Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسید اسکوربیک نام دیگر کدام ویتامین است؟

اسید اسکوربیک یا ویتامین C یک افزودنی و ماده غذایی محبوب است که کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف دارد. به طور طبیعی در برخی از میوه ها و سبزیجات یافت می شود و به عنوان یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی انسان عمل می کند. نوع صنعتی اسید اسکوربیک در داروسازی، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و مراقبت های شخصی و سایر بخش ها استفاده می شود.

غذاهای غنی از ویتامین C که از ایمنی حمایت می کنند و برای پوست سالم مناسب هستند شامل انگور فرنگی (آملا)، فلفل دلمه ای، پرتقال، گواوا، لیمو و پاپایا هستند. انتظار می رود مصرف مناسب و کافی این غذاها باعث افزایش سطح ویتامین C در بدن شود. خرید اسید اسکوربیک به راحتی از داروخانه ها و سایت های فروش محصولات بهداشتی امکان پذیر است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اسید اسکوربیک برای چیست

با توجه به کاربردها در صنعت داروسازی، ویتامین C به طور فزاینده ای برای اهداف مختلف مراقبت های بهداشتی مانند بیماران سرطانی برای بهبود کمبود مواد مغذی و کاهش التهاب استفاده می شود. افزایش تمایل مصرف کنندگان به قرص های ویتامین C آمار تجاری بازار این ترکیب را در سراسر بخش داروسازی افزایش داده است.

از نظر استفاده در محصولات مراقبت شخصی و لوازم آرایشی، ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، این ماده از فرآیند بازسازی طبیعی پوست پشتیبانی می کند. علاوه بر این، غلظت ‌های پایین ‌تر ویتامین C نیز برای پوست مفید است و در محصولاتی مانند کرم ‌های دور چشم، مرطوب ‌کننده ‌ها و سرم ‌ها، فواید زیادی ارائه می‌ دهد. در واقع، مطالعات تحقیقاتی متعدد نشان داده ‌اند که غلظت‌ های کمتر از ۰.۶ درصد این ترکیب فواید ضد پیری و آنتی ‌اکسیدانی برای پوست دارند.

نام دیگر اسید اسکوربیک

نام دیگر اسید اسکوربیک ویتامین C است که یکی از مهم ترین ریزمغذی های موجود است. زیرا می تواند از بدن در برابر انواع بیماری ها مانند بیماری های قلبی- عروقی، مشکلات سلامت جنین و بیماری های چشمی و غیره محافظت کند. لیمو، پرتقال، کیوی و سایر میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C به راحتی در بازار موجود هستند و مزایای سلامتی مختلفی را برای مشتریان ارائه می دهند. بازار خرید اسید اسکوربیک با گریدهای مختلف در سراسر جهان بسیار پر رونق است.

سطح آگاهی بالایی در مورد مکمل های غذایی وجود دارد، به طوری که ۵۲ درصد از بزرگسالان از مکمل های ویتامین یا مواد معدنی استفاده می کنند. علاوه بر این، افزایش جمعیت سالمندان تقاضا برای ویتامین C را افزایش داده است، که تصور می شود به پیشگیری یا درمان چندین بیماری کمک می کند.

علاوه بر این، از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19، مردم به عنوان یک استراتژی پیشگیرانه و برای حفظ سلامت خود به مکمل ها متوسل شده اند. در نتیجه فروش مکمل های غذایی مانند ویتامین C افزایش یافته است.

اسید اسکوربیک خوراکی چیست

اسید اسکوربیک خوراکی به جلوگیری از کمبود ویتامین C در افرادی که محتوای ویتامین کافی را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت نمی کنند، کمک می کند. بازار اسید اسکوربیک از نظر کاربرد در مواد غذایی و نوشیدنی، داروها و مراقبت های بهداشتی، زیبایی و مراقبت شخصی و خوراک دام تقسیم می شود.

اسید اسکوربیک از کجا تهیه کنیم

خالص ترین نوع ویتامین C به نام اسید اسکوربیک شناخته می شود. ویتامین C یک ماده مغذی ضروری است که عمدتا از سبزیجات و میوه ها به دست می آید. بدن انسان برای حفظ سلامت پوست، رگ های خونی و استخوان ها به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C برای تولید پروتئینی به نام کلاژن مورد نیاز برای حفظ و توسعه لثه ها، استخوان ها، غضروف، پوشش مفاصل، رگ های خونی، پوست و دندان های سالم مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید اسید اسکوربیک می توانید به صورت اینترنتی از داروخانه های آنلاین اقدام نمایید.

تولید اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک یا همان ویتامین C بطور کلی به دو روش تخمیر و میکروبی در صنایع تولید می شود. برجسته بودن نقش ویتامین C در بخش غذا و نوشیدنی را می توان با رشد چشمگیر صنعت و افزایش تقاضای بعدی آن به عنوان نگهدارنده مرتبط دانست. ویتامین C به طور کلی به افزایش جذب آهن در بدن کمک می کند که آن را به یک افزودنی حیاتی در غذاهای فرآوری شده تبدیل می کند. در همین حال، نقش مهمی در تثبیت ریزمغذی‌ ها دارد.

بازار خرید و فروش اسید اسکوربیک

ارزش بازار جهانی ویتامین C در سال ۲۰۲۰ به ۱.۱ میلیارد دلار رسید و انتظار می‌ رود تا سال ۲۰۲۷ به ۱.۸ میلیارد دلار برسد. افزایش تقاضا برای ویتامین C در بین مصرف کنندگان به دلیل اهمیت روزافزون ویتامین C برای حفظ سلامت پوست و بهبود زخم ها که عامل محرک اصلی رشد بازار جهانی ویتامین C است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا