Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی استاندارد تیتانیوم دی اکسید و موارد استفاده از آن

تیتانیوم دی اکسید ماده ای معدنی و پرمصرف در صنعت است. از کاربرد تیتانیوم دی اکسید در صنایع آرایشی و تولید کرم های ضد آفتاب بسیار استفاده می شود. همچنین خواص تیتانیوم دی اکسید موجب شده تا از آن در تولید رنگدانه سفید در پلاستیک، رنگ ها و جوهر های چاپ و… استفاده شود. استاندارد تیتانیوم اکسید در انواع خاصی تولید و عرضه می‌شود. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از استاندارد های تیتانیوم دی اکسید می پردازیم. قیمت تیتانیوم دی اکسید تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. گرید و خلوص محصول از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت این ماده هستند. خرید و فروش تیتان به عنوان یک ماده معدنی صنعتی بسیار صورت گرفته و می توان آن را از سایت های معتبر فروش مواد صنعتی تهیه نمود.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به معرفی استاندارد تیتانیوم دی اکسید و انواع آن و همین طور مصارف آن در صنعت می پردازیم. با ما همراه باشید.

تیتانیوم دی اکسید چیست

تیتانیوم از رایج ترین فلزات زمین است. اکسید تیتانیوم (IV) یا تیتانیا ترکیبی طبیعی است که هنگام واکنش تیتانیوم با اکسیژن هوا ایجاد می شود. تیتانیوم در مواد معدنی پوسته زمین به عنوان یک اکسید یافته می شود و دارای فرمول شیمیایی TiO۲ است. TiO۲ از لحاظ شیمیایی بی اثر بوده و با سایر مواد شیمیایی واکنشی نشان نخواهد داد. این ماده پایدار بوده و می تواند در صنایع جهت کاربردهای مختلف استفاده شود.

انواع استاندارد تیتانیوم دی اکسید

در طبیعت دی اکسید تیتانیم را به سه حالت روتایل، آناتاز و بروکیت می توان یافت. روتیل از فراوان ترین و پایدارترین انواع است که حاوی ۹۸ درصد TiO2 در خود است. از این نوع در تولید دی الکتریک‌ها و حسگرهای اکسیژن در دماهای بالا استفاده می شود. لازم به ذکر است که در اثر حرارت، آناتاز و بروکیت به روتیل تبدیل می گردند. آناتاز ماده ای نیمه رسانا بوده و به دلیل هزینه کم و قدرت اکسیداسیونی بالا در برابر اشعه UV و طبیعت آب‌دوستی در پوشش های نوری، رنگ های حساس نوری و کاتالیز نوری به کار گرفته می شود. انواع روتایل و آناتاز تتراگونال بوده و بروکیت اورتورومبیک است.

استاندرد های تیتانیوم دی اکسید

  • نوع اول: حداقل از ۹۴ درصد TiO۲ از نوع آناتاز برخوردار است و این گرید از بیشترین مقاومت برخوردار است.
  • نوع دوم: حداقل از ۹۲ درصد TiO۲ از نوع روتایل برخوردار است و این گرید از مقاومت متوسطی برخوردار می‌ باشد.
  • نوع سوم: دارای ۹۰ درصد TiO۲ از نوع روتایل بوده و این گرید دارای مقاومتی متوسط است.
  • نوع ۴: دارای ۸۰ درصد TiO۲ از نوع روتایل است و این گرید از مقاومت بالایی برخوردار است.

خواص استاندارد های تیتانیوم دی کسید

استاندارد های دی اکسید تیتانیوم دارای ضریب شکست بسیار بالایی، بالاتر از الماس، برخوردارند. این ماده فوق العاده روشن و ایده آل برای استفاده در طراحی زیبایی است.از خواص تیتانیوم دی اکسید می توان به درخشندگی و قدرت رنگ بالای آن اشاره کرد. استفاده از این ماده با پایداری در برابر گرما، نور و هوا مانع از تخریب رنگ در فیلم ها و مواد پلاستیکی خواهد شد.

کاربرد استاندارد های تیتانیوم دی اکسید

سفیدی بسیار زیاد، خواص انعکاسی بالا و مقاومت مطلوب در برابر اشعه ماورای بنفش موجب محبوبیت این ماده در بخش های صنعتی مختلف شده است. این ماده کاربرد های زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

  • تولید انواع رنگ ها
  • پلاستیک
  • کاغذ
  • پوشش های کاتالیزوری
  • تولید انواع دارو و ضد آفتاب
  • صنعت بسته بندی
  • تولید جوهر چاپ
  • محصولات آرایشی
  • خمیر دندان
  • صنایع غذایی

تیتانیوم دی اکسید سرطان زاست

دی اکسید تیتانیوم استاندارد هم به عنوان رنگدانه و هم به عنوان تغلیظ کننده در کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد. در محصولات مراقبت از پوست و آرایش و بخصوص در ضد آفتاب ها از TiO2 به دلیل شفافیت و توانایی جذب اشعه UV استفاده می شود. این ماده می تواند از بروز سوختگی و سرطان پوست ممانعت به عمل آورد.

اندازه نانو ذرات این محصول، عدم جذب نور فرابنفش، بازتاب نور مرئی موجب شده تا کاربرد این ماده موجب پیشگیری از سرطان پوست شود. بنابراین از این ماده در انواع محصولات مانند کرم های ضد آفتاب، کرم پودرها و… استفاده می شود.

استاندارد تیتانیوم دی اکسید
استاندارد تیتانیوم دی اکسید

قیمت تیتانیوم دی اکسید

قیمت استاندارد های تیتانیوم دی اکسید در بازار متفاوت بوده و به نوع گرید و درجه خلوصشان وابسته است. محصولی که دارای خلوص بالاتری است، از قیمت بالاتری هم در بازار برخوردار است. نرخ ارز، شرکت تولید کننده، ایرانی یا خارجی بودن محصول و… از دیگر عوامل موثر بر قیمت محسوب می شوند. توجه شود که محصولات تولید ایران نسبت به انواع خارجی از قیمت پایین تری برخوردارند.

خرید تیتانیوم دی اکسید

خرید و فروش این ماده در بازار بسیار صورت می پذیرد، زیرا در صنایع مختلف کاربرد دارد. برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه کرده و بدون واسطه اقدام به خریدی به صرفه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا