Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید هیدروکسید کبالت | کاربرد هیدروکسید کبالت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هیدروکسید کبالت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هیدروکسید کبالت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هیدروکسید کبالت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان هیدروکسید کبالت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هیدروکسید کبالت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هیدروکسید کبالت به روزرسانی می‌شود.

هیدروکسید کبالت (Cobalt Hydroxide) یک منبع کبالت بلورین محلول در آب برای استفاده های سازگار با محیط های بالاتر با pH ( بازی) است. هیدروکسید کبالت به طور کلی در اکثر حجم ها در دسترس است و برای کاربردهای مختلف خرید و فروش می شود.

هیدروکسید آنیون OH- متشکل از یک اتم اکسیژن متصل به یک اتم هیدروژن که معمولاً در طبیعت وجود دارد و یکی از مولکولهای بسیار پرکاربرد در شیمی فیزیک است. ترکیبات هیدروکسید دارای خصوصیات و کاربردهای مختلفی از تجزیه و تحلیل بازها تا تشخیص دی اکسید کربن هستند. این ترکیب به دو صورت هیدروکسید کبالت II و III وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

مراکز خرید و قیمت فروش هیدروکسید کبالت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هیدروکسید کبالت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان هیدروکسید کبالت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هیدروکسید کبالت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هیدروکسید کبالت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هیدروکسید کبالت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

انواع هیدروکسید کبالت

هیدروکسید کبالت II

یک ترکیب غیر آلی با فرمول ۲ (Co (OH است که متشکل از کاتیون های کبالت دو ظرفیتی Co2 + و آنیون های هیدروکسید HO−می باشد.

ترکیب خالص، که اغلب “فرم بتا” نامیده می شود ۲ (β-Co (OH) یک ماده جامد صورتی نامحلول در آب است. این نام همچنین به یک ترکیب مرتبط اطلاق می شود، که اغلب به شکل “آلفا” یا “آبی” نامیده می شود ۲ (α-Co (OH)که آنیونهای دیگری را در ساختار مولکولی خود ترکیب می کند. این ترکیب آبی رنگ و نسبتاً ناپایدار است.

این ترکیب بیشتر به عنوان ماده خشک کننده برای رنگ ها، لاک ها و جوهرها، در تهیه سایر ترکیبات کبالت، به عنوان کاتالیزور و در تولید الکترودهای باتری استفاده می شود.

هیدروکسید کبالت III

این ماده شیمیایی که هیدروکسید کبالتیک نیز نامیده می شود یک ترکیب شیمیایی با فرمول Co (OH) 3 ویک ترکیب یونی است که با کاتیون های کبالت سه ظرفیتی Co3 + و آنیون های هیدروکسیل OH−مشخص می شود.

این ترکیب به دو شکل ساختاری متفاوت قهوه ای مایل به سیاه و سبز وجود دارد. فرم سیاه – قهوه ای یک جامد پایدار است و می تواند با واکنش محلول های آبی کلرید کبالت (II) و هیدروکسید سدیم و به دنبال آن اکسیداسیون با ازن تهیه شود.

شکل سبز که قبلا تصور می شد پراکسید کبالت (II) است، ظاهراً به دی اکسید کربن به عنوان کاتالیزور نیاز دارد. می توان آن را با افزودن پراکسید هیدروژن به محلول کلرید کبالت (II) در اتانول ۹۶٪ در دمای ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد سپس با افزودن محلول ۱۵٪ کربنات سدیم در آب با هم زدن شدید تهیه کرد. پودر سبز تیره حاصل در دمای نیتروژن مایع نسبتاً پایدار است، اما در دمای اتاق ظرف چند روز قهوه ای تیره می شود.

آشنایی با هیدروکسید کبالت و کاربردهای آن
آشنایی با هیدروکسید کبالت و کاربردهای آن

کاربرد هیدروکسید کبالت

از آنجا که این ترکیب در معرض هوا به راحتی اکسید می شود ماده خشک کننده مناسبی برای کاربردهایی مانند رنگ، لکه ها و لاک ها است. این ماده شیمیایی هنگام افزوده شدن خاصیت خشک کن خود را بدون نیاز به هیچ آماده سازی خصوصاً هنگام استفاده در مقیاس بزرگ ارائه می کند. این ماده برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن به جوهرهای چاپی اضافه می شود.

این ترکیب رسانایی بیشتری نسبت به اکثر ترکیبات کبالت دارد، بخشی از آن به دلیل ویژگی های مبتنی بر هیدروکسید است. این رسانایی در تولید باتری ها و به عنوان افزودنی برای نسخه های قابل شارژ کمک می کند. علاوه بر این، شکل پودری که در آن هیدروکسید کبالت معمولاً یافت می شود، یک سرمایه برای ایجاد باتری و به حداکثر رساندن فضای الکتریکی است.

بعلاوه این ترکیب می تواند در ساخت سایر ترکیبات کبالت مورد استفاده قرار گیرد. با افزودن یون های هیدروکسید، یون های هیدروژن کبالت حذف شده و بار آن خنثی می شود. این مسئله عنصر را برای پذیرش شرکای شیمیایی دیگر باز می کند و راه را برای تشکیل ترکیبات جدید هموار می کند. این ترکیب در حالت اولیه خود، نسبتاً غیرفعال است بنابراین ساختار شیمیایی جدید امکان فعالیت بیشتر آن را فراهم می کند.

قیمت هیدروکسید کبالت

قیمت این ترکیب با توجه به نوسانات بازار و خلوص این محصول تعیین می شود. این ماده به عنوان یکی از پرکاربردترین نمک های کبالت در سنتز سایر ترکیبات کبالت مانند سولفات ها و کلرورهای کبالت و همچنین استات و خشک کن کبالت به کار برده می شود. این محصول با داشتن ساختار کریستالی به عنوان خشک کننده های رنگ و در ساخت الکترودهای سخت برای باتری ها و کاتالیزورها استفاده می شود.

خرید هیدروکسید کبالت

این ترکیب به عنوان یک ماده معدنی صورتی رنگ و غیر قابل انحلال در آب هنگامی که در دمای محیط و یا در مجاورت مواد اکسنده قرار گیرد، اکسید می شود. گرید صنعتی این ماده به داشتن خواص کاتالیستی اغلب در صنعت نفت برای تصفیه کردن نفت خام به کار برده می شود. خشک کن هایی که حاوی این ماده هستند به عنوان بهترین خشک کننده ها در صنعت پوشش دهنده ها شناخته می شوند زیرا این عنصر در این محصولات به عنوان یک کاتالیزگر اکسایشی عمل می کند. امکان خرید هیدروکسید کبالت به صورتی اینترنتی و حضوری از شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی فراهم است.

فروش هیدروکسید کبالت

هیدروکسید کبالت یک ترکیب غیرآلی است که به عنوان یکی از ترکیبات حاوی عنصر کبالت در صنایع مختلفی استفاده می شود. این ماده به عنوان خشک کن استفاده می شود و این خشک کن های حاوی ۶ تا ۱۲ درصد کبالت هستند که می توانند روند خشک شدن رنگ را تسریع کنند. البته در این فرآیند هیدروکسید کبالت به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند و با گرفتن اکسیژن موجود در هوای محیط کمک می کند که لایه ای سطحی به سرعت اکسید شود و در نتیجه رنگ ها به سرعت خشک می شوند. خرید و فروش این ماده شیمیایی به دلیل کاربردهای متنوع بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد.

 

خرید هیدروکسید کبالت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هیدروکسید کبالت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هیدروکسید کبالت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان هیدروکسید کبالت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هیدروکسید کبالت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا