Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص ویتامین سی و رزهیپ چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

قرص ویتامین سی و رزهیپ سبب ترمیم بافت‌های بدن و تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن میشود. هر قرص ویتامین سی و رزهیپ حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث و ۶۰ میلی گرم رزهیپ است. در نشریه جهان شیمی فیزیک از قرص ویتامین سی و رزهیپ اطلاعاتی به شما میدهیم.

قرص ویتامین سی و رزهیپ چیست

قرص ویتامین سی و رزهیپ خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به تامین ویتامین سی بدن کمک زیادی می‌کند. رزهیپ نماد زیبایی و سلامتی است. متعلق به جنس Rosa از خانواده Rosaceae هستند و بیش از ۱۰۰ گونه دارد. با این حال، یکی از بخش‌های کمتر شناخته شده رزهیپ، پیازهای گرد و پر از دانه است که به رزهیپ معروف هستند، در زیر گلبرگ‌های رز یافت می‌شوند.

برخلاف شکوفه‌های رز که در ماه‌های بهار و تابستان شکوفا می‌شوند، رزهیپ معمولا پس از شکوفه دادن گلبرگ‌ها و شروع ریزش رشد می‌کند که معمولا در اوایل تا اواسط پاییز است. در واقع، وقتی بعد از اولین یخبندان فصل چیده شوند، شیرین‌تر به حساب می‌آیند. رزهیپ سرشار از مواد مغذی و خواص مبارزه با بیماری، به دلیل نقشی که در سلامت و زیبایی دارد مورد توجه قرار گرفته است.

ویژگی های قرص ویتامین سی رزهیپ

هر قرص ویتامین سی و رزهیپ حاوی ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین سی و ۶۰ میلی گرم رزهیپ است و در پیشگیری از سرما خوردگی، آنفلوانزا و ساخت كلاژن و جذب آهن در دستگاه گوارش موثر است.

روش مصرف قرص ویتامین سی رزهیپ

روزانه ۱ قرص ویتامین سی و رزهیپ میل گردد.

ترکیبات قرص ویتامین سی رزهیپ

سوکرالوز، پوویدون،‌هایپرو ملوز، کراس کارملوز، منیزیم استئارات، طعم دهنده پرتقال است.

موارد مصرف قرص ویتامین سی رزهیپ

رشد، سلامت و ترمیم بافت های بدن با اثرات آنتی اکسیدانی از موارد مصرف قرص ویتامین سی و رزهیپ است.

فواید قرص رزهیپ چیست

برخی از افراد از رزهیپ به عنوان منبع ویتامین C استفاده می کنند. درست است که رزهیپ تازه حاوی ویتامین سی است. اما فرآوری و خشک کردن گیاه بیشتر ویتامین C را از بین می برد. رزهیپ قرن هاست که در طب سنتی و عامیانه به دلیل خاصیت ضد التهابی و تسکین درد استفاده می شود.

خواص ضد پیری

رزهیپ یک ماده ضد پیری محبوب در جامعه زیبایی است، اگرچه تحقیقاتی که مزایای آن را مطرح می کند محدود است. این با پرس سرد رزهیپ و استخراج روغن طبیعی اش ساخته شده است.

دانه‌های گل سرخ سرشار از چربی‌های غیراشباع چندگانه هستند که از غشای پوستی سالم تشکیل شده و از پوست شما در برابر ترکیبات التهابی مانند اشعه ماوراء بنفش (UV)، دود سیگار و آلودگی محافظت می‌کنند.

در یک مطالعه کوچک ۸ هفته ای، مصرف روزانه ۳ میلی گرم پودر رزهیپ منجر به کاهش قابل توجه چین و چروک پوست و افزایش قابل توجهی در میزان رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست شد.

محققان این نتایج را به آنتی اکسیدان قوی، ویتامین C و مشخصات اسیدهای چرب رزهیپ نسبت دادند که همگی از سد پوستی شما محافظت می کنند و آن را دوباره پر می کنند.

علاوه بر این، نشان داده شده است که استفاده مستقیم از ویتامین C روی پوست، سنتز کلاژن و گردش سلولی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد – سرعتی که سلول های پوست دوباره پر می شوند. محصولاتی که به طور طبیعی سرشار از ویتامین C هستند، مانند روغن گل سرخ، ممکن است اثرات ضد پیری داشته باشند.

روغن رزهیپ همچنین ممکن است به بهبود زخم کمک کند. در یک مطالعه اخیر، موش‌های تحت درمان با این روغن نسبت به گروه کنترل به طور قابل‌توجهی سریع‌تر بهبود یافته و زخم کمتری ایجاد می‌شوند. با این حال، تحقیقات انسانی مورد نیاز است.

درد آرتریت را کاهش دهد

رزهیپ به خوبی برای تاثیر آن بر درد استئوآرتریت مورد مطالعه قرار گرفته است. استئوآرتریت یکی از شایع ترین انواع آرتریت است که به ترتیب ۱۰% و ۱۳% از مردان و زنان بالای ۶۰ سال را مبتلا می کند. این به عنوان کاهش تدریجی غضروف در مفاصل شما تعریف می شود که می تواند منجر به درد و التهاب شدید شود.

مصرف مکمل رزهیپ ممکن است با مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب در مفاصل به تسکین علائم آرتروز کمک کند. مروری بر سه مطالعه نشان داد که افرادی که پودر رزهیپ مصرف می‌کنند، دو برابر بیشتر احتمال دارد که بهبود درد آرتروز را گزارش کنند. با این حال، یک اخطار بزرگ تعداد محدود مطالعات است. یک بررسی اخیر مشاهده کرد که رزهیپ درد و سفتی را در افراد مبتلا به استئوآرتریت کاهش می‌دهد اما دامنه حرکتی را بهبود نمی‌بخشد. رزهیپ درد آرتروز را بهبود می بخشد.

به کاهش چربی کمک میکند

رزهیپ سبب کاهش چربی میشود. در یک مطالعه ۱۲ هفته ای بر روی ۳۲ نفر، مصرف یک قرص ۱۰۰ میلی گرمی رزهیپ هر روز به طور قابل توجهی چربی شکم را در مقایسه با گروه کنترل کاهش داد. نویسندگان این اثر را به tiliroside نسبت دادند، یک آنتی اکسیدان قوی که ممکن است متابولیسم چربی را افزایش دهد.

سلامت قلب را بهبود بخشد

مصرف رزهیپ ممکن است با کاهش کلسترول و فشار خون، سلامت قلب را تقویت کند. در یک مطالعه ۶ هفته ای بر روی ۳۱ نفر، نوشیدن نوشیدنی رزهیپ حاوی ۴۰ گرم پودر رزهیپ در روز منجر به کاهش قابل توجه فشار خون، کلسترول تام و کلسترول LDL (بد) در مقایسه با گروه کنترل شد.

این نوشیدنی حاوی ۳۱ گرم فیبر بود. نه تنها مصرف فیبر زیاد با سلامت قلب بهتر مرتبط است، بلکه سطوح بالای آنتی اکسیدان رزهیپ نیز ممکن است نقش داشته باشد. رزهیپ ممکن است به جلوگیری از پیری پوست، کاهش درد آرتروز و کاهش وزن و سلامت قلب کمک کند.

کاربردهای رایج رزهیپ

رزهیپ را می توان در غذاها و محصولات تجاری استفاده کرد. بسیاری از فرهنگ ها آنها را به سوپ، چای و دسر اضافه می کنند. بعلاوه، این میوه را می توان به صورت پودر ریز آسیاب کرد و به عنوان یک مکمل غذایی برای اثرات ضد پیری و سلامت مفاصل استفاده کرد.

روغن گل سرخ به طور گسترده ای در محصولات زیبایی ضد پیری موجود است که می توان آنها را در فروشگاه ها یا آنلاین خریداری کرد. رزهیپ را می توان به عنوان تقویت کننده طعم به غذاها اضافه کرد یا برای استفاده به عنوان مکمل، به روغن یا پودر تبدیل کرد.

موارد استفاده و اثربخشی رزهیپ

آرتروز: رزهیپ برای افراد مبتلا به آرتروز مفید است. مصرف یک محصول خاص رزهیپ (Hyben Vital) دو بار در روز به مدت ۳-۴ ماه باعث کاهش درد و سفتی و بهبود عملکرد در افراد مبتلا به آرتروز می شود.

قاعدگی دردناک: استفاده از فرمول رایحه درمانی حاوی اسطوخودوس، مریم گلی و رزهیپ روی معده، دردهای قاعدگی را در زنان جوان با قاعدگی دردناک کاهش می دهد.

چاقی: مصرف پودر رزهیپ مخلوط با آب سیب بر وزن یا سطح قند خون در افراد چاق تاثیر نمی گذارد. با این حال، رزهیپ ممکن است کلسترول و فشار خون را در افراد چاق کاهش دهد.

روماتیسم مفصلی: مصرف یک مکمل رزهیپ برخی علائم آرتریت روماتوئید را بهبود می بخشد.

پیشگیری و درمان سرماخوردگی

عفونت ها

تب

تقویت سیستم ایمنی بدن

تحریکات معده

اسهال

هشدار مصرف قرص ویتامین سی رزهیپ

بارداری و شیردهی: اطلاعاتی در مورد بی خطر بودن مصرف رزهیپ در صورت بارداری یا شیردهی وجود ندارد. مراقب باشید و از مصرف مقادیر بیشتر از مقادیر موجود در غذا خودداری کنید.

شرایط خونریزی: Rugosin E، یک ماده شیمیایی موجود در رزهیپ، ممکن است لخته شدن خون را کم کند. مصرف رزهیپ ممکن است خطر خونریزی را در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی افزایش دهد.

دیابت: ویتامین C موجود در رزهیپ ممکن است بر کنترل دیابت تاثیر دارد.

کمبود گلوکز-۶-فسفات دهیدروژناز (کمبود G6PD): مقادیر زیاد ویتامین C موجود در رزهیپ ممکن است خطر عوارض را افزایش دهد.

سنگ کلیه: مقادیر زیاد ویتامین C موجود در رزهیپ ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

اختلالات مرتبط با آهن مانند هموکروماتوز، تالاسمی یا کم خونی: در صورت داشتن هر یک از این بیماری ها از رزهیپ با احتیاط استفاده کنید. ویتامین C موجود در رزهیپ می تواند جذب آهن را افزایش دهد که می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

بیماری سلول داسی شکل: نادر است، اما ویتامین C موجود در رزهیپ ممکن است خون را اسیدی‌تر کند و این می‌تواند باعث بحران سلول داسی شود.

جراحی: یک ماده شیمیایی موجود در رز هیپ، ممکن است لخته شدن خون را کم کند. این نگرانی وجود دارد که رزهیپ در صورت استفاده قبل از جراحی باعث خونریزی شود. افرادی که رزهیپ مصرف می کنند باید حداقل ۲ هفته قبل از عمل جراحی را قطع کنند.

آلومینیوم در اکثر آنتی اسیدها وجود دارد. رزهیپ حاوی ویتامین C است. ویتامین C می تواند میزان جذب آلومینیوم را در بدن افزایش دهد. اما مشخص نیست که آیا این تعامل یک نگرانی بزرگ است یا خیر. گلاب را دو ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از آنتی اسید مصرف کنید.

رز هیپ حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. ویتامین C می تواند میزان جذب استروژن را در بدن افزایش دهد. مصرف رزهیپ همراه با استروژن می تواند اثرات و عوارض جانبی استروژن ها را افزایش دهد.

برخی از قرص‌های استروژن شامل استروژن‌های کونژوگه اسب (پریمارین)، اتینیل استرادیول، استرادیول و غیره هستند.

تداخل با فلوفنازین (پرولیکسین): رزهیپ حاوی ویتامین C است. مقادیر زیاد ویتامین C ممکن است سرعت خلاص شدن بدن از شر فلوفنازین (پرولیکسین) را افزایش دهد. مصرف رزهیپ همراه با فلوفنازین (پرولیکسین) ممکن است اثربخشی فلوفنازین (پرولیکسین) را کاهش دهد.

داروهایی که انعقاد خون را کند می کنند (داروهای ضد انعقاد / ضد پلاکت): گل سرخ حاوی ماده شیمیایی است که ممکن است لخته شدن خون را کند کند. مصرف رزهیپ همراه با داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند، ممکن است احتمال کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

برخی از داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند عبارتند از: آسپرین، کلوپیدوگرل (پلاویکس)، دالتپارین (فراگمین)، انوکساپارین (لوونوکس)، هپارین، تیکلوپیدین (تیکلید)، وارفارین (کومادین) و غیره.

رتبه تعامل وارفارین (کومادین): وارفارین برای کند کردن لخته شدن خون استفاده می شود. گل سرخ حاوی ویتامین C است. مقادیر زیاد ویتامین C ممکن است اثربخشی وارفارین (کومادین) را کاهش دهد. کاهش اثربخشی وارفارین (کومادین) ممکن است خطر لخته شدن خون را افزایش دهد. حتما خون خود را به طور مرتب چک کنید. دوز وارفارین شما (کومادین) ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

بدن آسپرین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. رزهیپ حاوی ویتامین C است. مقادیر زیاد ویتامین C ممکن است تجزیه آسپرین را کاهش دهد. مصرف مقدار زیادی رزهیپ همراه با آسپرین ممکن است اثرات و عوارض جانبی آسپرین را افزایش دهد. اگر مقدار زیادی آسپرین مصرف می کنید، مقادیر زیادی ویتامین C مصرف نکنید.

گل سرخ حاوی ویتامین C است. ویتامین C سرعت خلاص شدن از شر کولین منیزیم تری سالیسیلات را کاهش میدهد. رزهیپ حاوی ویتامین C است. ویتامین C ممکن است سرعت خلاص شدن بدن از سالسالات (Disalcid) را کاهش دهد. مصرف رزهیپ همراه با سالسالات (Disalcid) ممکن است اثرات و عوارض جانبی سالسالات را افزایش دهد.

دوز مصرفی رزهیپ

دوز مناسب رزهیپ به عوامل متعددی مانند سن مصرف کننده، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در حال حاضر اطلاعات علمی کافی برای تعیین محدوده مناسب دوزهای رزهیپ وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوما بی خطر نیستند و دوز آن می تواند مهم باشد.

عوارض جانبی مصرف رزهیپ

عوارض جانبی رایج رزهیپ عبارتند از:

  • سنگ کلیه
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • یبوست
  • سوزش سردل
  • گرفتگی معده
  • خستگی
  • سردرد
  • ناتوانی در خواب
  • واکنش آلرژیک (در اثر استنشاق گرد و غبار رزهیپ)

قرص ویتامین سی ۱۰۰۰ با رزهیپ برانسون

قرص ویتامین سی ۱۰۰۰ با رزهیپ برانسون سبب تامین ویتامین سی بدن میشود.

نحوه مصرف قرص aborns

روزانه ۱ الی ۲ قرص جویده شود.

قرص ویتامین سی ابورنز

قرص ویتامین سی ابورنز برای سلامت بدن و جوانسازی پوست عالی است.

قرص aborns برای چیست

قرص aborns آنتی اکسیدان است و برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است.

نحوه مصرف قرص ویتامین ث ۵۰۰

روزی یک تا دو کپسول با غذا مصرف گردد.

ویتامین سی رزهیپ ایکس مارت

ویتامین سی و رزهیپ ایکس مارت سبب ترمیم بافت‌های بدن و تقویت سیستم ایمنی میشود.

نگهداری از قرص ویتامین سی رزهیپ

دور از دید کودکان و در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد نگهداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا