Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

قیمت فروش و خرید کلرید کبالت (cobalt chloride) | کاربرد کلرید کبالت

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کلرید کبالت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کلرید کبالت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کلرید کبالت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کلرید کبالت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کلرید کبالت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کلرید کبالت به روزرسانی می‌شود.

کلرید کبالت (cobalt chloride) یک ترکیب غیر آلی از ترکیب کبالت و کلر با فرمول CoCl 2 و به شکل جامد بلوری آبی رنگ است. کلرید کبالت یک ترکیب جذاب است که در پاسخ به رطوبت تغییر رنگ می دهد. با افزایش رطوبت، کلرید کبالت از آبی آسمانی به بنفش و صورتی تغییر رنگ می دهد. چنین تغییراتی چشمگیر در رنگ باعث می شود که کلرید کبالت به عنوان اندیکاتور برای تشخیص رطوبت در هواشناسی مفید باشد.

این ترکیب چندین هیدرات CoCl2 • nH 2O تشکیل می دهد ولی ادعاهای تشکیل تری و تتراهیدراتها تأیید نشده است. رنگ این ترکیب برحسب مقدار آب جذب شده متفاوت است به عنوان مثال دی هیدرات بنفش و هگزاهیدرات صورتی است. این ماده معمولاً به عنوان هگزاهیدرات CoCl2 · ۶H2O عرضه می شود که یکی از رایج ترین ترکیبات کبالت در آزمایشگاه است. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش کلرید کبالت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کلرید کبالت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کلرید کبالت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کلرید کبالت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کلرید کبالت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کلرید کبالت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب در سنتز آلی و آبکاری اجسام با فلز کبالت مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان ماده مشکوک به سرطان، توسط آژانس شیمی اروپا طبقه بندی شده است.

کاربرد کلرید کبالت

اگر بتوانیم کلرید کبالت جامد آبی رنگ را با یک میکروسکوپ بسیار قدرتمند بررسی کنیم، الگوی سه بعدی تکراری کبالت و کلر را می بینیم که به عنوان ساختار بلوری شناخته می شود. این چیدمان منظم و تکراری داخلی اتم ها باعث می شود که دانه های منفرد به صورت کریستال های ریز دیده شوند.

به دلیل سهولت واکنش هیدراتاسیون / دهیدراتاسیون و تغییر رنگ حاصل این ترکیب به عنوان اندیکاتور در دستگاه های خشک کن استفاده می شود.

افزایش رطوبت و جذب آب توسط CoCl2 باعث می شود که این ترکیب ساختار بلوری خود را تغییر دهد تا جایی برای مولکول های آب ایجاد کند. ابتدا دو مولکول آب هر اتم کبالت را احاطه کرده و دی هیدرات را تشکیل می دهند، کلرید کبالت دی هیدرات بنفش رنگ است. واکنش هیدراتاسیون با افزایش بیشتر رطوبت ادامه یافته و ساختار کریستال دوباره تغییر می کند این بار خود را مرتب می کند تا چهار مولکول آب دیگر برای احاطه هر اتم کبالت فراهم شود و هگزاهیدرات تشکیل شود.

کلرید کبالت چیست و چه ویژگیهای متمایزی دارد؟
کلرید کبالت چیست و چه ویژگیهای متمایزی دارد؟

این ترکیب هنگامی که در محلول سوسپانسیون می شود می تواند به صورت نامرئی در سطح قرار بگیرد هنگامی که همان سطح متعاقباً در معرض گرمای قابل توجهی قرار گیرد جوهر به طور دائمی / برگشت ناپذیر به رنگ آبی در می آید بنابراین به جوهر نامرئی معروف است.

این ماده یک عامل شیمیایی تثبیت شده در پاسخ های هیپوکسی مانند گلبول قرمز است. استفاده از مکمل کبالت ممنوع نیست و با آزمایش ضد دوپینگ فعلی نیز قابل تشخیص نخواهد بود. مصرف این ماده شیمیایی یکی از روشهایی است که برای القای فشار خون شریانی ریوی در حیوانات برای تحقیق و ارزیابی اثربخشی درمان استفاده می شود.

ویژگی های کلرید کبالت

کلرید کبالت بی آب در دمای اتاق دارای ساختار کلرید کادمیوم (II)است که در آن یونهای کبالت (II) به صورت هشت وجهی کئوردینه هستند. اعتقاد بر این است که در حدود ۷۰۶ درجه سانتی گراد (۲۰ درجه زیر نقطه ذوب) کئوردیناسیون به حالت چهار ضلعی تغییر می کند. این ترکیب تقریبا در آب محلول است و تحت فشار اتمسفر غلظت جرمی محلول اشباع ۲ CoCl در آب حدود ۵۴٪ نقطه جوش یعنی ۱۲۰.۲ درجه سانتی گراد است.

کبالت کلرید خشک چه رنگی است

کبالت کلرید یک ماده جامد پودری شکل و آبی رنگ است که در سه شکل در بازار به فروش می رسد. این ماده در آب نیز قابل انحلال است و اغلب به عنوان ماده اولیه در تولید جوهر نامرئی استفاده می شود. کاغذ این محصول نیز در بازار موجود است و در زمان هیدراسیون یا دهیدراسیون به سرعت تغییر رنگ می دهد و اغلب برای تشخیص آب به کار برده می شود. این ماده شیمیایی در کاربردهایی مانند تولید آلیاژ، ساخت آهن ربا، تولید لاستیک، ساخت سکه و قلاب استفاده می شود.

فرمول شیمیایی کبالت کلرید

فرمول شیمیایی کبالت کلرید CoCL2 است که این فرمول نشان می دهد این ترکیب شیمیایی از فلز کبالت و اسید هیدروکلریک تهیه شده است. این ماده به صورت جامد ۲ آبه و ۶ آبه تولید و به بازارعرضه می شود. این ماده در حالت محلول می تواند وارد واکنش با مواد قلیایی شود و نمک های کبالت را تولید کند. این محصول در صنعت آرایشی و بهداشتی برای ساخت مواد آرایشی مخصوص چشم، لوسیون ها و همچنین صنعت غذا برای تولید غذای حیوانات خانگی به کار برده می شود.

کبالت کلرید ۶ آبه

کبالت کلرید ۶ آبه به این صورت تولید می شود که کبالت کلرید جامد در مجاورت آب قرار می گیرد، تغییر رنگ می دهد و ابتدا به کبالت کلرید ۲ آبه و سپس به کبالت کلرید ۶ آبه تبدیل می شود که به رنگ صورتی است. به دلیل همین خاصیت تغییر رنگ اغلب برای مشخص کردن رطوبت موجود در هوا از آن استفاده می شود. این محصول در صنایع سرامیک و رنگ، تولید صابون جامد و همچنین در مواد تشکیل دهنده سیلیکاژل برای جذب کردن بهتر رطوبت به کار برده می شود.

کبالت کلرید چه رنگی است

کبالت کلرید در حالت جامد به صورت یک ماده آبی رنگ یافت می شود ولی در مجاورت رطوبت ابتدا به رنگ ارغوانی تبدیل می شود و سپس در ادامه صورتی رنگ می شود. اغلب به عنوان تعیین کننده میزان رطوبت موجود در هوا به کار برده می شود و همچنین در محفظه حمل و نقل مواد شیمیایی برای جذب رطوبت و جلوگیری از زنگ زدگی نیز استفاده می شود. این محصول در تولید جوهر نامرئی، رنگ آمیزی بر روی شیشه، در تولید رنگ های ویترای و همچنین به عنوان اندیکاتور در دستگاه خشک کن به کار برده می شود.

یکی از ترکیبات این عنصر برای شناسایی رطوبت کاربرد دارد

عنصر کبالت ماده ای پرکاربرد است که اغلب برای ساخت انواع آلیاژها از آن استفاده می شود. به دلیل طیف گسترده ای از کاربردها انواع مختلفی از ترکیبات آن نیز در محیط آزمایشگاه تولید و به کار برده می شود. یکی از این ترکیبات کبالت کلرید است که می تواند به راحتی میزان رطوبت موجود در هوای محیط را مشخص کند. علاوه بر این در سیلیکاژل برای مشخص کردن ظرفیت جذب آب به کار برده می شود که این کار را از طریق تغییر رنگ نشان می دهد و مشخص می کند این محصول کارایی خود را از دست داده است.

کبالت کلرید برای تشخیص کدام ماده به کار میرود

کبالت کلرید در صنایع مختلف و کاربردهای متنوع به کار برده می شود. اما یکی از مهمترین کاربردهای این ماده برای مشخص کردن میزان بخار آب یا رطوبت موجود در هوای آزاد و یا محیط خاصی است که می تواند برای بهتر نگه داشتن مواد شیمیایی موثر باشد. این محصول همچنین به عنوان پیش ساز برای سایر ترکیبات کبالت کلرید و به عنوان عامل کنترل دما در عملیات سنگ زنی و همچنین در صنعت تولید محصولات الکتریکی به کار برده می شود.

واکنش کبالت کلرید با سدیم هیدروکسید

کبالت کلرید می تواند در آب و اتانول حل شود و این قابلیت را دارد که با برخی از ترکیبات شیمیایی وارد واکنش تجزیه ای از نوع دو گانه شود. به عنوان مثال این ماده در محلول های آبی به صورت نمک کبالت رسوب می کند. هنگامی که محلول حاوی کبالت کلرید همراه با سدیم کربنات در معرض حرارت قرار گیرد کبالت (ll) کربنات تولید می شود:

CoCl2 + Na2CO3 → CoCO3 + 2NaCl

و هنگامی که این محلول با یک ماده قلیایی مانند هیدروکسید سدیم وارد واکنش می شود هیدروکسید کبالت به عنوان محصول نهایی تولید می شود.

CoCl2 + 2NaOH → Co(OH)2 + 2NaCl

عوارض و خطرات کلرید کبالت

کبالت برای بیشتر موجودات ضروری استپ، اما مصرف بیش از چند میلی گرم آن در روز مضر است. اگرچه به ندرت مسمومیتی از ترکیبات کبالت حاصل شده است اما بلع مزمن آنها باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی در دوزهای بسیار کمتر از دوز کشنده شده خواهد شد. در سال ۱۹۶۶، افزودن ترکیبات کبالت برای ایجاد ثبات کف آبجو در کانادا منجر به شکل خاصی از کاردیومیوپاتی ناشی از سم شد که به کاردیومیوپاتی نوشیدنی آبجو معروف است.

بعلاوه، کلرید کبالت (II) طبق مونوگرافهای آژانس بین المللی تحقیقات سرطان مشکوک به سرطانزایی است و در سالهای ۲۰۰۵- ۲۰۰۶ به عنوان هشتمین ماده آلرژی زا شناخته شد.

 

خرید کلرید کبالت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کلرید کبالت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کلرید کبالت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کلرید کبالت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کلرید کبالت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا