Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون یک روغن بسیار مغذی است که بخش مهمی از زندگی در بسیاری از تمدن ها مانند مدیترانه، روم، مصر و یونان بوده است. این روغن نه تنها بدن ما را از درون تغذیه می کند، بلکه به مبارزه با خشکی پوست، جای زخم و خارش نیز کمک می کند.

شما می توانید از روغن زیتون برای درخشندگی پوست و بهبود وضعیت پوست استفاده کنید. این روغن مغذی کشف شده توسط مصری ها یکی از بهترین روغن هایی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. علاقه مندان به مراقبت از پوست و تناسب اندام از طرفداران اصلی روغن زیتون هستند. کسانی که نگران لک های پوستی خود هستند، می توانند از روغن زیتون برای درخشندگی و سفیدی قسمت های مختلف استفاده کنند.

همچنین می توان از آن به عنوان روغن ماساژ، پاک کننده و ماسک صورت خانگی استفاده کرد. رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از روغن زیتون یکی دیگر از مزایای این روغن همه کاره است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مزایای استفاده از روغن زیتون برای مراقبت از پوست

همانطور که اضافه کردن روغن زیتون به رژیم غذایی شما خوب است، استفاده مستقیم آن روی پوست نیز فواید شگفت انگیزی دارد. این نکات نشان می دهد که چگونه روغن زیتون به روشن شدن پوست کمک می کند:

  • تحقیقات نشان می دهد روغن زیتون می تواند تا حدود ۲۰ درصد از آسیب اشعه ماوراء بنفش به پوست جلوگیری کند.
  • روغن زیتون غلظت پروتئین ضد آفتاب را در پوست افزایش می دهد.
  • روغن زیتون دارای اسکوالن است که یک چربی طبیعی است که در مقابل عوامل آسیب رسان از پوست محافظت می کند.
  • روغن زیتون دارای درصد بالایی از آنتی اکسیدان است که استرس اکسیداتیو را کاهش می دهد.

روش های مختلف استفاده از روغن زیتون برای پوست

به عنوان لایه بردار

مقدار مساوی روغن زیتون و آب لیمو را در یک کاسه به درستی مخلوط کنید. آب لیمو دارای خواص سفید کننده طبیعی است که به روشن شدن پوست کمک می کند. همچنین باعث کاهش لکه های تیره روی پوست می شود.

برخی افراد از مخلوط روغن زیتون و آب لیمو برای روشن کردن پوست استفاده می کنند. با این حال، اگر از هر گونه حساسیت یا تحریکی رنج می برید، مصرف این لایه بردار را متوقف کنید.

به عنوان پاک کننده آرایش

به جای آن پاک کننده های آرایشی گران قیمت، از روغن زیتون استفاده کنید. مقداری روغن را روی یک پد پنبه ای بریزید و آرایش خود را به آرامی پاک کنید. این نه تنها آرایش را پاک می کند، بلکه پوست خشک را نیز مرطوب می کند.

به عنوان مرطوب کننده

می توانید روغن زیتون مخلوط با روغن نارگیل را به عنوان کرم پوست استفاده کنید. این ترکیب به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی می تواند از خشکی و تحریک پوست جلوگیری کند.

آیا با استفاده از روغن زیتون می توان زیر بغل را سفید کرد

فرآیند روشن شدن پوست به معنای از بین رفتن لک ها یا بهبود رنگ کلی پوست است. زمانی که میزان ملانین در پوست کاهش یابد، پوست روشن تر می شود. ملانین از ملانوسیت ها تولید می شود. استفاده از محصولات روشن کننده به کاهش یا توقف تولید ملانین کمک می کند یا انتقال ملانین به لایه های بالایی پوست را متوقف می کند.

از بین بردن سلول های قدیمی پوست نیز به روشن شدن پوست کمک می کند. به طور معمول، روند لایه برداری طبیعی پوست با افزایش سن کند می شود. برخی از عوامل سفید کننده پوست مانند روغن زیتون باعث فعال شدن سریع تر از حد معمول فرآیند لایه برداری می شوند که از این طریق سلول های پوستی بیشتری جایگزین شده و سلول های پوست روشن بیشتری ظاهر می شوند.

کاربرد روغن زیتون در محصولات مراقبت از پوست می تواند جلوی اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش را بگیرد زیرا به تقویت پروتئین های ضد آفتاب روی پوست کمک می کند. با اینحال عملکرد روشن و سفید کننده پوست، روغن زیتون بسیار ضعیف است. این ترکیب همچنین از التهاب و قرمزی پوست جلوگیری کرده و در نتیجه به روشن شدن پوست کمک می کند.

عوارض روغن زیتون برای پوست

روغن زیتون برای پوست مفید است اما نکات خاصی وجود دارد که قبل از شروع استفاده از آن برای پوست خود باید بدانید. روغن زیتون یک روغن طبیعی است اما استفاده منظم از روغن زیتون خالص روی پوست می تواند باعث تحریک پوست شود. موردی گزارش شده است که در آن استفاده منظم از روغن زیتون باعث واکنش آلرژیک روی پوست یک بزرگسال می شود.

اگر قرار است روزانه از روغن زیتون استفاده کنید، بهتر است روغن خالص را با روغن حامل رقیق کنید و سپس از آن استفاده کنید. زیرا مقدار کمتر آن توسط پوست بهتر تحمل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا