Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آشنایی با لوزی خطر هیپوکلریت کلسیم

هیپوکلریت کلسیم به همان اندازه که مفید است در صورت عدم استفاده صحیح می تواند خطرناک باشد. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک به صراحت در مورد خطرات مرتبط با این ترکیب شیمیایی صحبت می کنیم لطفا همراه ما باشید.

خطر هیپوکلریت کلسیم چیست

عوارض تماس هیپوکلریت کلسیم با پوست

تماس این ترکیب شیمیایی با پوست باعث سوختگی و سوزش می شود. همچنین می تواند خورنده و تحریک کننده باشد. هر گونه بافتی که در هنگام تماس با هیپوکلریت کلسیم قرار گیرد، در معرض آسیب است. هر چه بیشتر در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرید، اثرات آن بر شما شدیدتر است. هیپوکلریت کلسیم احتمالا باعث درد، قرمزی پوست، سوختگی شدید پوست و تاول می شود.

هنگامی که هیپوکلریت کلسیم با پوست شما تماس پیدا کرد لباس های آلوده را فورا خارج کنید. فورا مناطق آسیب دیده را با مقدار زیادی آب و صابون بشویید و به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. برای جلوگیری از آلوده شدن اعضای خانواده، لباس های آلوده به این ماده شیمیایی را به خانه خود نبرید.

برای جلوگیری تماس با پوست هنگام کار با این ماده شیمیایی باید لباس های محافظ بپوشید. توصیه ها در مورد استفاده از مناسب ترین لباس محافظ را جدی بگیرید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام لباس های محافظ شما همیشه قبل از استفاده تمیز باشد. برای خرید هیپوکلریت کلسیم می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

عوارض تماس هیپوکلریت کلسیم با چشم

هنگامی که چشم با هیپوکلریت کلسیم تماس پیدا می کند آسیب حتمی است. این ماده همچنین می تواند باعث قرمزی چشم، تاری دید، درد و سوختگی شدید چشم ها شود.

پس از تماس با چشم، باید فورا با مقدار زیادی آب حداقل به مدت ۱۵ دقیقه شسته شود. پلک های بالا و پایین را باید هر از گاهی در حین شستشوی چشم ها بلند کرد. در صورت امکان لنزهای تماسی باید برداشته شوند و فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

هنگام کار با این ماده شیمیایی از محافظ های چشم مقاوم در برابر ضربه، عینک یا محافظ های جانبی استفاده کنید. هنگامی که با مواد شیمیایی بسیار تحریک کننده، خورنده یا سمی کار می کنید، همیشه باید از محافظ صورت با عینک استفاده کنید.

آشنایی با لوزی خطر هیپوکلریت کلسیم
آشنایی با لوزی خطر هیپوکلریت کلسیم

عوارض مصرف خوراکی هیپوکلریت کلسیم

اثر سمی مصرف هیپوکلریت کلسیم به دلیل ویژگی های خورنده هیپوکلریت است. اگر مقدار کمی خورده شود (حدود ۳ تا ۶ درصد هیپوکلریت) ممکن است دچار تحریک دستگاه گوارش شوید.

با این حال، هنگامی که این ماده شیمیایی را در مقادیر زیاد (حدود ۱۰٪ یا بیشتر هیپوکلریت) مصرف می کنید، ممکن است آسیب های خورنده جدی به گلو، دهان، معده و مری همراه با سوراخ، خونریزی وارد شود و احتمال مرگ نیز وجود دارد. اگر از مسمومیت شدید با این ماده شیمیایی جان سالم به در ببرید، باید با مشکلات مری و اسکارهای دائمی دست و پنجه نرم کنید.

در محلی که هیپوکلریت کلسیم استفاده می شود از نوشیدن، مصرف خوراکی و سیگار کشیدن خودداری کنید. قبل از غذا خوردن در چنین محیطی حتما دست های خود را بشویید.

هر فردی که در معرض مواد شیمیایی قرار می گیرد باید از محل خارج شود. پس از مصرف خوراکی دهان قربانی باید شسته شود و سپس حدود یک یا دو لیوان آب بنوشد. چنین فردی باید برای مراقبت های پزشکی فوری به مراکز درمانی ارجاع شود. به هیچ وجه نباید استفراغ ایجاد کرد. اگر تنفس و یا عملکرد قلب چنین شخصی متوقف شده باشد، باید تنفس نجات و CPR انجام شود. به چنین فردی توصیه می شود که حدود ۱ یا ۲ روز تحت نظر پزشک باشد. خرید هیپوکلریت کلسیم در دنیا به دلیل کاربرد گسترده آن بازار گسترده ای دارد.

اثرات هیپوکلریت کلسیم بر محیط زیست

این ترکیب شیمیایی را می توان در مقادیر کم در وسایل خانگی که حاوی آن هستند، یافت اما قرار گرفتن در معرض مقدار زیادی هیپوکلریت کلسیم برای محیط زیست خطرناک است. این ماده شیمیایی برای آبزیان سمی است. در صورت آلودگی آب ها باعث مرگ در تعداد زیادی از آبزیان خواهد شد. این ترکیب در تماس با اسیدها تجزیه می شود و در نتیجه اکسیژن و کلر تولید می کند که احتمال انفجار و آتش سوزی را به همراه دارد.

این ترکیب شیمیایی باید به درستی نگهداری شود تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری شود در نتیجه برای افرادی که با آن در تماس هستند خطراتی ایجاد می کند. این ماده شیمیایی باید در ظروف خشک و بدون هوا نگهداری شود. همچنین باید طبق مقررات محلی دفع شود. مطمئن شوید که اگر با هیپوکلریت کلسیم کار می کنید، تمام لباس های محافظ لازم را بپوشید.

آیا هیپوکلریت کلسیم قابل اشتعال است

این ترکیب قابل اشتعال نیست اما یک اکسید کننده است و می تواند در تماس با مواد قابل احتراق مانند کاغذ، روغن و چوب منفجر شود. هنگامی که با آتش در تماس قرار می گیرد بخارهای سمی یا تحریک کننده ایجاد می کند. در تماس با اسید، عوامل کاهنده و مواد قابل احتراق، خطر انفجار و آتش سوزی وجود دارد.

موارد احتیاط در رابطه با هیپوکلریت کلسیم

همه می دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین اجتناب از خطر هیپوکلریت کلسیم آسان تر از یافتن درمانی برای آنها است. هیپوکلریت کلسیم یک ماده شیمیایی اسیدی است و باید با احتیاط از آن استفاده کرد. خرید هیپوکلریت کلسیم به راحتی از طریق سایت های فروش مواد شیمیایی به صورت اینترنتی امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا