Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

کاربرد تیتانیوم دی اکسید در کرم های ضد آفتاب چیست؟

استفاده از کرم های ضد آفتاب همواره برای سلامت پوست بسیار حائز اهمیت هستند. کرم های ضد آفتاب در انواع خارجی و ایرانی موجود بوده و کاربرد آن‌ها موجب ممانعت از بروز آسیب خواهد شد. تیتانیوم دی اکسید از ترکیبات کرم های ضد آفتاب است. با کاربرد تیتانیوم دی اکسید در این محصولات می توان موجب حفاظتی کامل از پوست شد. استفاده از تیتانیوم دی اکسید در فرم روتیل در این محصولات صورت می پذیرد. از خواص تیتانیوم دی اکسید مقاوم بودن آن در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید است. بعلاوه فرم غیر رنگی این ماده از دیگر ویژگی های مطلوب آن بشمار می آید. این خواص موجب مصرف تیتانیوم دی اکسید کرم های ضد آفتاب شده است. انواع تیتانیوم دی اکسید توسط شرکت های مختل تولید و در بازار عرضه می گردند.

قیمت تیتانیوم دی اکسید با توجه به گرید تولید شده و نوع آن متفاوت خواهد بود. برای خرید تیتانیوم دی‌اکسید و استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی می‌توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود. در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد تیتانیوم دی اکسید در کرم های ضد آفتاب می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی آشنل شوید.

تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب

این ترکیب در مقیاس نانو در برابر نور مرئی شفاف گشته و درواقع یک جاذب نور فرابنفش است. این ذرات بسیار کوچک هستند و نور مرئی را جذب نمی کنند؛ اما اشعه ماورای بنفش خورشید را جذب خواهند نمود. با کاربرد تیتانیوم دی‌اکسید مانعی شفاف بر پوست ایجاد شده و از آن در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت به عمل خواهد آورد. استفاده از تیتانیوم در کرم های ضد آفتاب از ایجاد سرطان پوست ممانعت به عمل می آورد.

مزایا و فواید کاربرد تیتانیوم دی اکسید

موجب تقویت رنگ می گردد.

استفاده از رنگدانه TiO۲ با رنگ های دیگر موجب ایجاد درخشندگی و پوشانندگی لک در لوازم آرایشی می گردد. این محصول موجب می شود تا تولید کنندگان بتوانند سایه های مختلفی را متناسب با انواع پوست و در رنگ های مختلف تولید و در بازار عرضه کنند.

در برابر اشعه ماورابنفش مقاوم است.

این محصول یک ماده اساسی در محصولات محافظت از اشعه خورشید بشمار می اید. این ماده قادر است هر دو اشعه UVA  و UVB را جذب و از پوست پراکنده کند. بنابراین با کاربرد تیتانیوم دی اکسید می توان از آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست ممانعت نمود.

بافت مطلوبی ایجاد می کند.

فرم غیر رنگی TiO۲ دارای ذراتی شفاف است. بنابراین موجب ایجاد فرمولاسیونی نرم تر و شفاف تر همراه با پوشش دهی بهتر در محصولات آرایشی می گردد. از طرفی این ماده دارای خصوصیات مات کننده بوده و برای استفاده در فرمول های پنهان کننده لکه بسیار کاربردی است.

قدرت پایداری بالایی دارد.

این ترکیب یک ماده معدنی نامحلول است. TiO۲ دارای خاصیت ماندگاری و ضد آب بودن بالایی است و بنابراین بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد تیتانیوم دی اکسید در کرم های ضد آفتاب چیست؟
کاربرد تیتانیوم دی اکسید در کرم های ضد آفتاب چیست؟

ایمنی در مصرف تیتانیوم دی‌اکسید

انواع کرم های ضدآفتابی که در نوزادان یا افراد با پوست های حساس تولید می شوند بر پایه دی‌اکسید تیتانیوم هستند. بنابراین استفاده از ترکیب مورد نظر در کرم ها، ماده ای ایمن برای استفاده روزمره است.

این ترکیب نسبت به مواد شیمیایی دیگر جاذب اشعه UV، پوست را کمتر تحریک می کنند. بعلاوه این ماده نسبت به سایر  مواد شیمیایی دیگر بی خطر بوده و برای محیط زیست نیز ایمن هستند. از خواص تیتانیوم دی اکسید در ضد آفتاب این است که از طریق پوست سالم نفوذ نکرده و بنابراین خطری برای سلامت انسان نخواهند داشت. این ماده به قدری ایمن است که حتی اگر از طریق کرم ضد آفتاب بر پوست آفتاب سوخته نیز قرار داده شود، خطری برای مصرف کننده نخواهد داشت. درواقع جذب پوستی و نفوذ آن در پوست بسیار کم است.

عمده نگرانی هنگام استفاده از TiO۲ استنشاق یا تنفس آن است. البته سایز ذرات استنشاق شده بسیار حائز اهمیت هستند. نانو ذرات دی‌اکسید تیتانیوم به دلیل رسیدن به آلوئول های ریوی می توانند موجب اختلال در عملکرد آن ها شوند. البته ذرات بزرگ‌تر در حد ذرات نانومتری مشکلی ایجاد نخواهند نمود.

مطالعات نشان داده اند که استنشاق ذرات TiO۲ در مواد آرایشی به آلوئول ها نمی رسند. درواقع اندازه ذرات استفاده شده در این مواد بیشتر از۱۰۰ نانومتر بوده و تنها به عنوان ماده فیلتر UV عمل نموده و از سوختگی و سرطان پوست ممانعت خواهند نمود.

قیمت خرید و فروش تیتانیوم دی اکسید

قیمت این ماده تحت تاثیر گرید و درجه خلوص محصول قرار دارد. همچنین نرخ ارز، خارجی یا ایرانی بودن محصول نیز بر قیمت نهایی آن بسیار موثر خواهد بود. برای خرید این محصول می توان به سایت های فروش مراجعه نمود. با خرید از سایت می توان بدون واسطه  و با صرفه جویی در وقت و هزینه به محصول مورد نظر دسترسی یافت. توصیه می شود این ماده را تنها از منابع معتبر خریداری و استفاده نمایید. زیرا محصولات ناخالص تاثیرات نامطلوبی را بر پوست خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا