Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آشنایی با انواع مکمل وی (وی کنستانتره، وی ایزوله، وی هیدرولیز)

انواع مختلفی از پودر وی یا پروتئین آب پنیر در بازار وجود دارد. همانطور که می دانید، پروتئین وی یک مکمل محبوب برای بدنسازان و ورزشکاران است که به آنها کمک می کند توده عضلانی بسازند و عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشند. پروتئین وی به سه شکل اصلی کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز وجود دارد. وی کنسانتره کم فرآوری شده است و حاوی چربی و لاکتوز بیشتری نسبت به دو نوع دیگر است. پودر پروتئین وی ایزوله شکل خالص تری از پروتئین آب پنیر با چربی و لاکتوز حذف شده است. پروتئین وی هیدرولیز شده از قبل هضم شده و سریع ترین سرعت جذب را دارد.

پروتئین وی نوعی پروتئین است که از شیر به دست می آید. این یک پروتئین کامل حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن شما برای ساخت و حفظ توده عضلانی است. علاوه بر این، پروتئین وی دارای لاکتوز کمی است و به راحتی هضم می شود، که آن را گزینه خوبی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می کند. پودر پروتئین وی همچنین می تواند به کاهش وزن و چربی بدن و افزایش توده عضلانی کمک کند. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک در مورد انواع مکمل وی توضیحات بیشتری ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

پروتئین وی چیست

پودر وی یا پروتئین آب پنیر، مکمل محبوبی است که توسط ورزشکاران و بدنسازان برای کمک به ساخت توده عضلانی بدون چربی استفاده می شود. پروتئین موجود در پودر وی از پنیر بدست می آید. پروتئین وی یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری بدن برای ساخت بافت عضلانی است.

پروتئین وی دارای پروتئین بسیار بالایی است و منبع پروتئینی سریع و قابل هضم را برای بدن فراهم می کند. همچنین چربی و لاکتوز کمی دارد و برای کسانی که به دنبال افزایش حجم عضلات خود بدون افزودن کالری یا چربی اضافی به رژیم غذایی خود هستند انتخابی ایده آل است.

انواع پروتئین وی در طعم های مختلف موجود است و شما می توانید به راحتی آنها را در انواع غذاها و نوشیدنی ها بگنجانید. آنها همچنین نسبتا مقرون به صرفه هستند و همین امر آنها را به گزینه ای عالی برای افرادی که بودجه کمی دارند تبدیل می کند.

قیمت انواع پروتئین وی

پودر پروتئین همان چیزی است که به نظر می رسد یعنی پروتئین پودر شده. پروتئین یک درشت مغذی ضروری است که برای عملکردهای فیزیولوژیکی بی شماری حیاتی است و در ماهیچه ها، استخوان ها، پوست، مو و تقریبا هر بافت دیگری در بدن شما یافت می شود. پروتئین همچنین از اسیدهای آمینه تشکیل شده است که عملکردهای تنظیمی و ترمیم مهمی را انجام می دهند.

چه بخواهید چه نخواهید، باید پروتئین را در رژیم غذایی خود مصرف کنید، نه تنها برای حمایت از ساختارهای مختلف ذکر شده بلکه برای کمک به رشد عضلات. اگر بخواهید از مصرف پروتئین صرف نظر کنید، تمام کارهای سختی که در باشگاه انجام می دهید احتمالا بیهوده خواهد بود. پودر پروتئین می تواند به شما کمک کند تا به سرعت و به راحتی مقدار مناسب پروتئین را دریافت کنید. برای آگاهی از قیمت انواع پروتئین وی می توانید به سایت های فروش مکمل های غذایی و پودرهای ورزشی مراجعه نمایید.

فواید انواع مکمل وی
فواید انواع مکمل وی

فواید انواع مکمل وی

با مصرف پروتئین وی تمام اسیدهای آمینه ضروری را دریافت می کنید. بدن شما برای ساخت و حفظ توده عضلانی به پروتئین نیاز دارد. پروتوین وی سرشار از آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA) است و همچنین به رشد و ترمیم عضلات کمک می کند.

پروتئین آب پنیر به راحتی توسط بدن هضم و جذب می شود. این بدان معنی است که اسیدهای آمینه موجود در پروتئین وی به سرعت به عضلات می روند و در آنجا می توان از آنها برای سنتز پروتئین استفاده کرد.

فشار خون را کاهش می دهد

برخی از مطالعات نشان داده اند که پروتئین وی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند. بنابراین پروتئین آب پنیر می تواند به افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.

پروتئین وی همچنین ممکن است به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند. مکانیسم‌ های دقیقی که پروتئین آب پنیر ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند، مشخص نیست. با این حال، اسیدهای آمینه موجود در پروتئین آب پنیر ممکن است به شل شدن عروق خونی و بهبود عملکرد کلیه کمک کند.

به کاهش التهاب کمک می کند

محققان دریافتند مکمل‌ های پروتئین وی می ‌توانند به کاهش سطح پروتئین واکنش‌گر C (CRP)، نشانگر التهاب، در خون کمک کنند. پروتئین آب پنیر ممکن است برای افرادی که در معرض خطر بیماری های مرتبط با التهاب هستند مفید باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که پروتئین وی می تواند به تقویت عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر عفونت کمک کند.

دفاع آنتی اکسیدانی بدن را تقویت می کند

پروتئین وی باعث تشکیل گلوتاتیون، یکی از آنتی اکسیدان های اصلی بدن می شود. گلوتاتیون یک مولکول کوچک تقریبا در هر سلول بدن است. نقش حیاتی در بسیاری از واکنش های مهم بیوشیمیایی، از جمله مواد سم زدایی مضر و رادیکال های آزاد دارد.

مطالعات نشان می دهد که پروتئین آب پنیر ممکن است به افزایش سطح گلوتاتیون در بدن کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مکمل پروتئین وی باعث افزایش سطح گلوتاتیون در بزرگسالان جوان سالم می شود. پروتئین آب پنیر همچنین ممکن است به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند.

اثرات مفیدی بر چربی خون دارد

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد پروتئین وی ممکن است به کاهش چربی خون کمک کند. مطالعه اخیر نشان داده است که پروتئین آب پنیر با سطوح پایین تر کلسترول LDL و تری گلیسیرید و سطوح بالاتر کلسترول HDL مرتبط است. BCAA ها چندین اثر مفید بر متابولیسم از جمله تنظیم سطح قند خون و تجزیه چربی ها دارند.

به کاهش گرسنگی کمک می کند

مطالعه اخیر نشان داده است که پروتئین وی نسبت به سایر انواع پروتئین در کاهش گرسنگی و افزایش سیری موثر است. محتوای پروتئین بالا در آب پنیر آن را بسیار سیرکننده می کند که می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. این به ویژه برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند مفید است، زیرا می تواند به جلوگیری از پرخوری کمک کند. افزودن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی شروعی عالی برای کاهش وزن است.

آشنایی با انواع مکمل وی
آشنایی با انواع مکمل وی

انواع مکمل وی

پروتئین وی یک محصول لبنی مشتق شده از شیر گاو است و به دلیل محتوای اسید آمینه مطلوب و جذب آسان به طور کلی به عنوان با کیفیت ترین منبع پروتئین در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات می توان آن را به محصولات غذایی اضافه کرد، اما معمولا آن را به تنهایی به عنوان یک مکمل پودری مصرف می کنند.

وی همچنین یک پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری است که برای عملکرد سالم بدن نیاز دارید. علاوه بر این، آب پنیر همچنین دارای غلظت بالایی از اسید آمینه لوسین ضروری است. محتوای بالای لوسین به کارآیی آب پنیر به عنوان وسیله ای برای عضله سازی کمک می کند. علاوه بر این پروتئین وی همچنین دارای امتیاز بالای PDCAAS است، مقیاسی که قابلیت هضم و استفاده از یک منبع پروتئین را اندازه می ‌گیرد. انواع پروتئین وی عبارتند از:

مکمل وی کنسانتره

چندین زیر گروه پروتئین وی وجود دارد. کنسانتره وی به دلیل فرآیند پالایش محدود به عنوان کم کیفیت ترین نوع در نظر گرفته می شود. کنسانتره ها حاوی ۸۰ درصد پروتئین خالص از نظر وزنی هستند، اما برخی از محصولات درصد کمتری پروتئین دارند. بقیه ترکیبات غذایی از کربوهیدرات ها و چربی تشکیل شده است.

مکمل وی ایزوله

برای اینکه یک محصول به عنوان ایزوله آب پنیر در نظر گرفته شود، باید حداقل از نظر وزنی حاوی ۹۰ درصد پروتئین باشد. این پالایش گسترده و خلوص بالا باعث می شود که وی ایزوله منبع پروتئین واقعی برای اکثر ورزشکاران باشد. ایزوله ها همچنین دارای محتوای کالری کمتری نسبت به سایر گزینه ها هستند.

علاوه بر این، کاهش مقدار کربوهیدرات همچنین باعث می ‌شود که وی ایزوله دارای لاکتوز نسبتا کمی باشد، که در صورت داشتن محدودیت‌ های غذایی می‌ تواند نجات ‌بخش باشد. به عنوان یک هشدار، پردازش گسترده ایزوله آن را کمی گران تر از برخی انواع دیگر می کند.

مکمل وی هیدرولیز

پروتئین وی هیدرولیز یکی دیگر از انواع پروتئین وی است که در آن محصول با گرما، آنزیم ها یا اسیدها برای «پیش هضم» محصول با شکستن برخی از پیوندهای پپتیدی درمان شده است. این منجر به محصولی می شود که به سرعت هضم می شود و معمولا توسط اکثر ورزشکاران به راحتی قابل تحمل است.

نشان داده شده است که پروتئین آب پنیر هیدرولیز به اندازه پروتئین آب پنیر سنتی مؤثر است و در برخی موارد حتی در تحریک سنتز پروتئین ماهیچه ای در آزمایشات حیوانی مؤثرتر است. این نوع از پروتئین وی اغلب گران ترین گزینه در بازار است.

انواع پروتئین وی کاله

پودر پروتئین وی به قدری برای عضله سازی شناخته شده است که می توان آن را در همه یافت. پروتئین وی دارای تمام نه اسید آمینه ضروری موجود است و دارای ارزش بیولوژیکی ۱۰۴ است که بیشتر از تخم مرغی است که ارزش بیولوژیکی آن ۱۰۰ است.

ارزش بیولوژیکی به سادگی تعیین می کند که پروتئین در بدن شما چقدر خوب هضم می شود و بدن چقدر می تواند از آن استفاده کند. از آنجایی که این میزان از مقدار مرجع استاندارد تخم مرغ فراتر می رود، قطعا سریع هضم و سریع جذب می شود.

با توجه به این کیفیت منحصر به فرد، پودر پروتئین وی می تواند فرآیند ریکاوری عضلات را به شیوه ای متمرکزتر هدف قرار دهد. با مصرف آب پنیر بعد از تمرین به سرعت سنتز پروتئین عضلانی آغاز شده و به ساخت عضلات قوی تر کمک می کند. همانطور که ورزش می کنید و توده عضلانی بدون چربی ایجاد می شود، پودر پروتئین آب پنیر با تامین آمینو اسیدهای مورد نیاز به طور منظم به عضلات در حال تمرین، بیشتر به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. انواع پروتئین وی کاله را می توانید به این منظور مورد استفاده قرار دهید.

انواع مکمل وی
انواع مکمل وی

انواع پروتئین مکمل

پروتئین کازئین

کازئین نوع دیگری از پروتئین موجود در شیر گاو است و معمولا برای تهیه پنیر استفاده می شود. بدنسازان قبل از خواب به دلیل خاصیت کند هضم آن به طور گسترده ای از آن استفاده می کنند. کازئین در محیط اسیدی معده منعقد می شود و باعث می شود که هضم آن بسیار کندتر از پروتئین وی باشد.  ایده پشت بدنسازانی که پروتئین کازئین را قبل از خواب مصرف می کنند این است که در طول شب به آرامی اسیدهای آمینه را آزاد کنند، در غیر این صورت دوره طولانی گرسنگی را پشت سر می گذارند.

پروتئین گیاهی

باور کنید یا نه، در واقع می توانید پروتئین خوبی را بدون استفاده از محصولات وی دریافت کنید. پودرهای پروتئینی گیاهی معمولا کیفیت پایین تری دارند، زیرا ناقص هستند و حداقل برخی از ۹ آمینو ضروری را ندارند. بسیاری از محصولات گیاهی نیز دارای امتیاز PDCAAS پایین تری هستند که نشان دهنده قابلیت هضم ضعیف تر است.

با این حال، در صورت عدم تحمل لبنیات یا سایر موارد منع مصرف غذایی آنها می توانند گزینه فوق العاده ای باشند. هنگام انتخاب یک پودر گیاهی، باید پودری حاوی منابع پروتئینی مختلف، مانند نخود و برنج یا پروتئین خالص سویا که یکی از تنها منابع گیاهی کامل است، را انتخاب کنید.

پروتئین تخم مرغ

پودرهای پروتئینی مبتنی بر تخم مرغ معمولا مبهم تر از سایر گزینه های اصلی هستند. پودر تخم مرغ گرانتر از آب پنیر است، اما فقط اگر به شیر حساسیت دارید یا صرفا می خواهید از محصول جدیدی برای سرگرمی استفاده کنید، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

کدامیک از انواع مکمل وی از همه بهتر است

انتخاب نوع مناسب پروتئین آب پنیر به اندازه تمرین ورزشی شما مهم است. اگرچه بیشتر پودرهای پروتئینی تقریبا مشابه هستند، اما از نظر تعداد کالری، کربوهیدرات و محتوای پروتئین متفاوت هستند. بنابراین، بر اساس هدف خود، باید یکی را انتخاب کنید که بیشتر با هدف شما مطابقت دارد.

بهترین زمان برای مصرف انواع مکمل وی

بعد از تمرین بهترین زمان مصرف پروتئین است. مصرف پروتئین بعد از تمرین نتایج تناسب اندام بهتری را به همراه خواهد داشت زیرا بدن شما وارد فاز آنابولیک می شود. فاز آنابولیک زمانی است که ماهیچه ها پاره می شوند و برای ترمیم به چیزهایی مانند پروتئین و کالری نیاز دارند. با تغذیه آنها با این مواد، بهترین شانس را برای قوی تر شدن به آنها می دهید.

چقدر باید انواع مکمل وی را مصرف کنیم

هنگامی که شروع به استفاده از پروتئین وی می کنید، یکی از مهم ترین نگرانی های شما این است که چقدر باید مصرف کنید. برخی از افراد در صورت مصرف بیش از حد پروتئین در یک زمان، مشکلات گوارشی را تجربه می کنند، به خصوص اگر تازه شروع به مصرف کرده باشند.

بنابراین ابتدا با یک پیمانه شروع کنید و شیک را به آرامی بنوشید. احساس خود را ببینید و در صورت نیاز دوز را به دو پیمانه افزایش دهید. همیشه بهتر است از دوز توصیه شده روی برچسب مکمل پیروی کنید زیرا مکمل ها با یکدیگر متفاوت هستند. معمولا مصرف ۲۵ گرم پروتئین وی در هر سروینگ توصیه می شود.

انواع پروتئین وی ایرانی
انواع پروتئین وی ایرانی

انواع پروتئین وی ایرانی

پودر پروتئین آب پنیر در تمام گروه‌ های سنی و در تمام جنبه ‌های پزشکی و تناسب اندام انسان از پودرهای پروتئین کودک گرفته تا مکمل‌ های غذایی بزرگسالان، از مکمل ‌های دیابت تا درمان‌ های سرطان و از کاهش وزن تا افزایش وزن استفاده می‌ شوند.

از بیماری گرفته تا سلامتی پروتئین وی نقش مهمی در بهبود و حفظ توده عضلانی بدون چربی دارد و در نتیجه بدن را در وضعیت مثبت تعادل نیتروژن نگه می ‌دارد و اطمینان می دهد که پروتئین کافی برای تامین نیاز روزانه بافت‌ ها و سلول‌ ها وجود دارد.

مصرف پودر پروتئین آب پنیر به عنوان افزودنی ارزشمند در رژیم غذایی شما بی خطر است و تاکنون هیچ عارضه جانبی در مجلات تحقیقاتی پزشکی منتشر نشده است. شما می توانید انواع پروتئین وی ایرانی را با قیمت مناسب به راحتی از داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

انواع پروتئین وی کنسانتره

سه نوع پروتئین وی در بازار موجود است که عبارتند از کنسانتره پروتئین آب پنیر، ایزوله پروتئین آب پنیر و هیدرولیز پروتئین آب پنیر. هنگامی که آب شیر تصفیه شده خشک می شود، اولین شکل پروتئینی که دریافت می کنیم کنسانتره پروتئین وی است. این ترکیب مقداری قند، مقداری چربی، برخی از اجزای تقویت کننده سیستم ایمنی و پروتئین دارد.

تمام این اجزای موجود در کنسانتره پروتئین وی به غیر از پروتئین برای سلامتی بسیار مفید هستند و نقش بسیار زیادی در روند بهبودی و ایمنی دارند. انواع پروتئین وی کنسانتره شرکت های مختلف را می توانید به راحتی از بازار خریداری کنید.

انواع پروتئین وی برای بانوان

پروتئین وی برای زنانی که ورزش می کنند دارای فواید زیادی است که می تواند به زنان در ساخت عضلات بدون چربی، سوزاندن چربی و افزایش قدرت و استقامت کمک کند.

پروتئین وی یکی از سه پروتئین اصلی موجود در شیر است و دسترسی زیستی بسیار بالایی دارد، به این معنی که بدن شما آن را به سرعت جذب می کند، بنابراین شما سریع تر تمام مزایای آن را دریافت می کنید. علاوه بر این امروزه یکی از مفیدترین غذاهای موجود است و در سوپرمارکت ها و فروشگاه های مواد غذایی سالم موجود است.

توسط مطالعات متعدد ثابت شده است که پروتئین وی بهترین نوع پروتئین برای حمایت از عضلات بدون چربی در طول کمبود کالری است. با این حال، می تواند کربوهیدرات و کالری بالایی داشته باشد – دو عاملی که در افزایش وزن نقش دارند.

بنابراین، برای کاهش وزن، ایزوله وی بهترین است زیرا از مواد غیر ضروری مانند کربوهیدرات ها و قندها پاک می شود. وی ایزوله پروتئین بدون چربی بسیار بالایی دارد و کالری بسیار کمی دارد.

انواع پروتئین وی برای بانوان
انواع پروتئین وی برای بانوان

قیمت پروتئین وی کنسانتره

پودر پروتئین وی کنسانتره راهی آسان برای افزایش مصرف روزانه پروتئین شما فراهم می کند. اگر به دنبال عضله سازی هستید، این نوع مکمل پروتئینی یک انتخاب عالی است، زیرا به شما کمک می کند تا عضله بیشتری به دست آورید. قیمت پروتئین وی کنسانتره بر اساس برند آن متفاوت است و به راحتی قابل خریداری است.

سخن پایانی

پروتئین وی سنگ بنای هر برنامه ورزشی است که شما دنبال می کنید. این پروتئین از توده عضلانی بدون چربی و ریکاوری حمایت می کند و نشان داده شده است که هوس های غذایی را مهار می کند. وجود پروتئین وی در رژیم غذایی شما اثرات باورنکردنی دارد. برخی از تولید کنندگان حتی آن را با سایر مواد مغذی غنی می کنند تا نتایج را بهبود ببخشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا