Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

انواع ضد کف (آنتی فوم) چیست؟

ضد کف یا آنتی فوم از محصولات صنعتی محسوب می شود. انواع ضد کف تولید و در بازار عرضه می گردند. ضد کف با ایجاد بی ثباتی در کف موجب کاهش کف و کنترل ایجاد آن می شود. ضد کف سیلیکونی، ضد کف غیر سیلیکونی و ضد کف الکلی در صنعت مورد استفاده قار می گیرند. البته ضد کف در گرید خوراکی نیز تولید و عرضه می شود که انواع خوراکی در صنایع غذایی کاربرد دارند. کاربرد انواع ضد کف در صنایع تولید شوینده، نساجی، صنایع غذایی، چاپ، رنگ و رزین و… صورت می پذیرد. قیمت انواع ضد کف تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که گرید تولید شده و درجه خلوص از مهم ترین عوامل تاثیر گذار محسوب می شوند. خرید و فروش ضد کف سیلیکونی و غیر سیلیکونی و الکلی توسط سایت شرکت های معتبر عرضه کننده مواد شیمیایی صنعتی صورت می پذیرد.

ضد کف چیست

ضد کف یا آنتی فوم یا دیفومر ماده ای است که از آن برای جلوگیری از ایجاد کف در روند تولید محصولات صنعتی استفاده می شود. در فرآیندهای صنعتی، کف مشکلات جدی ایجاد کرده و موجب کاهش کیفیت تولید می گردد. نقص در پوشش های سطح، ممانعت از پر شدن کامل ظروف و یا پر شدن بیش از حد آن‌ها از معایب و مشکلات ایجاد کف یا فوم در صنایع است.  برای جلوگیری از بروز این مشکلاتی استفاده از انواع ضد کف مناسب توصیه می شود. در انتخاب انواع ضد کف باید دقت نموده و با توجه به صنعت و انجام آزمایش آن را انتخاب نمود.

انواع ضد کف ها دارای ویسکوزیته کم و پخش سریع بر روی سطوح کف هستند. این ترکیبات لایه های کف را بی ثبات کرده و باعث ترکیدن حباب های هوا و از بین رفتن سطح کف می گردند. انواع ضدکف افزودنی هایی شیمیایی هستند و با نام های دیگری همچون آنتی فوم، دیفومر یا کف زدا در بازار قابل خرید هستند. فروش ضد کف سیلیکونی، غیر سیلیکونی، الکی و حتی خوراکی برای ممانعت از ایجاد کف یا حذف حباب های ریز و درشت صورت می پذیرد.

مزایا انواع ضد کف

آنتی فوم ها موجب می شوند تا کف های موجود در روی سطح ترکیبات مایع کاهش یابند. این ترکیبات حتی مانع به وجود آمدن بیشتر فوم در محصول می شود. از مزایا آنتی فوم ها این است که این ترکیبات در شرایط مختلف دمایی، تغییر pH و شرایط فشاری متفاوت باز هم کارایی داشته و با انواع مواد شیمیایی سازگار هستند. استفاده از انواع آنتی فوم (ضد کف) موجب افزایش بازده تولید شده عدم استفاده از آن‌ها کنترل کف را در صنایع تولیدی با مشکل مواجه می کند.

وجود کف در بخش هایی که پر کردن ظروف ضروری است، مانع از پر شدن مفید ظروف می گردد. فوم حتی ممکن است موجب پایین آمدن سرعت واکنش های شیمیایی در صنایع گردد.

انواع ضد کف

انواع ضد کف در گرید های خوراکی و صنعتی تولید شده و هر یک در صنایع مربوطه مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به انواع آنتی فوم های صنعتی اشاره شده است.

  • ضد کف الکلی
  • ضد کف سیلیکونی
  • ضد کف غیر سیلیکونی

معرفی آنتی فوم سیلیکونی

آنتی فوم یا ضد کف سیلیکونی درواقع پلیمرهایی با ساختمان سیلیکونی هستند. این ترکیبات به صورت امولسیون‌ های پایه آبی یا روغنی در بازار خرید و فروش عرضه می ‌شوند. آنتی فوم ها دارای سیلیکای آب‌دوست پخش شده در روغن های سیلیکونی هستند. برای اطمینان از پراکندگی سریع و خوب سیلیکون در محیط فوم از امولسیون کننده ها استفاده می شود. انواع ضد کف سیلیکونی حاوی گلایکول‌های سیلیکونی یا مایعات سیلیکونی اصلاح شده نیز هستند. این آنتی فوم ها به دلیل استفاده در صنعت، توسط بسیاری از شرکت های خارجی و ایرانی تولید و در بازار عرضه می شوند. فروش ضد کف سیلیکونی و انواع دیگر در بازار صنعتی بسیار صورت می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا