Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

اسید اسکوربیک خوراکی چیست

اسید اسکوربیک خوراکی یا Vit C یک ماده مغذی با ساختار شش کربنه است که از گلوکز سنتز می شود و در میوه ها، سبزیجات و کلیه و کبد اکثر حیوانات به وفور یافت می شود. اسید اسکوربیک یک آنتی اکسیدان قوی محلول در آب است که در اکثر پستانداران تولید می شود، اما به طور درون زا در انسان ها که فاقد آنزیم برای سنتز آن هستند، تولید نمی شود. از این رو ما باید آن را مصرف کنیم تا از بیماری های ناشی از کمبود ویتامین سی جلوگیری کنیم.

با اینحال بسیاری از حیوانات می توانند ویتامین C مورد نیاز خود را سنتز کنند. نورمن هاورث اولین بار ساختار شیمیایی اسید اسکوربیک را در سال ۱۹۳۳ استنباط کرد. خرید و فروش اسید اسکورییک بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

اسید اسکوربیک چیست

اسید اسکوربیک به عنوان یک آنتی اکسیدان و برای جلوگیری از کمبود ویتامین ث مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب به جلوگیری از زوال سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. موادی به نام رادیکال های آزاد زمانی ایجاد می شوند که بدن انسان مواد غذایی مصرفی خود را به انرژی تبدیل می کند. رادیکال های آزاد همچنین به دلیل آلودگی، اشعه UV نور خورشید و دود تنباکو در جو وجود دارند.

اسید اسکوربیک یا ویتامین C همچنین برای تولید کلاژن، پروتئینی که بهبود زخم ها را تسهیل می کند، مورد نیاز است. علاوه بر این توانایی بدن برای جذب آهن از وعده های غذایی گیاهی را افزایش می دهد و سیستم ایمنی بدن را برای دفاع از بدن در برابر بیماری قوی می کند.

نام دیگر اسکوربیک اسید چیست

اسید اسکوربیک نوعی ویتامین C است که در غذا یافت می شود و در مکمل ها نیز رایج است. اصطلاحات اسید اسکوربیک و ویتامین C اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. ویتامین C یک ویتامین محلول در آب و یک ریزمغذی ضروری است.

این ترکیب را می توان به عنوان یک ماده موضعی روی پوست اعمال کرد. ویتامین C فواید بسیاری برای سلامتی دارد بنابراین به صورت مکمل نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید اسکوربیک خوراکی چیست
اسید اسکوربیک خوراکی چیست

اسید اسکوربیک از کجا تهیه کنیم

راه های مختلفی برای تهیه اسید اسکوربیک وجود دارد:

مواد غذایی

اسید اسکوربیک نوعی ویتامین C است که به طور طبیعی در غذاها یافت می شود. مرکبات، مانند پرتقال و لیمو و میوه های فوق العاده مانند گیلاس آسرولا، به ویژه غنی از ویتامین C هستند. اگرچه می توانید این ماده مغذی ضروری را از انواع محصولات مانند توت فرنگی، کلم بروکلی و حتی سیب زمینی نیز دریافت کنید.

مکمل های روزانه

به عنوان یکی از رایج ترین انواع ویتامین C مورد استفاده در مکمل ها، اسید اسکوربیک به تنهایی در مکمل ویتامین C یا به صورت مولتی (مانند مولتی ویتامین) موجود است. این ترکیب در اشکال مختلف از جمله کپسول، مایع و پودر نیز موجود هستند.

محصولات مراقبت از پوست موضعی

ویتامین C را می توان در طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست، مانند پاک کننده ها، کرم های دور چشم و مرطوب کننده ها یافت. با این حال، بیشتر در سرم های درمانی هدفمند یافت می شود.

تولید اسید اسکوربیک

اسید اسکوربیک از دی سوربیتول، یک قند الکلی تولید می شود که می توان آن را از مواد اولیه مختلف مانند ذرت، کاساوا و گندم به دست آورد. سوربیتول معمولا در تولید صنعتی خمیر دندان، لوازم آرایشی، مواد غذایی و اسید اسکوربیک استفاده می شود. فروش اسید اسکوربیک با گریدهای مختلف در سراسر جهان بازار پر رونقی دارد.

مضرات اسید اسکوربیک

مشخصات ایمنی اسید اسکوربیک بسیار بالا است، اما مانند همه مکمل ها، ویتامین C ممکن است مضراتی داشته باشد. به همین دلیل همیشه بهتر است با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید تا تعیین کنید که آیا اسید اسکوربیک در مکمل یا روال مراقبت از پوست شما جایی دارد یا خیر.

اگر ملاحظات بهداشتی یا حساسیت خاصی در رابطه با کلیه های خود دارید از ویتامین C دوری کنید. استفاده بیش از حد از مکمل ها (بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم در روز) برای مدت طولانی می تواند باعث افزایش دفع اگزالات ادرار و اسید اوریک شود.

در محصولات مراقبت از پوست، ویتامین C برای کسانی که پوست حساسی دارند، توصیه نمی شود. این ماده می تواند باعث قرمزی و خشکی شود، به خصوص اگر بدون کرم ضد آفتاب استفاده شود. متخصص پوست می تواند به شما اطلاع دهد که آیا این ماده برای شما مناسب است یا خیر.

خرید اسید اسکوربیک خوراکی

خرید اسید اسکوربیک خوراکی بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد. درآمد بازار اسید ال اسکوربیک در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال گسترش بوده است و پیش بینی می شود در سال های آینده (۲۰۲۱-۲۰۳۰) به رشد خود ادامه دهد. برای خرید این ترکیب شیمیایی می توانید به فروشگاه های مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

قیمت اسید اسکوربیک

قیمت اسید اسکوربیک به فاکتورهای مختلفی از جمله خلوص، شرکت تولید کننده و همچنین وزن بسته بندی آن بستگی دارد. برای آگاهی از قیمت حرید و فروش اسید اسکوربیک می توانید به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا