کمک می کند. شما همچنین می توانید از این کرم رفع کک و مک برای مشکلات بیش از حد رنگدانه استفاده کنید. این کرم رفع کک و مک به شما کمک می کند از شر جای زخم و کک و مک خلاص می شود. خاصیت روشن کنندگی این کرم رفع کک و مک بسیار قابل اعتماد و برای پوست شما عالی است و لکه های تیره به راحتی با این کرم رفع کک و مک اصلاح می شوند.

کرم سفید کننده لکه های کک و مک شوهنگدا

این کرم از بین برنده کک و مک برای از بین بردن لکه های تیره عالی است و شما می توانید با استفاده از این کرم مفید و قابل اعتماد به راحتی کک و مک را از بین ببرید. همچنین استفاده از این کرم رفع کک و مک می تواند پوست شما را سفید کرده و لایه برداری کند. لکه های صورت را نیز می توان با کمک این کرم از بین برنده کک و مک عالی پاک کرد.

طرز تهیه کرم ضد کک و مک

عسل یکی از ملایم ترین و در عین حال موثرترین عواملی است که انواع بیماری های پوستی را درمان می کند. عسل در برابر کک و مک نیز موثر است و به کاهش کک و مک کمک می کند. در این مورد، وجود ترکیباتی مانند فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک در عسل است که فعالیت تیروزیناز را مهار می کند و در نتیجه تولید ملانین را در پوست تنظیم می کند. برای تهیه کرم ضد کک و مک خانگی به روش زیر عمل کنید:

حدود یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری آب لیمو را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. آن را روی کک و مک بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. برای بهترین نتیجه هفته ای دو بار از آن استفاده کنید.

کرم و ماسک ضد کک و مک چقدر طول می کشد تا اثر کند
کرم و ماسک ضد کک و مک چقدر طول می کشد تا اثر کند

بهترین کرم ضد آفتاب برای کک و مک

در حالی که عوامل ژنتیکی در این امر دخیل هستند اما کک و مک ها معمولا در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد آنها هدف اصلی جلوگیری از آسیب اشعه ماوراء بنفش است. حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش در دوران مدرن حتی حیاتی تر است، زیرا ناسا مشاهده کرده است که تشعشعات UV در واقع در طول زمان افزایش یافته است.

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید از خود در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید. بهترین حفاظت استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF اولین خط دفاعی در برابر اشعه UV است. اکثر متخصصان توصیه می کنند که از SPF 30 استفاده کنید که اجازه می دهد ۳٪ از اشعه UV به پوست شما برسد یا SPF 50 که اجازه می دهد تا ۲٪ از اشعه UV به پوست شما برسد.

بهترین کرم گیاهی برای رفع کک و مک

کرم سفید کننده صورت مروارید جینسینگ پرومینا در فرمولاسیون خود از مروارید و جینسینگ استفاده می کند و حاوی مواد شیمیایی مضر مانند سرب، هیدروکیون و جیوه نیست. همچنین به مرطوب نگه داشتن پوست شما تا حد امکان کمک می کند و می تواند آکنه شما را درمان کند. لکه های تیره را می توان با استفاده از این کرم رفع کک و مک به راحتی از بین برد.

همچنین می توانید از این کرم رفع کک و مک به عنوان پایه ای برای آرایش خود استفاده کنید. در فرمولاسیون این محصول موم زنبور عسل برای مزایای بیشتر استفاده شده است. روغن درخت چای و روغن لانولین نیز در این کرم عالی برای کک و مک وجود دارد. عصاره ریشه جینسینگ پاناکس در این کرم رفع کک و مک بسیار نیروبخش و جوان کننده پوست صورت شماست.

کرم و ماسک ضد کک و مک چقدر طول می کشد تا اثر کند

این مسئله هم به فرمول محصول و هم به بیولوژی پوست شما بستگی دارد. ممکن است طی چند روز شاهد بهبودی باشید یا ممکن است ماه ها طول بکشد. در برخی موارد، افراد هیچ تغییری در پوست خود تجربه نمی کنند. بنابراین اثر آن برای هر کسی متفاوت است و نحوه واکنش محصولات با پوست شما از فردی به فرد دیگر به شدت متفاوت است.

آیا استفاده از کرم و ماسک ضد کک و مک عوارض دارد

بله استفاده از کرم رفع کک و مک ممکن است خطراتی داشته باشد. برخی از موادی که در کرم‌ های رفع کک‌ مک استفاده می‌شود، می‌ توانند برای پوست شما خشن باشند. برخی از مواد روشن ‌کننده پوست قوی تر مانند هیدروکینون می ‌توانند باعث آسیب پوست شوند.

بنابراین بسیار مهم است که کرم و ماسک ضد کک و مک خود را هوشمندانه انتخاب کنید و محصولی را از شرکتی انتخاب کنید که به آن اعتماد دارید – شرکتی که محصولات خود را مطابق با استانداردهای نظارتی ایجاد می‌کند. برخی از کشورها قوانین ضعیفی در مورد تنظیم مواد تشکیل دهنده دارند و می توانند محصولاتی کمتر از ایده آل تولید کنند. همچنین برخی از محصولات در بازار وجود دارد که در مورد موادی که در آنها استفاده می شوند کاملا شفاف نیستند.

در واقع، تحقیقات اخیر نشان داد که بسیاری از محصولاتی که به عنوان «روشن ‌کننده‌ های پوست» تبلیغ می ‌شوند، حاوی جیوه هستند، یک ترکیب شیمیایی که برای شما مضر است. بنابراین حتما فهرست‌ مواد تشکیل دهنده را بخوانید و بدانید که چه چیزی روی بدنتان استفاده می کنید.

کرم و ماسک ضد کک و مک چقدر طول می کشد تا اثر کند
کرم و ماسک ضد کک و مک چقدر طول می کشد تا اثر کند

قیمت کرم ضد کک و مک گارنیر

کرم ضد کک و مک گارنیر یکی از محصولات با کیفیت موجود در بازار است که به دلیل فرمولاسیون فوق العاده به رفع کک و مک و سفیدی پوست کمک می کند. برای آگاهی از قیمت این کرم خارجی ضد کک و مک می توانید به سایت های فروش محصولات آرایشی – بهداشتی مراجعه کنید.

قیمت کرم ضد کک و مک سینره

کرم ضد کک و مک سینره یکی از محصولات با کیفیت ایرانی با فرمولاسیون گیاهی است. این کرم بدون استفاده از مواد شیمیایی کک و مک و لک های پوستی را از بین برده و به درخشندگی پوست شما کمک می کند. برای خرید و آگاهی از قیمت کرم ضد کک و مک سینره می توانید به داروخانه ها و سایت های معتبر مراجعه کنید.

چه زمانی برای رفع کک و مک به پزشک مراجعه کنیم

اگر متوجه تغییر رنگ غیر منتظره در ناحیه خاصی از پوست شدید یا تعداد کک و مک ها به طور ناگهانی افزایش یافت، فورا به پزشک مراجعه کنید. همچنین، در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیرعادی یا مداوم در پوست خود، قبل از اینکه وضعیت پوست شما بدتر شود، با یک متخصص پوست مشورت کنید. توصیه می شود برای درمان هر نقطه روی پوست خود با پزشک مشورت کنید زیرا احتمال سرطانی بودن آن ها بسیار زیاد است.

هزینه درمان کک و مک از فردی به فرد دیگر بر اساس عوامل متعددی مانند شدت بیماری پوست، هر گونه بیماری زمینه ای، نوع پوست، ناحیه مورد نظر، روش درمان، تجربه متخصص پوست و شهرت و موقعیت کلینیک متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا