Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

سیلیس تصفیه آب در استخر چقدر عمر می کند؟

عمر سیلیس تصفیه آب در استخر به طور معمول بین ۲ تا ۵ سال بوده و در طول این مدت باید تعویض شود. علت تعویض سیلیس، پر شدن فاصله بین شن و ماسه از خاک است که در این شرایط آلودگی های آب به طور کامل پاکسازی نمی شود. پاکسازی آب استخرها و ضدعفونی کردن آن ها، یکی از ضروری ترین اموری است که باید به طور مرتب و دقیق انجام شود. زیرا آب استخرها (به خصوص عمومی) می تواند باعث انتقال بسیاری از ویروس ها و میکروارگانیسم ها و بروز بیماری هایی مانند مشکلات گوارشی شود.

یکی دیگر از موادی که برای تصفیه و ضدعفونی کردن آب استخرها به کار برده می شود، کلر است. کلر به صورت پودر کلر و یا قرص کلر در استخرها استفاده می شود. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک، به عمر سیلیس تصفیه آب در استخر و همچنین قیمت قرص کلر پرداخته می شود.

سیلیس تصفیه آب استخر چیست؟

معمول ترین فیلتر استخر، سیلیس تصفیه آب استخر است که در آن ها شن و ماسه برای حذف آلودگی ها به کار می رود. فیلترهای شنی در مقایسه با انواع فیلترهای دیگر، مفیدتر هستند زیرا باعث حذف آلودگی های با اندازه بزرگ مانند حشرات و برگ ها و همچنین ذرات آلاینده نامرئی مانند جلبک ها و فسفات ها می شود. اما برای حذف ذرات با اندازه کوچک، باید از سیلیس با اندازه مش مناسب نیز در این فیلترها استفاده کرد. زیرا دانه های بزرگتر به حذف مواد جامد ریز استخر شما کمک نکرده و دانه های خیلی کوچک نیز با عبور از فیلتر، با آب استخر برگشت داده می شود.

سیلیس تصفیه آب استخر چیست؟
سیلیس تصفیه آب استخر چیست؟

سیلیس تصفیه آب استخر به صورت گرانولی و به رنگ سفید، زرد یا چند رنگ بوده و ساختاری کریستالی با بافت صاف تا خشن دارد. با توجه به منبع تولید این ماده، ظاهر آن کروی و یا زاویه ای است.

یکی دیگر از پرمصرف ترین مواد برای حذف آلودگی های آب استخر، قرص کلر است. با خرید قرص کلر برای این هدف، هم با کمترین هزینه و هم به راحتی آب استخر تمیز می شود. نسبت به فرم های دیگر کلر برای این منظور، قرص کلر به جهت به کار گیری آسان، حلالیت یکنواخت در آب و باقی ماندن آن به مدت طولانی در آب استخر، بیشتر استفاده می شود.

عمر سیلیس تصفیه آب در استخر

با مشاهده برخی از علایم در سیلیس استخر می توان زمان تعویض آن را تشخیص داد. اگر فیلتر شن و ماسه استخر کثیف شود و سرعت و کیفیت آب تصفیه شده کاهش پیدا کند، نشان دهنده این است که سیلیس باید تعویض شود. با ظهور این علایم، زباله ها نمی تواند کامل از آب استخر پاک شود. همان طور که در بالا گفته شد، فاصله زمانی تعویض سیلیس، ۲ تا ۵ سال بوده و معمولا هر سه سال یکبار تعویض می شود. مدت زمان تعویض سیلیس آب استخر نیز با توجه به میزان دسترسی به دور فیلتر، بین ۱ تا ۳ ساعت طول می کشد.

با تعویض سیلیس در زمان مناسب می توانید همیشه آب استخری شفاف و با کیفیت داشته باشید. همچنین مقدار مواد شیمیایی کاربردی شما نیز کمتر می شود.

علت استفاده از سیلیس تصفیه آب استخر

شکل گرد سیلیس تصفیه آب استخر باعث می شود تا محیط فیلتراسیون مناسبی فراهم شود تا مواد جامد معلق در آب به خوبی جذب شوند. وجود سیلیس در شن و ماسه کاربردی، باعث استحکام و دوام بالای آن ها شده و درجه بندی دقیق آن ها باعث می شود. در این حالت کارآمدی فیلتر آسان می شود. با از بین رفتن ناخالصی های آب، آلودگی های آن کم می شود. از فیلترهای آب برای اهدافی چون آبیاری کشاورزی، تصفیه آب های خوراکی و آب استخر و همچنین آکواریوم استفاده می شود.

علت استفاده از سیلیس تصفیه آب استخر
علت استفاده از سیلیس تصفیه آب استخر

برای خرید قرص کلر و سیلیس تصفیه آب استخر با کیفیت باید به مراکز خرید معتبر مراجعه شود تا تاثیر مطلوب تری از آن ها مشاهده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا